اینکه بگوییم پیشرانههای درونسوز قدرتمند در حال انقراض هستند کمی دور از واقعیت است زیرا آستونمارتین و لامبورگینی با فاصلهٔ چند ماه از یکدیگر، دو نمونه از قویترین شاسیبلندهای درونسوز تاریخ را هردو با موتورهای V8 قدرتمند معرفی کردهاند. آستونمارتین DBX707 یک هیولای ۷۰۷ اسب بخاری است که تحسینهای زیادی را برانگیخته و حالا یک رقیب جدی بنام اوروس پرفورمانته با ۶۶۶ اسب بخار قدرت برای آن پیدا شده است. پس بیایید این دو سوپر شاسیبلند جدید و جذاب را باهم مقایسه کنیم.
بیرون
هردوی این شاسیبلندها قطعاً نظرها را به خود جلب میکنند و بدنههای تهاجمی آنها قدرتی که زیر کاپوت پنهان شده را فریاد میزند. البته درحالیکه لامبورگینی از خطوط تیز و زاویهدار بیشتری استفاده کرده، آستون ظاهر نرمتر و منحنیتری دارد. پرفورمانته از کاپوت و سپر تهاجمیتری نسبت به اوروس معمولی بهره میبرد و به گفتهٔ لامبورگینی، در بیرون آن بیشتر از تمام خودروهای این کلاس از فیبر کربن استفاده شده است. ورودیهای هوای مشکی جدید و دریچههای روی کاپوت از ویژگیهای این قسمت هستند. ارتفاع پرفورمانته از زمین کمتر شده و روی رینگهای ۲۲ اینچی یا ۲۳ اینچی سفارشی قرار میگیرد. در عقب نیز از اسپویلر جدید با بالههای فیبر کربنی استفاده شده است که داونفورس را تا ۳۸ درصد افزایش میدهد. در پایین هم چهار سر اگزوز بزرگ جلبتوجه میکنند.
اصلیترین ویژگی ظاهری DBX707 جلوپنجرهٔ بزرگتر آن است درحالیکه آستونمارتین هم مثل رقیب ایتالیایی با تغییراتی مثل پرههای فیبر کربنی روی کاپوت و اسپویلر دم اردکی در عقب، آئرودینامیک شاسیبلند خود را بهبود بخشیده است. مثل اوروس، زیر گلگیرهای عظیم DBX707 هم رینگهای ۲۲ اینچی قرار گرفته و امکان سفارش نمونههای ۲۳ اینچی هم وجود دارد. در عقب خودرو دیفیوزر بسیار بزرگی جلبتوجه میکند که باعث شده سر اگزوزهای چهارتایی نسبتاً کوچک به نظر برسند. انتخاب اینکه کدامیک از این دو خودرو ظاهر بهتری دارد موضوعی سلیقهای است ولی نظر ما با اختلافی جزئی به سمت آستونمارتین خواهد بود.
پرفورمنس
در این بخش هردو خودرو ادعاهایی دارند و درحالیکه DBX707 سریعترین شاسیبلند جهان از لحاظ حداکثر سرعت محسوب میشود، اوروس پرفورمانته بهتازگی رکورد سریعترین شاسیبلند تولیدی در مسیر مسابقات تپه نوردی پایکس پیک را شکسته است. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این کراساوور ایتالیایی حالا ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۱۶ اسب بخار از اوروس معمولی بیشتر است. این قدرت در کنار وزن کمتر باعث میشود پرفورمانته بتواند ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. علیرغم این پرفورمنس باورنکردنی روی آسفالت، در پرفورمانته حالت رانندگی جدیدی بنام رالی برای مسیرهای ناهموار ارائه شده است درحالیکه سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم باعث افزایش چابکی خودرو میشود.
DBX707 هم از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند با ۷۰۷ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر، قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به اوروس دارد. بااینحال، آستون هم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد اما در حال حاضر هیچ شاسیبلند نمیتواند به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعتی آن برسد. نیروی موتور در اینجا از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک کلاچ تر به سامانهٔ چهارچرخ محرک متمرکز بر عقب تحویل داده میشود. جالب اینکه آستونمارتین در این خودرو سیستم فرمان گیری چرخهای عقب را ارائه نکرده چون معتقد است بدون این سیستم پاسخگویی خودرو مستقیمتر است. بهطورکلی، لامبورگینی بیش از ۹۰ کیلوگرم سبکتر است و رکورد پایکس پیک آن گویای همهچیز است اما بااینحال، فقط یک آزمایش رودررو نشان خواهد داد که کدامیک از این دو ماشین پرفورمنس بهتری دارند.
داخل
هردو خودرو از کابین اسپرتی بهره میبرند که با متریال باکیفیتی پوشیده شده است. در اینجا آستون شیکتر و لوکستر به نظر میرسد درحالیکه پیوند اوروس با برادران سوپراسپرتش کاملاً آشکار خواهد بود. لامبورگینی بهصورت استاندارد به صندلیهای مشکیرنگ آلکانترا با دوخت ششضلعی مجهز است و تودوزی چرمی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. غربیلک فرمان آلکانترا و تریم آلومینیومی هم از دیگر ویژگیهای داخلی پرفورمانته هستند درحالیکه رابط کاربری آنهم از گرافیک جدیدی بهره میبرد. در آزمایش اوروس معمولی اما استفاده از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کمی دشوار بود و کنترلهای لمسی سیستم تهویه هرگز بهاندازهٔ نمونههای فیزیکی راحت نبودند.
آستون هرچند کابین زیبایی دارد اما رابط کاربری قدیمی اطلاعاتی-سرگرمی COMAND مرسدس ناامیدکننده خواهد بود. در اینجا نمایشگر مرکزی از نوع لمسی نیست و موضوع ناامیدکنندهتر اینکه بسیاری از کنترلها به وضوح از مرسدس گرفته شدهاند. ویژگی مثبت اما صندلیهای اسپرت جلو با تنظیم برقی ۱۶ جهته است که هرچند کمی سفت هستند اما حمایت خوبی از بدن دارند. بخش Q آستونمارتین هم مثل Ad Personam لامبورگینی امکان سفارشیسازی بیحدوحصری را برای کابین فراهم میکند. هرچند DBX707 و پرفورمانته قدرت و پرفورمنس فوقالعادهای دارند اما هنوز هم شاسیبلند هستند و بنابراین باید بتوانند نیازهای یک خانواده را برآورده کنند. در این بخش برتری جزئی با آستون است زیرا صندوق بار آن با ظرفیت ۶۳۸ لیتری کمی از اوروس با ۶۱۶ لیتر بزرگتر است.
قیمت و جمعبندی
انتخاب از بین این دو خودرو هرگز کار سادهای نخواهد بود زیرا هردو عالی هستند. هرچند اوروس معمولی خودروی بسیار پویاتری نسبت به DBX معمولی بود اما DBX707 حتی برای پرفورمانته هم رقیب بسیار دشوارتری است. قیمت اوروس پرفورمانته از ۲۶۰ هزار دلار شروع میشود درحالیکه این رقم برای آستونمارتین ۲۳۶ هزار دلار است. البته زمانی که صحبت از قیمتهای بیشتر از ۲۰۰ هزار دلاری باشد، اختلاف حدود ۲۵ هزار دلاری ناچیز به نظر میرسد و بعید است که برای خریداران این سوپر شاسیبلندها اهمیت داشته باشد. همچنین باید قابلیت سفارشیسازی خودروها را هم در نظر گرفت که میتواند باعث افزایش چشمگیر قیمت آنها شود.
ازآنجاییکه تاکنون فقط با DBX707 رانندگی کردهایم بطور قطع نمیتوانیم بگوییم که از اوروس پرفورمانته بهتر است ولی میدانیم که اوروس معمولی بهخوبی شخصیت اسپرتی را با راحتی ترکیب کرده بود. همچنین هرچند آستون از قدرت بیشتری برخوردار است اما لامبو هم سلاحی به نام وزن کمتر دارد. بهطورکلی، خرید یک خودروی اسپرت اختصاصی برای آخر هفته و یک شاسیبلند خانوادگی آرامتر برای استفادههای روزمره منطقیتر است اما برای کسانی که به هردوی این خودروها در یک پکیج نیاز دارند، اوروس پرفورمانته و DBX707 هردو از بهترینها هستند.
مقایسه مشخصات فنی
آستونمارتین DBX707 | اوروس پرفورمانته | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۰۷ اسب بخار | ۶۶۶ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۳ ثانیه | ۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت | ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت |
طول | ۵,۰۳۹ میلیمتر | ۵,۱۳۷ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۹۸ میلیمتر | ۲,۰۲۶ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۸۰ میلیمتر | ۱,۶۱۸ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۶۰ میلیمتر | ۳,۰۰۶ میلیمتر |
وزن | ۲۲۴۵ کیلوگرم | ۲۱۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۶۳۸ لیتر | ۶۱۶ لیتر |
قیمت | ۲۳۶ هزار دلار | ۲۶۰ هزار دلار |
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۱استون ارزون تره کیفیتش بیشتره
ظاهرش قشنگ تره
و از همه مهم تر استون مارتینه و پرستیژ خیلی بیشتری داره
بار ها گفتم هرکس یکم پولدار شد میره رولزرویس منصوری میگیره حالا همونا اوروس منصوری هم میگرن
کلا ماشین خاص تری هست
R
۳ شهریور ۱۴۰۱لامبو گرونتره کیفیتش بیشتره
ظاهرش قشنگ تره
و از همه مهم تر لامبورگینیه و پرستیژ خیلی بیشتری داره
بار ها گفتم هرکس یکم پولدار شد میره رولزرویس منصوری میگیره حالا همونا استون منصوری هم میگرن
کلا ماشین خاص تری هست
محمد هادی
۴ شهریور ۱۴۰۱😂😂😂😂👏👏
Reza Waffen SS
۳ شهریور ۱۴۰۱بی چون و چرا اوروس پرفورمانته
محمد هادی
۴ شهریور ۱۴۰۱فصل جدیدی از نبرد نفس گیر میان دو رقیب سنتی اصیل!
انتخابم نماینده لامبورگینی
سبک تر
وحشی تر
جذذذابتر
علی
۳ شهریور ۱۴۰۱لامبورگینی آقای خاصه سوپر اسپورتهاست! چشم بسته انتخابم لامبورگینی ه
Taha Malek
۳ شهریور ۱۴۰۱چشمات و وا کن به واقعیت بپیوند…
هه مثل این تبلیغا شد
انتخاب من استون مارتینه
قبلا نظرمو در مورد خریدارای اوروس دادم dbx بنظرم پرستیژ بیشتری داره
جفتشون زیبان طراحی استون بیشتر بدلم میشینه
قدرت استون مارتین بیشتره صدای زیبا تری داره کیفیت کابین هم استون مارتینه بالاخره و البته لامبو هم تکنولوژی و کیفیت آئودی رو داره
قیمت استون پایین تره
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱استون مارتین صد کیلو سنگین تره
علاوه بر خنثی کردن قدرت بیشترش وقتی فرمون زیر دستته ماشین قطعا سنگین تر از اوروس حس خواهد شد
انگار همیشه یک آدم 100 کیلویی اضافه سوار ماشینته که هرگز نمیتونی پیاده ش کنی:)
مازیار
۳ شهریور ۱۴۰۱انگار همیشه یک آدم ۱۰۰ کیلویی اضافه سوار ماشینته که هرگز نمیتونی پیاده ش کنی:)
این تعبیر به هیچ وجه درست نیست
اون صد کیلو در تمام عناصر ماشین توزیع شده و با اون چه شما گفتی خیلی تفاوت داره
MAJking2
۳ شهریور ۱۴۰۱مگه هندا ۱۲۵ هست که همیشه اضافه وزن ۱۰۰ کیلوگرمی رو حس کنی!
صحبته ۹۰۰نیوتون گشتاور ِِناسلامتی ….
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱یه جوری میگید اون 100 کیلو در تمام عناصر توزیع شده انگار وزن یک سرنشین اضافه فقط روی یک چرخ ماشین حس میشه:)))
دیروز مقاله ی یسکو رو خوندید طرف با فشار دادن پدال گاز حس میکنه ماشین فلای ویل (چرخ طیار) نداره. راننده ی حرفه ای با کف پاش (اونم با واسطه ی کفش) چیزی رو حس میکنه که 99/99 درصد از مردم دنیا با چشم هم ندیدن و نمیشناسنش.
بعد شما فکر می کنید نه 10 نه 50 نه 70، بلکه 100 کیلو اضافه وزن توسط راننده حرفه ای و حتی غیرحرفه ای حس نمیشه؟
.
عجبا
مازیار
۳ شهریور ۱۴۰۱وزن یه سرنشین اضافه فقط روی یه چرخ حس نمیشه اما وقتی سرنشین توی اتاق باشه وزنش بالای مرکز ثقل ماشین هست و این برای هندلینگ _ همون که در پایین خودتون اشاره کردید _ کلاس پرفورمنس خیلی مهمه
و اگه قرار باشه برای قدرت و وزن اینطوری چرتکه بندازیم اختلاف قدرت و گشتاور بیشتر از اون اختلاف وزن هست پس کفه به نفع قویتر میشه
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱MAJking2
اگر DBX گشتاورش 900 نیوتن متره شیرون گشتاورش 1600 نیوتن متره. بازم حس و حال یک ماشین خرفت رو داشت.
بوگاتی 560 کیلو وزنش رو کم کرد و تجربه ی سواریش از این رو به اون رو شد (Bolide) با وجود اینکه گشتاورش هم 300 تا کم شده بود. به این معنا که حتی با گشتاور کمتر هم اگر وزن رو کاهش بدی تجربه ی سواری خیلی بهتر میشه.
حتی 20 کیلو اضافه وزن هم توسط راننده ی حرفه ای حس میشه و تاثیرش رو در هندلینگ و لذت رانندگی ماشین اسپرت میذاره
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱مازیار
شما رو بنز مایلر موتور ۷ هزار اسبی ببیند با فراری اس پی ۳ مقایسه ش کن
لذت رانندگی کدوم بیشتره؟
وزن سنگین بدترین چیز برای ماشین اسپرته
مازیار
۳ شهریور ۱۴۰۱خدایا
اختلاف وزن سه چهار درصدی کجا؟
اختلاف مایلر با فراری کجا؟
مگه میشه دوتا اتومبیل تو یه کلاس دقیقا هم وزن باشن؟
و مگه میشه بجز اختلاف وزن ناچیز فاکتور دیگه ای رو ندید؟
اتفاقا من خودم اسپرت های سبک وزن رو بیشتر دوست دارم اما نه اونقدر که فقط به وزن نگاه کنم
بله اگه یه مدل مثل T50 با پنجاه درصد وزن کمتر باشه چرا
اما سه چهار درصد براحتی با فاکتورهای دیگه پوشیده میشه از جمله همون افزایش قدرت
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱به هیچ عنوان پوشیده نمیشه
مازیار
۳ شهریور ۱۴۰۱باشه پذیرفتم که متعصب باشید😄
Elemento
۴ شهریور ۱۴۰۱شما در اینجا متعصب شدی عزیزم، که تاثیر تفاوت 100 کیلوگرمی وزن رو انکار میکنی.
نمی بینید شرکت هایی مثل فراری و پورشه برای کاهش وزن در ماشین هاشون چه کارهای بعضا دیوانه واری انجام میدن
اگر وزن سنگین تر میخواست توسط قدرت/گشتاور خنثی بشه نیازی به این همه خون دل خوردن برای کاهش وزن نبود که؛ بوست توربو و حجم موتور رو زیاد میکردن یا موتورهای الکتریکی قوی تری مینداختن
.
وزن کمتر فاصله محوری کمتر ارتفاع کمتر اینا همه یعنی هندلینگ بهتر رکورد Pikes Peak هم مهر تایید بر هندلینگ و دینامیک بهتر این ماشین؟
استون چی داره؟ قدرت و گشتاور بیشتر که در خط مستقیم قطعا کمک کننده س ولی در پیچ و مسیر غیر مستقیم سنگینیش رو قطعا حس خواهید کرد
.
والسلام
مازیار
۴ شهریور ۱۴۰۱متعصب باشیم که فرمایش خودتون بود یادآوری کردم
و اصلا بحث دفاع از استون پیش نیومد
فقط نمیدونم تو مواردی که لامبو سنگین تر هست هم مثل همین فقط به وزن نگاه میکنید؟
اما کلا بله همینطوره
مثال دیگه اش هم مایلر ۷هزار اسبی 😅
كارevol
۳ شهریور ۱۴۰۱لامبو بدون شک
Si
۳ شهریور ۱۴۰۱توی این مقایسه از نظر مردم لامبو میبره چون مردم فقط نگاه میکنن ولی بدون لحظه ای شک استون
شاهکاری هست که توصیف کردنش سخته به همراه کاین
ولی خدا رحم کنه به وقتی که پوروسانگوئه بیاد
و تنها رقیبش استون خواهد بود
GMA
۳ شهریور ۱۴۰۱جدای از اینکه انتخابم قطعا DBX هست،کلا با اوروس حال نمیکنم،چون لامبورگینی واقعی نیست
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱حالا نه که DBX استون مارتین واقعیه:))
استون و لامبورگینی در خودروسازان انگلستان و ایتالیا تقریبا شخصیت مشابهی دارن. استون هم تا قبل از ِDB11 نه شاسی بلند داشت نه موتور توربو.
حتی تویوتا آی کیو رو هم که با برند Cygnet میفروخت توربو نداشت:)
تنها ماشین استون مارتین که الان حضور ذهن دارم که قوای پرخوران داشت و تنفس طبیعی نبود استون مارتین ونتیج 1993 هست که موتور 5.3 لیتری توئین […] داشت (عکساشو نگاه کنید من عاشق طراحیشم)
توئین توربو نبود ها، توئین سوپرشارژ بود
پس این DBX از هر نظر با یک استون مارتین اصیل بیگانه س
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱استون مارتین چیزی بیشتر از یک غبار روی شیشه های لامبورگینی نیست
مازیار
۳ شهریور ۱۴۰۱اون غبار هم لامبورگینیه و استون هیچه😅
محمد
۳ شهریور ۱۴۰۱داداش جدیش نگیر این همون بنده خدایی هست که ادعا میکرد با پژو ۲۰۰۰ با چندتا سرنشین ۲۱۰ را رفته و اصرار داشت کارش درسته ، حتما از فیزیک سر در میاره که مایلر رو با فراری مقایسه میکنه
Payfast
۴ شهریور ۱۴۰۱خدا شفات بده ۲۰ ساعت خندیدم روزمو ساختی
GMA
۳ شهریور ۱۴۰۱صحیح 😂
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱:)))
لامبو واسه ما فرق داره داستانش؛ اینجا رو بپذیرید که متعصب باشیم :)))
محمد هادی
۴ شهریور ۱۴۰۱موافقم باهات
لامبو تو ماجرای تعصب یه داستان دیگه یی داره
باشه با اعمال استثناء،قبوله المنتو ی عزیز
Si
۳ شهریور ۱۴۰۱آره هر وقت لامبو جونت تونست یه هایپر بسازه بیا بگو
همون لامبوت از از 911 افسانه ای و sf90 میخوره و dbs سوپرلجرا که هیچ شاید ضعیف باشه ولی خیلی از نظر کیفیت بالاتره ونتیج v12 که هیچ
تنها لامبو 10 سال پیش تا الان همه قبول داشتن اوراکان پرفورمانته بوده وگرنه همشون ا. ش. غ. ا. ل های گرون بودن
اینم همون آئودی هست
بوگاتی و لامبو در حد و اندازه استون و فراری و پورشه نیستن
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱لامبو جون من تویوتا Iq رو با برند خودش نفروخته😂😂😂😂
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱فکر کن خودروساز مورد علاقه ت تویوتا ۹۵ اسبی و ۳۰ هزار دلاری رو برداره آرم خودشو بچسپونه روش و بفروشه:))
لامبورگینی اگر میخواست مثل استون که تویوتا آی کیو رو با اسم استون سیگنت فروخت بیا فولکس گلف یا آپ رو با اسم لامبورگینی بفروشه شماها تا ۱۰۰ سال مسخره ش میکردین.
ما چیزی نمیگیم دیگه هوا برتون نداره :)))
محمد هادی
۴ شهریور ۱۴۰۱😮😮😮😮😮😮😮😮
Carbonado Aventador
۷ شهریور ۱۴۰۱لامبو سال ۲۰۱۳ هایپر کار [ آستریون ] رو با ۹۱۰ اسب بخار معرفی کرد…
پس قطعا اون تاریخ مهد کودک میرفتی که الان میایی هایپر مایپر میکنی…
.
کسی که محصولات لامبو رو زباله میخونه..
قطعا سطح سواد و درکش مشخصه و نیاز به بحث نداره!!
Payfast
۸ شهریور ۱۴۰۱هنوزم که هنوزه بنظرم بهترین لامبورگینی های تاریخ reventon و veneno هستن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳ شهریور ۱۴۰۱چون موتور استون amg و مال بنز انتخابم
Alan.r
۳ شهریور ۱۴۰۱به نظر من ظاهر اوروس خشن تر و اسپرت تره کابینشم همینطور از نظر پرفورمنس هم تقریبا برابرند به احتمال زیاد به دلیل وزن کمتر و فرمان پذیری محور عقب تایم پیست بهتری هم داره
در کل انتخاب سلیقهایه ولی انتخاب من لامبورگینیه
امین
۳ شهریور ۱۴۰۱استون واقعا بینظیره.
akrh78
۳ شهریور ۱۴۰۱از نظر پرفورمنس استون نمیتونه رقیب اوروس بشه
علاوه بر نداشتن فرمان پذیری چرخ های عقب، 100 کیلو وزن بیشتر داره که اتفاقا توی نقاط بالا هستن و این ینی مرکز ثقل بالاتر و بدتر (سقف شیشه ای در مقابل سقف فیبر کربنی اوروس)
اگه توی دهه پنجم ششم زندگیم بودم و میخواستم یه وقتایی یه فشاری به پدال گازم بیارم استون رو میخریدم
aMiRsHaYaN
۳ شهریور ۱۴۰۱تعصب رو بذارین کنار استون هم از نظر کیفیت و قیمت و قدرت بهتره
مجید
۳ شهریور ۱۴۰۱دلم با لامبورگینیه چون طراحیش خیلی جذابتره ولی تو مقایسه برتریها برای DBX707 ه و قیمت کمتری هم داره.
Yasin
۳ شهریور ۱۴۰۱اوروس رو بیشتر دوست دارم
JDM lover
۳ شهریور ۱۴۰۱من از هردوشون خوشم میاد اما اگه مجبور باشم فقط یکیو انتخاب کنم اون dbx707 خواهد بود
ترکیبی عالی از قدرت ، پرستیژ ،اشرافیت وکابین خوب
Amir
۳ شهریور ۱۴۰۱اینا هم خیلی خوبن ولی منتظر bmw XM و bmw x6m 2023 باشید بی شک ب ام و قدرتمند ترین است یو وی تاریخ رو می زنه در اینده
Amir
۳ شهریور ۱۴۰۱ولی بنظرم لامبورگینی اسپرت تر از استون هست من به شخصه لامبو انتخاب می کنم استون لوکس هست بیشتر
ساسان
۳ شهریور ۱۴۰۱حالا زحمت میکشید آستونو این کوژپشت خفته رو ! ترجیح میدید رایم بدید بهش دیگه !
اکثرا گفتن آستونو ترجیح میدن ولی نظر سنجی لامبو جلوعه.
همه هیترا ، فقط لبو دهن پر سرو صدا !
phonix
۴ شهریور ۱۴۰۱حالا تو چرا فشار میخوری؟
سهامت تو لامبو افت کرده؟
Payfast
۴ شهریور ۱۴۰۱Dbx707 چیست؟ مرسدس بنزی است که لباس توناله پوشیده و ریشو سیبیلشو عوض کرده
Mr Naftalin az roghan abad
۴ شهریور ۱۴۰۱چشمم همش روی dbx میوفته، عاشقشم. پرفورمنسش که دلبره
Sobhan
۴ شهریور ۱۴۰۱صد درصد لامبور ،تو درک با نسخه قبلی کلا ۲دهم ثانیه اختلاف بود که اون ۲دهم ثانیه هم لامبرو با وزن کمتر کردن و قدرت بیشتر از بین برد 🙌قطعا تو درگ میبره ،زیبا تر هم که هست پر طرفدار هم هم که هست درخواستش هم که از همه بیشتره کلا لامبور آخرشه 🙌
ماسل پسند
۴ شهریور ۱۴۰۱مرکز ثقل بالا وزن سنگین ولی باز میتونه مثل یه سوپر اسپرت دریفت بکشه
ماذا فاذا؟ 😐🤙🤙
اصلا هیچکدومو درک نمیکنم 😑
Aventador
۱۷ شهریور ۱۴۰۱قطعا انتخابم لامبورگینی امپراطور سوپر اسپورتها