آئودی به تازگی نوآوری اسپویلر قابل حرکت را در ادارهی ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسانده است.
آئودی این سیستم جدید را به منظور بهبود آئرودینامیک در شاسی بلندها طراحی کرده است. با استفاده از این اسپویلر “جدایی جریان” که مزاحمی برای جریان هوا بوده و باعث افزایش درگ میشود حذف خواهد شد. به منظور مقابله با این موضوع اسپویلر قابل حرکت در سرعتهای بالای ۸۰ کیلومتر در ساعت پایینتر خواهد بود تا با این درگ اضافه شده مقابله کند.
اگرچه اسپویلرهای فعال تکنولوژی جدیدی نیستند اما طراحی آئودی کاربردی تازه از این ایده بوده و از دو لبه در هر طرف پنجره عقب برای کمک به بالا و پایین رفتن اسپویلر استفاده میکند. همچنین برخلاف دیگر سیستمها که در سرعتهای بالا و برای افزایش داون فورس اسپویلر را باز میکنند، این سیستم به معنی بهبود آئرودینامیک و کاهش درگ است.
باید خاطرنشان ساخت که این سیستم تنها یک اختراع بوده و برای استفاده از آن در خودروهای تولیدی باید منتظر ماند.
حميد
۲۱ دی ۱۳۹۵این شاید أیده یک مخترع جوان بوده که رفته به شرکت إرجاع داده و حمایت شده من هر روز میبینم دانشجوهام ایده های خوبی دارند در مورد خودرو ولی تا حالا هیچ کدوم از طرف دو تا خودرو ساز داخلی حمایتی نشده اند
به پتانسیلهای داخلی خودمون توجه کنیم
نوید جهرمی
۲۱ دی ۱۳۹۵کدوم حمایت؟
خاطره شرکت کردن گروهمون در مسابقه ی موتورهای الکتریکی رو میگم: گروه ما 10 نفر از بچه های مهندسی مکانیک و برق دورهم جمع شدن. براورد هزینه موتورو شرکت در مسابقه 30 میلیون بود. 10 میلیونش رو بچه ها جورکردن.6 میلیونش رو استاد سرپرست از جیبش داد. بقیش رو هم قرار بود دانشگاه متقبل شه(نمیدونم سرانجامش چی شد). موتورسیکلت گروه ما از نظر طراحی صنعتی رتبه اول رو کسب کرد. باتری موتورمون حین شارژ منفجر شد(خدا رحم کرد سربچه هایی که اونجابودن بلایی نیومد) خسارت واردشده رو از بچه ها گرفتن درصورتی که مقصر هم نبودن. بعدش هم که هیچ.
قرار بود با تیم برنده قراردادی بسته بشه و معرفی بشن ب صنعت برای پروژه موتوربرقی داخلی. اونام هیچی
این همه استعدادی که در بچه هایی که از نقاط مختلف ایران اومده بودن و هر کدوم میتونستن امیدهایی برای این مملکت باشن هم هیچی.
اگه جای استاد همچین دانشجوهایی بودم زمینه مهاجرتشون رو فراهم میکردم تا لاقل از استعدادشون در جایی که لایقش هستن استفاده بشه و خدمتی به بشریت کنن. نه این که اینجا تلف بشن. کسی اینجا قدر نمیدونه
سامان
۲۱ دی ۱۳۹۵نوید جان باتری هاتون رو از کجا تهیه کرده بودید ؟؟
کدوم شرکت یا برند بود؟؟
نوید جهرمی
۲۱ دی ۱۳۹۵والا برند و مارکش یادم نیس. باتری ها رو یکی از بچه های رباتیک کار گرفت. شش تا سلول لیتیوم یون اگه اشتباه نکنم. ضریب اطمینانی 2.5 برابر برا موتورمون درنظر گرفته بود.خودش اصلا احتمال همچین چیزی نمیداد.حین شارژ نزدیک باتری خوابیده بود. خدا رحمش کرد.
جالبه فقط برای ما این مشکل پیش نیومد. یکی از موتورها قبل از مسابقات آتیش گرفت. یه موتور دیگه حین مسابقات. مال ما هم حین شارژ.
مجید
۲۱ دی ۱۳۹۵داش نوید!!!!!
من درکت میکنم البته کار ما تحصیلی نبود بلکه فنی و گروهی خود جوش بود.ما یه گروه 7 نفره بودیم که 3 تا مکانیک و بقیه علاقه مند ولی با تجربه کاری خودمون بودیم مثلا صافکار و یا جلوبندی ساز و غیره.با پول خودمون سال 85 یه سری کتاب خریدیم و از دانشجوهای مکانیک خواهش کردیم با هامون کار کنن و خلاصه مهارت هامون رو از 14 سالگی ارتقا بدیم وقتی 19 ساله شدیم و رفتیم دانشگاه و یا سر کار حقوق کارگر افغانی رو بهمون میدادن و حتی تو نمایندگی ایران خودرو و ی سایپا هم رفتیم و دیدیم چه دزدی هایی به اسم گارانتی میکنن و اومدیم بیرون.خلاصه از این 7 تا 5 تاشون اون ور آبن و دارن تحصیل و کار با در امد بین المللی میکنن من و دوستم که موندیم هم بیخیال این کار شدیم و داریم از یه راه دیگه روزگار میگذرونیم.فقط خاطرات اون دوره برامون هست و آهش!!!!!!!
Viper ACR
۲۱ دی ۱۳۹۵چندین ساله عاشق ماشین های آئودی بودم.
به نظر من بهترین خودروساز آلمانه. (بعد از پورشه)
عاشق اون 4 حلقه ی نقره ای هستم.
غول های آلمان از نظر من:
1- پورشه
2-آئودی
3- بنز
4- BMW
5- فواکس واگن
Alireza.GT86
۲۱ دی ۱۳۹۵به نظر من !! ?✌
1- آئودی
۲- مرسدس بنز
۳- بی ام و
۴-پورشه
۵- فولکس واگن
۶- اوپل
Parker
۲۱ دی ۱۳۹۵نظرت محترم
خیلی خوشم اومد.
آئودی هم راضیه ازمون !!
امیر.عارف
۲۱ دی ۱۳۹۵نظر دوستان داغ دل خیلی از دوستان هست. نمیدونم این نظارتی که میگن کجاست که هر بیسوادی مسئول قسمتی در خودروسازی شده. و بجز منفعت شخصی هیچ چیز دیگری براشون مهم نیست نمونه سرکوب ابداعات و علم و نبوغ ایرانیان را توسط خودروسازان به وفور قابل ذکر هست . چه کنیم که خودمان هم از حرکتشون حمایت میکنیم
نوید جهرمی
۲۱ دی ۱۳۹۵دیشب تو برنامه 90 مهدی مهدوی کیا رو آورده بودن در مورد فوتبال پایه و کارایی که در آلمان انجام میدن صحبت شد. آکادمی نونهالان و نوجوانان فولاد رو هم نشون دادن.
بعد بحث دلال بازیا و نحوه کشف یا نابود کردن استعدادا.
به نظرم خیلی بحث مهمی بود که فقط مربوط به فوتبال نبود. به کل اقتصاد و علم و … هم میشه همون جریانا و تفاوتا رو تعمیم داد.
به قول جناب مهدوی کیا تا زمانی که فردی علاقه مند و دلسوز با دانش فنی روز بر مسند مربی گری و مدیریت نباشه و زیرساخت و سخت افزار فراهم نباشه چیزی درست نمیشه. آلمان این تغییرات رو به وجود آورد از پایه، و زود تر از 20 سالی که برنامه ریخته بود، در 14 سال به اهدافش رسید. و الان استعدادی در اونجا به هدر نمیره. کسی اصلا و ابدا امکان نداره با رانت و پول به جایی برسه.
اتفاقا میگفت ایران گنجینه استعداد هس.
اگر ما هم میخوایم درست شه باید این تغییرات رو انجام بدیم تا استعدادای مملکت به هدر نرن.
علب
۲۱ دی ۱۳۹۵من هم اتفاقا توی دوران دبیرستان یه مطلب خوندم در مورد مزیت موتورهای الکتریکی نسبت به موتورهای درون سوز که از اونجا جرقه ی ساخت یه گیربکس برای موتورهای درون سوز توی مغزم زده شد و طرحشم یجورایی دادم و با چندتا معلم فیزیک مشورت کردم ولی بخاطر تسمه ای بودن گیربکس همه میگفتن همچین چیزی اصلا شدنی نیست منم بیخیالش شدم و سال بعد با گیربکسcvtآشنا شدم و دیدم اینو ساختن قبلا
یعنی چیزی که توی کشورای دیگه داره تولید میشه اینجا از همون اول جزو محالات میدونن ساختشو
Man
۲۲ دی ۱۳۹۵پدال جان خواهشا این مطلبو منتشر کن دیگه
منم یه طرحی داشتم یعنی اختراعی داشتم
سیستم خواندن تابلو های راهنمایی رانندگی چیز شبیه همون سیستم سخنگوی سمند خودمون. بدین طریق که با رد شدن از کنار هر تابلو علاییم راهنمایی رانندگی یه هشداری رو به راننده پخش کنه و یا مثلا سرعت ماشین و با تابلو تنظیم کنه مثلا اگه تابلو سرعت ۶۰ تا مجاز رو حس کرد و سرعتت بیشتر از ۶۰ تا بود سرعتت رو کم کنه
ولی حیف که حدود یه هفته پیش شرکت فلوکس واگن این اختراع رو به نام خودش ثبت کرده و میخواد به تولید انبوه برسونه. یعنی نابود شدم ها
Parker
۲۲ دی ۱۳۹۵واقعا ایده ی خیلی خوبی بوده.
من خودم چندین بار بی توجه از کنار تابلو ها عبور کردم.
Man
۲۲ دی ۱۳۹۵این که میگم تابلو خوان پروژه دانشگاهم بود دوره کارشناسی الکترونیک درستش کردم
البته نه تو اندازه تجاری سازی ولی در حد آزمایشگاهی
به هر حال ایران جای نابغه هاست الان تو یه شرکت راه سازی تو نگهبانی هستم . با مدرک کارشناسی نگهبان هستم. دردمو به کی بگم
احمد باقری
۲۲ دی ۱۳۹۵آفیرین. یه دستی هم به طراحیش بکشه، دیگه عالی میشه.