جدیدترین محصولات استون مارتین، نسخهی جادهای و مخصوص پیست از ونتیج هستند که با تغییر چهره و تجهیزات فنی، نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تحویل مشتریان خواهند شد.
شاسی بلند DBX و کوپه اسپرت ونتیج، تولیدات بسیار مهم استون مارتین برای افزایش فروش عمومی هستند. ونیتج برای برند انگلیسی، ارزانترین محصول محسوب میشود و البته رقبای پرتعداد از کشورهای مختلف دارد. هماکنون آستانه قیمت استون مارتین DB12 به ۲۵۰ هزار دلار رسیده؛ اما هزینه خرید ونتیج ۲۰۲۵ حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار دلار است. مکلارن 570S و پورشه 911GT3 در کلاس قیمتی استون مارتین ونتیج هستند.
اولین مدل ونتیج، به شکل نسخهای از استون مارتین DB2، سال ۱۹۵۱ تولید شد. این شرایط تا ۲۰۰۳ ادامه داشت و خودروی ونتیج، زیرمجموعهی سری DB بود؛ اما از سال ۲۰۰۵ تا امروز، جایگاه مستقل در سبد محصولات استون مارتین کسب کرد. ونتیج، موتور جلو میانی، دیفرانسیل عقب و دو نفره است، متفاوت از DB12 که امکان حمل ۴ سرنشین فراهم میکند.
استون مارتین ونتیج با ۷۴ سال سابقهی تاریخی، از ۲۰۱۸ تا امروز تغییر نسل نداده است. از سویی دیگر، مدل ۲۰۲۵ چهرهی متفاوت از نسخهی قبلی ارایه میدهد و بهبود فنی قابل توجه دارد. نمای اصلی خودرو با چراغهای کشیده در راستای بدنه، جذاب به نظر میرسد. دستگیرههای مخفیشونده، خطوط حجمدهنده روی درهای ورودی، چرخهای ۲۰ اینچ و نمای خاص کاپوت عقب، ونتیج ۲۰۲۵ را متفاوت از نسخهی قدیمی نشان میدهد.
در کابین، نمایشگر لمسی زیر خروجی هوا نصب شده است تا دید راننده و دیگر سرنشینان را محدود نکند. این بخش، با افزایش ارتفاع کنسول و جوی استیک، قابلیت دسترسی بسیار خوبی دارد. فرمان و بخش اصلی داشبورد، چرم دستدوز دارند و ادوات فیبرکربن با کلیدهای سیاهرنگ، حس یک خودروی لوکس اسپرت را به خوبی فراهم میکنند.
پیشرانه مرسدس بنز برای ونتیج جدید، ۶۵۶ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. موتور ۴ لیتر V8 توربوشارژ AMG، حالا ۱۵۳ اسب بخار قویتر از ونتیج ۲۰۲۴ است و مدل جدید را در زمان ۳/۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند. گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF نیز برای ونتیج ۲۰۲۵ بازطراحی شده است تا ترکیب مهمترین تجهیزات فنی برای این خودروی اسپرت انگلیسی، مهندسی آلمانی داشته باشد. نهایت سرعت ونتیج جدید، ۳۰۵ کیلومتر برساعت خواهد بود.
استون مارتین از تغییرات گسترده در شاسی ونتیج ۲۰۲۵ خبر داده است. این بخش، عملکرد عالی هنگام مانورهای پیچیده خواهد داشت و کیفیت رانندگی را بهبود خواهد داد. همچنین ساختار فنربندی و سیستم تعلیق نیز متحول شده است تا فرمانپذیری خودرو، خصوصا برای لذت از پیست مسابقه، کاملا توسط راننده احساس شود.
ونتیج GT3 با کیت بدنهی اختصاصی و بال عقب بزرگ، کاملا متمایز از نسخهی اصلی به نظر میرسد. این خودرو وارد مسابقات کلاس GT3 اروپا خواهد شد و احتمالا نماینده استون مارتین در لمان خواهد بود. طبیعتا ونتیج GT3 مطابق قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) پیشرانه مشابه نسخهی جادهای خواهد داشت؛ اما تنظیمات مورد تایید مسابقات استقامت (WEC) شامل قدرت ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار با وزن خالص ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلوگرم فراهم خواهد کرد.
تولید انبوه استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵ با آستانه قیمت ۱۹۰ هزار دلار، تابستان ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. پیشبینی میشود مدل کروک (کانورتیبل) هم به زودی رونمایی شود.
جرمی کلارکسون
۲۳ بهمن ۱۴۰۲خداروشکر کابین عالی شده بدنه هم زیبا 💯❤️👌
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ بهمن ۱۴۰۲با سپاس از مرسدس بنز و فامیل وابسته
ممد ژانگولر
۲۳ بهمن ۱۴۰۲داداش اشتری دقیقا زدی به سولاخ هدف 👏👏👏
۲۳ بهمن ۱۴۰۲چرا فکر نکردید به کجا زدین🥵🥵🥵
Regra Loaded
۲۳ بهمن ۱۴۰۲👍🏽😁
Piero Ferrari
۲۳ بهمن ۱۴۰۲آقای اشتری شما چرا دیگه دوبله نمی کنید؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ بهمن ۱۴۰۲دوبله ویدئو وقت گیر هست
Moro
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ارتباطی به بنز نداره کابین
amir
۲۳ بهمن ۱۴۰۲واقعا استون طراحی هاش خوب و قشنگ مونده و از بهترین مدلاشو این روزا داره میده
وی
۲۳ بهمن ۱۴۰۲بنظرم خیلی پسرفت کرده
نسل قبلیش یکی از زیباترین ماشینای جهان بود
علی جردن
۲۳ بهمن ۱۴۰۲نمی دونم چرا کابین منو یاد نسل اول پانامرا انداخت واقعا نمی دونم
Shirko
۲۳ بهمن ۱۴۰۲به شدت زیباست ، رقیب جدیش بنز amg gt63 هستش .
LAMBORGHINI
۲۳ بهمن ۱۴۰۲GT3 زیباست 🔥
corvette
۲۳ بهمن ۱۴۰۲جذاب ترین و خوش استایل ترین ماشینا
برای همین استون مارتینه
حرف نداره
امیدوارم نسخه Gt3 اونم تو مسابقات بدرخشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ بهمن ۱۴۰۲معمولا پورشه و فراری در مسابقات، استون مارتین تحقیر می کنند
R@min
۲۳ بهمن ۱۴۰۲معلومه مسابقات GT دنبال نمی کنین.
corvette
۲۳ بهمن ۱۴۰۲هرچند استون مارتین الانم قویه
ولی در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲
کلاس GT1 چه لمانز چه مسابقات آمریکا
در سلطه مطلق کوروت ریسینگ و استون مارتین بود
و فراری و پورشه تقریبا حرفی برای گفتن نداشتن
فراری که ۱ با فاتح شد نهایت ۲ بار
پورشه هم تو کلاس پایین تر بود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ بهمن ۱۴۰۲امسال کوروت اول شد، فراری دوم پورشه سوم
2022 و سال 2021 هم فراری قهرمان شد
تا جایی که یادم میاد استون مارتین 2019-20، قهرمانی WEC داشت
مازیار
۲۳ بهمن ۱۴۰۲بعد گرد و خاک توی پیست برای مهمونی فقط باید گره کراوات خودشو سفت کنه
bond … James bond
Bmw
۲۳ بهمن ۱۴۰۲واقعا خوب شده
مدل قبلی جلوش فاجعه بود
𝐀𝐥𝐢
۲۳ بهمن ۱۴۰۲همیشه عاشق طراحی های استون مارتین بودم به نظرم بی نظیرین
R@min
۲۳ بهمن ۱۴۰۲مشکل ونتج موتور و شاسی نیست گیربکس شل و ول ZF ک در حد سوپراسپرت نیست و هیچ وقت نمی تونه جایگاهی تو پرفورمنس داشته باشه.
خیلی بهتر میشد یه دو کلاچه در حد pdk، ترمک یا مگنا سفارش می دادن.
Bmw
۲۳ بهمن ۱۴۰۲اسپید شیف ام جی هم خیلی خوب و قابل دسترس بود برای آستون ولی نمی دونم چرا اونو نذاشتن با اینکه موتور همونه
R@min
۲۳ بهمن ۱۴۰۲اون گیربکس هم خیلی خشن هست و خود مرسدس هم بجز amg gt تو ماشین دیگه ای استفاده نکرد. توازنی که گیربگس های پورشه و کوروت و فراری دارن از اصلی ترین دلایل موفقیتشون هست.
۲۳ بهمن ۱۴۰۲مشکل این ماشین جلوشه
𝐀𝐥𝐢
۲۳ بهمن ۱۴۰۲قشنگ تر از قبل شده
Reza Waffen SS
۲۳ بهمن ۱۴۰۲خدایی زیبا شده
مجتبی .
۲۳ بهمن ۱۴۰۲این کلاس خودرویی از بقیه برای من همیشه جذابتر وزیباتره. استون،بی ام و سری ۸،مرسدس ای ام جی والبته بتلی کنتینانتال.
رامتین
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ظاهر تمام محصولات آستون مارتین عالیه ولی من خودم DB12 را بهترین میبینم.
Soroush
۲۳ بهمن ۱۴۰۲عاالی شده،ظاهر و کابین به شدت بهتر از قبل شده
خیلی خوشم اومد
Taha Ayoobi
۲۳ بهمن ۱۴۰۲عالی
Arshia m3csl
۲۳ بهمن ۱۴۰۲چقدر زیبا شده جلوش شبیه one 77 شده یک کمی واقعا جذابه😍👌🏼
Royal Driver
۲۳ بهمن ۱۴۰۲امروز هم از AMR23 زیباشون معرفی کردن، که حداقل نسبت به بیشتر فرمول یک های این فصل رنگ رو نگه داشته! چیزی که حتی فرمول یک مدرن هم داره از دست میده مثل اون صدا و جذابیتی که خیلی وقت نابود شد. ولی واقعا دست مریزاد! این ونتیج جدید واقعا باشکوهه! ترند ها هم دنبال نکرده که خوبه. نسخه ریس GT3 هم بسیار متفاوت شده که خاصش میکنه برای مسابقات. چقدر این جذاب با زمانی که وارد میدان نبرد شد (۲۰۱۲) فرق کرده… اون V12 توی پیست جذابیت خاصی داشت… دیدنی و آبدار بود.
ابوالفضل
۲۳ بهمن ۱۴۰۲خیلی تو فاز استون مارتین نیستم
ولی محصولات زیبایی داره
این نمونه هم زیباست
رها
۲۳ بهمن ۱۴۰۲من به شخصه یک دونه کوروت و یک تی رکس میخرم با پول این البته در دنیای موازی چون تو این دنیا نه پولش هست نه امکان خرید هیچ کدومشون ولی دل ما خوش هست که یک روزی درست میشه . با امید زنده ایم خوشحالم واسه دوستانی که میتونن از این نعمتها استفاده کنند .
قاسم
۲۳ بهمن ۱۴۰۲خودرو که نصفش آلمانی شده به درد نمیخوره دیگه!
Siyavash
۲۳ بهمن ۱۴۰۲خیلی خیلی خوش استایل هست.طرح داشبودهم بسیار زیباه شده..واقعا عالی…
BMW
۲۴ بهمن ۱۴۰۲رنگ سبزش هیولایی برای خودش شده🥰😁🥲
Amir
۲۴ بهمن ۱۴۰۲مگه داریم بهتر از استون مارتین؟…… چقد غوله این روز به روز داره مدلای بهترین میده😍😍
کاوه
۹ اسفند ۱۴۰۲سوپر جذاب😍😍😍خیلی ناز شده.دم استون گرم.چه ماشینایی داره میزنه.کل سبدشو به روز کرده.قدیمی ترین ماشینش الان شاسی بلندشه که کلا ۴ سال از عمرش گذشته.مشکل بزرگ استون های قبلی طراحی و متریال داخلی و سیستم سرگرمیش بود که واقعا فاجعه بود.اصلا طراحی و متریال داخلیش به قیمتش نمیخورد اما الان فووووووووق العاده شده.دمت گرم استون.حس میکنم ایراد الانش گیربوکسشه که با این شاسی و طراحی و قدرت موتور باید توانایی هاش بالاتر باشه اما گیربوکس ضعیف با بقیه بخش های فنی ست نیست.کاش یه چیزی مثل pdk پورشه داشت مینداخت روش که پرواز کنه😍با این حال سبد خودروهای استون توی هر سگمنتی به نظرم جز بی نقص ترین انتخاب هاست.کاش میلیاردر(البته دلار!!!!)بودم یه کلکسیون ناز تمام استون های مدرن جمع میکردم میذاشتم تو پارکینگ عشق میکردم😍😍😍😅