آستون مارتین هم وارد جرگه شاسیبلندسازان شد تا هم بازار خود را گسترش دهد و هم از تب بلندمرتبهسواری مردم، بتواند اوضاع مالی نابسامان خود را دگرگون سازد.
آستون مارتین DBX، اولین شاسیبلند تاریخ این کمپانی است که در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی شد. تشخیص DBX به عنوان یک عضو خانواده آستون مارتین سخت نیست و فرم آشنای چراغها و جلوپنجره آستون مارتین نیازی به توضیح ندارند. خط سقف، کوتاه و شیبدار بوده و به یک اسپویلر باریک ختم میشود. چراغهای عقب نیز به سنت جدید آستون مارتین، به هم پیوستهاند. دستگیره دربها نیز از نوع مخفی طراحی شدهاند.
کابین سرشار از چرم لوکس و آلکانترا است. بعلاوه تزئینات سفارشی و اختصاصی از جنس چوب و فلز نیز مهیاست. یک نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، قسمت عمدهای از وظایف سیستمهای اطلاعات و سرگرمی و تجهیزات را برعهده دارد و بدین ترتیب بسیاری از عملکردها، سادهسازی شده و به گفته آستون مارتین برای بسیاری از کنترل ا تنها یک لمس ساده کافی است. نمایشگر داشبورد هم ۱۲.۳ اینچی است. با این حال، طراحی کابین، بیش از آنکه مدرن باشد، لوکس و کلاسیک است.
علاوه بر این تجهیزات ایمنی هوشمند برای ایمنتر شدن رانندگی با این خودرو درنظر گرفته شدهاند. سقف پانورامیک نیز نور فراوانی را وارد کابین این خودرو میکند. فضای داخلی نیز کاملاً جادار احساس خواهد شد. قسمت بار در حالت عادی تا ۸۳۲ لیتر گنجایش داشته و میتوان با خواباندن صندلیها این حجم را به ۱۵۴۰ لیتر افزایش داد.
DBX مجهز به پیشرانهای هشت سیلندر و توئین توربو به حجم ۴ لیتر است که قدرت خروجی آن به ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۰۰ نیوتن متر میرسد. این قوای محرکه با یک گیربکس ۹ سرعته خودکار جفت میشود تا نیرو به هر چهار چرخ این خودروی ۲ هزار و ۲۴۵ کیلوگرمی از طریق یک دیفرانسیل مرکزی و دیفرانسیل عقب با سیستم لغزش محدود منتقل شود.
شتاب صفرتا ۹۶ این غول زیبا، ۴.۳ ثانیه و صفر تا صد آن ۴.۵ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۹۱ کیلومتر بر ساعت میباشد.
قیمت پایه آستون مارتین DBX، از ۱۹۲ هزار و ۹۸۶ دلار آغاز میشود و از نیمه دوم سال آینده به عنوان مدل ۲۰۲۱ به مشتریان تحویل خواهد شد. ۵۰۰ دستگاه نخست DBX با کنترل شخصی اندی پالمر و با امضای او تولید میشوند.
MAHDI
۲ آذر ۱۳۹۸من کلیپ معرفیش رو دیدم در رنگ دیگه ای که خیلی جذاب تر از این تصاویر بودش. والبته جسه بزرگی هم داره اما توعکس جسه اش زیاد مشخص نیست!!!
اما توانش ایکاش بهتربود.چون بااین میزان قدرت موتورتوان رقابت با رقبارو نداره!!!!!
Ferrari Fxx K Evo
۲ آذر ۱۳۹۸استون مارتین ،گفته بود ، که ‘DBX’ جدید
نوربرگ رینگ ، رو زیر ۸ دقیقه ، طی میکنه
پس میشه فهمید که صد در صد یک نسخه
قویتر از این هم در اینده معرفی خواهد شد
مزدا
۳ آذر ۱۳۹۸لامبورگی اوروس خیلی جذابتر از این هست
در این بازه قیمتی قطعا انتخاب های بهتر از اینم هس
احمد
۲ آذر ۱۳۹۸موتور ، گیربکس و سیستم اطلاعات و سرگرمیش برای بنز هست.
متاسفانه کم کم استون داره به این موضوع عادت می کنه……
مهزیار
۲ آذر ۱۳۹۸بیشتر شبیه مزداست تا آستون مارتین
علیرضا
۲ آذر ۱۳۹۸فکر نمیکنم شانس زیادی برای موفقیت توی این بازار پیچیده داشته باشه.انتخابهای خیلی بهتری هست.بنتایگا.اوروس.بیشتر در سطح لوانته و استویلو قرار داره شاید یکم بهتر
Mohammad
۲ آذر ۱۳۹۸متاسفانه خودرو سازها مجبورن که به خاطر سهم بازار و زنده موندن، شاسی بلند تولید کنند. حتی اگه نه تواناییش رو داشته باشن و نه علاقه اش رو.
آخه شاسی بلند چه لذتی داره؟
sina7
۲ آذر ۱۳۹۸فقط و فقط اوروس موفق شده تا الان
فراری هم احتمالا بتونه یه شاسی بلند موفق تولید کنه
محمد
۲ آذر ۱۳۹۸مشخصات فنیش با gls که امروز معرفی شد کاملا مشترکه و توسط بنز طراحی شده
OMID-LAMBO
۲ آذر ۱۳۹۸تنهای کارخونه ای که تونست روی شاسی بلند ساختنش ریسک کنه و شدیدا موفق شد ! لامبورگینی بود
شاسی بلند تولید کردن مثل داشتن تب مغازه فلافلی تو شهرا بود که بعدش جمع کردن !
فراری و پاگانی ام تو فکر شن !
ساسان
۲ آذر ۱۳۹۸اوروس، ریسکی بود از طرف لامبو که شدیدا” جواب داده و کار رو برای شرکتهای رقیب سختتر .بجز زیر مجموعه هایVW فقط فراری میتونه تو این سطح وارد بشه درحال حاضر.
http://uupload.ir/files/ij33_lamborghini-urus-2018-08.jpg
http://uupload.ir/files/9l8r_lamborghini-urus-2018-10.jpg
http://uupload.ir/files/inqj_lamborghini-urus-2018-09.jpg
نوید جهرمی
۳ آذر ۱۳۹۸لامبو ریسک نکرد. توی زمانی که تب شاسی بلند فراگیر شده دوباره سهم خودش از این بازار رو به دست آورد.
میشه گفت پورشه ریسک کرد. زمانی که همه کارشناسا با دیده شک نگاه میکردن و عده ای حتی پیشبینی شکست و ورشکستگی میدادن، پورشه با کاین همه معادلات رو به هم ریخت. هنوز اون زمان طب شاسی بلند سواری فراگیر نشده بود. و قبل از اون پورشه همچین کلاسی رو نداشت.
ساسان
۳ آذر ۱۳۹۸وقتی ریجیانی میگه خودش هم در مورد موفقیت اوروس تردید داشت وانتظار موفقیت تا این اندازه رو نداشت. این نشون میده با یک تابو شکنی مواجه بوده شرکت چون از زمانl M002 چهل سال میگذشت و افکار عمومی لامبو رو یک سوپراسپرت ساز خالص میشناسن و سبد محصولاتی که همشون ارتفاعشون تا زمین به اندازه 3انگشته!!!.در واقع شرکت با ورود به بخشی که40ساله درش حضور نداره یه ریسک بزرگی کرد شاید به همون اندازه که پورشه این ریسکو کرد.چون اگر اونچیزی نمیشد که باید بشه تمام برنامه ریزی شرکت برای سود اوری و هندل کردن برنامه تحقیقو توسعه سوپراسپرتها بهم میخورد.
وخوشبختانه لامبو خیلی هنرمندانه تونست DNAخودشو منتقل کنه و موفق بشه.بسیار موفق.
MAHDI
۳ آذر ۱۳۹۸رولزرویس رو فراموش کردی!!!!
چون کولیان اونقدر درخواست برای خریدش بالا بوده که رولزرویس رو مجبور کرده نیروی کار جدید استخدام کنه وخط تولید رو گسترش بده ولی بازهم گفته فعلا سفارش قبول نمیکنیم اونقدر که سفارش گرفتن خخخخخخخخ مطلبش رو که خوندم خودم تعجب کردم که چطور اینقدر خریدار داشته
Nissan...japan
۲ آذر ۱۳۹۸بنظرم طراحیش خیلی ساده و محافظه کارانس…راستی من به تازگی عضو یه برند طراحی ایرانی شدم که تونستن تو مسابقه طراحی فراری اول بشن و شاسی بلند جدید فراری با همکاری این شرکت با فراری تولید خواهد شد.
مانی
۴ آذر ۱۳۹۸چون سطح ماشین از شاسیهای مرسدس بالاتره
باید از نسخه ۷۰۰ اسبی این موتور استفاده میکرد