با رونمایی از پیشرانه V12 توئین توربوشارژ، آستونمارتین تا کمتر از یک هفته دیگر از نسل تازه سوپراسپرت محبوب خود رونمایی خواهد کرد.
معرفی نسل تازه ونکوئیش تا آن حد برای آستونمارتین اهمیت داشته که تمام پستهای پیشینش در شبکههای اجتماعی را تنها برای معرفی این خودرو پاک کرده است. این شرکت با استفاده از هشتگ «All Will be Vanquished » اشاره میکند که این سوپراسپرت جایگزین نسل کنونی DBS خواهد شد و بهاین ترتیب بهعنوان پرچمدار خودروهای GT این شرکت شناخته خواهد شد.
هر چند هنوز خبری از تصاویر غیررسمی و رسمی از این خودرو نیست اما با توجه به اهداف تجاری آستوتمارتین مشخص است که این شرکت تصمیم گرفته است که سوپرGT خود را به یک سوپراسپرت موتورمیانی تبدیل نکند؛ به این ترتیب مدل مفهومی ونکوئیش ویژن کانسپت که چند سال پیش رونمایی شد با این خودرو کاملا متفاوت خواهد بود. نسخه کانسپت که در سال ۲۰۱۹ و در جریان نمایشگاه خودروی «ژنو» رونمایی شده بود از یک پیشرانه ۳ لیتری V6 با توان تولید بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکرد. برنامه آن بود که نام ونکوئیش به یک سوپراسپرت موتورمیانی تبدیل شود که مشخصا این طرح کنار گذاشته شده است.
همانطور که گفته شد هنوز تصاویر رسمی این خودرو منتشر نشده است اما انتظار میرود طراحان این شرکت از همان زبان آشنا و بهروزشده ونتیج استفاده کنند و ونکوئیش را هم به چراغهای تازه، جلوپنجره همیشگی اما بزرگشده و فرم اسپویلر نو ببینیم.
آستونمارتین میگوید که ونکوئیش جدید از موتور DBS آلتیمیت بهره خواهد برد که توان تولید بیش از ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۱,۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد؛ درحالیکه همین پیشرانه در DBS آلتیمیت تنها ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. افزایش قدرت و گشتاور این موتور V12 تویین توربو در مدل جدید بهلطف بهرهوری از بهبودهای مشخصی چون میلبادامک جدید، سرسیلندرهای ارتقا یافته و… ممکن شده است. از آنجا که طرفداران تابوتب زیادی برای معرفی این خودرو دارند، تیم بازاریابی آستونمارتین تصمیم گرفته است که از صدای سوپرGT جدید خود در یک ویدئوی تبلیغاتی رونمایی کند. شما هم میتوانید صدای این خودرو را از طریق ویدئوی زیر گوش کنید. نظر شما درباره نسل بعدی ونکوئیش چیست؟ آیا محصولات آستونمارتین بیش از اندازه به یکدیگر نزدیک هستند؟
𝐀𝐥𝐢
۷ شهریور ۱۴۰۳صدای خیلی خوبی داره
net
۷ شهریور ۱۴۰۳۱۲ سیلندر زیاده برای ماشین اسپرت کوپه استون و ۱۲ و ۱۰ سیلندر برای هایپر کار خوبه.برای ماشین اسپرت کوپه مثل استون ۶ سیلندر کافیه و برای سوپر اسپرت ۸ سیلندر کافی هست
javad-bmw
۷ شهریور ۱۴۰۳داخل متن هم نوشته شده، این ماشین سوپر GT (ابر گرند تورر )هست ، نه اسپرت کوپه این دو کلاس با هم متفاوت هستن.
این شرکت تصمیم گرفته است که سوپرGT خود را به یک سوپراسپرت موتورمیانی تبدیل نکند.
برای این کلاس موتور های بسیار حجیم و پر قدرت نیاز هست ، مثل بنتلی کانتیننتال GT با موتور W12 که بتونه شخصیت ، یک خودرو در این کلاس رو حفظ کنه
Amir
۷ شهریور ۱۴۰۳چرا وقتی لامبورگینی،روئلتو رو معرفی کرد با موتور v12 هیشکی چیزی نگفت ولی استون رو تحسین میکنن😐
مازیار
۸ شهریور ۱۴۰۳شاید چون گرندتور جذابترین کلاس خودرویی هست و دیگه اینکه درونسوزه
amirkhanzadeh
۷ شهریور ۱۴۰۳اوف چه دلبری می کنه
BlackWing
۷ شهریور ۱۴۰۳دمش گرم داره هنوز V12 تولید میکنه 👍🏼
SLS
۷ شهریور ۱۴۰۳داش اونجا کجاس که با فورد GT عکس گرفتی؟
BlackWing
۷ شهریور ۱۴۰۳نمایشگاه Exotic Motors دوبی بود
شیخ زائد کنار نماینگی منصوری
البته این ماشین آخرین خبری که ازش دارم رفته تو نمایندگی فورد که نزدیک همونجاست
Kiarash
۷ شهریور ۱۴۰۳🙌 صدای زیبا
Arshia m3csl
۷ شهریور ۱۴۰۳خداروشکر فکر کردم استون مارتین فقط انجین v8 amg رو ماشین هاشه ولی داره v12 جدید هم توسعه میده استون مارتین واقعا عشقه چیزی از پورشه 911 کم ندارن ماشین هاش و تازه تو لوکسی و راحتی هم درحد بنتلی هستن
hosen
۷ شهریور ۱۴۰۳همینکه هنوز داره v12 رو نگه داشتن ینی کارشون درسته.
BMW
۷ شهریور ۱۴۰۳V12
B
۷ شهریور ۱۴۰۳تو دنیای تسلا ها تو استون مارتین باش
javad-bmw
۷ شهریور ۱۴۰۳برترین کامنت سال
B
۷ شهریور ۱۴۰۳لطف داری شما
GMA
۷ شهریور ۱۴۰۳قراره همچنان شاهکار ببینیم از استون
تو چند سال اخیر همه محصولاتش درجه یک بودند
MADE IN USA
۷ شهریور ۱۴۰۳بین این همه برقی یه بنزینی خفن
وی۱۲
شاهکلره لعنتی
JDM سابق
۷ شهریور ۱۴۰۳این موتور معلومه برای ماشینی که پیست محور نیست،
این موتور کارتل خشک نیست.
البته جدا از این معلوم بود چون کلا ونکوییش مثل نسل حال حاضرش یه گرند تورر لاکچریه مثل اکثره محصولات استون مارتین،
درکل لذت بخشه بین هیاهوی برقی ها همچین موتورایی میبینیم
کامبیز شهابی نژاد
۷ شهریور ۱۴۰۳داداش جی تیِ
پیست چیه
Alireza.Gil
۷ شهریور ۱۴۰۳حیف این صداهای زیبا نیست که با برقی سازی ها کم کم دارن نابود میشن
مازیار
۷ شهریور ۱۴۰۳آستونمارتین از دلایل بقای عشق خودرو
ابوالفضل
۷ شهریور ۱۴۰۳چرا انقدر کوتاه بود ؟
بذارید از این صدا لذت ببریم
Roody
۷ شهریور ۱۴۰۳بهترین معماری موتور از نظر بالانس.هزینه ساخت وراحتی تعمیر ونگهداری و وزن وهمه چیز دیگه مخصوصا جانمایی۶سیلندر خطی هست که bmwوتویوتا ونیسان استاد ساختش هستن.یه زمانیtwrو کمپانی لستر هم تولیدمیکردن.
M power
۸ شهریور ۱۴۰۳فک کن ۵ صبح دمه پنجره داری چرت میزنی یهوو این صدا بیدارت کنه
چ حالی میده
همایون
۸ شهریور ۱۴۰۳جواب سوال آخرتون مگه سبد محصولات پورشه تکراریه؟ اتفاقا دو خودروساز خیلی شبیه به هم شده سبدشون اینجا جای انواع ۹۱۱ انواع گرندتورر رو داریم در کنارش چندتا سوپرکار تولید محدود و هایپرکارم داره فقط تنها محصولی که تو سبد آستون به نظرم نقص داره DBX چون واقعا قدیمی شده و نیاز به فیس لیفت سنگین یا نسل جدید داره کنارش یه شاسی بلند کوچکتر که رقیب ماکان باشه فروشش رو بالا میبره تا بهتر بتونه سوپرکار و گرندتورر بسازه