آستون مارتین

آشنایی با تنها استون مارتین ولکان جاده‌ای

یک کمپانی مهندسی کوچک در بریتانیا با نام گروه RML تنها نسخه جاده‌ای قانونی از استون مارتین ولکان را ساخته است.


این شرکت اولین بار برنامه‌های تولید نسخه جاده‌ای ولکان را حدود ۱۸ ماه پیش اعلام کرد و چند روز پیش خبرنگاران بریتانیایی قادر بودند پشت فرمان این جانور خشمگین بنشینند.


برخلاف مک لارن P1 GTR که نسخه ویژه‌ی پیست از P1 جاده‌ای بوده، ولکان از همان ابتدا برای استفاده در پیست طراحی شده بود. به همین خاطر کمپانی RML بازنگری‌های لازم را برای اطمینان از اینکه ولکان جاده‌ای بهتر از P1 GTR جاده‌ای است انجام داده‌اند.


در نمای جلو می‌توانیم کاپوت جدید با چراغ‌های کوچک را ببینیم. همچنین چراغ‌های جلوی اصلی خودرو در سپر به عنوان واحدهای روز روشن انجام‌وظیفه می‌کنند. همچنین تغییرات زیادی در ولکان صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های راهنمای گردش در انتهای بال عقب فیبر کربنی اشاره کرد.

تغییرات نهایی RML شامل کاورهای پلاستیکی روی چراغ‌های عقب و رفلکتورهای کوچک این بخش است.
موضوع احساس‌برانگیز اینکه RML قادر بوده پیشرانه ۱۲ سیلندر ۷ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۸۲۰ اسب بخار را حفظ کند. استون مارتین تنها ۲۴ دستگاه از ولکان را ساخته اما اگر ببینیم نسخه‌های جاده‌ای دیگری از این خودرو در آینده تولید شود سورپرایز نخواهیم شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فکر کنم رانندگی هیجان انگیزی داشته باشه
    ولی با این سرعت گیرهای تو جاده بعید میدونم بتونه نهایتا یک نصف خیابان رو‌بره
    البته تو شهر ما

    1. حمید

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      اشتباه شد خودم به خودم دیسلایک دادم

      1. Saeed Boroomand

        ۱ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        چرا اشتباه ?

  2. Just bentley continental

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (563 ديدگاه)

    این ماشین فوق العادست مخصوصا مدل پیستش با اون چراغای لعنتیش معرکست
    به نظرم زیباترین ماشین استونه.البته one 77 هم واقعا قشنگه.

  3. R

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    اینو من ماشین نمیدونم بیشتر شبیه اسباب بازیه تا ماشین

  4. مهران

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    این ماشین همون بدرد پیست میخوره به نظرم نسخه جاده ایش خیلی جالب نشده یه جوری هست

  5. REventon

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (282 ديدگاه)

    خیلی جالبه غرورو سلیقه و ادعای ***
    همه ارزوشونه یه اریزو ۵ بگیرن و از دم تو کف کره اییان(که حقم دارن باشن با این قیمتا)بعد میان میگن یه جوریه این??
    همینه که وضعمون اینه
    حقتونه
    یکی نیومد اینجا تعریف کنه ازین غول
    طرف میگه یه جوری هست،بمیرم برا ای سلیقه ***

  6. ارش

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    آستون مارتین کولاک کرده خیلی خوب گاد میکنه.

  7. Madjid Thunderbird

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    وولکان همه چیزش لایق احترامه
    اما برای اینکه عاشقش بشی فقط موتورش کافیه ❤❤❤
    7 لیتری وی12 تنفس طبیعی

    1. فقط انگلستان

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      امیر جان آستون مارتین دیگه سرامد خودروهای تنفس طبیعی رو می سازه یعنی مدل والکایری
      دیگه فکر نکنم یه خودرو تنفس طبیعی در حدش ساخته بشه و سرامد تنفس طبیعی ها خواهد بود البته اگه هایپرکار جدید مکلارن هم تنفس طبیعی نباشه.

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        بعید میدونم فقط انگلستان عزیز.
        واقعیت اینه که لامبو و فراری سرآمد خودروهای تنفس طبیعی رو میسازن.
        مخصوصا نسبت به حجم و مخصوصا فراری.
        ……….
        مثلا فراری FXX از یک انجینهF140 با حجم 6.2 لیتری تو سال 2005 قدرت 790 اسب بخاری کشید بیرون.
        یا FXX K Evo نسبت به سه سال پیش و مدل FXX-K که 848 اسب بخار تنفس طبیعی تولید میکرد،این قدرت رو به 860 اسب بخار تنفس طبیعی رسونده.
        باید دید که کاسورث از انجین Valkyrie چه قدرتی و با چه حجمی میتونه بکشه بیرون.فعلا همه چیز شایعس.
        اطلاعته دیگه ای هم درباره ی این ابر خوردو هست که،گفته شده Valkyrie فاقد هرگونه سیستم رادیویی و صوتی خواهد بود!!!!
        سیستم صوتیش در حد خوشامدگویی و اطلاعات و سرگرمیه.

        1. فقط انگلستان

          ۱ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن عزیز از نظر پرفورمنس فکر نکنم هیچ خودرو تنفس طبیعی بتونه به پای والکایری برسه.

        2. فقط انگلستان

          ۲ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          دانیال جان از حرفام بد برداشت نکنی و حرفام باعث ناراحتیتون نشه شاید من اشتباه می کنم و حرفای شما درست باشه
          مخلصتم پهلوان جان.

  8. مهران

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    داداش گلم ( reventon) اولا که قرار نیس سلیقه همه مثل هم باشه
    دوما نظر شخصی بنده چه ربطی به ماشین های کره ای و وضع موجود داره
    سوما شما هم یاد بگیر به نظر شخصی دیگران احترام بزاری

  9. Love Cars

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    واقعا معرکست.

  10. Behrouz anzali

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    زیباست و معرکه هست .از تنفس طبیعی 820 اسب بخار کشیدن بیرون هنره و صدای وحشتناک اگزوز

  11. good mood

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    توصیه میکنم حتما قسمت 3 گرند تور ببینید
    وقتی که جرمی کلارک سون سوار ولکان میشه و قدرتو روی 500 اسب بخار لیمیت کرده و از سواری وحشیش گرخیده :)))))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا