آستونمارتین در پی کاهش نگرانکنندهٔ سود خود در حال مذاکره با سرمایهگذاران بالقوه است و ظاهراً یکی از این سرمایهگذاران شرکت چینی جیلی است. به گزارش فاینشنال تایمز، جیلی به خرید سهام آستونمارتین علاقهمند است و بدین منظور پیشازاین با مدیر و سرمایهگذاران این شرکت در تماس بوده است. آستونمارتین اخیراً اعلام کرده است که انتظار میرود سود این شرکت در سال ۲۰۱۹ تقریباً نصف سال قبل باشد که این بیشتر به خاطر فروش ضعیف در بازار اروپا است.
بااینحال سازندهٔ بریتانیایی انتظار دارد کراساوور DBX بتواند به بازگرداندن آستونمارتین به مسیر درست کمک کند. این در حالی است که این شرکت تاکنون ۱۸۰۰ سفارش خرید برای اولین شاسیبلند خود دریافت کرده که به میزان قابلتوجهی بهتر از محصولات قبلی است. مدیرعامل آستونمارتین «اندی پالمر» قبلاً در مصاحبهای گفته است اطمینان دارد که DBX نهتنها خریداران جدیدی را به سمت آستون جذب میکند بلکه بهراحتی پرفروشترین محصول تاریخ این شرکت خواهد شد. پالمر انتظار دارد سالانه بتوانند حدود ۴ تا ۵ هزار دستگاه از DBX را به فروش برسانند.
اما آستونمارتین علاوه بر کاهش سود با اُفت چشمگیر ارزش سهام خود هم مواجه است. درحالیکه این خودروساز بریتانیایی در اواخر سال ۲۰۱۸ با ارزش سهام ۱۹ پوند و ارزش کلی ۴.۳ میلیارد پوند وارد بورس شد، هماکنون ارزش سهام آن به ۴.۵ پوند و ارزش کلی آن به ۱ میلیارد پوند رسیده است. از سوی دیگر، جیلی که هماکنون برندهای ولوو، پولستار، لینکاند کو، لوتوس، پروتون و شرکت تاکسی لندن را در اختیار دارد و با ۹.۶۹ درصد سهام، بزرگترین سهامدار دایملر محسوب میشود، اگر با آستونمارتین به توافق برسد، میتواند برند یا سهام دیگری را هم به داراییهای خود اضافه کند.
ممد ژانگولر
۲۲ دی ۱۳۹۸به امید دیدن محصول جدید بنام: جیلی مارتین ?
مزدا
۲۲ دی ۱۳۹۸تو یه خبرگزاری المانی خوندم اقتصاد صنعتی آلمان به دلیل کاهش تقاضای خارجی ضعیف شده .
با این سرعتی که چین در همه زمینه ها جلو میره واقعا بعد از ۱۰ سال دیگه اقتصاد غرب که بر پایه صنعت هست با چالش جدی مواجهه خواهد شد
Moein
۲۲ دی ۱۳۹۸هندیا که جگوار-لندروور رو خراب کردن فعلا. خدا اینو به خیر کنه
وحید
۲۲ دی ۱۳۹۸واووو، یعنی ارزش آستون مارتین به 1 میلیارد پوند نزول کرده ؟؟؟ بابا این که رسما باید گفت ورشکسته شده، فقط صداش رو در نمیارن :|
به حدی ارزش قیمتیش افت کرده که هر کس و ناکسی با کمی سرمایه، براحتی میتونه کُل آستون مارتین با اون تاریخچه عظیمش رو بخره…
در تعجبم این BMW و کُلی کمپانی بزرگ و صاحب نام دیگه چرا تا الان برا خرید آستون مارتین به عنوان یه لقمه خیلییییی راحت و کم هزینه، اقدام نکردن ؟؟؟
واقعا چرا؟
فکر کن تویوتا یا BMW بخوان اینو بخرن، تنها 1 روز بیشتر وقت صرف مذاکره اش نمیکنن و درجا 1 میلیارد رو براش میتونن هزینه کنن…
مانی
۲۳ دی ۱۳۹۸بیشتر بدرد مرسدس میخوره
ولی با وجود هم کاری انگار علاقه به خریدش نداره