گروهی که امروز در یکی دیگر از قسمتهای دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به سراغ آن رفتهایم گروه کوپههای بزرگ لوکس است که در دوئل قبلی آن مرسدس بنز SL و برابر لکسس LC قرار گرفت. در این رقابت مجموعاً تعداد ۲۴۴۶ رأی به ثبت رسیده است که مرسدس بنز توانست با دریافت ۱۲۲۷ عدد از آنها با اختلافی بسیار جزئی یعنی با کسب ۵۰.۱ درصد از آراء پیروز گردد درحالیکه لکسس با ۱۲۱۹ رأی یعنی تنها هشت عدد کمتر مغلوب شد. امروز اما دوئل دیگری از گروه کوپههای بزرگ لوکس میان آستونمارتین DB11 و بنتلی کانتیننتال برگزار شده است. البته هردوی این خودروها قبلاً در دوئلهای مجزایی شرکت کردهاند اما ازیکطرف آراء آستونمارتین DB11 با رقیبش یعنی رولزرویس ریث در ابتدا دقیقاً مساوی بود که به همین دلیل تصمیم بر این شد که هردوی آنها راهی مرحلهٔ بعدی شوند اما پس از گذشت چند ماه، آراء ریث کمی بالاتر رفته و DB11 با اختلافی بسیار جزئی شکست خورد. از سوی دیگر بنتلی کانتیننتال هم در دوئلی در برابر مرسدس بنز S کلاس کوپه قرار گرفته و مغلوب شد اما چندی بعد نسل جدید آن معرفی گردید. به همین دلیل برای اینکه به هردو خودروی آستونمارتین DB11 و بنتلی کانتیننتال شانس دوبارهای داده باشیم آنها را در یک دوئل به رقابت دعوت کردهایم.
مرسدس بنز S کلاس کوپه | بنتلی کانتیننتال | بامو سری ۶ | مازراتی گرن توریزمو |
مرسدس بنز S کلاس کوپه | بامو سری ۶ | ||
رولزرویس ریث | آستونمارتین DB11 | آستونمارتین ونکوئیش | فراری GTC4 |
رولزرویس ریث | فراری GTC4 | ||
مرسدس بنز SL | لکسس LC | آستونمارتین DB11 | بنتلی کانتیننتال |
مرسدس بنز SL | ؟ |
بنتلی کانتیننتال
کانتیننتال در بنتلی نام بسیار باسابقهای است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۲ بازمیگردد. البته قبل از آن در سال ۱۹۳۹ لینکلن از این نام استفاده کرده بود و بهتازگی هم آنرا احیا نموده است. درهرحال بنتلی تا سال ۱۹۶۵ از این نام برای یک سدان لوکس در نسلهای مختلف استفاده کرد که البته در برخی نسلها نسخهٔ کوپهٔ آنهم ساخته میشد. سپس برای مدتی نزدیک به ۲۰ سال از نام کانتیننتال خبری نبود تا اینکه در سال ۱۹۸۵ بنتلی که در آن سالها زیرمجموعهٔ رولزرویس بود، مدل کورنیش این شرکت را با نام کانتیننتال عرضه کرد. بعدازاین نهایتاً در سال ۱۹۹۱ بنتلی یک کوپهٔ لوکس بزرگ کاملاً جدید را بنام نام کانتیننتال معرفی نمود و بدین ترتیب کانتیننتال تبدیل به یک کوپهٔ بزرگ شد. سپس بعد از مالکیت فولکسواگن بر بنتلی، در سال ۲۰۰۳ نسل جدید کانتیننتال معرفی شد که این نخستین محصول بنتلی در دوران مالکیت فولکسواگن بود و کاملاً نسبت به قبل متحول شده بود تا جایی که آنرا نسل اول دوران جدید کانتیننتال میدانند. همچنین در این دوران جدید نام خودرو به کانتیننتال GT تغییر پیدا کرد. سپس در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ نسل دوم این کوپهٔ لوکس معرفی شد که تولید آن با انجام چند فیسلیفت و بهروزرسانی تا امسال ادامه داشت اما نهایتاً نوبت به نسل سوم رسید که برای اولین بار در آگوست امسال معرفی شده و در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درآمد. این نسل از کانتیننتال روی پلتفرم MSB گروه فولکسواگن ساخته شده که با پورشه پانامرا مشترک است. نسل قبلی کانتیننتال با دو پیشرانهٔ مختلف W12 و V8 عرضه میشد اما نسل کنونی فعلاً تنها با موتور دوازده سیلندر معرفی شده و هنوز نمونهٔ هشت سیلندر آن ارائه نشده است. این پیشرانه از نوع ۶ لیتری توئین توربو با همان آرایش W شکل سابق است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
آستونمارتین DB11
پیشینهٔ محصولات سری DB آستونمارتین به سال ۱۹۴۸ و مدل DB1 بازمیگردد. این خودرو اولین محصول آستونمارتین تحت مدیریت آقای دیوید براون بود که حروف D و B در نام آن از نام همین مدیر جدید گرفته شده بود. بدین ترتیب حیات سری DB آستونمارتین آغاز شده و در نسلهای مختلف به تولید رسیدند درحالیکه همچنان این شیوهٔ نامگذاری در محصولات آستونمارتین حفظ شده است. سری DB در محصولات آستونمارتین را میتوان مخصوص پرچمدارهای تولید انبوه دانست چراکه همواره خودروهای DB از بالاترین محصولات آستونمارتین بودهاند. جدیدترین عضو این خانواده، مدل DB11 است که بهتازگی معرفی شده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ بهعنوان جایگزین مدل DB9 معرفی شد. مدلی که خود جایگزین DB7 بود و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ تولید میشد. آستونمارتین برای DB11 اقدام به طراحی و ساخت یک پیشرانهٔ دوازده سیلندر کاملاً جدید کرده است که طبق روند جاری در صنعت خودروسازی، برای اولین بار به سیستم پرخوران مجهز شده است. این موتور از نوع ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. البته آستونمارتین چند وقتی است که همکاریهایی را با مرسدس بنز آغاز کرده است و به همین دلیل بهتازگی نسخهٔ هشت سیلندر DB11 را هم معرفی نموده که از پیشرانهٔ ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس-آامگ استفاده میکند. این همان پیشرانهای است که در طیف گستردهای از محصولات مرسدس-آامگ مانند AMG GT، S63 و C63 بکار میرود و در DB11 حدود ۵۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. ولی ما برای این دوئل جهت هماهنگی با بنتلی کانتیننتال همان نسخهٔ دوازده سیلندر DB11 را انتخاب کردهایم. بهتازگی نسخهٔ کابریولت این گرند تورر لوکس بریتانیایی نیز با نام Volante معرفی شده است.
مشخصات فنی
آستونمارتین DB11 | بنتلی کانتیننتال | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V12 | ۶ لیتری W12 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۳ ثانیه | ۱۱.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت | ۳۳۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی) | ۱۴.۱ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۹۵۰ کیلوگرم | ۲۲۴۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۴ متر | ۴.۸۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۰ متر | ۲.۸۵ متر |
قیمت پایه | ۲۱۴,۸۲۰ دلار | ۲۰۲,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9904466]
Tbag
۳ دی ۱۳۹۶بنتلی :)
کیان
۳ دی ۱۳۹۶با احترام خدمت همه دوستان عزیز فک کنم پدال داره میلی عمل میکنه ، حداقل رقابت بین لکسوس ال سی و بنز اس ال و که همیشه چک میکردم لکسوس جلوتر بود اما الان بنز و زده ، اصلا کاری به دو ماشین ندارم ، به هیچ عنوان هم اینطور نبوده که کسی بخواد بگه مقطعی از زمان بنز جلو افتاده بوده باشه و بر اساس اون موقع نتیجه معاوم شده .
پدال میلی عمل نمیکردی !!!
ارش
۳ دی ۱۳۹۶دیکتاتوربودن در خون و ریشه تک تک ما ایرانیهاست چون ماشین مورد علاقه شما برنده نشده دلیل نمیشه دیگران رو به تقلب متهم کنی این چطور ذهنیت و اخلاقیه که شما داری؟
Amin
۳ دی ۱۳۹۶وقتی اختلاف تا این حد جزئیه دوئل باید دوباره برگزار بشه،۸ تا رای بیشتر واقعا ملاک نیست
بنتلی هم که شکی نیست بهترین ماشین این سگمنته?
امیر دهقان
۳ دی ۱۳۹۶دوست عزیز
بارها و بارها گفتهایم که برای دوئلها دو نظرسنجی یکی در سایت و دیگری در تلگرام برگزار میشه.
بنابراین برنده هر دوئل با احتساب آراء هردو نظرسنجی مشخص میشه.
در برخی دوئلها مثل همین دوئل لکسس LC و مرسدس SL، نتایج نظرسنجیهای سایت و تلگرام عکس یکدیگر میشن. شما میتونید برای اطمینان از صحت نتایج اعلامی، با یک سرچ ساده به هردو نظرسنجی مراجعه کرده و آراء هر ماشین رو حساب کنین.
اصلا هدف ما از برگزاری این دوئلها شناسایی خودروهای محبوب میان شما مخاطبین است، بنابراین اگه میخواستیم به انتخاب خودمون ماشینی رو برنده یا بازنده اعلام کنیم، چه نیازی به برگزاری دوئلها و صرف این همه وقت و انرژی است؟
کیان
۳ دی ۱۳۹۶تشکر از آقای دهقان ، من نمیدونستم در تلگرام هم رای گیری هست ، حق با شما هست .
دوست عزیز ارش دعوا داری ، طلبکاری ، مالک سایت هستی ، کاسه داغ تر از آش هستی شما ؟!
در ضمن فک کنم معنای دیکتاتور و نمیدونی شما ، در این صحبت من دیکتاتور میشه سایت پدال و من میشم شاکی ، شما هم میشه تماشاگرنما
امیر دهقان
۳ دی ۱۳۹۶دوست گرامی نوید
آراء دوئل لکسس LC و مرسدس SL تا زمان نگارش این مطلب همان اعداد اعلامی است، اما به احتمال زیاد، پس از انتشار دوئل امروز، تعدادی از مخاطبین به دوئل قبلی مراجعه کرده و آراء تغییر پیدا کرده است، ولی ملاک ما، آرائی است که تا لحظۀ نگارش دوئل بعدی به ثبت میرسند.
باور بفرمایید برای ما هیچ، هیچ و هیچ تفاوتی ندارد که چه خودرویی با چه اختلافی در دوئلها پیروز یا مغلوب میشود. تا بهحال چندین بار بر این موضوع تاکید کردهایم ولی گویا بازهم توهم توطئۀ برخی دوستان برطرف نمیگردد.
اصل اساسی و تغییرناپذیر ما در این رقابتها رفتار کاملاً عادلانه و برابر با تمامی شرکتکنندگان است و هیچگاه آنرا نادیده نخواهیم گرفت.
سپاس از همراهی شما
امیر
۳ دی ۱۳۹۶نخونده بنتلی
F۲۲RAPTOR
۳ دی ۱۳۹۶دوستان جدولو دقت کنین تو جدول آمار یه بار بنتلی با اس کلاس کوپه بوده که اس کلاس برنده شده،
الآنم با دی بی ۱۱،
حالا سوال من اینه.
بنتلی دو بار دوئل میکنه یا
اون رقیب اس کلاس چیز دیگه ای بوده ،اشتباه.کانتیننتال ثبت شده؟
حا؟???
امیر دهقان
۳ دی ۱۳۹۶دوست عزیز F22Raptor
مقدمه مطلب رو مطالعه کنین
F۲۲RAPTOR
۳ دی ۱۳۹۶جناب دهقان حد اقل تیترشو میزدین نسل جدید کانتیننتال
بعله درین صورت میشه یه ماشین دبگه
بعدشم تو مقدمه رقیب db11 رو گوست گفتین ولی توجدول ریثه که.
F۲۲RAPTOR
۳ دی ۱۳۹۶الان درس شد مرسی از رسیدگی جناب دهقان.
??????
ahmad m
۳ دی ۱۳۹۶با این حساب اگه نسل جدید مرسدس بنز جی کلاس هم معرفی بشه قاعدتا دوباره میاد تو نظرسنجی دیگه
F۲۲RAPTOR
۳ دی ۱۳۹۶آره
مهدی
۱۲ دی ۱۳۹۶خب آره ولی انقد اختلاف رای هم انصافا عادلانه نبود بابا استون دی بی11 ها
(ali (Chevy nova
۳ دی ۱۳۹۶ظاهر استون مارتىن اسپورت تره تا بنتلى و بنتلى خىلى لوکس تره
از نظر مشخصات هم بنتلى بالاتره از رقىب
اگه لوکسى ملاک باشه بنتلى اما اگه اسپرت بودن ملاک باشه استون مارتىن
آرش آمریکایی
۳ دی ۱۳۹۶دقیقا علی جون زدی تو خال
رای من استون
فقط نمیدونم چرا 16 تا دیسلایک خوردی حرف بدی نزدی
یکم آشناست این دیسلایکات داداش
ولی ما پشتتیم
آرش آمریکایی
۳ دی ۱۳۹۶مجید جون من آرش آمریکاییم از سال 91 مرتب پدال رو دنبال میکنم
ماها ده تا اکانت نداریم مثه بعضیا
Mahdi Venom Demon
۳ دی ۱۳۹۶کسی که با ۳۰ کامنت به اشخاص سرشناس سایت میگه ترول چه انتظاری میره
اره از دوستی و اتحاد ما امریکایی بازا بسوز و از این که هیچ کس طرف تو نیست و دوستی نداری بسوز
اره «دوست عزیز» من میشناسمت
Mahdi Venom Demon
۳ دی ۱۳۹۶اره «دوست عزیز»
ما دوستی محکمی داریم که امثال تو ارزوشو دارن
Mahdi Venom Demon
۳ دی ۱۳۹۶دیسلایک های تقلبی شروع شد
F۲۲RAPTOR
۳ دی ۱۳۹۶نوید خان
ما اعضا پدال گروه سنی الف
شما( ه) شما (ی) شما( تشدید )به شدت
شما ناو وینسنس
ما ناو شکن جماران
وختی پای مرام و انسانیت و شعور میاد وسط
سن بی معنیه .
شما اصلا پیرمرد
Mahdi Venom Demon
۳ دی ۱۳۹۶ما تقلب نمیکنیم
شما که ادعای تقلبت میشه این کارو کردی همش کار خودته
اگه تقلب میکردیم داج حذف نمیشد
اگه بلد بودم تو رو هک میکردم
F۲۲RAPTOR
۳ دی ۱۳۹۶کجایه تاریخ اومده که
دوج جورونی افسانه ای بوده
مگه اینجا دعواس که یار کشی بشه یه پیر مردی اومده داره ازسر زوال عقل یه مختصر
نامربوطی میگه
به اتاق فرمانت. بگو فرمون مرده هنوز تو اون زمونی؟
??GERMANY??
۳ دی ۱۳۹۶مهدی این شخص از علاقه شما داره سؤاستفاده میکند شما ادامه نده. قصد خراب کردن شما را دارد مراقب باش و دیگر ادامه نده.
F۲۲RAPTOR
۳ دی ۱۳۹۶منم باهات موافقم جرمن جان
این نه آلمانیه نه بریتانیا نه امریکا نه ژاپن
BMW
۴ دی ۱۳۹۶مهدی و آرش این نوید بنظر همون ناشناسه( بعد از آخرین باری که بحث داشتیم این نوید پیداش شد) البته فقط سردبیر میتونه راستو دروغو بفهمه….
بنظر میخواد دوباره همه رو بهم بندازه اما ژاپنی بودنش معلومه البته به قول خودش جاپونی….از طرز کامنتش میشه فهمید…..ناشناس هم کامنتاشو حالت دعوایی میذاشت.
E 36
۳ دی ۱۳۹۶خیلی راحت بود، عقل و فکر و دل و منطق میگن بنتلی!
مرصاد
۳ دی ۱۳۹۶چرا منو تو این موقعیت قرار میدید آخه ?
انتخابم با کلی سختی آستون مارتین بود بخاطر استایل اسپرت ترش
ایلیا
۳ دی ۱۳۹۶شاهکارهای طراحی!
واقعا نباید جدول رو نگاه کرد فقط از روی علاقه باید انتخاب کرد بین این دو اعجوبه!
Hamid...Audi
۳ دی ۱۳۹۶بنتلی هیچ جای حرفی نمیزاره.
امیر.عارف
۳ دی ۱۳۹۶بدون هیچ دلیلی از بنتلی بیشتر خوشم اومد
پیمان
۳ دی ۱۳۹۶همیشه عاشق بنتلی و استون مارتین بودم ولی واسه من بنتلی یه چیزه دیگست?
Just bentley continental
۳ دی ۱۳۹۶پدال چه کار خوبی کردی که دوباره این ژنرال اینگلیسی (بنتلی کانتیننتال) وارد میدان کردی ولی این با با قدرت خیلی بیشتر.
استون خیلی ماشین خوبیه ولی در برابر بنتلی چه از لحاظ طراحی چه پرفورمنس و قیمت کاری نمی تونه بکنه و حتی مصرفشونم تقریبا برابره
اینو مطمئنم که این بنتلی یکی از فینالیستاست و حتی به نظرم بهترین میشه تو این سگمنت???????
الف.ی
۳ دی ۱۳۹۶انتخاب سختیه ولی من استون رو بیشتر می پسندم
حمیدرضا
۳ دی ۱۳۹۶هر دو زیبا هر دو لوکس هر دو شکیل به خاطر شخصیت سنگین تره بنتلی به بنتلی رای دادم هر چند استون مارتین هم بسیار جذاب بود خصوصا به خاطر انجین وی شکلش
SAEED
۳ دی ۱۳۹۶واقعا انتخاب برام سخت بود
ارش
۳ دی ۱۳۹۶انتخاب برام خیلی سخته از یه طرف یه شاهکار مثل بنتلی رو داریم از طرف دیگه آستون عشق قدیمی با وجود برتری بی چون و چرای بنتلی چون من آدم وفاداریم به عشق قدیمی رای میدم آستون مارتین .هرچند زیبایی بنتلی اونم رنگ مشکیش خیره کننده ست.
#ali.m#
۳ دی ۱۳۹۶به بنتلی رای میدم به جز برتری های فنی از نظر ظاهر هم خاص و بهتره .
بهنام
۳ دی ۱۳۹۶قطعا بنتلی یه چیزه دیگه س ، یه سر و گردن بالاتر از آستونه
ولی این چیزی از ارزش های آستون کم نمیکنه ?
اونم به ما برسه راضیم
PaRHaM
۳ دی ۱۳۹۶واقعا برام خیلی انتخاب سخته
جفتشون رو واقعا خیلی خیلی دوس دارم!?❤
جفتشون شاهکارن ??
اینجا کانتینتال
تلگرام DB 11
واقعا نمیتونم بینشون انتخاب کنم!
ایمان
۳ دی ۱۳۹۶بنتلی کانتیننتال یکی از بهترینهای این سگمنته که مقابل بنز هم کاملا برتر بود ولی به خاطر تعصب دوستان مغلوب شد
Mahdi Venom Demon
۳ دی ۱۳۹۶فقط بنتلی
از انگلیس عاشق بنتلی و مک لارنم به اندازه فورد بهشون علاقه دارم
امیدوارم برنده نهایی هم بنتلی باشه
Mahdi Venom Demon
۳ دی ۱۳۹۶اوناش برام مهم نیست
خودمم میدونم مال دغل واگنه
در ضمن من با المان مشکل شدیدی ندارم با تو مشکل دارم کوچولو
ابولفضل نصیری
۳ دی ۱۳۹۶اصلا از اسم زیبای برند معظم و باشکوه آستون مارتین نمیشه گذشت طراحیش که بماند…
آرش آمریکایی
۳ دی ۱۳۹۶ولی این نسل بنتلی خیلی باحال شده تو کانال به بنتلی رای میدم
مهران
۳ دی ۱۳۹۶استون رو خیلی دوست دارم ولی بنتلی رو خیییییییلی دوست دارم رای من کانتیننتال
روزبه
۴ دی ۱۳۹۶نخونده آستون مارتین
رضا
۴ دی ۱۳۹۶انصافا فارغ از بحث فنی،استون بسیار زیباست.این استون یکی از زیباترین ماشین هاییه که دیدم.
Ali Keyhani
۱۸ اسفند ۱۳۹۶آستون رو انتخاب کردم چون از طراحی خارجیش بیشتر خوشم اومد و به دلم نشست،آستون اسپرت تره و منم عاشق ماشین های اسپرتم ولی چه میشه کرد که این آستون مارتین هم نثل ونکویش حذف شد.