دو دستگاه آستونمارتین طراحی شده توسط زاگاتو به حراج گذاشته شدهاند
سابقهٔ همکاری آستونمارتین و زاگاتو بسیار طولانی بوده و به دههٔ ۱۹۶۰ بازمیگردد که این دو شرکت برای اولین بار در ساخت مدل DB4 GTZ با یکدیگر همکاری کردند. از آن زمان تابهحال مجموعهای از خودروهای آستونمارتین بهصورت خاص و ویژه توسط زاگاتو طراحی شدهاند که ویژگی طراحی دو حباب مانند سقف و شیشهٔ عقب در تمامی آنها وجود داشته و به سنت یا امضای طراحی در آنها تبدیل شده است.
در سال ۲۰۱۲ به مناسبت جشن سالگرد ۵۰ سالگی مدل DB4 GT Zagato، زاگاتو مدلی بنام V12 Zagato را معرفی کرد که بر اساس آستونمارتین ونتیج V12 ساخته شده بود و در تعداد بسیار محدودی تولید شد. برای ساخت بدنهٔ آلومینیومی هر یک دستگاه از V12 Zagato وقت و سرمایهٔ فوقالعادهٔ ۲۰۰۰ ساعت نفر صرف میشد که درواقع پنج برابر بیشتر از نسخهٔ استاندارد بود. از این خودرو که مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V12 با ۵۱۰ اسب بخار قدرت است، تنها ۶۵ دستگاه ساخته شده است.
آستونمارتین V12 زاگاتو به دلیل تولید بسیار محدود کلاً خودروی خاصی محسوب میشود اما حالا یک دستگاه از این خودرو با شماره شاسی ۳۱۲۳۵ به حراج گذاشته شده است که کمی خاصتر از دیگر همنوعان خود است چراکه همزمان با ورود مدیرعامل خلاق آستونمارتین «مارک رایشمن» به این شرکت، به دنیا آمده است. علاوه بر این، این V12 زاگاتو، «No Zero» یا شماره صفر لقب دارد که این امر از طریق یک پلاک نصبشده روی موتور به همراه یک کلید فانتزی با آرم Z حکشده روی آن مشخص است. این آستونمارتین V12 زاگاتو شماره صفر در حراجی RM Sotheby به حراج گذاشته خواهد شد و قیمت آن بین ۶۲۵ تا ۶۷۵ هزار یورو برآورد شده است.
همچنین غیرازاین، یک آستونمارتین زاگاتوی دیگر هم به حراج گذاشته شده است. این مدل یک DB7 زاگاتو مدل ۲۰۰۳ به شماره شاسی ۷۰۰۰۰۱ بوده و اولین نمونه از ۹۹ دستگاهی است که در کل از این خودرو ساخته شده است. پروژهٔ ساخت این خودرو در ابتدا بر اساس شاسی کوتاه شدهٔ یک DB7 GT آغاز شده و پسازآن برای ساخت امضای روی سقف و شیشهٔ عقب به ایتالیا و کارخانهٔ زاگاتو سفر کرد. DB7 زاگاتو مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۴۴۰ اسب بخار قدرت است که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا میکند و آنرا در پنج ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرساند. حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است.
این مدل به حراج گذاشته شده از DB7 زاگاتو دارای رنگ بیرونی مشکی و فضای داخلی پوشیده شده با چرم قرمزرنگ است که البته مجموعهای از بهروزرسانیهایی هم در داخل آن صورت گرفته است. ازجمله نصب گرمکن شیشهٔ جلو و جایگزینی تریم آلومینیومی براق با نمونهٔ تمام چوبی استاندارد. تخمین زده میشود که این آستونمارتین DB7 زاگاتو ۲۰۰۳ با قیمتی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار یورو فروخته شود. RM Sotheby یک حراجی در پاریس است که هرساله در تاریخ ۸ فوریه برگزار میگردد. امسال در این حراجی اولین پورشه ۹۱۱ کابریولت نیز با قیمتی در حدود ۸۵۰ هزار تا ۱ میلیون یورو به حراج گذاشته شده است.
مجید
۲۸ آذر ۱۳۹۵استون مارتین به خودی خود مدل های زیبا با جزئیات عالی میزنه چه برسه این که با زاگاتو همکاری کنه!!!!!!!!هر دو تا ماشین عالین ولی نمونه DB7 برای من نوستالژی خاصی داره!
Mercede kaviani
۲۸ آذر ۱۳۹۵با درود به دوست عزیز امیر دهقان
وسپاس از مطلب بسیار عالی شما
قیمت ها بسیار مناسب است وامیدوارم کمپانی زاگتو وتورینگ ایتالیا فعالیت بیشتری در زمینه اتوموبیل ها کوچ بیلد یا بدنه دست ساز داشته باشند
با سپاس از پاسخ و راهنمایی شما
دوستدار شما
مرسده کاویانی
احمد باقری
۲۸ آذر ۱۳۹۵چیزای خوبی ساختن.
ASA
۲۸ آذر ۱۳۹۵ونکوئیش جدید خوشگل تر شده
elemento
۲۸ آذر ۱۳۹۵استون مارتین یک شرکت با سابقه و اصیله.
طراحی های خاص و باوقار.
خیلی دوست دارم هایپرکارش با یک موتور 5 یا 6 لیتری وی12 ، 1000 اسب قدرت داشته باشه، در 10ثانیه به 320 برسه و در پیست ها رکورد شکن باشه.
جانشین شایسته ای برای اف وان خواهد بود. البته اگر بتونه…
علیرضا
۲۸ آذر ۱۳۹۵کاش ونتیج جدید رو این شکلی می دادن
پرهام
۲۹ آذر ۱۳۹۵آستون واقعا با وقاره!!!! خیلی خیلی خیلی صدای ماشیناشو دوست دارم.