گویا تب کراساوور/SUV سازی به اکثر برندهای معتبر خودروسازی سرایت کرده و هر شرکتی قصد دارد با معرفی نمایندهای در این کلاس سهمی از این بازار پرسود و محبوب را به خود اختصاص دهد. پس از معرفی کراساوور/SUVهایی از سوی بنتلی، مازراتی و جاگوار، این بار نوبت آستونمارتین است که خودرویی در این کلاس معرفی کند.
پسازاینکه این شرکت بریتانیایی تمرکز فراوانی بر روی ساخت مدلهای اسپرت داشت و خودروی کاملاً جدید DB11 را معرفی نمود، حال قصد دارد بر کلاسهای دیگری هم تمرکز کرده و تا چهار سال آینده طیف محصولات خود را بهطور قابلتوجهی افزایش دهد. وقوع این اتفاق کاملاً قطعی است و آستونمارتین با ساخت دو خودروی جدید از مسیر اسپرت سازی خود منحرف خواهد شد و این دو محصول جدید زوتر از آنچه که فکرش را بکنید به بازار عرضه خواهند شد.
این دو خودروی جدید آستون، کراساوور DBX و خودروی تمام برقی راپید E هستند که هر دو در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد. البته پیشازاین هم میدانستیم که آستونمارتین قصد ساخت این دو خودرو را دارد اما هماکنون زمان عرضهٔ آنها بهطور (نیمه) رسمی مشخصشده است.
علاوه بر این آستونمارتین قصد دارد در سال ۲۰۱۹ بهطور کامل برند لاگوندا را احیا کند و به این منظور ساخت کارخانهٔ جدیدی را در ولز آغاز خواهد کرد. البته چند سالی است که آستونمارتین سدان لوکس جدیدی را بانام لاگوندا به بازار عرضه کرده است اما این شرکت قصد دارد لاگوندا را بهعنوان برندی مجزا و با محصولاتی جدید و متفاوت بهطور کامل همانند گذشته احیا کند.
همچنین ساخت جایگزین مدلهای فعلی ونتیج و ونکوئیش نیز در برنامهٔ آستون قرار دارد. پس از معرفی مدل جدید DB11 و جایگزینان ونتیج و ونکوئیش، معرفی DBX و احیای برند لاگوندا اقدام استراتژیکی از سوی آستونمارتین خواهد بود.
همهٔ اینها بخشی از طرح جدید «اندی پالمر» مدیرعامل آستونمارتین است که در چند سال نخستی که در رأس آستونمارتین قرارگرفته توانسته است این شرکت را به سودآوری برساند؛ بنابراین اقدامات و طرحهای جدید وی در حال حاضر به جهت بقای آستونمارتین بهعنوان یک برند مستقل، اقداماتی ضروری و مناسب به نظر میرسند.
علي
۲۶ تیر ۱۳۹۵تا سال ۲۰۱۹ کی زندس کی مرده . مطمئنا رقبا بیکار نمیشینن . در ضمن آستین ی فکری به حال دگرگونی تو ساخت موتورهاش باشه و یکمی هم به نیروهای داخلی خودش اکتفا کنه. همش حسادت و تقلید اخه تا کی؟! ضمنا جرمی کلاکسون مجری اخراجیه تاپ گیر اگه یادتون باشه به طراحی انحصاری پورشه پانامرا میگفت دایناسور گونه و ماقبل تاریخ و تنها ایراد پورشه میدونست . شما دوستان با ی نگاه به آستین و مینی روور که کلی ادعا انگلیسی پشتشه متوجه دایناسور و سمندر گونه آن نمیشین !!!!
بنتلی
۲۶ تیر ۱۳۹۵علی جان استون مارتین هیچ وقت تقلید نکرده! این یه واقعیته! موتور جدید وی 12 هم ک معرفی کرده! فقط ی نکته ک فک کنم نمیدونی! این شرکت استون مارتین هس! شرکت آستین ی شرکت انگلیسی دیگس ک بی ام و هم خاطره خوشی ازش داره! برشکست شده و الان حق امتیازش همراه با ام جی دسه سایک چین هس!
فرهاد
۲۶ تیر ۱۳۹۵یه رودستر خوشگل و دست یافتنی معرفی نمی کنن!
ferrari
۲۶ تیر ۱۳۹۵خیلی عالیه. استون مارتین به سود دهی رسیده و با ارائه مدل های جدید داره جایگاهشو محکم میکنه. روزهای درخشانی منتظره استونه.
علي
۲۶ تیر ۱۳۹۵آفرین به نکته خوبی اشاره کردی.
احمد باقری
۲۶ تیر ۱۳۹۵طراحی های خیلی خوب، خاص و متفاوتی انجام داده.
نوید جهرمی
۲۸ تیر ۱۳۹۵بهتر بود هر کس کار خودشو بکنه. اسپورت سازا همون اسپورتشون رو بسازن.
این کراس اوور سازی مثل ویروس فراگیر شد و خوبی هایی هم داره. اما یکی از بدیهای تجاری سازی و تجاری فروشی اینه که شاهکاری ماندگار و اثری هنری که در آینده بشه بهش بالید به وجود نمیاد. تصور این که این خودروهای امروزی در آینده ارزش کلکسیونی پیدا کنن سخته(مگه اونایی که تولید محدودی دارن) و این ضعف بزرگی در خودروسازی امروزه که فقط ب دنبال فروش بیشتر باشه.