۵ سال پس از معرفی نسخه مفهومی، سرانجام استون مارتین والکری پر سر و صدا وارد خط تولید شد.
این خودروساز بریتانیایی اعلام کرده اولین نمونه تحویلی به مشتری بهطور کامل تولید شده و در هفتههای آینده به دست مشتری خوششانس خواهد رسید. نکته قابلذکر اینکه برنامهریزی استون مارتین برای تحویل اولین نسخه والکری به مشتریان حدود ۲ سال پیش بوده است.
تولید این هایپرکار در کارخانه گایدون استون مارتین در بریتانیا صورت گرفته و در کل ۱۵۰ دستگاه از نسخه استاندارد، ۸۵ دستگاه از نسخه اسپایدر و ۴۰ دستگاه از نسخه مخصوص پیست والکری AMR Pro تولید خواهد شد.
استون مارتین میگوید مدل مخصوص پیست سریعتر از هایپرکارهای لمانز بوده و از نظر سرعت و رکوردهای داخل پیست عملکردی مشابه یک خودروی LMP1 و فرمول ۱ خواهد داشت. دلیل وجود چنین عملکرد شاخصی هم به ماهیت والکری مربوط میشود که در واقع خودرویی مسابقهای بدون محدودیتهای مختص مسابقات است.
یک تیم ویژه مسئول تولید والکری بوده و برای تکمیل هر خودرو بیش از ۲ هزار نفر ساعت زمان نیاز است. هر خودرو پیش از تحویل به مشتری تستهای گستردهای را در پیست سیلورستون پشت سر خواهد گذاشت.
والکری برای رسیدن به این نقطه راه طولانیای را پیموده است. باید گفت نسخه مفهومی این خودرو با کمکهای دنیل ریکاردو ستاره مسابقات فرمول ۱ توسعه یافته، رانندهای که آن زمان راننده تیم ردبول ریسینگ و همکار فنی این پروژه بوده است. از آن زمان تاکنون ریکاردو دو تیم عوض کرده و به رنو و سپس مک لارن پیوسته است. خود استون مارتین هم تیم فرمول ۱ را راهاندازی کرده و تغییرات وسیعی در تیم مدیریتیاش به وقوع پیوسته است.
توبیاس موئرز مدیرعامل این برند گفته است:
برنامه استون مارتین والکری بستر آزمایش مهمی برای همه آنهایی بوده که اگرچه در محدودیت کار کرده اند اما به تحقق این آرزو یعنی تولید خودرویی فوقالعاده تعهد داشتهاند. والکری با تعهد مهندسان و تکنسینهای چیرهدستی تولید شده که بیوقفه برای رسیدن به این نقطه تلاش کرده اند.
استون مارتین همچنین تائید کرده پیشرانه ۱۲ سیلندر سفارشی والکری حداکثر قدرت ۱۱۳۹ اسب بخاری تولید میکند. اگرچه صدای تولیدی این پیشرانه مشابه خودروهای فرمول ۱ نیست اما هنوز هم صدای دلنشینی دارد. در واقع صدای این نیروگاه ۶.۵ لیتری مشابه پیشرانههای فرمول ۱ دهه ۹۰ میلادی میباشد.
جدای از پیشرانه باید به طراحی وحشیانه والکری هم اشاره کرد که دارای حداقل پانلهای بدنه میباشد. البته باید به نقاط ضعفی همچون کابین تنگ و دربهای گالوینگ کوچک هم اشاره کرد. برای ورود به این خودرو باید انعطاف بدنی بالایی داشته باشید.
مهدی موتور
۱۴ آبان ۱۴۰۰وایییی
فکر کن یه والکری و یه ولکان دیگه چی بشه
یه چیزی دیگه هم بگم که واقعا تفکر بعضی ها تون خیلی مسخرس که پاگانی مکلارن f1 و خیلی های دیگه که موتور های شرکتای دیگه رو دارن به به چه چه اونوقت این که تو گوود وود ترکوند رو تا از موتور تا پیچشو هیت میکنین
OMID
۱۵ آبان ۱۴۰۰موتور اینم کازوورث ساخته هر چند مهم نیست
Reza Waffen SS
۱۵ آبان ۱۴۰۰محشره
Aran+Milan
۱۴ آبان ۱۴۰۰تنفس طبیعی بودن و وزن خیلی پایین باعث میشه یه جواهر باشه
AMG GT R
۱۴ آبان ۱۴۰۰همون اسم استون مارتین کافیه تا جواهر باشه
GT
۱۴ آبان ۱۴۰۰واااای دارم دیوونه میشم آخه مگه میشه یه ماشین آنقدر جذاب باشه! نسبت قدرت به وزنش حتی از ۱به۱ هم بهتره!! 🤤❤️❤️❤️
GT
۱۵ آبان ۱۴۰۰برای افرادی که دیس دادند، این خودرو ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن داره ، باور ندارید خودتون حساب کنید ببینید از ۱به۱ بهتره یا نه
مازیار
۱۴ آبان ۱۴۰۰موتور این اتومبیل شاید مناسب ترین گزینه برای
یک خداحافظی تراژدیک با درون سوزهاست
محمد مختاری آذر
۱۴ آبان ۱۴۰۰واقعا یک خودروی کاملا بی نظیر هستش یک موتور 12 سیلندر کاملا قوی زیبایی خالص یکی از قوی ترین پیشرانه های تنفس طبیعی
ولی متاسفانه با همه ی این خوبی ها نهایت سرعتش 400 کیلومتر هستش که برای خودرویی با این مقدار قدرت و وزن کم مقدار کمی محسوب میشه
قطعا این خودرو پیست رو قورت میده چون قدرت زیاد مهندسی انگلیسی ها با وزن خیلی کم که الهام گرفته شده از فرمول یک هستش ترکیب شده
GT
۱۴ آبان ۱۴۰۰این خودرو مثل خودروهای فرمول یک و لمانز، روی حداکثر داون فورس و بهترین پرفورمنس در پیست مانور میده و هدفش رکورد حداکثر سرعت نیست، باتوجه به اینکه داون فورس بالاتر یعنی چسبندگی و مقاومت در برابر هوای بیشتر، یعنی رسیدن به سرعتی در حد جسکو برای این خودرو ممکن نیست ( برای مثال به تفاوت طراحی سنا ( داون فورس) و اسپیدتیل ( حداکثر سرعت) نگاه کنید، سنا با اسپویلر و دیفیوزر های بزرگ طراحی شده ولی اسپیدتیل با بدنه ای کشیده و خطوط سیال طراحی شده.
بنظرم ۴۰۰ کیلومتر در ساعت کافی باشه برای یه خودروی جاده ای پیست محور.
Aboaldazl demon
۱۴ آبان ۱۴۰۰من AMG وان رو به این ترجیح میدم
GT
۱۴ آبان ۱۴۰۰من هنوز شک دارم، تا وقتی نسخه نهایی AMG ONE معرفی نشه، نمیشه قطعی انتخاب کرد، ولی فکر کنم مرسدس بهتر بتونه نظر من را جلب کنه
Aboaldazl demon
۱۵ آبان ۱۴۰۰مرسدس شک نکن بهتر انجامش میده
مهردادکمال
۱۴ آبان ۱۴۰۰چند سال آینده با قیمت چند برابر قیمت الانش معامله میشه
SF90 STRADALE
۱۴ آبان ۱۴۰۰استون مارتین میگوید مدل مخصوص پیست سریع تر از هایپر کارهای لمانز بوده و از نظر سرعت و رکوردهای داخل پیست عملکردی مشابه یک خودروی LMP1 و فرمول ۱ خواهد داشت
اگه این ادعاها واقعیت داشته باشه باید منتظر شکستن رکورد پورشه ۹۱۹ هیبرید EVO در نوربرگ رینگ باشیم
SRT
۱۴ آبان ۱۴۰۰فک نمیکنم این ماشین واقعا پتانسیل شکستن رکورد رو داشته باشه،البته نمیگم خوب نیست واقعا فوق العاده ست ولی دیگه در اون حد فک نکنم باشه.
R@m!n
۱۴ آبان ۱۴۰۰تبدیل یه هایپر کار مسابقه ای یا کلا یه ماشین مسابقهای به یه نمونه فروشی امری غیر ممکنه و قطعا پرفورمنس میاد پایین. اگر بتونه اینکارو کنه یعنی اولین بار در تاریخ که واقعا خیییییییلی بعیده.
فراری و مک لارن و…. نتونستن به شخصه فکر نمی کنم استون بتونه.
بهزاد
۱۴ آبان ۱۴۰۰خودروهای مسابقه ای به خصوص فرمول یک و لمانزLMP1 درسته در بالاترین سطح مسابقات موتوری هستند اما با یکسری قوانین دارای محدودیت بوده و دست طراحان در برخی موارد بسته است.
خودروهای لمانز محدودیت حداکثر قدرت دارند و از نظر آیرودینامیک و وزن هم یکسری محدوده ی قانونی دارند و اگر فقط یک مقدار از محدوده خارج بشن دیسکوالی فای میشن مثل دو خودروی تویوتا در سال قبل یکی از مسابقات ۶ ساعته.
این خودرو از این نظر کاملا آزاد بوده و طراح هرچه دانش برای حداکثر پرفورمنس تا به حال وجود داشته را به کار برده به خصوص در کف خودرو و با هیچ گونه محدودیت آیرودینامیک هم روبرو نیست.
به نظر میرسه این خودرو براحتی میتونه رکوردهای نزدیک سطح یک مسابقات موتوری را بدست بیاره منتهی یک خریدار با فن رانندگی معمولی از پس رام کردن این موجود بر نمیاد و حتما دوره های حرفه ای را باید پشت سر بزاره یا بزاره گوشه پارکینگ تا قیمتش بره بالا که خواهد رفت.
R@m!n
۱۴ آبان ۱۴۰۰درسته محدودیت های آیرودینامیکی نداره اما همه چیز این موضوع نیست. مسائل خیلی زیادی از تعلیق تا موتور و گیربکس و بدنه و…. دخیله که باعث میشه تفاوت های خیلی زیادی با یه نمونه فروشی داشته باشه. تاریخ ثابت کرده ماشین های زیادی به اسم ارائه تجربه یه خودرو واقعی مسابقه ای تو یه بدنه شهری معرفی شدن اما در عمل صرفا سایه ای از یه ماشین مسابقه ای بودن.
شایدم بتونه، باید منتظر باشیم و عملکردشو ببینیم.
محمد امین
۱۴ آبان ۱۴۰۰اقا رامین ، حرفتون رو قبول دارم و به شخصه میگم که این بابا ….گفته ، شاید منظورش ماشبن های lmp1 امروزه هست که نسبت به چند سال گذشته حدود ۱۰ ثانیه افت کردن ، حالا فرمول یک که دیگه جای خودش رو داره
همون خودرو های lmp1 که سریع ترینشون تویوتا 050 هست ، توی پیستای قدرتی میتونه به خودروی فرمول یک نزدیک بشه چون توی کفی سریع تره ، مثل spa ، و توی پیچ هایی که ایرودینامیک و پیچ ها و نقاط ترمزگیری بیشتری دارن ، مثل بحرین یا ایمولا،اختلاف خیلی زیاد میشه
OMID
۱۵ آبان ۱۴۰۰عملکرد 919evo از یه خودروی lmp1 معمولی بالاتره
مدل evo بدون در نظر گرفتن محدودیت های کلاس lmp1 ساخته شده
SF90 STRADALE
۱۵ آبان ۱۴۰۰دوستان عزیز
قوانین F1 و پیچیدگی های زیاد در همه مباحث ، دست سازندگان خودروهای F1 رو بسته
الآن نزدیک یک هفته هست دارم درباره آیرودینامیک F1 مطالعه میکنم و اینقدر پیچیده و سخته که ذهنم کشش مطالب رو نداره
با خودم گفتم مهندسین یا بهتره بگیم نخبه های F1 چقدر باید تست های مختلف آیرودینامیکی رو انجام بدن تا نتیجه دلخواه و همخوان با قوانین مسابقات حاصل بشه
حالا آیرودینامیک یک بحثه و انجین هم بحث دیگه
ما کلی نگریم و اگه وارد جزئیات بشیم خواهیم دید که تکنولوژی اصلی صنعت خودرو دست چه کسانی هست و بابت این تکنولوژی ها چه زمان و هزینه ای صرف خواهد شد
تعادل
۱۴ آبان ۱۴۰۰خودشو کشت تا بالاخره یه والکری تولید کرد
M.K karimi
۱۴ آبان ۱۴۰۰اژدها وارد میشود به روایت تصویر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ آبان ۱۴۰۰خیلی خوشم میاد از این ماشین،بیشتر از سبک بدنهاش، از این حالت استخونی و اسپرتش…
(Saeed(peugeot
۱۵ آبان ۱۴۰۰اسم و ماهیت خاص استون مارتین یه جوریه که تو هیچ خودرویی این خاص بودن نمیشه پیدا کرد
جناب ایکس
۱۵ آبان ۱۴۰۰اون مینی هایپر کارشون که والهالا باشه محشره دیگه چه برسه به این