آستونمارتین ونکوئیش یک بهینهسازی متعادل برای مدل ۲۰۱۵ داشته و صاحب یک جفت نسبت انتقال قدرت و چند تنظیم بهینه در سیستم دامپر شده است. البته چند آپشن رنگآمیزی بدنه دیگر نیز به آن اضافه شدهاند. در سایر اجزا، این خودرو با همان شرایط قبلی باقی مانده است. درحالیکه گرانترین استون مارتین، دارای کیفیتهای ستودنی زیادی است، امّا تازگی چیزی است که در این مدل دیده نمیشود. این خودرو از همان ساختار VH استفاده میکند که از سال ۲۰۰۴ در محصولات این کمپانی به کار رفته و همینطور برای پیشرانه از نسخه توسعه یافته همان موتور ۵/۹ لیتری V-12 بهره میبرد. البته خوشبختانه یک پلتفرم جدید و همچنین موتورهای V8 از AMG در راه هستند.
امّا واقعاً در کدام بخشهای ونکوئیش نیاز به تغییر بوده است؟ این خودرو در کلاسی قرار دارد که رقیبانش همه جدیدتر و سریعتر هستند. ولی در همین حال، به عنوان خودرویی در حجم کم و به صورت دستی ساخته میشود، سعی کرده که کاراکتر خود را حفظ کند. ونکوئیش همانند گذشته کار خود را به عنوان یک «آستونمارتین» بهخوبی انجام داده است؛ بزرگ، طراحی فروتنانه و اندکی حالت کلاسیک. این خودرو به صاحبش نوعی خاص بودن، به معنای واقعی کلمه، میبخشد که نمیتوان با هیچ قیمتی آن را خرید. آستونمارتین ونکوئیش خودرویی است که باعث میشود یک لامبورگینی اونتادور، یک خودروی معمولی جلوه کند و همینطور یک فراری F12 برلینتا یک انتخاب ساده تلقی شود. امّا در مورد تفاوتهای مدل جدید صحبت کنیم. میتوان گفت که تنها یک چیز در این خودرو عوض شده و آن هم سیستم گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته است. این سیستم در واقع همان گیربکس ZF است که در بسیاری از مدلهای اسپورت دیگر نیز استفاده شده است. امَا استون مارتین برای هماهنگسازی آن، دچار مشکلات و هزینههای مهندسی زیادی برای ونکوئیش شده است. با این که معمولاً اضافهشدن نسبت انتقال قدرت برای بهینهسازی مصرف سوخت انجام میشود، ولی در اینجا برای افزایش عملکرد استفاده شده است. ونکوئیش قدیمی توسط دندهها به سرعت ۲۹۴/۵ کیلومتر بر ساعت محدود بود، ولی در حال حاضر و بدون هیچگونه تغییر مکانیکی دیگر، این خودرو میتواند به سرعت ۳۲۳/۴ کیلومتر بر ساعت برسد. موضوعی که شاید برای خریداران ونکوئیش ۲۰۱۵ بیشتر از میزان برآورد مصرف سوخت آن اهمیت داشته باشد. البته در تست انجام شده، سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت از آن مشاهده نشد که چندان هم جای تعجب هم ندارد. امَا در پیست، ونکوئیش چابکی خود را به نمایش گذاشته و نشان داده که در میان خودروهای موجود در این کلاس خاص، چندان هم بیدستوپا نیست. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، زمان ۳/۶ ثانیه را ثبت کرده و همینطور در ۸/۳ ثانیه به سرعت ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت رسیده است. در جاده، شرایط سیستم گیربکس با گذشته تفاوتی نکرده است و کارش را برای انتقال قدرت موتور بسیار خوب انجام میدهد. در همین حال، با استفاده از دو پدل فلزی پشت فرمان میتواند به صورت دستی دندهها را کنترل کرد. البته با وجود تأخیر و درنگی که در تغییر دنده دیده میشود، مشخص است که این خودرو هنوز هم با مشکل انتقال گشتاور و چرخدندههای خورشیدی مواجه است. موتور ۵/۹ لیتری V-12 نسبت به قبل هیچگونه تغییری نکرده است. در حالی که این V12 نسبت به سایر رقبای مدرن خود حرفی برای گفتن ندارد، ولی به عنوان یک پیشرانه، شخصیت خاص خود را دارد. در دور موتور پایین شرایط ویژه یک V12 صدای زوزه نرم و ضعیفی دارد و بیشتر قیمت بالای خودرو را میرساند. ولی در همین حال که دور موتور بالا میرود، صدا شدت بیشتری پیدا کرده و در بالاتر از ۵۰۰۰ دور بر دقیقه بهحداکثر هیجان خود میرسد. سیستم تعلیق نسبت مدل ۲۰۱۴ اندکی سختی بیشتری پیدا کرده و در آن دامپرهای صلبتر و میله ضدّلغزش بزرگتری در عقب به کاررفتهاند. البته این تغییرات چندان قابللمس نیستند؛ چراکه ونکوئیش هنوز هم حس جادار و سنگین بودن را منتقل میکند و در همین حال، در هنگام نیاز چابکی لازم را نیز خواهد داشت. رانندگی با ونکوئیش لذت و هیجان خاص خود را دارد. وقتی به حالت تمامالکتریکی برای همه سیستمها سوئیچ میکنید، حالت هیدرولیکی فرمان تغییر میکند. فرمان ضخیم ونکوئیش همراه با پوشش چرمی، واکنشهای بسیار خوبی دارد، ولی وقتی آن را با فرمان آتشین فراری F12 مقایسه کنیم، در سطح پایینتری قرار میگیرد. در این سیستم فرمان همچنین تنظیم وزن دیجیتالی، لرزش بر روی سطوح ناهموار و برگشت بر روی دستاندازها دیده میشود. مثل همیشه، ونکوئیش برای یک مسافرت جدّی با سرعت متوسط بالا، یکی از بهترین گزینههاست. البته کابین این خودرو نسبت به رقبا از ابزارها و تجهیزات کمتری برخوردار است؛ هیچگونه صفحه حساس به لمسی در آن دیده نمیشود و کارهای سیستم راهبری هنوز هم توسط یک نمایشگر زرقوبرقدار صورت میگیرند که در بالای داشبورد قرار گرفته است. این نمایشگر مشخصاً از سال ۲۰۰۵ به اینجا آمده است. در همین حال، وقتی آن را به دستگاه موزیک خود وصل کنید، سیستم صوتی کیفیت بسیار خوبی نشان میدهد. صندلیهای کابین نیز برای یک مسافرت طولانی، راحت و مناسب هستند. البته کوچکی مخزن سوخت ۷۸ لیتری ونکوئیش را با توجه به عطش این خودرو برای مصرف سوخت، نباید فراموش کرد. این خودرو به صورت طبیعی سرعتی برابر ۱۲۰ مایل یا ۱۹۳/۱۲ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. در این سرعت، شرایط کابین همچنان سکوت لازم را برای یک گفتگو در سطح صدای مناسب دارد. ونکوئیش ۲۰۱۵ همچنان به عنوان یک خودروی مجلل و با شکوه باقی مانده است و از کاراکتر بالاتری نسبت به بسیاری از رقبای مدرنش برخوردار است. استونمارتین رفتهرفته وارد یک مرحله جدیدی از حیات خود شده، ولی این کمپانی نباید ساخت خودروهایی مانند ونکوئیش را فراموش کند.مشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲+۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
قیمت مدل تست: ۳۰۶۶۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۸۷۸۲۰ دلار).
نوع موتور: DOHC ۴۸ سوپاپ V-12، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
گنجایش: ۵۹۳۵ سیسی.
قدرت: ۵۶۸ اسب بخار در ۶۶۵۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۶۳۰/۴۵ نیوتنمتر در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
فاصله محوری: ۲/۷۴۱ متر.
طول ماشین: ۴/۷۲۷ متر.
عرض: ۱/۸۹۲ متر.
ارتفاع: ۱/۲۹۳ متر.
وزن کلی: ۱۷۸۹ کیلوگرم.
صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۶ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۳ ثانیه.
صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۹ ثانیه.
صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۵ ثانیه.
استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۱ ثانیه.
عبور از یکچهارم مایل: ۱۱/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۹۴/۷۳ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی (تخمین کمپانی سازنده): ۳۲۳/۴۸ کیلومتر بر ساعت.
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۳۳ متر.
چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 97g.
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۸/۱ لیتر در شهر و ۱۱/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
سام سامی
۶ اسفند ۱۳۹۳یک ماشین اسپورت به تمام معنا، هم طراحی داخلی زیبایی داره و هم طراحی خارجی… گرچه تو محدوده قیمتی خودش رقیباش خیلی خیلی خیلی قدر هستند…با این حال من دوست می دارم.
دورد بر عاشقان خودرو
Mostafa&S
۶ اسفند ۱۳۹۳درود
استون مارتین با اینکه طرفدارای خاص خودشو داره ولی از رقیباش عقب مونده…
M5
۶ اسفند ۱۳۹۳جذبه 20
طراحی 21
داخلی 20
حتی اسمش 21 !
عالیسسسسسسسسسسسسسسسسسسسست!
ASTON MARTin
۶ اسفند ۱۳۹۳بالاخره مشکل تاپ اسپید و شتابش هم حل شد به حول قوه ی مهندسی :)
استون مارتین ماشینیه که میخواد بهترین باشه ولی یه مقداری توش درجازده
ولی همونطور که داریم میبینیم روز به روز درحال پیشرفته و یه روزی جایگاه واقعیشو پیدا میکنه
مث اون مازراتی تیتیش مامان نیس که تازه فهمیدن شتابش باید کمتر از 5 ثانیه باشه :D
استون همونطور که متن گفت صرف نظر از همه ی مسائلش “خاصه”
NA-NikandreosApotheon-NA
۶ اسفند ۱۳۹۳چه فرقی کرده همون قدیمی هست
مثل پراید +HP
Alpha
۶ اسفند ۱۳۹۳اره با این قیمت میشه فراری 458 اسپایدر خرید
علی
۶ اسفند ۱۳۹۳عالی معرکه
masood
۶ اسفند ۱۳۹۳خداییش خیلی خوشگله…به نظر من بهترین و باوقار ترین استون مارتینی که هم زیبایی و قدرت داره و هم صدای خاصی
حمید
۶ اسفند ۱۳۹۳سلام دوستان میبخشید سوالم بی ربطه به موضوع .کسی میدونه اگه خودرویی رو از انزلی بخری تا چن سال میتونی سوار شی مثلا مث کیش نیست که بعد 10 سال اوراقش کنن؟درضمن من گیلانی نیستم برای خرید چن سال باید ساکن اونجا باشم که بتونم ماشین بخرم.ممنون.
صادق
۶ اسفند ۱۳۹۳درود
ماشین فوق العاده است، شاید از لحاظ موتوری و فنی نسبت به رقبا یکم ضعیف تر باشه ولی از نظر لوکس بودن و پرستیژ چیزی کم نداره،
از طرفی هم این ماشین رو نمیشه گفت رقیت f12 هستش
بیشتر با California t رقابت داره، هم از لحاظ آماری و هم اتاق
ارادت
peyman
۶ اسفند ۱۳۹۳صدای موتورش عالیه آدم قلقلکش میاد
ali2240
۶ اسفند ۱۳۹۳استون توی دنیای طراحی سوپراسورت ها مثل یه جواهر میمونه
هیچ کسی تو دنیا نیست که بگه اه اه استون چه ماشین بدترکیب و زشتیه
به نظرم انگلیسی ها توی طراحی ظاهری خودرو هنوز تو دنیا بی رقیبن و جایی که از نظر فنی با آلمان ترکیب میشن نتیجه ای جز شاهکار نداره مثل رولزرویس و بنتلی و مینی کوپر
شایان
۶ اسفند ۱۳۹۳انگلیسی ها هیچی نیستن حتی در طراحی ظاهری خودرو مطمئنا این و خیلی های دیگه هم از یه شرکتی تقلید کردن و از رویه اون ساختن انگلیسی ها ماشیناشون طرفدار نداره چون ماشیناشون اصیل نیستن و از لحاظ فنی آلمان و از لحاظ طراحی ایتالیا خیلی خیلی ازش سرترن از نظر من طراحی فوق العاده نچسبی داره ضمنا قیمتش شبیه یه جک خنده داره
RETOLEX
۶ اسفند ۱۳۹۳اصیل نیست!!!!!!!!!!!
طراحی نچسب!!!!!!!!!!!!!!!
ماشی انگلیسی دیگه اخر اصالت هست
ادم وقتی اینا رو میبینه حال میکنه
شایان
۶ اسفند ۱۳۹۳ماشینهای انگلیسی فقط الکی قیمت دارن برای همینه فروششون خوب نیست یا بهتر بگم زیاد محبوب نیستن مثلا همین این به هیچ عنوان نمیرزه اینقدر براش پول بدن حتی آدم خیلی خرپولم باشه باید مخش داغون باشه واسه این اینقدر پول بده که در اکثر موارد نمیدن جز معدود که اونام انگلیسی تشریف دارن متعصب طراحی داخلی داغون بی جذبه نچسب از همه بدتر این نچسب بودنشه
RETOLEX
۶ اسفند ۱۳۹۳یه نفر بیا اینو بگیره
تا حالا یه ماشین انگلیسی سوار شدی که اینقدر […]میگی
شایان
۷ اسفند ۱۳۹۳یه نفر بیاد اینو بگیره!!!!!!! معلوم نیست چقدر دیگه بهمون انداختی ولی غمی نیست چون واقعی و حقیقت تلخه هم فکرهای شما خداد رو شکر زیاد نیستن بیشتر افراد این سایت آدمهای منطقی در جوابت آره سوار شدم اتفاقا در داخل انگلستان هم سوار شدم اتفاقا چندتا شم سوار شدم و دیدم که خود انگلیسی ها هم زیاد این ماشین و سایر ماشینهای دیگشونو دوست ندارن جز یه عده مغرور و بی منطق که همه جا هستن! دیدم که ماشینهای آلمانی در اون کشور چقدر زیاده والبته محبوب چرا؟ جواب سادست چون هم با کیفیتن هم با اصالتن و هم فکر نمیکنن مشتریهاشون آدمهای ساده و بلا نسبت… هستن چون به مشتری احترام میذارن یه سوال دارم ازت چرا ماشینهای انگلیسی و برنداشون یک به یکشون ورشکست شدن خودشونو فروختن جواب سادست چون محبوب نبودن چون جذاب نبودن چون نمیتونستن تولید انبوه با کیفیت داشته باشن شما هم زیاد حرص نخور لاغر میشی
سعید
۶ اسفند ۱۳۹۳خیلی خوشگل و لوکس و با کیفیته ولی قدرتش کمه و قیمتش هم خیلی زیاده،با این پول خیلی ماشینای بهتری میشه خرید،با نصف پول این ماشین میشه یه SL63 یا S63 Coupe خرید یا حتی هردوتاش رو باهم خرید که هم از نظر لوکس بودن چیزی کم ندارن و هم قویترن،اینارو هم میشه خرید: Continental GT Speed،458،650S، Huracan،
اما فکر کنم نزدیکترین رقیبش با توجه به 2×2 بودنش Ferrari FF باشه که بازم فراری بهتره
RETOLEX
۶ اسفند ۱۳۹۳تکه کلام من در پیج ماشین های انگلیسی : هم لوکس هم اسپورت – کامل و بینقص
——————————————————–
اصلا ماشین های انگلیسی حس خاصی رو به ادم میدن . یه چیزی مثل غرور
شایان
۶ اسفند ۱۳۹۳اصلا ماشین های انگلیسی حس خاصی رو به ادم میدن . یه چیزی مثل غرور!!!!!!! واقعا خجالت آوره/طراحی داخلش افتضاحست بیرونشم شبیه موش ترسوئه این قیمت توهین به اتومبیل دوست هاست
RETOLEX
۶ اسفند ۱۳۹۳این افتضا باشه اون وقت چی خوبه
داری اصالت این ماشین رو زیر سوال میبری و میگی از بقیه کپی میکنه
این بچه بازی ها دیگه چیه
از این بهتر چی میتونه باشه؟
دقیقا شما چی سوار میشی اینو میگی ؟؟؟؟؟؟؟
ای خدااااااااااااااااااااااااااااا…… ادم شاخ در میاره چنین چیزهایی میشنوه
چه دوره زمونه شده به طراحی های بینظیر انگلیسی که لنگه نداره میگن افتضاح
افتضاح
تو دیگه اخر سلیقه هستی
وای وای وای
هنوز نمی تونم اینو باور کنم که تو چنین چیزی گفتی
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!–!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-!!!
شایان
۷ اسفند ۱۳۹۳ای خدااااااااااااااااااااااااااااا…… ادم شاخ در میاره چنین چیزهایی میشنوه
چه دوره زمونه شده به طراحی های بینظیر انگلیسی که لنگه نداره میگن افتضاح
افتضاح
تو دیگه اخر سلیقه هستی
وای وای وای
هنوز نمی تونم اینو باور کنم که تو چنین چیزی گفتی
فقط یه چیز خدایا توبه /////////////
masoud 17
۶ اسفند ۱۳۹۳طراحیش عالیه در حالی ک موتور قوی هم داره یه ماشین بی نقص
Zora
۶ اسفند ۱۳۹۳به نظر من بیشتر حس لوکس و تجملی داره تا اسپرت ولی حس اسپرت بودن رو هم همراه لوکس و خاص بودن ارائه میده
شاید بزرگترین نقصش قیمتش باشه
پیکان جوانان
۶ اسفند ۱۳۹۳شکیل
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۶ اسفند ۱۳۹۳درسته خیلی خوشکله ولی نه در اون حد که نویسنده بگه لامبو آوانتادور و فراری f12 در مقابلش سادن و به چشم نمیان
احسان(احسان سابق)
۶ اسفند ۱۳۹۳باید قبول کرد ماشین های استون مارتین و بخصوص سری ونکوییش از زیباترین و لوکسترین و شکیل ترین خودروهای تاریخه.از بین سوپر اسپرت ها ونکوییش زیبایی عجیبی داره.هرچقدر که به ماشین نگاه کنید خسته نمیشید.شاید واسه همینه جوناتان ایو طراح انگلیسی اپل استون مارتین سوار میشه
godfather
۶ اسفند ۱۳۹۳استون اگه حتا تو رقابت با پرایدم کم بیاره پرستیژش پرچمش بالا نگه میداره
به نظر من حتا از s کوپه گیرا تره
حالا یکی
۷ اسفند ۱۳۹۳اصلا اصیلترین خودروها و همچنین صنایع دیگه مال انگلیسیهاست
استون مارتین-مینی کوپر-لندروور-رنجروور و…
اصلا میدونستید بیشتر کارخونه.های خودروسازی اروپا و آمریکا تو تامین قطعات موتور و بخصوص گیربکس وابسته به انگلیس هستند
برید تو سایت تخته گاز ببینید
شایان
۷ اسفند ۱۳۹۳فقط یه چیز خدایا توبه////////
شایان
۷ اسفند ۱۳۹۳عزیزم شما زیاد داری بی بی ی نگاه میکنی اصلا کل دنیا ماله انگلیسه مگه نمیدونه ارث باباشه پشت قباله عروساشونه اصلا اگه انگلیس نبود ماها نبودن اصلا میدونی چیه انگلیس بزرگترین و قدرتمندترین کشور دنیا اصلا یه چیزی دنیا دسته انگلیسه اگه صنعتش نبود الان ماها خر سوار میشدیم جای پژو و پراید!!!! برادر من یا شما چیزی از اتومبیل و صنایع و صنعت و اقتصاد نمیدونی یا میخوای لج منو دراری در آخر خدایا توبه
اریک
۷ اسفند ۱۳۹۳تو ماشین های انگلیسی فقط آستون مارتین db5 جیمز باند که اونم طراحش ایتالیایی بود. یک کلاسیک بینظیر ، دوست داشتنی و وحشی، وحشی مثل سبزه های مراکشی!
و اتومبیل کنگستر های نوین jaguar XJ البطه مدل های چهار چراغش ، یک ماشین کلاسیک اصیل بریتانیایی که فکر نکنم دیگه تکرار بشه.
حالا یکی
۷ اسفند ۱۳۹۳اصلا شما فکر کن هیچی از ماشین سردر نمیارم تا کمتر لجت در بیاد گلم
فقط یه نگاه به لایکها و دیسلاکهایی که تو نظر اولی دادی بندازی میبینی تعداد افرادی که یا از ماشین سر در نمیارن یا میخان لج شما رو در بیارن زیادن.
شایان
۸ اسفند ۱۳۹۳فعلا که کامنتی بنده که در جواب شما بود لایکش بیشتر از دیس لایکشه بقیه رو به دوستان حق میدم چون ضد علاقشونه اگه منم جاشون بودم دیس لایک میکردم ولی خدایش اون حرفی که شما زدی دیس لایکش بیشتره ببین چقدر بی منطق بود حرفت یعنی چی صنایع اصلی ماله انگلیسه!!!!!!!
enzo
۸ اسفند ۱۳۹۳با اینکه هیچ وقت طرفدار جدی این برند نبودم ولی همیشه از طراحی ونکوئیش و کلا ً ماشینای آستون مارتین واقعاً لذت بردم
امیرحسین
۸ اسفند ۱۳۹۳بعضی دوستان چنان تک بعدی به قضایا نگاه میکنن که آدم هاج و واج میمونه,فراری و لامبورگینی ماشین های صرفاً اسپرت هستن,آستون مارتین ماشینی کاربردی هست که تموم جنبه ها رو در نظر گرفته,برادر من وقتی ماشینی برای ما سفر استفاده میشه دارای تجهیزاتی هست که وزن رو بالا میبره و طریق اولی شتاب و سرعت رو پایین,در مورد طراحی و شکوه و جلال این انگلیسی زیبا هیچ حرفی باقی نمیمونه چون عظمت و زیبایی این ماشین بقول علما اظهر من الشمس هست
soroosh
۱۰ اسفند ۱۳۹۳شایان جان یک کلمه شما نخر شما برو المان سوار شو اگه خیلی بدت میاد از استون چرا میاای نظر میدی ؟ و چیزی از اصالتو طراحی نمی دونین نظر میدین ؟>
soroosh
۱۰ اسفند ۱۳۹۳جالبه شایان نظر مردمو یه لایک بیشتر میدونییییی کلییییی خندیدم واقعااااااا 80 % مردم ایران پراید سوارن پس 100% پراید از استون بهتره از قول خودت حرف بزن نه از قول مردم
مهدی
۲۷ خرداد ۱۳۹۴دوستان نمیدونید چجوری میشه این ماشینو وارد کرد؟
و اینکه اگه وارد بخاد بشه قیمتش با گمرکو پلاکو ترخیص و… چقد درمیاد؟
حسین
۳ آذر ۱۳۹۴بسیار زیباست ، کاش یه ویدئو هم ازش میذاشتین
GOD BLESS AMERICA
۱۴ مهر ۱۳۹۵خاص بودن برند آستون مارتین دلیل خوبی برای
کم فروشی نیست.