آستون مارتین

معرفی استون مارتین AM-RB 001 در تورنتوی کانادا

هایپرکار استون مارتین AM-RB 001 اواخر سال جاری میلادی در نمایشگاه خودروی تورنتوی کانادا معرفی خواهد شد.

aston-martin-am-rb-001-toronto-5
این خودرو که اولین بار سال گذشته و در مقر اصلی شرکت به جهانیان نشان داده شد، برای اولین بار نمایش عمومی خواهد داشت. اگرچه که چیزی هنوز چیزی اعلام نشده اما انتظار داریم که AM-RB 001 در نمایشگاه خودروی ژنو نیز توجه عموم را به خود جلب کند.

aston-martin-am-rb-001-toronto-4
در نمایش عمومی این خودرو قطعاً اندی پالمر مدیرعامل استون مارتین نیز حضور خواهد داشت. او گفته است:

AM-RB 001 به منظور تعریف هایپرکار دهه‌ی جاری ساخته شده و یک سرمایه‌گذاری بسیار مناسب برای کلکسیونرها و طرفداران است.

اگرچه استون مارتین و ردبول درباره‌ی مشخصات فنی این هایپرکار چیز زیادی را به‌صورت رسمی اعلام نکرده‌اند اما ما می‌دانیم که خودروی یاد شده از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی و احتمالاً پیشرانه‌ی الکتریکی کوچک استفاده خواهد کرد.

aston-martin-am-rb-001-toronto-2
انتظار می‌رود دور این پیشرانه تا بالای ۱۰ هزار در دقیقه باشد و به AM-RB 001 اجازه دهد به نسبت قدرت به وزن ۱ به ۱ دست پیدا کند. بی‌شک جدای از قوای محرکه‌ی این خودرو، موضوع احساس‌برانگیزتر استفاده از آئرودینامیک پیشرفته‌ی زیر خودرو می باشد.

aston-martin-am-rb001-2018-01
بخشی از این خودرو که توسط طراح اسبق فرمول ۱ یعنی آدریان نیووی طراحی شده دارای کف زیرین بسیار صافی است به گونه‌ای که به این هایپرکار اجازه خواهد داد تا یک دور پیست را در حد یک خودروی فرمول ۱ طی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. carbonado aventador

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    عالیه به جز هایپرکار کار مرسدس رقیبی نداره

  2. ace

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    برای این 2 هایپرکار افسانه ای لحظه شماری میکنم.

  3. enzo

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (321 ديدگاه)

    البته نیویی هنوز تو سمت مدیر فنی و نفراول تکنیکال تیم ردبول باقی هست نه طراح اسبق
    و هنوزم بهترین طراح فرمول 1

  4. ghost

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    اصلا اخبار ماشین های انگلیسی رو پوشش نمیدین استون مارتین یه کانسپت داده به نام rr برای رقابت با aventador و f12

    1. (پهلوان مک لارن)new great britain

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      جناب گوست اتفاقا منم تو سایت اشتباه شما رو کردم.
      اون rr اصلا ربطی به استون مارتین نداره.
      اون کاره یه طراح فرانسوی به اسم آدریان فوینل هستش(Adrien Fuinel)که ربطی هم به استون مارتین نداره.
      منم اول عینه شما این اشتباه رو کردم (در واقعا تقصیر یا بهتره بگیم اشتباه نویسنده زومیت بود)
      ولی وقتی خودم لینک رو مطالعه کردم.دیدم اصلا ربطی به استون مارتین نداره.
      یه سایت آلمانی هم به این اشاره کرده.
      طرحی شبیه ولکان با یه انجین موتور وسط v8 .
      اصل قضیه هم که سایت اشاره کرده همینه:
      این پروژه توسط Adrien Fuinel به طور کاملا مستقل از استون مارتین انجام شده و هیچ ربطی هم وجود نداره.
      به این هم اشاره شده که شاید اون طراح خواسته یه جورایی خودشه به استون مارتین و رایشمن ثابت کنه.(از نظر نویسنده)
      این سایت آلمانی هم میتونید کامل مطالعه کنید.
      http://www.auto-motor-und-sport.de/news/aston-martin-rr-design-mittelmotor-adrien-fuinel-1374105.html
      تو سایت CARSCOOPS هم سرچ کنید همینو میگه.
      به جاش پیشنهاد میکنم مطلبی که اتو اکسپرس از هایپر استون منتشر کرده رو نویسندگان پدال پوشش بدن.

      1. ghost

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (193 ديدگاه)

        دسته شما درد نکنه

        1. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          خواهش میکنم دوست عزیز.
          حقیقتش منم برای بار اول دیدم تو زومیت خیلی شاد شدم بعدش که دقت کردم دیدم اشتباه و………………….
          به هر حال این روزا استون مارتین و مک لارن خبراشون بدجور رو بورسه.

  5. ارش

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    هزار آفرین به استون مارتین با وجودی که اوضاع مالی مناسبی نداره ولی همچنان مثل گذشته با روح و روان آدمی بازی می کند.یاد پاسور های قدیمی ماشین بخیر با اینا عاشق ماشین شدیم یه استون مارتین لاگوندا بژ رنگ تو پاسور ها بود خیلی خاص بود البته خاص ترینشون لامبورگینی کانتاچ بود سرعت و قدرت فراری ها هم واقعا شگفت انگیز بود.

  6. mans

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    وای این ماشین چقدر دوست داشتنیه یه لحظه فکر کنید
    12سیلندر
    دور موتور بالای 10هزار
    نسبت قدرت به وزن 1به 1
    چه درگی بشه با هایپر کاره مرسدس
    ولی هر کدوم یه مزایایی دارن این تنفس طبیعی و یه کوچولو اصیل تره
    اون توربو و سریع قطعا

  7. Mahdi DODGE

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    10 هزار دور عالیه
    تا ببینیم شتاب و سرعتش و قیمتش چطور میشه

  8. علی"m.f"

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    ممنون از شاهین عزیز تازگیا حجم زیادی از مطالب نوشته شماست .مرسی?

    1. شاهین

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      ممنون علی جان
      هدف همه ی دوستان و البته کوچیک همشون یعنی من فراهم کردن جدیدترین اخبار و مطالب روز دنیای خودرو واسه شما عزیزان هستش.
      امیدوارم که بیشتر از همیشه تونسته باشیم رضایت شما دوستان رو جلب کرده باشیم.
      مخلصم :)

  9. mojtabaaston

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    غول بی شاخ و دم که میگن همینه

    1. دیاکو

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حاجی 8سال گذشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا