آستون مارتین

فصل تازه‌ای در آستون مارتین: DB11

آستون مارتین با جدیدترین ماشین خود یعنی DB11 پای به ژنو گذاشته است. خودرویی که با پرش از مدل DB9، اولین محصول از قرن دوم حیات این شرکت محسوب می‌شود.

Aston Martin DB11
Aston Martin DB11
کوپه لوکس و اسپرت آستون مارتین DB11 روی یک ساختار سبک وزن آلومینیومی قرار گرفته است. پلتفرمی که نسبت به قبل، سبک‌تر و در عین حال قوی‌تر شده است. کمک‌فنر و دامپرهای تطبیقی، قابلیت‌های پویایی خودرو را وسعت بخشیده‌اند.
Aston Martin DB11
Aston Martin DB11
Aston Martin DB11
Aston Martin DB11
طراحی آئرودینامیکی خودرو بیشتر مورد توجه واقع شده است. با اینکه در همان نگاه نخست نیز آستون مارتین بودن این خودرو قابل تشخیص است اما می‌توان جزئیات جدید فراوانی در آن کشف نمود. فرم گنبدی سقف با رنگ متمایز از بدنه، خطوط مواجی که از ابتدای خودرو شروع و از اطراف بدنه تا انتها به پیش می‌روند، اسپویلر لبه‌ای جلو و اسپویلر ظریف فعال و پنهان شونده عقب و هواکش‌های آبششی، همگی برای بهینه‌سازی جریان هوا و کاهش اصطکاک با باد و همچنین افزایش چسبندگی به مسیر در سرعت‌های بالا به کار رفته‌اند. در زیر کاپوت می‌توان یک موتور ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری با توربوهای دوقلو را یافت که ۶۰۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در چنته دارد. بدین ترتیب این خودرو مبدل به قدرتمندترین آستون مارتین تاریخ می‌شود.
Aston Martin DB11
Aston Martin DB11
شتاب صفر تا صد تنها در ۳.۹ ثانیه تحقق می‌یابد و نهایتاً می‌توان به سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت رسید. یک گیربکس هشت سرعته خودکار ساخت ZF وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را برعهده دارد. بعلاوه حالت‌های رانندگی قابل انتخابی چون GT، اسپرت و اسپرت پلاس با تأثیر روی سرعت پاسخ‌گویی موتور، گیربکس، فرمان برقی و حتی سیستم تعلیق فعال خودرو، رانندگی را در شرایط مختلف مطلوب‌تر می‌نمایند.
Aston Martin DB11
Aston Martin DB11
Aston Martin DB11
Aston Martin DB11
آستون مارتین در این خودرو از همکاری‌های فنی دایملر بهره برده است. درون کابین هم تشابهاتی با مرسدس کلاس اس که در نسخه‌های آزمایشی دیده شده بود به چشم می‌آید نظیر یک نمایشگر ۱۲ اینچی TFT مشابه در جلوداشبورد و یک نمایشگر ۸ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی که در داشبورد مرکزی به‌کار رفته‌اند. کنترل این نمایشگر دومی نیز توسط یک پد لمسی در کنسول وسط مشابه مدل‌های مرسدس صورت می‌گیرد. قیمت آستون مارتین DB11 از ۲۱۲ هزار دلار شروع می‌شود و از پایان سال ۲۰۱۶ تحویل آن به مشتریان آغاز خواهد شد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    استادان طراحی دنیا تو این شرکت پا گذاشتن خدایی معرکس به قول یه بزرگی زیبایی تو سادگی و تناسبه

  2. Pooya_SK

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    زیباست و سریع ولی به نظر من بهترین آستون مارتین های دنیا DBS و Vanquish هستن.

    1. Zonda R

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      چه جهش خوبی کرد چقدر ناگهانی
      چه طراحیه اعجاب انگیزی انقدر مسحور کنندست که انگار کاره دست انسان نیست!
      فقط یه نکته ای ساعت عقربه ای وسط کنسول متاسفانه کمبودش واقعا حس میشه

  3. reza

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    دو تا شرکت هستند که به نظر من معیار اصالت ند!!

    آستون مارتین و آئودی !!
    بعد از مدل های vulcanو Spectre ، این زیباترین آستون مارتین دنیاست به نظر من …
    مرسی

  4. بهنام طیبی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    استون مارتین چندین دوره بهترین خودروساز انگلیسی شناخته شده

  5. امین 77

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    تنها ایرادی که به خودروهای آستون مارتین گرفته می شد این بوده که از نظر تکنولوژی خیلی عقب تر از رقبای خودشه اما الان با انتقال تکنولوژی از مرسدس و تحولاتی که صورت گرفته ، واقعا فک نکنم بشه ازش ایراد گرفت : زیبا … مدرن … و اصیل به معنای واقعی کلمه !!
    فقط امیدوارم توربوها زیاد رو صدای موتور تاثیر نذارن :)

  6. tv

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    فقط یه مشکل داره . فرمونش طرف اشتباهیه …. :دی

    1. great britain

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      شما خواستی سفارش بدی بگو فرمونشو بزارن اون طرفی!!!!!!!!

      1. tv

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (225 ديدگاه)

        حتما … خوب شد یاد اوری کردی ….

  7. رامکال

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    جلب این جاست که آستون مارتین نه تنها موتورشو(طبق همون قرارداد معروف با دایملر که 5درصد از سود خالصشو در ازای انتقال فناوری موتور ……) بلکه گیربکسشم از آلمانا میگیره + تاثر گرفتن از اس کلاس برای طراحی کابین….
    این که دیگه شاخ ترینشونه که جیمیز باندشونم پشت همین میشینه بعد اون وقت برخی ها دم از مهندسی برتر بریتانیایی و این که دایملر دارد میدود تا به فلان و بمان در میزان لوکسی برسد.
    وای خدایا خودت ظهور کن.

    1. great britain

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      جناب رامکال محضه اطلاع شما مرسدس وقتی میخواد یه هایپرکار بزنه با مکلارن همکاری میکنه.
      در مورده تیمه فرمول یک مرسدس همینقدر کافیه که بگم اکثره مهندسینش بریتانیایی هستن.
      و انجینه ماشین های فرمول یک مرسدس هم تو بریتانیا طراحی میشه.
      دیگه بقیش بماند……………..

  8. king 918

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    به غیر از موتورش ( که اصلا جالب نیست ) ما بقی فوق العادس //////

  9. امید

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (424 ديدگاه)

    ششصد اسب ولی شتاب 3.9؟؟؟؟
    گالاردو با 560 تا 3.4 عه
    یا ماشینایی با کمتر از این قدرت شتابی بهتر لز این دارن
    چرا آستون روی موتوراش بیشتر مانور نمیده ؟؟؟

  10. moein

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    آفرین آستون در اوج سادگی بسیار با عظمت

  11. احمد باقری

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در زمینه طراحی پیشرفت قابل توجهی داشته، در زمینه فنی هم که همیشه رو به پیشرفت بوده.

  12. mohsen

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    با پولش میشه ماشین های بهتر با عملکرد بالاتر و خفن تر خرید

  13. 1A1

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    دیر رسیدم ولی به استون رسیدم.یعنی زیبای خفته یعنی جیگر .درمورد گالاردو هم یک سوپر اسپرته و این یک کوپه لوکس و قدرتیه با این دیگه صفر صد و 2،بری چه معنی میده.داخلش که جانم .بیرونش وای نه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا