یکی از تنها ۴۰ نمونهٔ آستونمارتین والکری AMR Pro برای فروش ارائه شده و انتظار میرود بیش از ۳.۵ میلیون دلار قیمت داشته باشد.
یکی از تنها ۴۰ نمونهٔ تولید شده از آستونمارتین والکری AMR Pro توسط ساتبیز برای فروش گذاشته شده است. این خودرو که یکی از افراطیترین آستونمارتینهای تولیدی تاریخ محسوب میشود، هماکنون در دبی است. این هایپرکار بجای رنگ سبز مسابقهای مشهور آستونمارتین، به رنگ آبی و مشکی است. والکری AMR Pro از لحاظ فنی یک شگفتی است. زیر بدنهٔ تمام فیبر کربنی این ماشین یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی قرار گرفته است که تا ۱۱ هزار rpm دور میگیرد و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
در نسخهٔ AMR Pro اما سیستم هیبریدی بهمنظور کاهش وزن و پیچیدگی حذف شده و به همین دلیل از نسخهٔ جادهای ۱۱۶۰ اسب بخاری ضعیفتر است. در عقب این نسخه هم بال بسیار بزرگی وجود دارد که در والکری معمولی دیده نمیشود. این نمونهٔ آبیرنگ توسط اولین مالکش برای فروش گذاشته شده است. این خودرو یکبار برای تأیید کارکرد درست همه قطعات به کارخانه فرستاده شده و صرفاً در یک روز پیست حضور داشته است؛ بنابراین، خودرو عملاً تفاوتی با نمونهٔ نو ندارد. کارکرد این والکری اعلام نشده اما بعید است بیش از ۲۰۰ کیلومتر کار کرده باشد.
ساتبیز قیمت این والکری AMR Pro را هم اعلام نکرده است زیرا خودرو بجای حراج از طریق فروش خصوصی ارائه شده است. بااینحال، انتظار میرود هایپرکار آستونمارتین قیمتی هفترقمی داشته باشد زیرا AMR Pro صفرکیلومتر ۳.۵ میلیون دلار قیمت دارد. با ورود آستونمارتین به لمان در سال ۲۰۲۵، این هایپرکار خاصتر خواهد شد.
𝐀𝐥𝐢
۳ آذر ۱۴۰۲چه طراحی خاصی داره
ARIAN
۳ آذر ۱۴۰۲الان که فکر میکنم میفهمم ما نوع بشر چقدر نابغه و خلاق هستیم. مایی که تا پنج هزار سال پیش تو غار زندگی میکردیم و با نیزه گراز شکار میکردیم اینقدر پیشرفت کردیم که تونستیم یه چیزی مثل آستون مارتین والکری بسازیم. همش به خاطر یک مغز یک کیلوگرمیه! مغز چقدر قدرتمنده!
مازیار
۳ آذر ۱۴۰۲بوگاتی بولید
والکری AMR Pro
گوردون موری T50s
سه تا پیست محور سه تا غول مرحله آخر
نسبت قدرت به وزن برتری از بالا به پائین
و سبک وزنی از پائین به بالا
کدوم برنده لپ تایم میشه؟؟
Mr. gt c
۳ آذر ۱۴۰۲همه چیش یک طرف انجین ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ۱۱ هزار ردلاین ، ۱۰۰۰ اسبیش یه طرف و بنظرم از طرف رسانه های بزرگ دنیا این انجین نسبت به 6.5 لیتری های لامبو و فراری مورد کم لطفی قرار گرفته، شاید بخاطر این باشه که ساخت خود استون نیستش باشه ولی به هر حال قلب این ماشین رو این جواهر تشکیل داده که با توجه به غروب درون سوز ها ارزشش دو چندان هم میشه، چه در حال حاضر، چه در آینده.
new reventon
۳ آذر ۱۴۰۲اینو بزارین کنار اون ای ام جی وان الکی
amir-mr
۳ آذر ۱۴۰۲انگار از یک سیاره ی دیگس
Enzo Ferrari 2008
۳ آذر ۱۴۰۲ماشین بتمن عجب چیزی هست
S
۳ آذر ۱۴۰۲این والکری که انقدر ادعا میکرد رکورد وان میزنه پس چرا نمیاد بزنه ؟؟؟ یه سری کاربرا اینجا داشتن خودشون میکشتن که والکری حتما رکورد وان میزنه پس چی شد ؟؟؟ کاش یاد بگیریم انقدر تعصبی حرف نزنیم
مازیار
۳ آذر ۱۴۰۲اینکه چرا نمیاد بزنه راجع به یه همچین محصولات تولید محدود بحثی مفصل هست (شایدم بزودی بیاد)
اما تا نیومده یه مقایسه میشه انجام داد
والکری تو لاگوناسکا هشت ثانیه از GT2RS سریعتر بوده و AMG ONE هم تو نوربرگ رینگ هشت ثانیه از GT2RS سریعتر بوده
اما لاگوناسکا کمتر از یک و نیم دقیقه هست و نوربرگ رینگ حدود هفت دقیقه!
S
۳ آذر ۱۴۰۲مازیار جان مطمعا باش اگه میتونست میومد میزد شایدم بیاد معلوم نیست ولی اگه قرار بود بیاد بزنه تا الان میومد. شاید نمیتونه که نمیاد ولی در کل هیچ ماشینی تو دنیا مهندسی مرسدس و پورشه رو نداره اینو تاریخ همیشه ثابت کرده
مازیار
۳ آذر ۱۴۰۲شاید …
نمیشه رو احتمال حساب کرد منم راجع به مستند موجود گفتم
درسته که پیست با پیست فرق داره اما زمان نوربرگ رینگ بیشتر از چهار برابر لاگوناسکا هست و این هر تفاوتی رو پوشش میده
بهرحال حدس من راجع به لپ نوربرگ رینگ والکری ۶:۱۰ تا ۶:۲۰ هست
S
۴ آذر ۱۴۰۲مازیار جان خودت میگی پیست با پیست فرق میکنه بعد این دو تا پیست تایماشون اصنفرق میکنه نباید مقایسه کرد شاید وانم تو همون پیستی که شما میگی بیاد از gt2rs حتی از 8 ثانیه اختلاف هم بیشتر رکورد بزنه پیست با پیست فرق میکنه برادر بعدم این تایم 6.10 یا 6.20 که شما برا والکری گفتی مطمعا باش اگه میدونست همچین تایمی میتونه بزنه تو نوربرگ رینگ میومد تا الان میزد الان دقیقا نزدیک به دو سال داره میشه از معرفیش گذشته و اینکه مهمترین تایم تو نوربرگرینگ هست اگه میتونست تا الان دیگه میومد رقابت میکرد با وان. شما ببین وانم معرفیش تقریبا با والکری بود ولی وان بعد چند وقت کوتاه اومد رکورد پیست شکوند همون اول گفت من رکورد میزنم و سر حرفشم وایساد اومد زد. واینساد چند سال بگذره همون موقع اومد رکورد زد حالا والکری هم اگه میتونست بزنه میومد میزد پس حتما نمیتونه این کارو بکنه که نمیاد چون خودتم میدونی مهمترین تایم پیست تو نوربرگ رینگ هست یعنی هر ماشینی میخواد اوج مهندسی سرعت خودش نشون بده باید تو نوربرگ رینگ رکورد ثبت کنه نه جای دیگه
S
۴ آذر ۱۴۰۲بعد تازه یه چیز دیگه بگم مازیار جان وان زمانی که تایم 6.35 زد پیست نوربرگ رینگ خیس بود زمینش مگه نه حتی از 6.35 هم مطمعا باش بیشتر میزد به گفته خودشون
مازیار
۴ آذر ۱۴۰۲رفیق این پیست با پیست فرق داره رو که خودم گفتم
بعدشم گفتم والکری اختلاف هشت ثانیه ای رو تو پیست چهار برابر کوتاه تر بدست آورده این خیلی فرق داره دوست من چهار برابر کوتاه تر
فرض کن مسابقه دو ۱۰۰ متر و ۴۰۰ متر هردو اختلاف نفر اول و دوم یه اندازه باشه این فرق نداره؟
درسته که پیست با پیست فرق داره اما آخه تا چه حد؟؟
حتی ممکنه این فرق به ضرر بنز هم باشه کی میدونه,؟
بهرحال باید صبر کرد و دید
S
۴ آذر ۱۴۰۲مازیار جان اون تایمی که شما میگی نسبت به gt2rs زده نسبت به وان که نزده وانم تو نوربرگ رینگ 8 ثانیه زودتر زده نسبت به gt2rs منظورم من اینه میگم وانم تو همون پیستی که شما میگی شاید حتی بیشتر از 8 ثانیه اختلاف بزنه نسبت به مسیر اون پیست من منظورم اینه هر پیستی تایمش باید برا خودش مقایسه کرد
مازیار
۴ آذر ۱۴۰۲سی خط تایپ کردم هیچ به هیچ😄
منتظر بمونیم ببینیم چی میشه اینطوری بهتره
S
۴ آذر ۱۴۰۲مازیار جان میدونی چرا هیچ به هیچ شد؟ چون متوجه نمیشی من چی میگم!!! من میگم وان تو نوربرگ رینگ 8 ثانیه زودتر از پورشه زد وقتی بیاد تو پیست لاگوناسکا هم به نسبت مسیر کوتاهش همون 8 ثانیه اختلاف نسبت به پورشه میزنه حتی شاید هم بیشتر. ربطی به این نداره که والکری تو لاگوناسکا 8ثانیه زده بعد تو نوربرگ رینگ بتونه رکورد بزنه شایدم بزنه من نمیدونم ولی اینو خوب میدونم اگه میتونست بزنه مطمعا باش تا الان میومد میزد چون بین این ماشینا خیلی کل کل هست خودتم اینو میدونی برادر
مازیار
۴ آذر ۱۴۰۲شما هم متوجه منظورم نشدی عزیزم
وقتی تو یه پیست هفت دقیقه ای هشت ثانیه سریعتر باشی محاله که تو پیست یک و نیم دقیقه ای هم از همون ماشین هشت ثانیه سریعتر باشی این خیلی واضحه
شما فقط به طول پیست توجه کن و اختلاف تایمی که در زمان طولانی تر لپ بوجود میاد
بزار اینطوری بگم
AMG ONE که تو نوربرگ رینگ هشت ثانیه از GT2RS سریعتر بوده آیا به نظرت تو یک چهارم اول نوربرگ رینگ (یعنی چیزی معادل لاگوناسکا) هم همون هشت ثانیه اختلاف رو داشته؟
قطعا خیر و اون اختلاف در کل مسیر ۲۰ کیلومتری بوجود اومده
بله پیست با پیست فرق داره اما نه اونقدر که اختلاف به این زیادی رو پوشش بده تازه نوربرگ رینگ با بیش از ۱۷۰ پیچ قطعا محل هنرنمایی والکری هست که داونفورس بسیار بهتری از AMG ONE داره
امیدوارم زمانی که هردوی ما اینجا هستیم تایم گیری بشه ولو با والهالا که یه درجه پائین تر از والکری هست
مازیار
۴ آذر ۱۴۰۲اما اگه طبق اونچه که بالا گفتی معتقدی که هیچ ماشینی تو دنیا مهندسی بنز و پورشه رو نداره خوب با این ذهنیت دیگه نباید ادامه داد
بله بطور عام مهندسی بنز و پورشه بالاتر از همه هست خودمم قبول دارم اما این یه محصول خاص و واقعا استثنایی هست یه پدیده واقعی و نمیشه بر اساس برند اونو مقایسه کرد
تمام نوابغ و تیم های برتر حال حاضر دنیا جمع شدن و اینو ساختن با موتوری که اون هم خونه آخر صنعت موتورسازی هست و منطقی نیست اگه بگیم خوب این یه استون مارتینه و استون مارتین هیچوقت مهندسی بنز و پورشه رو نداره
این استثناست
مازیار
۴ آذر ۱۴۰۲و در آخر میخوام بگم لپ ۶:۳۵ AMG ONE در نوربرگ رینگ نسبت به هایپ ایجاد شده ازش یه ناامیدی بود و این رکورد براحتی از طرف GT2RS بعدی یا SF90XX یا والهالا مورد تهدید هست حالا والکری یا بولید یا GMA T50s که جای خود دارن
البته ناگفته نمونه که این صرفا نظر شخصی من هست
S
۵ آذر ۱۴۰۲خب بیاد بزنه چرا نمیاد بزنه ؟ حرفو همه بلدن بزنن مهم عمله اگه شما انقدر ادعا داری میتونه بزنه رکورد وان پس بیاد بزنه… چرا نمیاد بزنه؟ مگه میشه بعد دو سال از معرفیش گذشته جرعت اینو نداره بیاد نوربرگ رینگ .بعدم شما پیستیکه مسافت بیشتری داره به مراتب سختر از پیست هست که مسافتش کمتره چون باید ببینی اون ماشین توان دور بالاش چقدر هست این جیزی که شما داری میگی اشتباس برادر پیست که مسافتش زیاده مثل نوربرگ به مراتب سختر از اون پیست هستش که شما میگی این اگه میتونه بیاد تو نوربرگ تایم بزنه .شما یجور میگی این ماشین خاصه انگار وان خاص نیست از پشت کوه اومده رکورد زده بله اینا همشون ماشینای خاصی هستن والکری هم اگه میتونست میومد تو این نزدیک دو ساله رکورد وان میزد انقدر مطمعا حرف نزن برادر من وقتی چیزیو با چشمت ندیدی . شما میگی تو فلان پیست این رکورد زده خب پیستا باهم فرق دارن مسیر پیست فرق داره پیچ و خمش فرق داره مسافتش فرق داره نگه الکیه ؟؟؟ برا همین میگم مقایسه نکن هیچ جوری نمیشه مقایسه کرد چون پیستیمثل نوربرگ رینگ پیست واقعا سخت و پر پیچ و خمی هستش با مسافت بالا کار هر ماشینی نیست رکورد زدن تو نوربرگ…
S
۵ آذر ۱۴۰۲بعدم کی گفته عملکرد والکری از وان بهتره که شما میگی؟ کجا مقایسه شدن اینا با هم که ما ندیدیم؟ هروقت بقل به بقل هممقایسه شدن اون موقع شما میتونی راجبش نظر بدی ولی وقتی مقایسه ای نشده چطور شما میتونی همچین ادعایی بکنی اینا همش در حد حرفه بعدم دوست عزیز کلن ماشین های آلمانی از اعلامی کارخونه همیشه عملکرد بهتری داشتن البته فکر کنم اینو دیگه حتما خودت میدونی
Porsche
۳ آذر ۱۴۰۲در حد و اندازه پروجکت وان نیست
احمدرضا
۳ آذر ۱۴۰۲اگه این جواهر مال من بود بجای اینکه بذارم خاک بخوره هر جمعه میبردمش پیست حسابی میگازوندمش
خوبم بهش میرسیدم که افت نکنه
ممدقلی
۳ آذر ۱۴۰۲سلطان نظر شما محترم ولی این زانتیا نیس ک ببری بگازونیش . ماشین تولید محدوده نهایت ۳ ۴ بار ببرن پیست مگر اینکه ماشین خود کارخونه باشه .
صاحب شخصی دیوانه نیست که ۳.۵ میلیون دلار پول ماشین بده بعد جمعه ها بره پیست گردش
کاوه
۸ آذر ۱۴۰۲والا به نظرم من کاملا دیوانه ان!!!!رفیق کسی که اینو میخره حداقل حداقل بالای ۵۰۰_۶۰۰ میلیون دلار سرمایه داره.تازه کم کم اش رو گفتم.خب تو اینهمه پول داری بعد میای یه شاهکار میخری یه خدای پیست میخری بعد میبری میذاریش تو پارکینگ خاک بخوره که چی بشه؟؟؟مثل من و شما که نیستن که بگی مثلا کل سرمایه زندگیشون همین یه ماشینه و اگه ببرنش پیست و کارکرد اش بره بالا قیمتش افت کنه و کل سرمایه زندگیشون به باد بره.والا میلیاردر هایی که کلکسیون ماشین دارن و سوار هیچ کدوم نمیشن از دید من احمقن.بابا تو که اینقدر پول داری که تا اخر عمر خودت و هفت پشت ات اگه بخورن و بریزن و بپاشن تموم نمیشه پس از ثروتت استفاده کن.پس اگه یه ماشین مثل این داری بنداز تو پیست سوار شو عشق کن و حالشو ببر.چرا بذاری توی پارکینگ و تازه هزینه نگهداریشو بدی.اخه اینا حتی اگه سوار هم نشی کلی هزینه نگهداری دارن و یه جورایی میشه قضیه اینی که جای اینکه تو سوار ماشین بشی ماشین سوار تو میشه و باید ازش مراقبت کنی که نکنه قیمتش افت کنه
بهرام
۳ آذر ۱۴۰۲دوباره آشغال انگلیسی دیگری با قیمت بسیار گزاف ولی موتور بنز. سه و نیم میلیون کجا و 610 هزار دلار برای لامبورگینی رووئلتو کجا. بنظرم لامبو بیشتر میارزه و قطعاتشم ارزونتر و قابل دسترسی تر خواهند بود. مثلاً گالاردو 14000 دستگاه تولید شد و هوراکان 20000 دستگاه و این رووئلتو هم دست کم 5000 دستگاه تولید خواهد شد
amir
۳ آذر ۱۴۰۲ده ملیون دلار داشتم قشنگ یه گاراژ لامبو راه مینداختم عاشق لامبوعم لعنتی حرف نداره انجین های قوی با صدای خاص سوپراسرت با طراحی های منحصربفرد و تکرار نشدنی
پوریا چالش
۴ آذر ۱۴۰۲فکر نکنم با ده میلیون دلار بشه کلکسیون لامبو زد صد درصد ک نمیشه اگر بخایی فول باشه از تمامی لامبو ها اصلا امکان نداره چون کسی سستو و سنتاریو اصلا نمیفروشند.یا ونوو کونتاش جدید میورا اصلا گیر نمیاد
امین
۳ آذر ۱۴۰۲اطلاع نداری ،کامنت نده. موتور این ماشین یک شاهکار تنفس طبیعی از کاثورس هست ، نه مرسدس
بهرام
۳ آذر ۱۴۰۲حق با شماست. خب درسته من اشتباه کردم و موتورش بنز نیست ولی چیزی رو عوض نمیکنه. افت قیمت محصولات تولید انبوه آستون مارتین وحشتناکه ولی لامبو مورسیه لگو و دیابلو و کونتاش هنوز قیمتهای نجومی دارند. فراری اف-40 زیر یک و نیم میلیون پیدا نمیشه. اف-50 زیر 3 و نیم میلیون دلار پیدا نمیشه. این زباله انگلیسی که 40 دستگاه ازش تولید شده اصلاً ارزش نگاه کردن هم نداره. هرگز با لامبو و فراری و بنز و پورشه و بی ام و مقایسه اش نکن. این انگلیسیها پشگل هم بسازند قیمت گزاف روش میذارن میگن ما بریتیشها لاکچری هستیم و ال و بل تا یک مشت مایه دار بی مغز رو سرکیسه کنن. توی دهاتهای انگلیس تولید محدود آشغال میسازند و میندازن به خلق الله.
بهرام
۳ آذر ۱۴۰۲در ادامه فراموش کردم خدمت آقا امین عرض کنم که میتونید از همین وبسایت این مقاله رو بخونید تا بفهمید این انگلیسیها چقدر کلّاش و دغلباز هستند. این ماشین یک آشغال و ننگ طراحی مهندسی است.https://www.pedal.ir/aston-martin/aston-martin-denies-valkyrie-servicing-costs/
GODZILLA
۳ آذر ۱۴۰۲سلطان پیست فقط فراری 599xx evo
پوریا چالش
۴ آذر ۱۴۰۲صداش ک نگم برات ولی خوش صدا ترین ماشین تاریخ لامبو اسنزا scv12هست
Arash IV
۳ آذر ۱۴۰۲یکی از زیباترین ماشین هایی که تا حالا دیدم
BMW
۴ آذر ۱۴۰۲عجیب اما واقعی🥲