در قسمتهای پایانی دور سوم مرحلۀ مقدماتی سری رقابتهای جذاب و هیجانانگیز پدال، امروز نوبت به گروه کوپههای بزرگ لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این گروه، مرسدس بنز S کلاس کوپه در برابر بنتلی کانتیننتال GT قرار گرفت که طی این رقابت مجموعاً تعداد ۲۳۲۲ رأی به ثبت رسیده است. سهم S کلاس از این آراء، ۱۲۹۵ رأی و سهم کانتیننتال ۱۰۲۷ رأی است که بنابراین رقیب آلمانی با کسب ۵۶ درصد از کل آراء به مرحلۀ بعدی صعود میکند. امروز اما دو کوپه یا گرند تورر لوکس بریتانیایی یعنی رولزرویس ریث و آستونمارتین DB11 در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند.
مرسدس بنز S کلاس کوپه | بنتلی کانتیننتال | بامو سری ۶ | مازراتی گرن توریزمو |
مرسدس بنز S کلاس کوپه | بامو سری ۶ | ||
رولزرویس ریث | آستونمارتین DB11 | آستونمارتین ونکوئیش | فراری GTC4 |
؟ | ؟ | ||
مرسدس بنز SL | لکسس LC | ||
؟ |
رولزرویس ریث
رولزرویس برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ این کوپهٔ بزرگ فوق لوکس را با نام ریث رونمایی کرد. البته این نام پیشینهٔ کهنی در تاریخ رولزرویس دارد چراکه برای اولین بار از نام ریث در سال ۱۹۳۸ برای یک سدان لوکس استفاده شده بود. رولزرویس ریث روی پلتفرم نسل قبلی بامو سری ۷ ساخته شده که در سدان گوست هم بکار رفته است. به همین دلیل در اصل ریث نسخهٔ کوپهٔ گوست محسوب میشود. همچنین نمونهٔ کابریولت این خودرو نیز با نام داون تولید میشود؛ بنابراین، سه خودروی گوست، ریث و داون از لحاظ ظاهری بسیار به هم شباهت دارند. ریث پس از نسخهٔ کوپهٔ فانتوم، دومین کوپهٔ رولزرویس محسوب میشد و در سطحی پایینتر از فانتوم کوپه قرار داشت اما بهتازگی خبر رسیده که نسل جدید فانتوم کوپه تولید نخواهد شد و بنابراین ریث به تنها کوپهٔ رولزرویس تبدیل شده و جای خالی برادر بزرگترش را پُر خواهد کرد. البته ریث از فرم طراحی فستبک برخوردار است که آنرا از فانتوم کوپه متمایز میکند اما مانند تمامی محصولات رولزرویس، درهای آن بهصورت عکس معمول باز میشود. برای این کوپهٔ فوق لوکس تنها یک پیشرانه در نظر گرفته شده که از نوع ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو است. این موتور که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد، نسخهای از سری پیشرانههای دوازده سیلندر بامو است که در مدل 760Li نیز بکار میرود. نیروی این موتور در ریث توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخهای عقب منتقل میشود. در فستیوال سرعت گودوود، رولزرویس نسخۀ جدیدی از ریث را بنام Black Badge رونمایی کرد که تغییراتی ظاهری در آن اعمال شده و گشتاور بیشتری هم معادل ۸۷۰ نیوتن متر دارد.
آستونمارتین DB11
پیشینهٔ محصولات سری DB آستونمارتین به سال ۱۹۴۸ و مدل DB1 بازمیگردد. این خودرو اولین محصول آستونمارتین تحت مدیریت آقای دیوید براون بود که حروف D و B در نام آن از نام همین مدیر جدید گرفته شده بود. بدین ترتیب حیات سری DB آستونمارتین آغاز شده و در نسلهای مختلف به تولید رسیدند درحالیکه همچنان این شیوهٔ نامگذاری در محصولات آستونمارتین حفظ شده است. سری DB در محصولات آستونمارتین را میتوان مخصوص پرچمدارهای تولید انبوه دانست چراکه همواره خودروهای DB از بالاترین محصولات آستونمارتین بودهاند. جدیدترین عضو این خانواده، مدل DB11 است که بهتازگی معرفی شده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ بهعنوان جایگزین مدل DB9 معرفی شد. مدلی که خود جایگزین DB7 بود و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ تولید میشد. آستونمارتین برای DB11 اقدام به طراحی و ساخت یک پیشرانهٔ دوازده سیلندر کاملاً جدید کرده است که طبق روند جاری در صنعت خودروسازی، برای اولین بار به سیستم پرخوران مجهز شده است. این موتور از نوع ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. البته آستونمارتین چند وقتی است که همکاریهایی را با مرسدس بنز آغاز کرده است و به همین دلیل بهتازگی نسخهٔ هشت سیلندر DB11 را هم معرفی نموده که از پیشرانهٔ ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس-آامگ استفاده میکند. ولی ما برای این دوئل جهت هماهنگی با رولزرویس ریث همان نسخهٔ دوازده سیلندر DB11 را انتخاب کردهایم. این گرند تورر لوکس بریتانیایی فعلاً فقط بهصورت کوپه تولید میشود اما در آیندهٔ نزدیک نسخهٔ کابریولت آنهم معرفی خواهد شد که طبق رسم آستونمارتین، Volante نام خواهد داشت.
مشخصات فنی
آستونمارتین DB11 | رولزرویس ریث | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V12 | ۶.۶ لیتری V12 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه | ۴.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۳ ثانیه | ۱۲.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی) | ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۹۵۰ کیلوگرم | ۲۴۹۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۴ متر | ۵.۲۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۰ متر | ۳.۱۱ متر |
قیمت پایه | ۲۱۴,۸۲۰ دلار | ۳۰۰,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9800083]
فرزاد لاکچری
۱۰ مرداد ۱۳۹۶این استون مارتین لامصب بدجوری دلربایی میکنه ایشالا یه روز بشینم پشتش و حسابی بگازونمش
aston martin
۱۰ مرداد ۱۳۹۶اصا شک ندارم راجب انتخابم
itsnavid
۱۰ مرداد ۱۳۹۶واقعا رولزرویس با هیچ ماشین دیگه ای قابل قیاس نیست زیبایی و کیفیتی و لوکس بودنی که رولزرویس داره کاملا بی رقیبه چون کاملا دست سازه یک اثر هنری محسوب میشه ساختن هر 1 رولزرویس بسته به میزان سفارشی سازی مشتری بین 6 ماه تا 1 سال تمام طول میکشه و یه ماشینی مثل استون مارتین تو کمتر از 18 ساعت ساخته میشه و در بسیاری از موارد از برند های دیگه کمک میگیره (مثلا سوییچش رو ولوو تولید میکنه یا سیستم کامپوترش مال بنزه) …..از طرفی تو رولزرویس جایی از ماشین نیست که شما نتونید شخصی سازی کنید حتی میتونید رنگ ماشین یا چرم داخلش رو با رنگ لباس مورد علاقتون سفارش بدید!!!!!!!!!!!! و کیفیت سواری و راحتی و بی صدا بودن رولزرویس دقت بی بهایت به جزییات و سرعت و عملکرد خیره کننده طراحی هماهنگ و لوکس و با ابهت باعث میشه انتخاب من با اختلاف رولزرویس باشه البته استون مارتین هم همیشه جزو زیبا ترین ماشین ها بوده و قابل احترامه….
?Challenger?
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ظاهر اسپورت تر و جوان پسند تر استون مارتین_طراحی داخلی استون مارتین _ و ویژگی های فنی بهتر استون مارتین و قیمت کمتر باعث شد به استون مارتین رای بدم
(ali(CHEVY NOVA
۱۰ مرداد ۱۳۹۶استون مارتین خصوصىات اسپرتش بىشتر تا رقىب
من استون مارتىن رو انتخاب مىکنم
Behnam.xan
۱۰ مرداد ۱۳۹۶در لوکس بودن رولزرویس حرف اول و میزنه
DB11 هم عالیه ولی از ریث بیشتر خوشم اومد و بهش رای دادم?
Khan
۱۰ مرداد ۱۳۹۶هرچقدر از داخل RR خوشم اومد ولی عکس چهارم خرابش کرد
به دلم ننشست طراحی عقبش
?Challenger?
۱۰ مرداد ۱۳۹۶اولش خواستم بیام به ریث رای بدم . اومدم جدول رو نگاه کردم نظرم یکم عوض شد. بعدش طراحیاشون رو مقایسه کردم نظرم کلا عوض شد و به استون مارتین رای دادم. منو ببخش ریث?
Meysam..Laferrari
۱۰ مرداد ۱۳۹۶طراحی رولز رویس بیشتر بدرد هیژده چرخ میخوره با اختلاف زیاد استون مارتین
با تشکر
حسین
۱۰ مرداد ۱۳۹۶واقعا آدم نمیدونه به کدوم رای بده
علیرضا
۱۰ مرداد ۱۳۹۶استون فوق العادست
واقعا دلرباست
من که همیشه زمینه گوشیو و بک گراند تلگرامم عکس استون مارتینه ??
محمد شجاعی
۱۰ مرداد ۱۳۹۶اصلا رولز رویس نباید کوپه با این فیس میساخت.این فیس از نظر من مخصوص سدانه.ولی فیس استون مارتین ذاتا مخصوص کوپه است.از نظر من رولزرویس باید برای کوپه هاش یه فیس جدید و جوون پسند طراحی کنه.من که صرفا به خاطر ناهماهنگی فیس رولزرویس با کلاسش بهش رای نمیدم.رای من استون مارتینه.
DEADPOOL
۱۰ مرداد ۱۳۹۶آقا فک کنم کنترل سخت گیرانه کامنتا شروع شده☹
بهرحال تاثیری روی انتخاب DB11ازطرف من نداشت
اون قسمته گرندتور که این ماشینو جرمی تست کرد بینهایت ازش خوشم اومد بادقت که نگا میکردم انگار داره روهوا راه میره بدون هیچ تکونی
AMIR SCHUMACHER
۱۰ مرداد ۱۳۹۶این ۲ تا از ۲ دنیای متفاوت هستن با ۲ هدف ساخت کاملا متفاوت.
کلا از موتور های حجیم و پرسیلندر خیلی حوشم میاد. مخصوصا V۱۲ و V۱۰ های ۴/۵ لیتر به بالا. اسپورت هم باشه چه بهتر.
بهترین انتخابم هم در این کلاس زیر ۳۰۰۰۰۰ دلار آئودی آر۸ وی۱۰ و اوراکان هستن. بالای ۳۰۰۰۰۰ تا هم پرچمداران لامبورگینی و فراری.
اینجا هم به استون رای میدم
قیمتش نسبت به چیزی که انتظارش رو داشتم کمتر بود. فکر نمیکردم استون ۱۲ سیلندر زیر ۲۵۰/۰۰۰ تا داشته باشه.
قیمت دیبی۱۱ واقعا جالب بود برام.
بنتلی کانتیننتال رو هم خیلی دوست داشتم یه بار دیگه در این دوئل ها ببینم. متاسفانه بیشتریا به اسکلاس رای دادن ، شاید حق هم داشتن. کاش کانتیننتال رو با رولزرویس ریث مینداختین و DB11 رو با اسکوپه. شاید اینا بیشار رقیب هم بودن
charger
۱۰ مرداد ۱۳۹۶از اونجایی که همه رولزرویس رو به عنوان یه ماشین فوق لوکس میشناسن به نظرم تولید کوپه و شاسی بلند زیاد منطقی. نیست و باید تمرکزش رو روی سدان های بی نظیرش متمرکز کنه
MehdiTurbo
۱۰ مرداد ۱۳۹۶داخل استون خیلی جوون پسند و هیجانی تره رولزرویس بیشتر به درد بچه پولدار بودن میخوره ک باش بری شرکت ددیو بیای.
ونوم اف ۵
۱۰ مرداد ۱۳۹۶من به استون مارتین رای دادم چون بنظرم ماشین کوپه باید یه مقدار چاشنی اسپرت هم داشته باشه ولی در کل رولزرویس هم عالیه
سام
۱۰ مرداد ۱۳۹۶دو تا جواهر بریتانیایی!…انتخاب بین این دو بسیار سخت است ولی من رولزرویس ریث را بیشتر می پسندم.
امیر
۱۰ مرداد ۱۳۹۶واقعا رولز رویس شاهکار مهندسی و هنری است.در حالی که وزن و حجم موتور بیشتری دارد مصرف سوختش با استون برابر است
هر چند از لحاظ زیبایی و لاکچری بودن هم بی رقیب است و حرفی برای گفتن نمی گذارد…
Kamy R
۱۰ مرداد ۱۳۹۶من یکی به شخصه واسه کاربرای الکی متعصب پدال متاسفم که تمامی محصولات مازراتی رو تو دور اول حذف کردن . مقابسه ی مازراتی و بی ام و (یا رنجروور ) مثل مقایسه ی میباخ و فانتوم میمونه . درسته مازراتی امکاناتش کمتر و طراحیه داخلیش ضعیف تره ، ولی اسم مازراتی که ارزون ترین ماشینش سه چهار برابر ارزون ترین ماشین بی ام و هست کافیه??
AMIR SCHUMACHER
۱۱ مرداد ۱۳۹۶.
برو عمو از این شوخی ها نکن
BMW هیچچی کم از مزراتی نداره
فکر نکنم تا ۲ سال پیش میدونستی خودروسازی به اسم مزراتی اصلا وجود داره.
حامد
۱۰ مرداد ۱۳۹۶خیلی سخته من که نتونستم تو این یکی رای بدم?
Fit Demon
۱۰ مرداد ۱۳۹۶میشه با پرداخت 85 هزار دلار کمتر
یه ماشین با ظاهر و مشخصات فنی بهتر خرید
Hamid...Audi
۱۰ مرداد ۱۳۹۶بدون نگاه کردن به جدول رولز رویس
itsnavid
۱۱ مرداد ۱۳۹۶واقعا نیازی به نگاه کردن به جدول نیست رولزرویس ماشینی هست که پادشاه ها ازش استفاده میکنن
حمید ع
۱۰ مرداد ۱۳۹۶اونقد تو بند قیمت و مصرف سوخت و قدرت گیر کردیم که اگه بجای استون مارتین تو مقایسه داج چلنجر هلکت 70000 دلاری تو این مقایسه
اومده بود بازهم ی عده زیادی میگفتن مصرفش کمتره،قدرت و شتابشم بیشتره پس داج بهتره از رولزروس..بدون توجه به فلسفه وجود رولزرویس!
m.m
۱۱ مرداد ۱۳۹۶دوستان میشه بگین نیسان پیکاپ مدل ۹۶ هست یا ن؟؟
و اگر هست قیمتش رو لطف کنین و بگین