نوربرگرینگ یکی از مشهورترین و سختترین پیستهای دنیا است. این پیست بهنوعی محل رسمی آزمایش سریعترین خودروها و رانندههای دنیا است و زمانهایی که در نوربرگرینگ ثبت میشوند در دنیای ماشین یک معیار و ملاک بهحساب میآیند. علاوه بر این که خودروسازان بهطور رسمی با محصولات خود در این پیست اقدام به تایم زنی میکنند، نشریات و رسانهها هم بهطور مستقل با خودروهای مختلف به آنجا میروند و تایمهایی را برای علاقهمندان به ثبت میرسانند. یکی از این رسانهها، کانال اسپرت اتو است که خودروهای فراوانی را در جهنم سبز مورد آزمایش قرار داده است. حال این تیم در جدیدترین تایم زنی خود با آستونمارتین ونتیج پای به نوربرگرینگ گذاشتهاند تا دریابند خودروی جیمز باند چقدر میتواند سریع باشد.
آستونمارتین در ساخت برخی از نمادینترین سوپراسپرتها و گرند توررهای بریتانیایی پیشینهٔ بسیار موفقی دارد و هرچند ممکن است برخی محصولات آن پرفورمنس محور و برخی دیگر کاربردیتر باشد اما تمام آستونها پرفورمنس را در خط مقدم ویژگیهای کلیدی خود داشتهاند. نسل جدید ونتیج یکی از جدیدترین ساختههای این شرکت است. زیر کاپوت این سوپراسپرت بریتانیایی یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو ساخت AMG قرار گرفته که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. در نوربرگرینگ، «کریستین گبهارد» پشت فرمان ونتیج نشسته است که هرگز با خودروهای سریع و قدرتمند غریبه نیست. اتو اسپرت در ویدئویی که از این تایم زنی منتشر کرده، با دوربینهای مختلف و اطلاعاتی مثل نیروی جی و سرعتسنج دقیق، چگونگی رفتار ونتیج و چگونگی کنترل آن توسط راننده در پیست را بهخوبی نشان داده است.
این سوپراسپرت بریتانیایی در جهنم سبز با رانندگی گبهارد، تایم ۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۹۲ صدم ثانیه را به ثبت رسانده است. ما نمیخواهیم این تایم را قضاوت کنیم و سنجش خوب یا بد بودن آنرا بر عهدهٔ شما میگذاریم اما فقط بدانید ونتیج در نوربرگرینگ از خودروهای بزرگتر و سنگینتر از خود کُندتر بوده است. مثلاً بامو M5 حدود ۵ ثانیه سریعتر از این بوده و یا شورلت کوروت C8 تایم بسیار بهتری نسبت به ونتیج به ثبت رسانده است. البته قطعاً تایمی که توسط کارخانه ثبت میشود همیشه سریعتر از تایم مجلهها و مطبوعات است اما به نظر میرسد اسپرت اتو تمام تلاش خود را انجام داده تا بهترین تایم را با آستونمارتین ونتیج به ثبت برساند.
[دانلود ویدئو]
MAHDI
۲۸ بهمن ۱۳۹۸زمان خوبی رو ثبت کرده.اونم توسط یک مجله و نه خوده استون مارتین
MAHDI
۲۸ بهمن ۱۳۹۸چون معمولا زمان هایی که این مجله ثبت کرده بین 5تا 15ثانیه کندتر از زمانی بوده که خوده خودروساز در نوربرینگ ثبت کرده!!!!
رزیتا
۲۸ بهمن ۱۳۹۸بنظرم بهتره سایت پدال به جای ارائه این اطلاعات که واقعا نه تشابهی با حال مردم ایران داره و نه دونستن یا ندونستن اون کمکی به مردم میکنه و صرفا موج آه و حسرت رو واسه دل مردم به بار میاره ، به ارئه اطلاعاتی مثل : “روش افزایش قدرت موتور پراید پس از گازسوز کردن!! چگونه سمند خود را دوست داشته باشیم!! تیبای من بهترین خودروی دنیا!! دنا پلاس کوپه محصول جدید ایران خودرو!! تجهیز خودروهای سایپا به آپشن ضبط با 6 بلندگو!!” و از این جور مسائل بپردازه چون اینطوری مردم هم زیاد حرص هم نمیخورن!!!!!
سعید(تهران)
۲۸ بهمن ۱۳۹۸طنز بود؟!!!
OMID
۲۸ بهمن ۱۳۹۸??
Amir Machine
۲۸ بهمن ۱۳۹۸آستونمارتین ونتیج
510 اسب بخار قدرت، 685 نیوتن متر گشتاور
وزن 1530 کیلوگرم، قیمت 152 هزار دلار
تایم 7:43
شورلت کوروت C8
490 اسب بخار قدرت، 640 نیوتن متر گشتاور
وزن 1527 کیلوگرم، قیمت 60 هزار دلار
تایم 7:29
MAHDI
۲۸ بهمن ۱۳۹۸پدال جان این که مطلب HOT LAP هارو میزارید خیلی خیلی جذابه.فقط زحمت بکشید گاهی زمان گیری های مجلات دیگه در پیست های دیگه مثل مجله auto bild sportscars در پیست زاکسنرینگ و مجله MOTOR SPORT MAGAZINE در پیست مگنی کورس رو هم بزارید.چون معمولا زمان گیری ها SPORT AUTO در پیست هوکنهایم GP رو فقط میزارید.
ممنون!!!
Farzad
۲۸ بهمن ۱۳۹۸آی که چه حالی میده موقع زمان گیری بشینی بغل دست یکی از این راننده ها ، اون وقت میفهمی رانندگی یعنی چی ☺
خودت بشینی پشتش که دیگه نور الا نوره مسقیم میری تو چمنای نوبرگ رینگ .خخخ?
Khosrow
۲۸ بهمن ۱۳۹۸راننده چرا ناراحت نشسته / خوب فیت نشده با صندلی ..
Kf
۲۸ بهمن ۱۳۹۸به زمانش کاری ندارم اما چه رخی داره نمایه عقبش