آستون مارتین

اوضاع نا به سامان استون مارتین در بازار خودرو

شکی وجود ندارد که استون مارتین در سال جاری میلادی وضعیت مالی خوبی نداشته است. این خودروساز در ماه جولای مجبور به کاهش پیش‌بینی خود درباره میزان فروش و درآمدها کرد که دلیل آن نیز افت فروش در بازارهای اروپایی و بریتانیا بود. این موضوع وقتی‌که به میزان فروش استون مارتین در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ نگاه می‌کنیم بیش از پیش خود را نشان می‌دهد.


متأسفانه این وضعیت از سال‌های پیش تاکنون بهبود نیافته زیرا استون مارتین اعلام کرده در سه‌ماهه سوم امسال ضرر ۱۳.۵ میلیون پوندی را پس از افت فروش ۱۶ درصدی تجربه کرده است. در مقام مقایسه باید گفت استون مارتین در بازه زمانی مشابه در سال پیش سود ۳.۱ میلیون پوندی داشته و البته در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ ضرر نگران کننده ۷۹ میلیون پوندی را ثبت کرده که بر پیچیدگی اوضاع می‌افزاید.


علیرغم این موارد، سهم این خودروساز در بازار کمی بهبود یافته زیرا استون مارتین سود یک سال کامل را تا حدی حفظ کرده است. تقاضای کم برای استون مارتین ونتیج یکی از فاکتورهای کلیدی در بحث ضرر مالی می‌باشد. تنها ۸۷۸ دستگاه از خودروی اسپورت و پایه استون مارتین در سال جاری و در اروپا فروخته شده و این میزان فروش کمتر از نصف فروش پورشه ۹۱۱ تنها در ماه سپتامبر می‌باشد.


اندی پالمر مدیرعامل استون مارتین گفته است:

بازاری که ونتیج در آن حضور دارد با افت تقاضا روبرو بوده و علیرغم افزایش سهم از بازار، تقاضا برای ونتیج کمتر از برنامه‌های ابتدایی ما بوده است. به همین خاطر حجم فروش کلی ما در مقیاس سال به سال کاهش یافته ولی ما اقدام به ایجاد توازن در میزان رشد، موقعیت برند و موجودی نمایندگی‌ها می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد:

این فشار روی فروش تا پایان سال ادامه خواهد داشت و هم‌اکنون انتظار داریم کل فروش ما کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد اما همین موضوع در بازار کلی خودرو هم دیده می‌شود.

استون مارتین در بیستم نوامبر از اولین شاسی‌بلند تاریخ خود یعنی DBX رونمایی خواهد کرد و این خودرو می‌تواند به رشد درآمدهای شرکت کمک کند. این خودرو بنا به گفته‌ها مهم‌ترین محصول برند بوده و در زمانی بسیار حیاتی معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    متا سفانه وانتج اونچیزی نشد که باید بشه.بخصوص درمبحث طراحی.و قابل پیشبینی بود همچین روزی متاسفانه.
    با اینکه آستون مارتین پشتوانه تاریخی وزبان طراحی منحصر به فرد داره اما باید قبول کنیم نتوانست به خوبی از گذشته وام بگیره ومدرنسازی کنه در بازار رقابت..حتی SUVاین شرکت هم در همین لوپ اشتباه درحال حرکته…و باید یک تغییر ساختار و نگرش در بعد زیباسازی و طراحی صورت بگیره از نظر من.

  2. محمد حسین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    ماشین های تولیدی لامبورگینی خاص تر از استون مارتین هست
    ولی الان لامبو حسابی داره خوب می فروشه و رکورد فروش و سود رو میزنه
    استون هم نیاز به یک خودروساز بزرگ داره که ازش حمایت کنه
    تو این شرایط بازار و رقابت که فیات و کرایسلر و پژو و سیتروئن دارن با هم کار می کنن ، استون به تنهایی نمی تونه از پس هزینه ها بربیاد

  3. mehran.Jy

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سلام.
    من نمی دونم وقتی توان مالی استون نمی رسه، چرا اینقدر پروژه های پر خرج انجام میده؟
    والکری
    لاگوندا
    ولکان
    والهالا
    مخصوصا این پروژه های ۰۰۱، ۰۰۲و۰۰۳ که کلی هزینه بره. بی ام و با این همه حاشیه سود و تنوع محصولات و فروش وارد بخش سوپر اسپرت ها نمیشه
    اونوقت استون که ۲۰ ساله داره به خاطر سود دهی ضعیف دست و پا میزنه همچین کار هایی می کنه میره دنبال هایپر کار و مگا کار.

    استون باید راه بنتلی رو پیش بگیره
    ماشین های لوکس و کمی اسپرت با طراحی خیره کننده و صد البته کیفیت بالا.
    سوپر اسپرت و اینا رو بیخیال شه

  4. ایمان

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    برای رقابت با فراری خودشو به این روز انداخت
    آخه برند به این خوشنامی و معروف به لوکس بودن
    چکارش رقابت با بزرگ ترین سوپر اسپرت ساز دنیا ؟؟؟؟
    در هر کلاسی که فراری حضور داره میخواد براش رقیب درست کنه و به هر قیمتی که شده شکستش بده
    جناب اندی پالمر ، به سنت آستون مارتین برگرد

    1. M.B.AMG

      ۲۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (198 ديدگاه)

      بزرگترین!!!
      نمیدونم چرا هرجا میرسی یه فراری میچسبونی به بقیه برندها.
      بهتره بگی یکی از بهترین ها نه بهترین سوپراسپرت ساز دنیا

    2. علیرضا

      ۲۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (28 ديدگاه)

      فراری !!!!!
      سنگ محک کلاس ونتیج که پورشه 911
      هایپرکار والکری هم که اصلا ربطی به هیچکدوم از محصولات فراری نداره
      تو سبد فراری هم هنوز برای DBX رقیبی مشاهده نشده
      استون مارتین DBS و DB11 هم گرندتور هستن و بجز 811 و پورتوفینو رقیب های مهم دیگه ای هم دارن
      و …
      چرا میخواین همه چیز رو به فراری نسبت بدید ؟؟

    3. ایمان

      ۲۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      جناب اندی پالمر گفتن فراری رو سنگ محک خودروهاش میدونه و میخواد با فراری رقابت کنه
      اونوقت دوتا کارشناس خودرو در ایران در اظهاراتی دانشمندانه میگن چرا فراری رو میچسبونی به بقیه برندها و همه چی رو به فراری نسبت میدی !!!!
      بنده از طرف آقای اندی پالمر از شما عزیزان معذرت میخوام
      حالا ایشون یه حرفی زدن شما به بزرگواری خودتون ببخشید
      از این به بعد شما به جای ایشون تصمیم بگیرید و صحبت کنید

      1. GTS

        ۲۰ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        واقعا فراری رو بزرگترین سوپراسپرت ساز دنیا خودت تنهایی انتخاب کردی یا از کسی کمک گرفتی استاد و کارشناس برجسته پدال?

        1. ایمان

          ۲۱ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          به به جناب مهندس
          کارشناس اصلی شما هستید جناب
          ۴۸۸ پیستا رو از روی ۷۲۰S ساختن ؟؟؟؟
          شما این نظر فضایی رو خودت گفتی یا کسی بهت گفته این حرف رو بزن ؟؟؟؟

      2. علیرضا

        ۲۱ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (28 ديدگاه)

        آقا ایمان اندی پالمر نگفت محصولات فراری ، گفت برند فراری ، یعنی راه و روش فراری در تولید محصولات و نحوه حضور در بازار و در کل روش مدیریتی شرکت …
        در ضمن همونطور که گفتم در سبد استون مارتین محصولات زیادی وجود دارند که فعلا ازطرف فراری رقیبی براشون نیست …
        دلیل افت فروش هم عملکرد خودشون (قیمت زیاد ، پرفورمنس ضعیف ، طراحی های هنری که عامه پسند نیستن ) و با توجه به متن ونتیج باعث این مشکل شده که هیچکدوم از محصولات فراری رقیب ونتیج نیستن …
        شما تعصب زیادی روی فراری داری ..

  5. Mohammad amin

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    حیفه بخدا حیفه استون مارتین ازبین بره

    1. M.B.AMG

      ۲۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (198 ديدگاه)

      از بین نمیره یا بهتر بگم انگلیس نمیذاره از بین بره شاید موقتا با کمک آلمانی ها دوباره بکشنش بالا یا انگلیس با سیاست های خاص خودش نجاتش میده.
      بنظرم اگر از شرکت هموطنش (مکلارن) کمک بگیره خیلی میتونه بهش کمک کنه هم در عملکرد خودروهاش هم توی فروش هم طراحی

  6. Achtung

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (423 ديدگاه)

    باید به آلمان بفروشنش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا