استون مارتین در سال ۲۰۱۷ از خودروی خبرساز والکری رونمایی کرد اما تولید آن هنوز شروع نشده است. البته این موضوع در حال تغییر است و بریتانیاییها انتظار دارند کار شروع والکری از اواخر امسال شروع شود. در نمایشگاه امسال پبل بیج استون مارتین نسخه رودستر والکری را نیز رونمایی خواهد کرد.
به نظر میرسد این شرکت تصویری تیزری از محصولی جدید را منتشر کرده که بر اساس حدسها این خودرو نسخه بدون سقف والکری است. با دقت بیشتر به این تصویر میتوان نبود سقف را متوجه شد زیرا به نظر میرسد پشت صندلیها به بالای فریم شیشه جلو متصل شدهاند. البته این خودرو از دربهای بزرگتری هم سود برده است. والکری سقف سخت از دربهای گالوینگ استفاده میکند و دربهای این مدل دارای حالت قیچی هستند و شما نمیتوانید بدون وجود سقف از دربهای گالوینگ استفاده کنید.
استون مارتین چیز زیادی درباره این خودرو نگفته اما انتظار میرود اعتبار پرفورمنس کمپانی را بیش از پیش تقویت کند. این خودرو میتواند درست همانند نسخه سقف ثابت خود غوغا به پا کند. نیروبخش والکری پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری هیبریدی است که قدرت ۱۱۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری تولید میکند. این خودروساز مدعی است هایپرکارش شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیهای دارد.
استون مارتین در زمان توسعه والکری با برخی مشکلات از جمله مشکلات قابلیت سواری و قوای محرکه آن روبرو شده است. البته چنین مشکلاتی در فاز توسعه حل شده و نهایتاً چراغ سبز تولید آن صادر شده است. تنها ۱۵۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد هرچند مشخص نیست این رقم شامل مدل رودستر نیز هست یا خیر.
AMANTE
۱۲ مرداد ۱۴۰۰تا الان کابین والکری رو ندیده بودم. چقدر سرد و زشته.
درسته هدف ماشین و خود ماشین که هایپرکاره این نیست که لوکس باشه ولی این طراحی هم واقعا خوب نیست و میتونست هماهنگی بهتری توی کابین ایجاد کنه.
Reza Waffen SS
۱۳ مرداد ۱۴۰۰نه با خودش حال کردم نه با نسخه رودسترش
Philipp
۱۲ مرداد ۱۴۰۰استون مارتینم هر وقت حوصلش سر میره یه والکری جدید معرفی می کنه
محمد امین
۱۲ مرداد ۱۴۰۰آقای استرول چه قدر حریص هست، خب اول تولید کن و مشکلات رو حل کن بعد برو سراغ نسخه های ذیگه ، فکر میکنم تا چند روز دیگه یه جت جنگنده هم بسازن
راهش این هست که اول زیر ساختار شرکت رو سامان ببخشه که حداقل بتونن موتور هاشون رو خودشون بسازن و بعد برن سراغ ساخت هایپر کار
HamiD
۱۲ مرداد ۱۴۰۰داداش تو زخم کردی استون مارتین رو
توی هر پستی بدون استثنا بهش گیر میدی …
حالا با این وضع افتضاح استون همینشم خیلیه باعث فروش بیشتر مدل های دیگه میشه …
ممد ژانگولر
۱۲ مرداد ۱۴۰۰حمید مچتو باز گرفتم 😂😉
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰خب منظورم من این هست که تا نسخه ی اصلی رو به مشتری ها تحویلی ندادن و تست نکردن و مشکلاتش رو چک نکردن ،نباید یه نسخه ی دیگه بسازن ازش ، کاملا منطقی هم هست
کلا سایت های خارجی هم زیاد راجب این موضوع صحبت میکنن که استون مارتین مشکل نهایی کردن محصولاتش رو داره و بودجه ی زیادی رو صرف ساخت محصولاتی میکنه که ارتباطی با شرکت نداره
من به شخصه از استون مارتین توقع ساخت یه gt لوکس دارم که بهترین باشه از هر نظر کاری که سال های بسیاری هست که انجام میدن و معروف به این کار هستن ، یا مثلا از فراری توقع ساخت یه هایپر کار دارم که بهترین باشه از هر نظر، توقع این رو ندارم که فراری هاچپک بسازه یا کشتی هرچند که بهترین کشتی دنیا رو هم بسازه اما این کار فراری نیست ..
وقتی یه شرکت توانایی ساخت یه هایپر کار معرکه رو داره این اشکالی نداره ، بله باید اون رو بسازه و توانایی هاش رو به همه نشون بده ، اما نه اینکه یه هایپر کار بسازن و فقط اسم استون روش باشه …، ماشین باید مهندسی و سطح یک برند رو نشون بده اما استون مارتین داره یه ماشین مارک شده رو به عنوان شاهکار ساخت استون مارتین معرفی میکنه و من شخصا این کار رو دوست ندارم ، استرول برنامه های زیادی برای استون داره و خودش گفته میخواد یه مکلارن از استون بسازه و احتمالا ما شاهد آخرین سال هایی هستیم که استون همون استون قبلی هست هرچند که سال ها است که هویت خودشون رو فراموش کردن
AMG GT R
۱۲ مرداد ۱۴۰۰خیلی کابینش مسابقه ای شده حتی فراری FXX K EVO این قدر کاببینش مسابقه ای نیست
اون مانیتور های روی داشبرد هم خیلی کاببینش رو زشت کرده
Dna
۱۲ مرداد ۱۴۰۰تو تصویر دوم چرا تو نمایشگرهای آینه بغل ردبوله؟🤔
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰خب قسمت اعظم این ماشین رو ردبول و نیوی ساخته ، شما فکر کردی استون میتونه این طور ماشین بسازه ؟
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۰رفیق خیلی حساس شدی ها😀
یه خودش نساخته میگی صدتا خودش نساخته میریزی بیخیال
هرکی که ساخته تحت لوگوی آستون مارتین قرار گرفته با حدود صد سال سابقه که از همون ابتدا بنیانش با موتوراسپرت و مسابقه شروع شده
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰غلط کردم😅😅
ولی بازهم هم روی حرفم هستم
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۰نفرمائید لطفا
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۰بعدشم این یه روش تبلیغاتی خیلی ساده و قدیمی هست
گوردون مورای T50 هنوز تولید نشده اما اعلام کردن که بعد از اتمام تولید نمونه های عادی ، تولید مدل مخصوص پیست نیکی لائودا رو در برنامه دارن و مثالهای زیاد دیگه ای از این دست
حالا کاری نداریم که بعضی ها هم مثل تسلا در این گونه تبلیغات دیگه خیلی زیاده روی میکنن😀
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰خیلی ممنون
به نظرم بحث راجب ایم ماشین رو موکول کنیم به وقتی که تست شد ، حالا هر طور که ساخته شده بگزریم ،ببینیم نسبت به رقبا اش چه کار میکنه
SF90 STRADALE
۱۲ مرداد ۱۴۰۰آقا محمد امین دوست عزیز
آستون مارتین یک برند ریشه دار و با اصالت هست که مدل های افسانه ای زیادی تولید کرده و کاملاً قابل احترام هست
شاید تا قبل از سکانداری جناب توبیاس موئرز خیلی حال و روز خوشی نداشت ولی با ورود ایشون یک تحول اساسی در محصولات این برند شکل گرفته
از ” والهالا ” اولین رقیب SF90 استراداله بگیر تا ” والکری ” که قطعاً یکی از سلاطین پیست خواهد بود
فراری هم برای نسل جدید هایپرکار خودش قطعاً والکری و AMG ONE رو هدف قرار میده
به نظرم همکاری کردن با سایر برندها میتونه اتفاق خوب و مثبتی باشه
مخصوصاً برندهای تاپی مثل مرسدس بنز که تا به الآن خیلی کمک کرده به آستون مارتین تا سرحال بمونه
Philipp
۱۲ مرداد ۱۴۰۰اینا درسته منم قبولشون دارم دوباره دارن تلاش میکنن همونی بشن که دهه 70-80 بودن
اما ما تا الان سه مدل والکری مختلف داریم
که حتی یک دونشون عرضه نشدن
درحالی که همون مرسدس بنزی که نام بردید اول سال 2014 مدل GT رو معرفی کرد چند ماه بعد عرضه کرد
سال بعدش GT S
2016 GT C
2017 GT R
2019 GT-4
و 2021 GT BC
و همشون نهایتا بعد سه ماه قابل سفارشی کردن و خریداری بودن
اما الان استون فقط داره معرفی میکنه
خب یکیشو عرضه کن بعد مثلا والکری پرو رو معرفی کن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۲ مرداد ۱۴۰۰والا کابین بنز وان رو نگاه کنین که با تمام مسابقه ای بودنش چقد قشنگه ، این چرا انقد بی روحه؟
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۲ مرداد ۱۴۰۰هایپرکار بی نقص رو باید از لامبورگینی آموخت
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰بله تاحدودی، من هنوز کمتر هایپر کار پیست محوری میشناسم که در حد حدود سستو المنتو باشه ، با اینکه واسه ۱۰ سال پیش هست ، کلا هم لامبو و هم فراری و هم پاگانی حرف ندارن
Mf1
۱۲ مرداد ۱۴۰۰هایپر کاری فقط برای نمایش باشه بدرد نمیخوره.
تا حالا من ندیدم هایپرکارهای لامبو حرفی برای گفتن تو پیست داشته باشن
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰خب سرتون المنتو رو من گفتم بد نیست چک کنی ، مال ۱۰ سال پیش هم هست
آریا ماشین
۱۲ مرداد ۱۴۰۰دوستان من یه سوال دارم
معمولا در ماشین های تنفس طبیعی گشتاور کمی تولید میشه و کمتر از اسب بخار هست مثل خودرو های لامبو ، فراری ۴۵۸ ، آئوی r8 و بقیه خودرو ها
اما در خودرو های الکتریکی و هیبریدی معمولا گشتاور خیلی زیادی تولید میشه ولی چرا در آستون مارتین والکری ، فراری sf90 ، فراری 296 gtb ، لامبورگینی سیان و … گشتاور کمتر از اسب بخار هست؟
کسی میتونه پاسخ بده؟
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰بستگی به نوع ساخت ماشین داره ، و بعضی مواقع اطلاعات غلط هستن ، مثلا فراری sf90 و یا 296gtb ، گشتاور اعلامی اشون فقط مربوط به موتور بنزینی هست ، مثلا میگن sf90 ۸۰۰ نیتون متر گشتاور داره که این فقط برای موتور بنزینی هست و یا ۷۴۰ نیتون متر ۲۹۶ فقط برای موتور ۳ لیتر ۶ سیلندر توربو بنزینی هست و گشتاور کل و یا ادغامی رو اعلام نکرده فراری
راجب استون مارتین والکری هم قدرت موتور الکتریکی کم هست ، و فقط ۱۶۰ اسب بخار قدرت داره که در مجموع با موتور بنزینی که ۷۰۰ نیتون متر گشتاور داره حدود ۹۰۰ نیتون گشتاور تولید میکنه و لامبو سیان هم کلا موتور الکتریکی خیلی ضعیفی داره
وبعدا خیلی خوب توضیح میدم که چرا گشتاور رو بعضی برند ها پایین میارن و نکات دیگه
آریا ماشین
۱۳ مرداد ۱۴۰۰خیلی ممنون از پاسختون