آستون مارتین

استون مارتین به دنبال افزایش دو برابری ظرفیت تولید

به دنبال افزایش تقاضا در بازارهای کلیدی، استون مارتین می‌خواهد ظرفیت تولید خود تا سال ۲۰۲۵ را دو برابر کند.


این خودروساز بریتانیایی علیرغم افت تقاضا در چین و ترس‌های مربوط به برگزیت و تغییر و تحولات مربوط به بازار سهام، امسال می‌خواهد ۶۴۰۰ دستگاه خودرو تولید کند.


اگرچه تقاضای کلی برای خرید خودرو در چین افت پیدا کرده اما استون مارتین از رشد فروش قابل‌توجه ۱۱۸ درصدی در چین لذت می‌برد. همچنین فروش این خودروساز در منطقه آسیا-اقیانوسیه رشد ۱۳۳ درصدی داشته و البته در آمریکا هم فروش این شرکت ۱۸۵ درصد افزایش یافته است.


اندی پالمر، مدیر اجرایی استون مارتین که در گرندپری ابوظبی حضور داشت در مصاحبه با رویترز تأیید کرده این خودروساز برنامه‌های مفصلی برای رساندن ظرفیت تولید به ۱۴ هزار دستگاه در طی ۶ سال آینده دارد.

پالمر گفته است:

وضعیت بخش خرده‌فروشی جای بحث و مشاجره ندارد. فروش خودرو در چین کاهش یافته اما وضعیت ما این‌گونه نیست. اگر شما روی درآمد پیش از مالیات و… تمرکز کنید خواهید دید که ما رشد می‌کنیم. وضعیت یک سال پیش ما بسیار خوب بوده است.

او اضافه می‌کند:

ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند و خواهان شخصی‌سازی بیشتری هستند. از طرف دیگر صنعت خودرو به خاطر پیشرفت تکنولوژی بیشتر و بیشتر کالا ساز می‌شود.

استون مارتین سال پیش سود پیش از مالیات ۸۹ میلیون پوندی به دست آورد که از سال ۲۰۱۰ تاکنون اولین سود این شرکت بوده است. این خودروساز از تکرار سودآوری خود در سال جاری مطمئن است. در همین سه‌ماهه‌ی اخیر سال جاری سود استون مارتین ده برابر افزایش یافته است. فروش استون مارتین هم در همین سه‌ماهه اخیر دو برابر شده است.


استون مارتین همچنین در حال گسترش کارخانه‌ی دوم خود در ولز است. این کارخانه‌ی جدید اقدام به تولید اولین شاسی‌بلند خود یعنی DBX خواهد کرد. نسخه‌ی آماده‌ی تولید DBX سال آینده رونمایی و فروش آن از سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    سود قبل از مالیات ۹۰ میلیون پوند.با این وضعیت چطوری میخواستن به عنوان موتور ساز وارد فرمول یک بشن؟؟ تحقیق و توسعه موتوهای فرمول یک فقط برای یک فصل بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون یورو هزینه داره

    1. Ahmad

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      خب اسپانسر و بسته به رتبه شون درآمد از فیا

    2. ADAK

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      انگلیسی ها فقط ” قُم پُز ” در می کنن …
      :-) :-) :-)

  2. Mohammad

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    ۱۴ هزار دستگاه در سال ؟؟ فکر نکنم کار درستی باشه
    استون مارتین به خاطر نایاب بودن خاص بودن معروف هر چقدر تعداد تیراژ یک محصول بالا تر میره ارزش محصول و اون خاص بودن میاد پایین
    ولی برخلاف لامبو اوروس با ساخت DBX موافقم
    چون محصولات گذشته استون فقط اسپورت نیستن

  3. حمید

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کی میشه بک روز میریم تو خیابون یک دوری بزنیم من و مابقی دوستان سوار چنین ماشینهایی باشیم

  4. ایمان

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    هیچوقت حرفِ اندی پالمر رو فراموش نمیکنم
    اندی پالمر : فراری باید بِعنوان متر و معیار آستون مارتین قرار بگیرد چه در برنامه ریزی و چه در ساخت محصولات با کیفیت و تراز اول …. ( منبع : carmagazine.co.uk )

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      ایمان جان امکان داره لینک این صحبت پالمر رو بزارید؟
      چون من ندیدم و میخواستم ببینم صحبت کلیش چی بوده.
      ممنون.

      1. ایمان

        ۱۰ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        باشه چشم دانیال جان

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    ثروتمندان ، ثروتمندتر میشوند .
    جداً عجب جمله ای ، پول ، پول را میاره .
    این ماشین برای ماشاخه ، برای اونها یه وسیله برای لذت بردن و پس از یکسال تبدیل کردن به ورژن بالاتر .
    با شخصی سازی خودروها موافقم ، چرا که از ماشین حِس بهتری میگیری .

  6. ایمان

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    ترجمه کامل حرف های اندی پالمر ????
    در-آرزوی-فراری-شدن/https://bama.ir/news/9103
    این مطلب حدود ۴۰ روز پیش منتشر شد دانیال جان

  7. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    تشکر ایمان جان.❤
    ولی شیطون، خودروهای با کیفیت و تراز اول رو از خودت دراووردیا.?

  8. emad1990

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چراغ های باریک ممکنه جذاب باشه ولی همه پسند نیست
    استون اصلاحش کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا