در گرند پری استرالیا، خودروی ایمنی آستونمارتین ونتیج که ستارهٔ سابق مسابقات DTM «برند مایلندر» پشت فرمان آن نشسته بود، به خاطر خروج کارلوس ساینز از مسابقه و همینطور تصادف سباستین فتل دو بار وارد پیست شد؛ اما ازآنجاییکه در آن زمان اکثر رانندگان از لاستیکهای هارد استفاده میکردند، در تلاش بودند لاستیکهای خود را پشت سیفتی کار گرم نگه دارند زیرا ونتیج از مرسدس AMG GT بلک سریز که در نیمی از مسابقات بهعنوان سیفتی کار انجاموظیفه میکند کُندتر است. از سال گذشته، در مسابقات فرمول یک بهطور مشترک از محصولات مرسدس بنز و آستونمارتین بهعنوان خودروهای ایمنی و پزشکی استفاده میشود.
ونتیج از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG استفاده میکند که در اینجا ۵۳۵ اسب بخار قدرت را ارائه میدهد. از سوی دیگر اما مرسدس برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات فرمول یک، AMG GT بلک سریز ۷۳۰ اسب بخاری را بهعنوان سیفتی کار ارائه کرده است که در مسابقات بحرین و عربستان مورداستفاده قرار گرفت. این مرسدس از آستونمارتین به یک خودروی مسابقهای بسیار نزدیکتر است و گفته میشود در هر دور حدود پنج ثانیه سریعتر عمل میکند. حال ورشتپن که قبل از کنار رفتن از مسابقه در هردو استارت مجدد در جایگاه دوم پشت چارلز لکلرک قرار داشت گفته است:
آستون مانند یک لاکپشت بود و مانع از شروع مجدد مسابقه با گرمای کافی در لاستیکهای پیرلی میشد
ورشتپن با عصبانیت گفته است:
چسبندگی بسیار کمی داشتیم و سیفتی کار آنقدر آرام حرکت میکرد که شبیه یک لاکپشت بود. باورنکردنی است. وقتی خودروی آسیبدیدهای در پیست وجود نداشت، من نمیفهمم چرا باید اینقدر آرام رانندگی کنیم. مطمئناً سیفتی کار مرسدس به خاطر آئرودینامیک بیشتر سریعتر است چون این آستونمارتین واقعاً کُند است. قطعاً به چسبندگی بیشتری نیاز است چون لاستیکهای ما سرد بودند
برندهٔ گرند پری ملبورن، لکلرک نیز با رقیب خود دراینباره موافق است اما گفته است وقتی دیده مایلندر چقدر تلاش میکند تا با سرعت بیشتری حرکت کند، نخواسته در رادیو اعتراضی داشته باشد. رانندهٔ فراری گفته است:
صادقانه بگویم، همیشه [سیفتی کار] خیلی کند به نظر میرسد زیرا ما در آن خودروهای فرمول یک چسبندگی بسیار زیادی داریم و این خیلی خیلی دشوار است خصوصاً با آن لاستیکهایی که همهٔ ما استفاده میکردیم که هارد بود. من بشدت در تلاش بودم تا مقداری گرما در آنها نگه دارم. صادقانه بگویم میخواستم اعتراض کنم اما بعد دیدم که سیفتی کار در پیچها چقدر سر میخورد و فکر نمیکردم بتواند سرعتی بیش از این داشته باشد؛ بنابراین نمیخواستم فشار زیادی وارد کنم. مطمئناً با خودروهایی که هماکنون داریم، حفظ دمای لاستیکها پشت سیفتی کار بسیار دشوار است
جورج راسل، رانندهٔ مرسدس که در جایگاه سوم قرار گرفت نیز با کنایه گفته است ما مشکلی با سیفتی کار مرسدس AMG نداریم!
meysam
۲۴ فروردین ۱۴۰۱عجب آبروریزی شد برای آستون مارتین
جایی که باید خوش بدرخشه و تظرها رو جلب کنه ضایع شد
Hamid
۲۴ فروردین ۱۴۰۱من جای استون بودم والکری AMR رو میاوردم تا دهن اینا رو ببندم … اون موقع دیدنی میشد …
محمد امین
۲۴ فروردین ۱۴۰۱سیفتی کار باید شرایط خاصی رو داشته باشه ، نمیشه همچنین ماشینی رو آورد
Nima
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ونتیج ضعیفه
کاش حداقل DBS بود.
akrh78
۲۴ فروردین ۱۴۰۱سیفتی کار یه خروار فرستنده و گیرنده و تجهیزات تو صندوق عقبش داره فقط یه چراغ سقفی نیست که
والکری بیشتر از یه کیف دستی فک نکنم جا داشته باشه
Hamid
۲۴ فروردین ۱۴۰۱مزاح بود قطعا نمیشه همچین ماشینی سیفتی کار باشه چون خودش به سیفتی کار نیاز داره!!!
در کل استون باس ی ماشین قوی تر انتخاب میکرد واسه این کار …
احمدرضا
۲۴ فروردین ۱۴۰۱والکری رو بیاره که یه سیفتی کار میخواد که اگه اون ایستاد رسیدگی کنه بهش
زیزیگولو
۲۴ فروردین ۱۴۰۱مکس ورشتپن میتونه یکی از تکنیکها و فرمولهای موفقیت هر تیمی تو مسابقات باشه
akrh78
۲۴ فروردین ۱۴۰۱اختلاف زیادی بین دو سیفتی کار وجود داره
یکی رکورد دار نوربرگ رینگ، اون یکی در حد 911 پایه
اگه تقویتش نمیکنین حداقل یه لاستیک اسلیک بندازین زیرش
Aboalfazl demon
۲۴ فروردین ۱۴۰۱دلیلش اینه که فکر کنم ( فکر کنم ) استون مارتین از موتور ۱۴ سال پیش مرسدس بنز استفاده میکنه
از V8 توئین توربو ۵۳۵ اسب گرفت
در حالی که امروزه این قدرتو از یه v6 توئین توربو میگیرن
و تایم نوربورگ رینگ ونتیج نسبت به قیمتش واقعا تایم آنچنان جذابی نیست
خلاصه ونتیج قدیمی شده وقتشه دستی به سرو روش بکشن
کیانوش
۲۴ فروردین ۱۴۰۱عزیزم انجینش همون انجین چهار لیتری amg gt هستش و این انجین رو خیلی از خودروهای دیگه مرسد نصب شده و چند خودرو از استون مارتین حتی شاسی بلند استون هم همین انجین روش هست و ای ام جی بلک سریس هم همین اتجین ولی به صورت دست ساز و میلنگ تخت هستش که تونسته 730 اسب بخار ازش بگیره
این انجین اولین بار روی ای ام جی جی تی معرفی شد سال دوهزار و پونزده
و یکی از بهترین هشت سیلندر های تاریخه واقعا
و حتی یک بلوک چهار سیلندر از این انجین رو تبدیل به انجین چهار سیلندری کردن که تو هاچبک مرسدی چهارصد و سی اسب بخار تحویل میده با دولیتر حجم و رو نسل جدید اس ال هم نسخه پایه اش همون انجین چهار سیلندر ولی با توربوی الکتریکی داره که 375 اسب بخار قدرت داره بدون هیچگونه لگ توربویی البته که واقعا عالیه درسته نسبت به مدلی که دو توربو داره پنجاه اسب کمتر داره ولی گشتاور خطی و نداشتن لگ توربو باعث میشه لذت رانندگی خیلی بیشتری داشته باشه خصوصا تو نسل جدید مرسدس اس ال تقریبا نصف وزن انجین هشت سیلندر رو داره و با توجه به اینکه گیربکس اس ال هم عقب نصب میشه خیلی خودرو تقسیم وزن بهینه ای داره
نسل جدید ای ام جی تی هم بر اساس پلتفرم اس ال توسعه داده میشه احتمالا نسخه پایه اش هم همین انجین دولیتری با توربو برقی باشه با چهارصد و خورده ای اسب بخار قدرت و البه یک یا دو انجین الکتریکی که حداقل پونصد و پنجاه اسب بخار قدرت داشته باشه نسل بعدی c63 هم از همین انجین چهار لیتری و یک یا دو موتور الکتریکی استفاده میکنه و در کل کم کم باید با هشت سیلندر ها خداحافظی کنیم و به وی 6 ها چهار سیلندر های خطی عادت کنیم کاش شیش سیلندر های خطی هم توسعه بدن ولی فقط بی ام و به صورت جدی شیش سیلندر خطی استفاده میکنه
به نظرم تو خودرو های اسپورت محور عقب شیش سیلندر های خطی خیلی خیلی بهتره جواب میده مثلا نسل قبلی نیسان جی تی ار
الان خیلی از اسپورت ها گیربکس رو عقب خودرو قرار میدن و پس کمبود فضا مشکلی ایجاد نمیکنه اگر بخوان شیش سیلندر خطی بزارن رو خودرو خیلی خیلی نرم تر از وی 6 ها هستن و تیونینگشون هم خیلی راحت تره و پتانسیل بیشتری دارن
مجید
۲۴ فروردین ۱۴۰۱لکرک: یه فراری بیارید از بنز ۵ ثانیه سریعتره
Ferrari
۲۴ فروردین ۱۴۰۱لکلرک در ادامه گفت از ماشین فراری به عنوان سیفتی کار استفاده کنید که ۵ ثانیه از مرسدس هم سریعتره 😂
کیانوش
۲۴ فروردین ۱۴۰۱واقعیت اینه که اون سیفتی کار مرسدس فعلا سریع تریم خودروی جاده ای بازار هستش البته به صورت فابریک
پورشه gt2 rs رکردش رو شکوند ولی تیونینگ شده بوده و نسخه فابریک پورشه نبودش
قطعا اگر همون بلک سریس هم لاستیک و تعلیقش رو فقط ارتقا بدن میتونه چند ثانیه دیگه رکوردش رو بهبود بده
خودروی بی نظیریه واقعه طراحی کلاسیک انجین وسط نیست ولی از هایپر کار ها همسریع تره
مدیرهای شورلت میگفتن کوروت رو انجین وسط کردن چون به خودروهای انجین جلو دیگه جایی واسه تکامل نداشت و از نظر خودشون نسل قبلی کوروت دیگه ته ته ی خودروی اسپورت انجین جلو بوده ولی باید رکورد بلک سریس رو کوبید تو صورتشون که گند زدن به کوروت
ماشین بدی نیست ها ولی نباید اسمش کوروت میبود کوروت باید همونجور میموند انجین جلو
ارش
۲۴ فروردین ۱۴۰۱چارلز لکرک چه انسان با وجدانیه که در اون شرایط اعتراض نکرده.
حسین
۲۴ فروردین ۱۴۰۱تو فرمول یک همون اوایل که لکرلک عضو فراری شد میدونستم اینا به اوج میرسن
و انگار واقعا داره همین اتفاق هم میافته
تو فرمول یک از همون اولش عاشق فراری بودم
و از زمانی که لکرلک اومد شیفته این راننده شدم
واقعا لایق این رتبه هست
در مورد فصل جدید هم واقعا از برگشت فراری به اوج خوشحال شدم و فصل های قبل همیشه تا آخر مسابقات منتطر میموندم تا بلکه فراری ها رقیبشون رو اذیت کنن و رقابت هیجان داشته باشه
ولی تو هر مسابقه مرسدس بود که جایگاه اول رو داشت واقعا انقدر کسل کننده شده بود
قبل اینکه مسابقه شروع بشه میگفتم این دفعه بوتاس اول میشه یا همیلتون
نیکو روزبرگ هم که یه زمان قوقا کرد برای خودش
فقط این ردبول بود که گه گداری اذیتشون میکرد
و فراری هم کم پیش می اومد باهاشون درگیر بشه
ولی الان دیگه اون کولاک رو نمیبینم
واقعا توقع داشتم فراری با قدرت وارد بشه
ولی توقع نداشتم بقیه کلا از دور خارج بشن
امیدوارم مشکلاتشون برطرف بشه تا مسابقات رقابتی تر بشه
هرچند فکر نکنم در اون صورت هم فراری جایگاه رو بده بهشون..
فراری برگشته و قصد رحم کردن نداره:))