آئودی تمایل دارد تا از نامهای Q2 و Q4 برای کراس اوورهای آینده خود استفاده کند و حتی حاضر است این نامها را خریداری کند اما مشکل اینجاست که قبلاً فیات این دو نام را برای آلفارومئو و مازراتی استفاده کرده و حاضر نیست چنین اجازه ای به آئودی بدهد.
در حال حاضر آئودی خودروهای شاسیبلند Q3، Q5 و Q7 را تولید میکند. در آینده نزدیک نیز مدل Q1 به این خانواده میپیوندد. اما از نظر حقوقی چون مدلهایی نظیر آلفارومئو ۱۵۹ که در دو مدل تک و دو دیفرانسیل با کدهای Q2 و Q4 نامگذاری شده بود، بدون اجازه این شرکت یا شرکت مادر آن که فیات-کرایسلر است، امکان استفاده مجدد از این کدها وجود ندارد. مدل Q4 آئودی برای پرکردن فاصله بین دو مدل Q3 و Q5 برنامهریزی شده است. البته مدلهای جدید آئودی تا دو سال آینده معرفی نخواهند شد با این حال چنین خلائی در نامگذاری، یکپارچگی این روند را از بین خواهد برد. گفته میشود سرجیو مارچیونه، رئیس فیات، تلاش فولکسواگن برای خرید آلفارومئو را فراموش نکرده است و بهنوعی میخواهد چراغ سبزی برای این موضوع نشان دهد. شاید هم از این اهرم برای فشار به گروه فولکس و کسب امتیازاتی استفاده نماید.۵۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
شاهین
۲۸ دی ۱۳۹۳چه دغدغه ی خوبی داره ائودی! :)
دوتا راه حل دارم واسه ائودی:
1.فولکس کلا فیات رو بخره و مشکل نامگذاری حل شه! :D
2.یه پولی بده به فیات و امتیاز اسم هارو بخره.(البته نمیدونم از نظر
حقوقی امکان پذیر هستش یا نه.)
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۲۸ دی ۱۳۹۳شاهین جان بنده با توجه به شناختی که دارم از جناب فولکس…
مورد اول رو شاخشه!
:-D
HaMiDrEzA
۲۸ دی ۱۳۹۳فیات شرکت کوچکی نیست که به همین راحتی بشه گفت که خب بره فولکس فیات رو بخره!! گروه فیات-کرایسلر خودش از بزرگترین گروه های خودروسازیه
شاهین
۲۸ دی ۱۳۹۳بله دوست عزیز همینطور هستش که شما می فرمایید.
بنده در حد تئوری عرض کردم! :)
E 36
۲۸ دی ۱۳۹۳میتونه از پسوند S استفاده کنه مثل QS4
پیش زمینش هم داره مثل مدلهای A که اسپرتش S و RS نامگذاری میشن
Ahmad..F12
۲۸ دی ۱۳۹۳نه دیگه اونجوری باز برای مدل های استاندارد اسمی وجود نداره
E 36
۲۸ دی ۱۳۹۳چطور احمد ؟!
Ahmad..F12
۲۸ دی ۱۳۹۳خب چون کلاً QS برای مدل های اسپرت سری Q آئودی استفاده میشه
و اگه بخواد QS بزاره دیگه نسخۀ معمولی و استاندارد به حساب نمیشه
به نظر من بهتره بزاره QA که بعد بتونه QS هم بزاره
Ahmad..F12
۲۸ دی ۱۳۹۳چون کلاً QS برای مدل های اسپرت سری Q آئودی استفاده میشه
و اگه بخواد QS بزاره دیگه نسخۀ معمولی و استاندارد به حساب نمیشه
به نظر من بهتره بزاره QA که بعد بتونه QS هم بزاره
Ahmad..F12
۲۸ دی ۱۳۹۳من فکر میکنم مورد اول بیشتر امکان داره
خب ولی برام عجیبه که اسم اصلی خودرو مثلاً مازراتی یا آلفارومئو هست حالا اسم مدل مثل هم باشه که باشه
نباید مشکلی پیش بیاد
الان مثلاً فراری F12 داره بی ام دبلیو هم F12 داره! مشکلی نیست مهم فراری بودن یا بی ام دبلیو بودنه به نظر من
bardia
۲۸ دی ۱۳۹۳F12 فراری مدل ماشینه،مثل F430 یا F40
ولی F12 بی ام و به اتاق سری شیش جدید میگن و این مشکلی ایجاد نمیکنه،کد گذاری اتاق مشکلی ایجاد نمیکنه
4MATIC
۲۸ دی ۱۳۹۳الان C200یکی از مدلای بنزه وکرایسلرهم مدلc200روتولید می کنه
اشکالی نداره؟؟؟
Ahmad..F12
۲۸ دی ۱۳۹۳درسته بردیا جان میدونم کد اتاقه
منظورم این بود که نام شرکت اصلی باید مهم باشه و یکی باشه که هست
نام مدل زیاد….
مثلاً یه شرکت جدید بیاد اسمشو بزاره تویوتا، خب مسلماً اجازه نمیدن بهش
ولی اسم یه مدل وقتی شبیه باشه چندان مشکلی پیش نمیاد
نهایتhQ میگی: مازراتی Q4 – آئودی Q4
حسین
۲۸ دی ۱۳۹۳درود. احمد جان F12 کد اتاق ب ام و سری 6 هستش نه اسم مدل. مثل w202 برای مرسدس بنز که کر اتاق یه C کلاس قدیمیه
Ahmad..F12
۲۸ دی ۱۳۹۳سلام حسین جان بله میدونم شما درست میفرمایید
ولی خب کلاً منظورم این بود که اسم مشابه مشکلی پیش نمیاره
مهم نام کمپانیه
حسین
۲۸ دی ۱۳۹۳مشکلی پیش نمیاره ولی اینطور که پیداس جناب آقای مارچیونه با این قضیه مشکل داره و نمیخواد به راحتی این اجازه رو به آئودی بده
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۳۰ دی ۱۳۹۳این مارچیونه هم زیاد به پر و پای پیچ میپیچه همین وقتاس پیچ از اون سیاست هایی که خودتون میدونین چیه اجرا کنه!!!
:-D
4MATIC
۲۸ دی ۱۳۹۳خوب بذارهQXفکر کنم بی ام و هم دیریازود به این بن بست بخوره
افرین به بنز که هیچ وقت به بن بست نمی خوره
4MATIC
۲۸ دی ۱۳۹۳دقیقا فولکس واگن فقط بلده کمپانی بخره خوب بره فیات رو هم بخره تا مشکل ایودی حل شه
شرکت های زیرمجموعه ی فولکس:
آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، پورشه و دوکاتی
Ahmad..F12
۲۸ دی ۱۳۹۳4matic جان خریدن فیات کار هرکسی نیست
حتی اگه فولکس باشه
راستی، مجموع شرکت های زیر مجموعۀ فولکس به عدد 113 رسیده
MAFIA
۲۸ دی ۱۳۹۳من بودم اسم آئودی رو همون Q4 میزاشتم ببینم مازراتی و آلفا چه شکری میخوان بخورن.دو تا شرکت کوچولوی مسخره گمپوز برا آئودی در میکنن
4MATIC
۲۹ دی ۱۳۹۳داداش فیات اونقدرا هم کوچولو نیست
4MATIC
۱ بهمن ۱۳۹۳مافیا مثل بچه ها حرف می زنی
mehdi
۲۸ دی ۱۳۹۳دوست عزیز بهتر نیست تعصبات کورکورانه رو کنار بزاریم به جاش یکم مطالعه داشته باشیم؟ همچین میگی فیات رو بخره انگار فیات پرایده!!!تصور دارایی های فیات هم فکر نکنم تو ذهن ما بگنجه:گوشه ای از دارایی های فیات!:فراری، مازراتی، آلفا رومیو،لانچیا، کرایسلر!!!، دوج!!!، جیپ!!!،و چندین شرکت تولید قطعات خاص!!!!!! به خدا این ماییم که جنگ آلمان ایتالیا داریم اونا خودشون خیلی هم با هم حال میکنن! فقط اینو گفتم سعی کنیم که بعضی از حرفای بی اساس رو نزنیم.
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۳۰ دی ۱۳۹۳ببین گلم به جای اینکه به بقیه میگی متعصب برو یکم اطلاعاتتو ببر بالا.این آمارو برات میگم خودت تا تهشو حساب کن:
.
.
——————————————–
کل دارایی های گروه فولکس واگن = 323.4 میلیارد یورو در سال 2013
——————————————–
کل دارایی های گروه دایملر-آگ = 162.978 میلیارد یورو در سال 2012
——————————————–
کل دارایی های گروه فیات-کرایسلر = 86.774 میلیارد یورو در سال 2013
.
.
.
.
پس می بینی که کل دارایی فیات کرایسلر حدود نصف گروه دایملر آگ هست…فولکس واگن که بماند! دارایی یه شرکتو با تعداد زیر مجموعه هاش مشخص نمیکنن دوست عزیز…حالا بازم حرف خرید فیات بی اساسه؟ فقط مقایسه ارقام همه چی رو مشخص میکنه
و در ضمن اینم بگم که از این مقدار دارایی فولکس واگن بودجه ای با مبلغ حدود 107 میلیارد یورو برای مخارج این چنینی در نظر گرفته شده؟اینقدر که همه رو به مطالعه دعوت می کنین خودتونم یه کم مطالعه داشته باشین لطفا…
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۳۰ دی ۱۳۹۳فقط امیدوارم کسی از نظر من برداشت بد نکنه
فقط جهت اطلاع گفتم
یه وقت کدورتی پیش نیاد
گفتم که بدونین این حرف خرید فیات بدست فولکس همچین هم بی پایه و اساس نیست و فولکس تواناییشو داره
فقط بحث به صرفه بودن و عاقلانه بودن کاره که مطرح میشه!
و اینکه چه نتایجی خواهد داشت…
حسین
۱ بهمن ۱۳۹۳درود. رضا جان یعنی فولکس میاد تقریتا یک سوم داراییشو بده تا فیات رو به دست بیاره؟؟؟ اونم فیات که خودش یه شرکت مادره با کلی مسئولیت و هزینه!!! بعد همه این کارا رو بکنه تا دوتا اسم به دست بیاره؟؟؟
یا به توافق میرسن یا فووووقش یه پولی میده به فیات تا اجازه بده از اسم ها استفاده کنه
mehdi
۲ بهمن ۱۳۹۳بازهم آمار و ارقام باز هم ویکی پدیای عزیز.دوست عزیز همه چیز آمار و ارقام نیست..ولی انگار شما با آمار زیاد حال می کنین.اینم یه آمار توپ:سود فیات در 2012 :3/81ملیارد یورو سود فولکس در 2012 :3/64 ملیارد یورو!
Night Fury
۲۸ دی ۱۳۹۳؟؟؟؟؟؟؟فولوکس فیاتو بخره!!!!!!!!فیات با همه ی عظمتش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جوک میگی!
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۱ بهمن ۱۳۹۳نه خیر گلم
اصلا هم جک نیست!
matin
۲۹ دی ۱۳۹۳میتونه به سایپا هم پول بده واز روش سایپا استفاده کنه مثلا آئودی 320
Zonda R
۲۹ دی ۱۳۹۳@.F
شاهین عزیز
دوست خوبم از نظر حقوقی امکان پذیره
و حتی اسم تجاری رو هم میشه واگذار کرد
اما با اجازه از دوست خوبم
راه کار من برای audi:
تعویض نام گذاری از حرف Q به یه حرف دیگه (اگر چه بسیار دور از انتظاتره)
و یا
استفاده از یه واسطه(یا حق العمل کار) برای خرید Q به اسم واسطه و برای audi
Mostafa&S
۲۸ دی ۱۳۹۳آئودی این همه اسم یکی انتخاب کن دیگه پورشه رو ببین یاد بگیر
4MATIC
۲۸ دی ۱۳۹۳داش مصطفی دقیقا همین مشکل بین پزو وپورشه هم پیش اومده بود نزدیک 50 سال قبل ینی اول اسم پورشه911پورشه901بوده ولی پزو شکایت کرد وگفت قراردادن عدد صفر بین دو عدد فقط درانحصار پزو هستش مثل206و207 307 308و…..
نوید
۲۸ دی ۱۳۹۳بیا اینم از خارجی ها
حالا هی بگید ایرانخودرو و سایپا چرا ماشین هاشون رو گسترش نمیدن
امیر محمد
۲۸ دی ۱۳۹۳اسمشونو بزاره Q 3+4 تا خلاء رو پر کنه
محمدرضا ♥BMW♥
۲۸ دی ۱۳۹۳بذاره…یجور میگم بذاره انگار منتظر نظر منه :))
امیر محمد
۲۸ دی ۱۳۹۳مگه مال ما نیست؟؟!!!!!! :)
یه پسر
۲۸ دی ۱۳۹۳واقعا چه مشکلاتی داره آئودی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۳درود .
من که یکی از ارزوهام اینه فولکس بزرگترین خودروساز دنیا بشه . چون نشون داده
پتانسیلش هم داره . هم از نظر مدیریتی و هم از نظر مالی و تکنولوژی . فولکس بعضا
برای پیشرفت تکنولوژی حاضره ضرر هم بده . !!!!!!!
اما من بعید میدونم که فیات و بخره . هرچند که کاملا توانشو داره . اما احتمال
خرید الفا بیشتره .
من دوست دارم که فراری رو بخره . اگر بتونه در کنارش یک برند خوب رو هم اضافه
بکنه ، عالی میشه .
در مورد نامگذاری هم اگر بتونه تغییر بده ، فکر نکنم اب از اب تکون بخوره .
4MATIC
۲۹ دی ۱۳۹۳میلاد عاشق عکس اواتارتم اگه خدابخواد دارم پولامو جمع می کنم که یه دونهE280مدل2010بخرم فعلا یک کم کم دارم ولی عاشقشم
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۳۰ دی ۱۳۹۳خرید فیات به صرفه نیست
فیات الان تو اوجشه و خرج زیادی رو دست فولکس میذاره
فولکس دنبال شرکتیه که اونو بکشه بالا
اما به نظر من فیات تهش اینیه که هست و الان تو بهترین جایگاه خودش قرار داره
سعید
۲۸ دی ۱۳۹۳بهترین راه اینه که مدل Q2 رو اسمشو بذاره: Q1+1
برای Q4 هم دوتا اسم میتونه بذاره:Q3+1 یا Q2+2
mohsen
۲۸ دی ۱۳۹۳یه پیشنهاد دارم بیاد با خودروساز های ایرانی مشورت منه فکرشو بکن خوب میشه ها
علی
۲۸ دی ۱۳۹۳شاید مثل پورشه که به خاطر پتنت پژو مجبور شد از خیر 901 بگذره و اسم ماشینشو بذاره 911 ، آئودی هم مجبور شه از خیر Q2 و Q4 بگذره
نوید
۲۸ دی ۱۳۹۳و مثلا بذاره Q22 و Q44
احسان
۲۸ دی ۱۳۹۳البته Q4 در مازراتی گیبلی کد حساب نمیشه و نشون دهنده دو دیفرانسیل بودنشه مثل quatro در AUDI!اگه اینطوری بود جازراتی هم برای مدل quatroporte باید به مشکل میخورد…
mahdi
۲۹ دی ۱۳۹۳درود
هر اسمی میخواد بذاره
فقط با نامهای پراید و سمند تداخل پیدا نکنه که احتمال داره که هموطنان نتونن نامها رو تشخیص بدن خدای نکرده یه وقت آئودی میره تو پاچشون و از سمند و پراید محروم میشن
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
soroosh
۱۴ اسفند ۱۳۹۳کلا سایپا بیاد همرو بخره من دیگه شبا با خیال راحت بخوابم
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵احتمال خرید فیات هیچ وقت از -0- درصد بیشتر نبوده !!!