مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوازدهم، هایپراسپرتها، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین کوئنیگزگ جسکو و SSC تواتارا
مجموع آراء: ۱۵۶۲
آراء جسکو: ۱۱۲۲
آراء تواتارا: ۴۴۰
پیروز دوئل: کوئنیگزگ جسکو با کسب ۷۲ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
کوئنیگزگ جسکو | SSC تواتارا |
کوئنیگزگ جسکو | |
آستونمارتین والکری | لامبورگینی سیان |
؟ | |
فراری SF90 استراداله | مکلارن اسپیدتیل |
؟ | |
بوگاتی شیرون سوپراسپرت | هنسی ونوم F5 |
؟ |
آستونمارتین والکری
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۱۷
تعداد ساخت: ۱۵۰ دستگاه
گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش
لامبورگینی سیان
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۹
تعداد ساخت: ۸۲ دستگاه
گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش
مقایسهٔ مشخصات فنی
آستونمارتین والکری | لامبورگینی سیان | |
پیشرانهٔ بنزینی | ۶.۵ لیتری V12 | ۶.۵ لیتری V12 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت موتور بنزینی | ۱۰۰۰ اسب بخار | ۷۸۵ اسب بخار |
قدرت موتور الکتریکی | ۱۶۰ اسب بخار | ۳۴ اسب بخار |
مجموع قدرت | ۱۱۶۰ اسب بخار | ۸۱۹ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۷۵۸ نیوتن متر |
ردلاین | ۱۱,۱۰۰ rpm | ۸,۷۰۰ rpm |
گیربکس | ۷ سرعته AMT | ۷ سرعته AMT |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۶ ثانیه | ۲.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۴۰۰ کیلومتر/ساعت | ۳۵۰ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۱۰۵۰ کیلوگرم | ۱۷۹۰ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۷۰ میلیمتر | ۲,۷۰۰ میلیمتر |
طول | ۴,۸۲۶ میلیمتر | ۴,۹۸۰ میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه | ۳.۲ میلیون دلار | ۳ میلیون دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
مازیار
۷ مرداد ۱۴۰۰تنها موتور والکری برای یکسویه شدن این دوئل کافیست
Carbonado Aventador
۷ مرداد ۱۴۰۰تنها اسم لامبورگینی برای یکسویه شدن این دوئل کافیست..😉
A.....She only reminds Me of love.....A
۷ مرداد ۱۴۰۰کربنادو موافقتم شدددددیییید
ADAK
۷ مرداد ۱۴۰۰نیاز به مقایسه موتور و اسم و رسم نیست !
شما نمای پشت سیان رو ببین و بکوب لایک را…
Reza Waffen SS
۷ مرداد ۱۴۰۰Big like 👍
Shirko
۷ مرداد ۱۴۰۰شیرون نباشه ، لامبورگینی تو این گروه از هم بهتر وخاص تره
Reza Waffen SS
۷ مرداد ۱۴۰۰اسم لامبورگینی کل استون مارتین رو محو میکنه
لامبورگینی و بس 👍
سورنا
۸ مرداد ۱۴۰۰دقیقا !
جناب ایکس
۸ مرداد ۱۴۰۰والکری یه هیولاست و نسبت اسب بخار به وزنش بیش از یکه!!! یعنی درست مث وان وان و یسکو یه مگا ماشین هست (حتی ریماک هم با اینهمه اسب مگا ماشین نیست) سرعتش عالی هست!! هندلینگ عالی! شتاب عالی! ۱۱ هزار دور بر دقیقه ردلاین موتورش!! فقط یه تن وزنشه!!! ولی حیف حیف حیف که هیچ کدوم مال خودش نیست. ولی اسم لامبو هرچقدر هم که ختص باشه بنظرم سیان خیلی بی خاصیته و تن لش هست. یه موتور اونتادور روشه فقط. پرفورمنسش یکم فقط از اونتادور بیشتره اونم به خاطر هیبرید بودن. خب چه کاریه آدم صب میکنه یکم میره ۱۵ درصد پول سیان جانشین اونتادور رو میخره که قطعا خیلی بهتره. اصلا مقایسه این دو تا کاملا اشتباهه بنظرم.
شاهرخ
۷ مرداد ۱۴۰۰والکری خیلی بهتره
تقریبا هم قیمتن ولی والکری خیلی مشخصات بهتری داره
محمد امین
۷ مرداد ۱۴۰۰با اینکه این دو ماشین هیچ ارتباطی با هم ندارن ، اما واقعا سیان یه چیز دیگه است ، یه شاهکار طراحی و مهندسی، نمیشه ازش بد گفت چون خیلی خوبی داره
اما والکری طراحی اش رو من به شخصه دوست ندارم ، هم اینکه شبیه ماشین لمانس شده، هم اینکه اگر تحقیق کنید ، از پیچ چرخ اش تا خود موتور ماشین بدنه ،هیچکدوم رو استون نساخته، حتی نقشی هم در ساختش نداشته، دقیقا مثل والکان، درسته لامبو هم زیر نظر آئودی هست ، اما تمام ریز درشت این ماشین کار خودشون هست ، البته من منظورم این نیست که تمام قطعات رو خودشون در کارخانه ی خودشون ساختن، در هیچ ماشینی این طور نیست ، منظور این هست که همگی با مهندسی و طراحی لامبو همراه بوده
قبل از اینکه نظر من رو ریپلای کنید ، راجب اش تحقیق کنید، البته به این حیال نباشید که خود سایت استون این هارو بهتون بگه ، یه تحقیق جامه
و نکته ی آخر، قدرت بیشتر موتور کاثورث، دلیل اصلی اش این هست که محدودیت الایندگی نداره
akrh78
۷ مرداد ۱۴۰۰طبق چه منبعی میگین ولکان رو استون نساخته؟
اینکه شریک تجاری داشته باشی از کی تا حالا بد شده؟ کار رو میدی به کاردون، کسی که بهترین توی اون ظمینه هست
اگه اینطوره که هیچکس نباید تایر از پیرلی و میشلین بگیره
ترمز رو از برمبو نگیرن
گیربکس رو از زد اف نگیرن
این قضیه برا همه هست، همون فراری که عاشقشی هم ماشین فرمول یکشو نگا کن 50 تا استیکر اسپانسر روش زدن، یکی شمعشو میسازه یکی پیستون، یکی بلوک، یکی بخش الکترونیک، یکی ترمز، وووووو چون اگه میخوای بهترین ماشین رو داشنه باشی باید از بهترینا کمک بگیری
در مورد قدرت هم منظورتون استریت پایپ هست؟ اگه اینطوری بود که مجوز تردد جاده ای نداشت. قدرت بیشترش اکثرش بخاطر ردلاین بالاترشه که همین خودش با هزارتا ریزه کاری بدشت اومده. دیگه حداقل کازورث رو زیر سوال نبر. کشکی که نیست اینهمه اختلاف
Amin
۷ مرداد ۱۴۰۰جناب من گفتم در کامنت که هیچکس به تنهایی ماشین نمبسازه، اون تکه رو بخونید ، اما حداقل خیلی چیزها هست که خود سازنده انجامش میده ، مثلا چیزی حدود ۷۰ درصد ، اما این ماشین فقط اسم استون روشه ، بی منطق و منبع صحبت نمیکنم مطمئن باشید نمیام حرف الکی بزنم و خودم رو مضحکه ی شما بکنم
Amin
۷ مرداد ۱۴۰۰اصلا فرض کن فراری کل ماشینش رو بقیه براش میسازن ، حداقل موتور که اوج تکنولوژی هست رو خودش میسازه، استون که همون رو هم از بقیه میگیره، یه هایپر جدید استون بگو که موتورش مال خودش باشه ، مرگ من یکی بگو، در ماشین های جاده ای جدید هم تقریبا به همین شکل هست و سخت میتونی یه موتور پیدا کنی که استون یکمی در ساختش نقش داشته باشه
من ویژگی ام همینه ، اگر فراری هم یه همچنین ماشینی بسازه که خودش نساخته باشدش، به اندازه ی پراید هم به اون اهمیت نمیدم
HamiD
۷ مرداد ۱۴۰۰والکری انتخابم هست …
راستش بنظرم نسبت به سیان چیز های بیشتری تو چنته داره!
و خیلی قوی تره!!!
محمد امین
۷ مرداد ۱۴۰۰درسته ، ولی من بازهم میگم ، اگر تحقیق کنید ، از پیچ چرخ های والکری تا موتورش و حتی بدنه و شبیه سازی های آیرودینامیکی، هیچکدوم مال استون مارتین نیست ، و حتی نقشی هم در ساخت این ماشین نداشته ، اصلا تیم مهندسی استون مارتین خیلی کوچیک هست ، حتی از جگوار و لندرور هم کمتره
سهند
۷ مرداد ۱۴۰۰برای همین رای من لامبورگینی است.
AMG
۷ مرداد ۱۴۰۰حرف شما صحیح آقای محمد امین ولی اینجا قراره به هایپر اسپرت ها رای بدیم نه کمپانی سازنده بعد هم 200هزار دلار اختلاف برای خودرو های 3 میلیون دلاری چیزی نیست
ولی از نظر ارزش کلکسیونی سیان ارزش بیشتری داره
در کل لامبورگینی باید یه دستی بروی هایپر اسپرت هاش بکشه الان همه ی خودرو های
این دوئل هزار اسب یا بیشتر دارن
مهدی موتور
۷ مرداد ۱۴۰۰کاثورث و ریماک واقعا خیلی غول اند
R@m!n
۷ مرداد ۱۴۰۰سیان رو نمیشه هایپر کار دونست چون همون اونتادوره با موتور الکتریکی و ظاهر متفاوت.
استون هم هیولایی هست برای خودش اما ظاهرشو دوست ندارم. در کل انتخابی تو این کلاس جسکو هست.
Silent
۷ مرداد ۱۴۰۰جسکو رو چه طور رای دادین وقتی تا حالا چیزی ازش ثبت نشده؟ درست مثل استون کلا ادعا با وجود گذشت 2 سال از زمان مورد نظر. SSC دستکم یه 4 تا عدد راست و دروغ داشت. همین لیست بیش از 70% از اسم هاش عدد رو کاغذ هستن صرفا.
سیان هم جاش توو این لیست نیست و بجاش باس ریماک می بود! با قیمت 1 میلیون دلار کمتر که اعدادش رو ثبت کرد.
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۷ مرداد ۱۴۰۰“SSC دستکم یه ۴ تا عدد راست و دروغ داشت”
بیخیال،کدوم عدد راست؟ما که ندیدیم.اونهمه شلوغ بازی کردن اخر دست با بیشرمی تموم اومدن گفتن ادعاهامون دروغی بیش نبود.
بعدشم،کدوم ماشینای لیست تمام برقی ان؟که بجاش باید ریماک رو میزاشتن؟
عجیبه که اینهمه حرفای بی منطق میزنی خجالت نمیکشی،با این که اینهمه ادم جوابتو میدم از رو هم نمیری….
Silent
۷ مرداد ۱۴۰۰😂😂 جوری می گی کدوم برقی هست گویا کسی جلودارشون بوده! نتونستن که بسازن! همین سیان 4 تا خط و خطوط رو بدنه انداخته فکر می کنی حالا می خواد پرواز کنه! 3 میلیون دلار پول بدی همچین شتابی تحویلت بده! رفتن زباله دان تاریخ این دست اگزوزسازان
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۷ مرداد ۱۴۰۰نتونستن که بسازن؟بیخیال برو خدا روزیتو یجا دیگه بده.انقدر وضعیتت بده که نمیدونی این چارتا خط و خطوط واسه اینه که ماشین بهتر رو زمین بمونه نه اینکه پرواز کنه،بعد میای برای ما دم از علم و دانش میزنی :))
از اتوبوس تا هایپرکار فقط به فکر شتاب و کوارتر مایلی،به قول دوستم،انگار مسیر زندگیتون یه اسفالت ۴۰۰ متریه که تا اخر عمر فقط میخاید توش تایم بزنید.از کل چیزی که ماشین داره فقط شتابو داری میبینی نه چیز دیگه ای.این چشمات نیستن که کور شدن،مغزته که کور شده و خب دیگه کاریت هم نمیشه کرد.
ارشیاsvj
۷ مرداد ۱۴۰۰جناب سایلنت کسی سیان رو برای عملکردش نمیخره.
اگه عملکرد میخواست یک ششم این پول رو میداد. SVJ میگرفت.
سیان یه ماشین برای کسایی که ازش استفاده هم نمیکنن.
فقط میخرنش که بگن چشاتون در بیاد
البته اینو معلومه که نمیدونی.
ازکسی که به جز شتاب چیز دیگه ای از ماشین نمیخواد انتظار دیگه ای نمیره
اگه به عملکرد باشه یه top feul همه ریماک ها و تسلا ها رو میزاره تو جیبش
یانکی
۷ مرداد ۱۴۰۰همین الان رکورد سریعترین ماشین دنیا دست کیه.اینو جواب بده بعد بیا بحث کنیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ مرداد ۱۴۰۰هنوز دست کویینیخ زگه، منم واقعاً از تواتارا ناامید شدم،بعد ۹سال بلبشو آخرش ۴۸۰تا بیشتر نرفت،از آمریکایی ها تنها امیدم به هنسیه،امیدوارم اون به یه جایی برسه…
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۷ مرداد ۱۴۰۰“همین الان رکورد سریعترین ماشین دنیا دست کیه.اینو جواب بده بعد بیا بحث کنیم”
رکورد سریعترین ماشین دنیا هنوزم دست +Chiron SS 300 با سرعت 490 تا هست! اینکه خیلیا خصوصا فن های امریکا قبولش ندارن اینه که توی دو دور زده نشده،که دلیلشم مسائل امنیتی بوده که ممکن بود تو اون سرعت پیش بیاد،وگرنه اگر مسائل امنیتی نبود مطمئن باش دور دوم رو هم میرفتن.
تواتارا هم تو تست اول با سرعت 450،تست دوم با سرعت 460 و میانگین سرعت 455 تا سریعترین *میانگین* سرعت رو بین خودروهای تولیدی داره.رکوردی که حتی نزدیک 490 تای شیرون هم نیست.کل اون قضیه دروغگوییشون هم چیزی جز بازی تبلیغاتی و دیده شدن نبود.طوری که خود SSC اعتراف کرد حتی 480 تا هم نرفته،دیگه خودت مقایسه کن با شیرون که 490 تا سرعتش بود!
R
۱۶ مهر ۱۴۰۰حال کردم با کامنتات اقای بنجامین دمت گرم همه حرفامو تو گفتی
ٍEngland
۷ مرداد ۱۴۰۰انگلیسی فن هستم و آستون رو دوست دارم ولی به لامبورگینی رای دادم ندارم.
ٍEngland
۷ مرداد ۱۴۰۰ندارمش چی بود؟ :))
ماکسیمیلیان . فقط بریتانیا . فقط مکلارن
۷ مرداد ۱۴۰۰درود.
دل ظاهر لامبورگینی را را الهام میکند!
زبان مشخصات استون مارتین را میخواند!
به لامبورگینی رأی داده اما ترجیحاً دیدگاه اصلی
بنده با توجه به دلایلی که فرمودم هیچکدام است☺.
با سپاس🌷
((پارس و بریتانیا))
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۷ مرداد ۱۴۰۰استون فقط گیربکسشون مثل همه یا نه
ممد ژانگولر
۷ مرداد ۱۴۰۰اختلاف وزن این دوتا به نوبه خودش خیلی جالبه . بادکنک در برابر شمش فولادی
بعد شتابو نسبت به وزن که میبینی همچنین با طراحی عقب و داشبورد لامبورگینی دیگه به خودت میگی مرد نیستم به لامبورگینی سیان رأی ندم 😎
رأی ما لامبورگینی سیانه داداش با تمام قدرت 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
محمد امین
۷ مرداد ۱۴۰۰دقیقا ، خیلی حرف داره ، ۷۴۰ کیلوگرم وزن بیشتر و ۳۴۱ اسب بخار قدرت کمتر، فقط دودهم در صفر تا صد کند تر !!!!
امین
۷ مرداد ۱۴۰۰هیچ حرفی نداره اتفاقا چون چهارچرخ محرکه
دانیال_Surrey،England
۷ مرداد ۱۴۰۰ماشین های اف1 هم شتابشون همینه.
..
کامنت سال((اصلا تیم مهندسی استون مارتین خیلی کوچیک هست ، حتی از جگوار و لندرور هم کمتره))
حتی از جگوار و روور هم کمتره؟؟
انگار تیم مهندسی روور کوچیکه بعد استون از اونا هم کوچیکتره!!
چی میگین واقعا.
اونوقت به بعضیا میگی سنتون بیش از حد پایینه و جوگیرین،بهشون بر میخوره.
کل ذهنشون شده شتاب.
..
چیزی که مشخصه سیان خیلی بیش از اندازه گرونه در حالی که هر دو رو بندازن تو پیست والکری یه 6 7 دوری سیان رو لپ میکنه.
اسامی نیوی و کازورث خودش کافیه برای برتری مهندسی.
محمد امین
۷ مرداد ۱۴۰۰دانیال ، من هیچ وقت از شتاب صحبتی نکردم ، وبرام هم اهمیتی نداره ، و دوم اینکه این ماشین رو در اصل استون مارتین نساخته ، و سوم اینکه تعداد مهندس های استون مارتین ، تقریبا یک سوم مکلارن که هم ولایت هستن هم نیست، چه طور اوج مهندسی فعلی مکلارن شده اسپیدتیل و مال اینها شده والکری ، خودت ببین ممکنه ، پس بدون که همون اسم هایی رو که بردی این ماشین رو سر و سامون دادن
این که گفتی همه ی ذهن من شتاب هست ، خیلی بهم برخورد ، چون تا حالا برتری یک ماشین رو به خاطر شتاب و سرعت بیشتر و درگ نگفتم ، اگر همچنین کامنتی من داده باشم و نشونم بدی ، قبول میکنم که ۵ سال سن دارم
و در اینجا منظورم این بود که اگر والکری ۷۴۰ کیلو گرم وزنش رو اضافه کنن و ۳۴۱ اسب بخار قدرتش رو کم کنن و awd هم باشه ، ببین شتاب ۲.۸ میزنه یا نه..؟ پس این میتونه یه ویژگی خوب برای این ماشین باشه
مازیار
۷ مرداد ۱۴۰۰محمدامین عزیز
هواداریتون از لامبورگینی قابل درک هست اما زیاد روی تون خیر
از مشخصات فنی میگذرم چون هیچ بحثی باقی نگذاشته
و جذابیت بالقوه لامبورگینی که همون ظاهرش باشه در این مدل دستکم نسبت به آونتادور افت کرده بعلاوه هشت تا ده برابر افزایش قیمت
مشخصه که لامبورگینی با نشونه گرفتن خریداران خاصی که هیچ توجهی به قیمت ندارن در پی سود بیشتر هست که البته کاملا بدیهیه اما مقایسه این مدل با شاهکار آستون مارتین خیلی منصفانه نیست چون تقریبا در تمامی موارد دست پایین رو داره و بقول دوستمون رامین شاید سیان اصلا نمی بایست در این گروه قرار میگرفت
akrh78
۷ مرداد ۱۴۰۰درسته سیان صرفا برا جذب سرمایه برای تولید جانشین اونتادور ساخته شد
من خودم لامبو فن هستم و نه از لحاظ فنی و نه طراحی سیان رو زیر سوال نمیبرم ولی این ماشین و تولید محدودش اگه دو دلیل داشته باشه یکی جذب سرمایه بوده یکی نمایش توانایی تکنولوژی ابرخازن لامبورگینی
Amin
۷ مرداد ۱۴۰۰اقا مازیار وakrh78 ، اول اینکه خیلی کامل مشخصه که کالکری همه جوره ماشین بهتری هست ، واقعا مشخصه ، نکته رو نیافتید از حرف من، من میگم که استون مارتین این ماشین رو نساخته ، و الکی هم ابن حرف رو نمیزنم ، لطفا تحقیق کنید ، نه جوک میگم نه چیزی ، و اینکه لافراری که خیلی قدیمی تر هست با ۹۶۳ اسب بخار دف عقب ۲.۴ هم زد و خود fxxk هم رسما کارخانه گفته ۲.۵ که قطعا ۲.۲ هم میزنه چون خیلی سبک تر از لافرلری هست و حدود ۹۰ اسب هم قوی تر و خیلی پیشرفته تر هست ، و اینکه مربوط به خیلی سال پیش هست ، همون p1 هم به راحتی ۲.۶ در شرایط خوب میزنه با اینکه ۹۰۲ اسب قدرت داره
مازیار
۷ مرداد ۱۴۰۰شما پنج دفعه فقط در همین پست گفتی این ماشین رو آستون مارتین نساخته
صرفنظر از دلیلش که میتونه جالب باشه حداقل بفرمائید کی ساخته؟
فقط امیدوارم مثل اون آمار قبلیتون نباشه که گفته بودید fxxk evo از p1 GTR در پیست سریعتره اونهم با اختلاف!! چون ابدا چنین چیزی نبود
Amin
۷ مرداد ۱۴۰۰خب ، من سریعا میگم که کامت طولانی نشه ، سیستم تولید قدرت شامل موتور بنزینی و موتور الکتریکی و پکیج باتری و همچنین سیستم های کنترل کننده الکترونیکی پیشرانه هیچ کدوم کار استون نیست ، سیستم انتقال قدرت ، شامل گیر باکس amt و دیفرانسیل الکترونیکی و حتی شافت های انتقال قدرت هم هیچکدوم کار استون مارتین نیست ، ترمز ها و لاستیک ها هم که مثل همه ی ماشین ها کار شرکت سازنده معمولا نیست، حتی رینگ ها هم توسط یه شرکت بریتانیایی طراحی شده، بدنه ی این ماشین و همچنین ایده های آیرودینامیکی این ماشین به کمک تیم فرمول یک استون مارتین تکمیل شده که هیچکدوم از مهندس های بخش خودرو سازی استون مارتین نیستن و شبیح سازی ها و تست های انجام گرفته در تونل باد هم هیچکدوم در خود شرکت انجام نشده و مهندس های بخش خودرو جاده ای استون هیچ اختیاری نداشتن و خیلی از سیستم های الکترونیکی این ماشین با همکاری نوابغ دانشگاهای معتبر بوده نهایتأ خیلی چیز های جزئ از این ماشین به دست استون مارتین شکل گرفته باشه
و د آخر من یه مثلی بعد براتون میزنم که بگم چه قدر fxxk evo سطح بالاتری نسبت به p1 gtr داره ، اصلا هم با تعصب نمیگم ، قطعا خودتون متوجه میشید ، حتی مجله های معتبر هم گفته بودن با اینکه p1 gtrو fxxk هر دو نسخه ی پیست محور از هایپرکار های مکلارن و فراری بودن که تقریبا همسطح بودن در نسخه ی خیابانی ، اما کلا از پایه و اساس fxxk evo و fxxk یه دنیای دیگه ای دارن نسبت به p1 gtr یعنی پایه و اساس اونها فرق داره ،و من اگر مقایسه ای هم کردم اشتباه کردم چون یه جورایی میشه گفت کلاس این ماشین ها هم با هم فرق داره ، حتما یه روز که وقت داشتم با دلایل علمی توضیح میدم
مازیار
۷ مرداد ۱۴۰۰ای بابا باز هم که کار آستون مارتین نیست
خوب من پرسیدم کار کی هست؟
از پراید تا بوگاتی همه خودروها توسط قطعه سازان مختلف ساخته و سرهم میشه و آستون مارتین هم از این قاعده مستثنی نیست و مهم اینه که نهایتا اتومبیل تحت چه عنوانی عرضه میشه حالا شما گیر دادی به آستون مارتین نمیدونم چرا؟
ضمنا من کاری ندارم به اینکه از نظر شما و برخی کارشناسان fxxk evo نسبت به p1 GTR چه جایگاهی داره فقط گفتم اون طور که شما اشاره کردی فراری هرگز در هیچ پیستی سریعتر از مکی نیست
Amin
۸ مرداد ۱۴۰۰جمله ی اخرتون یکم ترسناک بود ، اما بگزریم ، دیگه بحث تکراری شده اختلافات فراری و مکلارن ، نکته ی دوم ، اقا مازیار خب مشخصه کی ساخته ، یه سرشون رو که گفتم تیم فورمول یک بوده که همشون مهندس های قبلی مرسدس و … بودن ، یه بخش بزرگ از سیستم های هدایتی و الکترونیکی هم کار نوابغ دانشگاه لیورپول و … بوده که متاسفانه اسم اون افراد رو جایی ننوشتن ، سیستم تعلیق این ماشین از ماشین لمانس پورشه 919 برداشت شده ، موتور بنزینی رو کاثورث ساخته ، پکیج باتری متعلق به شرکت چینی هست و همچنین موتور الکتریکی دقیقا همون موتوری هست که در فورمول یک استفاده میشه و مرسدس ساخته ، و سیستم انتقال قدرت رو از zf گرفتن و شرکت موتور سازی ag هم همکاری کرده در این مورد و فرمان رو هم از ماشین w11 مرسدس برداشت کردن ، شاید مورد های دیکه ای هم باشه که من ندونم ، بعد شما خودت نگاه کن به فراری ببین موتور گیربکس سیستم تعلیق و فرمان و بدنه و طراحی و سیستم های الکترونیکی و پاشش سوخت و رینگ و موتور الکتریکی و … رو ببین کی میسازه ، قطعا ۹۰ درصد کار خود فراری هست ، و قطعاتی که میگیرن نهایتا شامل lcd ها و باطری ها و ترمز ها و یه سری چیز های خیلی جزیی ، و مهم تر این که تمامی قطعات رو خود فراری معندسی میکنه و سفارش میده ، لطفا اگر وقت داشتید راجب استون مارتین تحقیق کن ، نه تنها ایم ماشین بلکه والهالا و والکان ، ببین چه طور ساخته میشن ، اگر من اشتباه گفتم بهم بگو، مهندسی فعلی استون در جد همون dbs هست نه این محصولات، مثل بچه ای که نمره ریاضی ۱۲ همیشه میگیره، یه دفعه ۲۰ بشه اونم چند مرتبه ، خب قطعا یه جای کار میلنگه
Amin
۸ مرداد ۱۴۰۰تازه همکاری ردبول و ریماک برای ساخت این ماشین رو فراموش کردم
مازیار
۸ مرداد ۱۴۰۰خوب نیوی و کاث ورث که اصل کار بودن و انگلیسی هستن ، باقی جزئیات هم که مثل همه اتومبیلها چند ملیتی هست همچین گفتی فکر کردم همه کارو ایتالیایی ها انجام دادن😉
خوب مسلمه که همچین پیشرانه شاهکاری فقط از انگلیسی ها بر میاد
امین جان امروزه صنعت اتومبیل بواقع یک صنعت جهانی هست و موشکافی کردن اجزای یک اتومبیل که اینو اون ساخته و اونو این ساخته فقط یک کل کل مبتدیانه بحساب میاد و شایسته من و شما نیست
Amin
۸ مرداد ۱۴۰۰باشه قبول ، خیلی بحث طولانی شد ، اما فقط یه چیز بگم ، کاثورث خارج از بحث فورمول یک بهترین قدرت به حجم رو در یه موتور تنفس طبیعی همین سال ها با موتور ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری گوردن موری t50 گرفت، فراری سال ۱۹۹۳ همین قدرت به حجم رو با فراری ۳۳۳sp گرفت تقریبا ، و حدود ۲۵ سال قبل مقایسه کن متوجه میشی از این طور موتور ها فراری زیاد داره ، مثالش فردری 212e د دهه ۶۰ با موتور ۲ لیتر ۱۲ سیلندر و ۳۱۰ اسب بخار قدرت که ۱۵۵ اسب به اضای هر لیتر گرفته که بیشتر از این ۶.۵ لیتر کاثورث هست اونم دهه ۶۰ و مثال بسیار هست و همیشه موتور های فراری نسبت به کاثورث خارج از بحث قدرت ، گشتاور بیشتری داشتن و در دور موتور های پای تر به حداکثر قدرت و گشتاور میرسیدن که یه مزیت هست، فقط میخواستم بدونی که موتور سازی ایتالیا هم حرفی برای گفتن داره، هرچند کاثورث هم بی نقص کار میکنه و شکی در افسانه ای بودنش نیست
مازیار
۸ مرداد ۱۴۰۰من به هیچ عنوان منکر توانایی های فراری نیستم دوست عزیز چون انکار فراری یعنی عدم درک خودرویی
و دوست دارم اینو هم اضافه کنم که موتورهای پرقدرت و طراحی های زیبا همیشه دو بال قدرتمند فراری بودن و موقع معرفی یک فراری جدید ذوق و شوق برای دیدن شکل ظاهریش اگه از مشخصات فنیش بیشتر نبود کمتر هم نبود _ خودم از ۳۴۸ به بعد فراری رو دنبال میکنم😅 _ اما یکی از این دو بال در چند سال اخیر کمی ضعیف شده این رو ابدا بحساب یه انتقاد نزار امین جان صرفا بعنوان یه علاقمند دوست دارم فراری همیشه اون زیبایی “بدون بحث” رو داشته باشه
و اونقدر هم احساس جوانی نمیکنم که انرژی مازاد برای جوش زدنهای بیفایده داشته باشم چیزی که خوشبختانه در شما هم دیده میشه و شخصا از مصاحبت شما احساس رضایت دارم
برقرار باشی
akrh78
۷ مرداد ۱۴۰۰🤣 جوک میگی برادر
مرد میخواد 1200 اسب بخار رو بفرسته به محور عقب شتاب 2.6 ازش بگیره
بعضی وقتا وزن زیاد مزیت محسوب میشه چون ترکشن بهتر ایجاد میکنه، نمونش ویرون و شیرون و مخصوصا دیمن، اگه وزن بالاش نبود ویل اسپین خالص میشد نه شتاب 2.3 (حالا سیستمای مخصوص درگش بماند)
اگه از استون خوشت نمیاد حرفی نیست چرا داری تو این پست خودتو جر میدی ایراد بنی اسرائیلی میگیری ازش
دیگه وقتمو برا جواب دادن بهت حروم نمیکنم چون فقط داری هیت میکنی با هزارتا دلیل مسخره و بی پایه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ مرداد ۱۴۰۰برادر لامبورگینی چهارچرخ محرکه، داستان شتاب زیادشم مثل درگ موستانگ شلبی با بامو ام ۸میمونه،اونجام بامو چهارچرخ محرک بود موستانگ رو با گشتاور و قدرت بیشتر برد…
Amin
۷ مرداد ۱۴۰۰ابتین درسته ، ولی آیا موستانگ ۷۴۰ کیلوگرم سبک تر از bmw بود و اینکه ۳۴۱ اسب بخار قدرتش هم بیشتر بود ؟ لامبرگینی شتاب زیادی نداره و ۲.۸ عدد خیلی شاخی نیست ، اما ۲.۶ برای والکری کم هست ، حداقل باید حدود ۲ به پایین باشه ، چون نسبت قدرت به وزنش اندازه ی فورمول یک هست ، و پاشین های فورمول یک حدود ۲ به پایین میزنن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ مرداد ۱۴۰۰حرف شما درسته امین جان اما ماشین های فرمول یک یکم تکنولوژی پیشرفته تری دارن، اونا از ۲لیتر ۹۰۰تا میگیرن کازورث از ۶,۵تا ۱۰۰۰، رد لاین اونام با آستون فرق داره، البته بنظرم باید یه سری به مدیرعامل آستون بزنیم ببینیم مشکل کجاست 😎😂
ارشیاsvj
۷ مرداد ۱۴۰۰سیان به خاطر طراحی فوق العاده اش.
البته والکایری هم هیولاییه برای خودش.
مهدی
۷ مرداد ۱۴۰۰چون مشخصات فنی والکری خیلی بهتر بود و قیمتش هم خیلی به سیان نزدیک بود من انتخابم والکری هست
Kf
۷ مرداد ۱۴۰۰فقط رد لاین استون
mos
۷ مرداد ۱۴۰۰فک نکنم این دو تا قابل مقایسه باشن
در کل والکری از هر لحاظ بهتره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ مرداد ۱۴۰۰از لحاظ فنی آستون مارتین واقعاً عالیه، بدنه اسکلتی و وزن بشدت پایین رو هم اضافه کنیم برای هیجان عالی میشه،فقط باهاش بگازونی تا پرواز کنی،لامبورگینی در نگاه اول جالبه تجربه رانندگیشو که خوندم توی سایت های خارجی میگفتن زیاد فرقی با آونتادور نداره،چی بگم راستش، با احترام رای من والکریه،واقعا چیز دیگه اییه….
akrh78
۷ مرداد ۱۴۰۰وقتی اسم سباستین فتل، آدریان نیوی، و کازورث پشتوانه والکری باشه؛ من چشمم رو روی لامبورگینی میبندم
MAHDI
۷ مرداد ۱۴۰۰والکری انتخاب من!!!
اون شتاب 2.6 و 2.8 برای این خودروها هم فقط شتاب 0 تا 100 هستش که دوستان میگن با این همه قدرت و اختلاف وزن چرا فقط 2 دهم ثانیه اختلاف، باید توجه کرد، باید توجه کرد که شتاب میانی این خودروها قابل مقایسه باهم نیست و والکری با اختلاف زیادی سریع تره قطعا.
MAHDI
۷ مرداد ۱۴۰۰هرچند در این کلاس جذاب ترین انتخاب بوگاتی شیرون و فراری SF90 هستش
ایران
۷ مرداد ۱۴۰۰بله موافقم
AMG
۷ مرداد ۱۴۰۰بنظرم بوگاتی شیرون باید قهرمان بشه چون هم اصالت و زیبایی داره و هم مهندسی تا ده سال دیگه هم قیمتش سر به فلک می کشه
امیررضا
۷ مرداد ۱۴۰۰طرفدار لامبورگینی هستم ولی قطعاً ولکری رو انتخاب میکنم. مخصوصاً که اون موتوری که کازوورث ساخته محشره چون استون مارتین همچین بگی نگی موتورهای دهنپرکنی نداره. ولی V12 لامبورگینی مال خودشه و شاهکاره. انتخاب ولکری
Hamed
۱۰ مرداد ۱۴۰۰حداقل آمار ارقام شتابگیری میانی و بالای 300 کیلومتر بر ساعت روهم بزارید
مقایسه شتاب 0-100 تو رده ماشین های هایپرکار خنده داره در مورد یه هاچبک الکتریکی که حرف نمیزنیم یه عده نمیدونم چرا درگیر 0 تا صدن
تو هایپرکار هایی مثل شیرون والکری و … شما تا بیای به این فکر کنی صفر تا صدم 2.6 بود؟ 2.5 بود؟ 2.4 بود و این دهم ثانیه های بی اهمیت چشمت میخوره به کیلومتر ماشین میبینی نفهمیدی کی 300تا رو رد کردی
شل کنید بابا از این 0-100 کاغذی و پوچ
آریا ماشین
۱۰ مرداد ۱۴۰۰آستون مارتین والکری
ارشک
۱۶ تیر ۱۴۰۱در بحث طراحی و زیبایی لامبورگینی خیلی سرتره