در این بررسی از دو خودروی مجلل و ردهبالای بازار استفاده کردهایم؛ فیسلیفت جدید آئودی A7 بیشتر به مجلل بودن خودرو کمک کرده است، و رقیب قدرتمندی چون پورشه پانامرا را به مبارزه طلبیده است.
مدل اجرایی A7 آخرین نسخهٔ بهروز شده از این خودرو است که با یک ظاهر بهروز شده و اسپرت، همراه با نشاط بیشتر نسبت به A7 Sportback آمده است. فروش مدل قبلی از این آئودی به مدت چهار سال بوده، که در حال حاضر هم با نام تجاری A7 فیس لیفت به فروش میرسد. راهاندازی نسخه فیس لیفت، با چراغهای جدید و پیشرانه دیزلی و البته کارآمد، و همچنین سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک کواترو میباشد که در این آزمون از مدل توربو دیزل S با عملکرد بالا استفاده شده است و به نظر میرسد با هندلینگ اسپرت و چالاکی که دارد، رقیب قدرتمند و اسپرت خود، پورشه پانامرای دیزل را به چالش بکشد. همانند آئودی، پانامرا نیز در اوایل سال جاری بهروزرسانی شده است، و کابین باشکوه آن باعث میشود از نظر راحتی، موقعیت آئودی را در خطر قرار دهد. واژه Porsche MotorSport به این معنی است که یک خودروی با عملکرد بالا را در اختیار دارید که با آن قادر خواهید بود، چه در جادههای پر پیچوخم و چه در بزرگراه با سرعت بالا رانندگی کنید و این کنایه از عملکرد و هندلینگ بالای خودروهای پورشه است.با این حال، قیمت پانامرا تقریباً ۱۰,۰۰۰ پوند بالاتر از آئودی A7 است و در اینجا این پرسش به وجود میآید: آیا پورشه از استعدادهای بالایی برخوردار است و توجیه هزینه بالاتر خود را بهاندازه کافی دارد یا خیر؟
شاخ به شاخ
صندلیها و محل نشستن
هر دو خودرو از ویژگی کابین جادار برخوردارند، اما فقط آئودی پنج نفره است. با این حال، برآمدگی کف خودرو که ناشی از سیستم انتقال قدرت است باعث میشود که صندلی وسط فقط برای استفاده گاه و بی گاه، مناسب باشد. در مقابل، پورشه بهترین وضعیت صندلی را برای چهار نفر ارائه کرده است که سفت و سخت سرنشینان را در بر میگیرد. هر سرنشین عقب یک صندلی اسپرت و محکم را در اختیار دارد، در حالی که محفظهٔ میلگاردان کوچک و محصور است، جا فنجانیها و سیستم کنترل هوای عقب به خوبی این قسمت را پوشانیدهاند و فضای اسپرت در عین حال مجلل را فراهم آورده اند.
بهمنظور حفظ ظاهر لوکس و پر زرقوبرق خود در عین بهبود وضعیت آئرودینامیک بدنه، هر دو خودرو از اسپویلرهای عقب فعال بهره میبرند که به زیبایی در بدنه مخفی میشوند. در آئودی این باله بهطور خودکار در سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت بالا میرود و هنگامی که سرعت را به زیر ۸۰ کیلومتر در ساعت کاهش میدهید پایین میآید. در حالی که پانامرا در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت باز شده و در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت پایین میآید. همچنین در هر دو خودرو میتوان در هر سرعتی، از طریق دکمههای روی داشبورد این باله را فعال یا غیرفعال نمایید. آپشن
رقبای ما در کیت استاندارد با تعداد زیادی از آپشنهای مفید میآیند، همچنین شما میتوانید تعداد زیادی از آپشنهای اضافی و اختیاری دیگر را به هردو خودرو اضافه کنید. با این حال، A7 ما با آپشنهای به ارزش ۱۴,۳۱۰ پوند، اشکآور است در حالی که این آپشنها در پورشه ۱۱,۰۵۴ پوند قیمت خورده است. از طرفی دیگر در پورشه باید برای بلوتوث ۴۲۹ پوند بپردازید! یک آپشن ساده که قطعاً باید بهعنوان استاندارد بر روی یک ماشین ۶۵,۰۰۰ پوندی نصب شده باشد.
حکم
جایگاه اول پورشه پانامرا
تصمیم برای جدا کردن یکی از این دو خودروی فوقالعاده بسیار سخت است، چرا که هر دو خودرو، لوکس و کروزرهای پالایش شدهای هستند. اما پانامرا به لطف رانندگی گیراتر و با عملکرد بالای خود، جایگاه بهتری را کسب میکند. پانامرا دارای همان روح و شخصیتی است خودروهای اسپرت پورشه به خوبی از آن بهره بردهاند. ارتباط راننده با فرمان و سیستم انتقال قدرت بسیار عالی است. پانامرا در یک بسته کامل، عملکرد بالا و هزینههای در حال اجرای کمتری را نسبت به آئودی ارائه میدهد، همچنین ارزش پانامرا پس از سه سال بسیار بهتر از آئودی خواهد بود که همین موارد به انتخاب یک پانامرای دیزلی فوقالعاده، کمک شایانی میکند.
جایگاه دوم آئودی A7آئودی A7 اسپرتبک، یک خودروی اجرایی ردهبالا و بسیار جذاب بوده که هم عملی و هم شگفتانگیز است. این در حالی که کیفیت قطعات و راحتی کابین، بسیار بالا و همتراز با پورشه پانامرا میباشد. در سیستم QUATTRO هم چسبندگی بیش از حدی وجود دارد و هزینههای در حال اجرا معقول هستند. با این حال، در حالی که A7 در بزرگراه سریع و پالایش شده است، فاقد شخصیت رانندگی است که در پانامرا میتوان یافت، و درمجموع صرفهٔ اقتصادی کمتری نسبت به پانامرا دارد که این امور باعث شد در این آزمون جایگاه پایینتر را کسب میکند.
مشخصات کلیدیمشخصات | Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic | Porsche Panamera Diesel |
قیمت پایه / قیمت مدل تست | £۵۶,۵۷۵/£۷۰,۸۸۵ | £۶۵,۶۳۴/£۷۶,۶۸۸ |
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۶.۰۰۰) | £۲۵,۹۱۱/۴۵.۸% | £۳۵,۳۱۱/۵۳.۸% |
استهلاک | £۳۰,۶۶۴ | £۳۰,۳۲۳ |
مالیات سالانه / نرخ بالاتر | £۳۱۵۵/£۶,۳۱۰ | £۳,۷۸۷/£۷,۵۷۴ |
طول / فاصله ی دو محور | ۴,۹۷۴/۲,914mm | ۵,۰۱۵/۲,920mm |
ارتفاع / عرض | ۱,۴۲۰/۱,911mm | ۱,۴۱۸/۱,931mm |
موتور / حجم | ۶ سیلندر خورجینی توربو / ۲۹۶۷ سی سی | ۶ سیلندر خورجینی / ۲۹۷۶ سی سی |
بیشینهٔ قدرت | ۳۱۶ اسب بخار | ۲۹۶ اسب بخار |
بیشینهٔ گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس و دیفرانسیل | ۸ سرعته اتوماتیک / 4WD | ۸ سرعته اتوماتیک / RWD |
حجم باک | ۷۳ لیتر | ۸۰ لیتر |
حجم صندوق عقب | ۵۳۵ لیتر | ۴۴۵ لیتر |
وزن خودرو / حمل بار | ۱,۸۹۵/535kg | ۱,۹۰۰/600kg |
دایره دور زدن خودرو | ۱۱.۹ متر | ۱۲ متر |
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی | ۳ سال (۶۰.۰۰۰ کیلومتر) / ۳ سال | ۳ سال (نامحدود) / ۲ سال |
رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده | ۱۲ / ۲۶ | ۶ / ۳ |
۰ تا ۶۰ مایل | ۵.۱ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر | ۲۵۸ کیلومتر |
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲ تا ۰ کیلومتر | ۴۶.۸ متر | ۴۲.۸ متر |
میزان نویز کابین در سرعت ۱۱۲ کیلومتر | ۶۹ دسیبل | ۶۴ دسیبل |
مصرف سوخت میانگین طبق ادعای کمپانی | ۶.۱۵ لیتر | ۶.۴ لیتر |
مصرف سوخت میانگین در تست اتو اکسپرس | ۶.۸ لیتر | ۶.۴ لیتر |
تست واقعی / ادعای co2 کمپانی / مالیات | ۲۲۱/162g/km/28% | ۲۰۶/169g/km/29% |
ایربگ / ISOFIX / سنسور پارک / دوربین | ۶ عدد / دارد / دارد / ۸۱۰ پوند | ۸ عدد / دارد / دارد / ۴۷۳ پوند |
تشخیص باران/ کروز/ کروز کنترل فعال | ۲.۰۰۰ پوند / دارد / ۱.۳۳۰ پوند | ۱.۱۱۶ پوند / دارد / ۴.۵۸۹ پوند |
رنگ متالیک / چراغ LED | ۶۵۵ پوند / دارد | ۸۵۱ پوند / ۱.۹۰۷ پوند |
صندلی الکتریکی / چرم / گرمکن صندلی | دارد / دارد / دارد | دارد / نیمهکامل / دارد |
ماهواره ناوبری / usb / dab radio / بلوتوث | دارد / دارد / دارد / دارد | دارد / ۲۲۴ پوند / دارد / ۴۲۹ پوند |
شایان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴احمد مرسی من جفتشو انتخاب میکنم هر دو عالین
Ahmad..F12
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴شایان جان فدات
بله دقیقاً، واقعاً انتخاب سخته من به هر دو علاقه زیادی دارم و البته احترام خاصی قائلم…
farid
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴خدایش پورش بی نظیره من هیچ وقت علاقه ای به داشتن یه سوپر اسپرت ندارم ولی هر دفه یه 911 میبینم کلی ذوغ میکنم
AliZeus
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴داخل پورشه های کلا شبیه کابین هواپیماست با اون ردیف دگمه های بغل دنده..و از نظر 50% قضیه ست طراحی داخلی زیبا…
ELDORADO
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴تاحالا یمدته دقت کردین بجای نقدو بررسی گزارش هرصفحه به بحث های بیهوده ومسخره کردن خودروسازای وطنی میپردازیم…..
وقتی گوش نمیدن بابا به بحث های خودمون بپردازیمو حال خودمونو خراب نکنیم
ELDORADO
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴من تو ین کلاس CLSرو بیشتر دوست دارم اما پانامرا ابهت گیراییش تو هیچ خودروی دیگه ای نیست
ELDORADO
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴پدال جان چرا درمورد نمایندگی جدید شورولت توایران مطلب نمیزنی
احمدرضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴نمیدونم چرا دیگه پورشه ها به دلم نمیشینن
البته خب این مشکل منه نه پورشه (با عرض ارادت به طرفدارای پورشه )
ولی انتخابم آوودی هست چون به نظر من هم زیباتره هم شتاب بهتری داره و…
رهگذر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴تو آوودی دوست داری ولی من آئودی رو ترجیح میدم اینجا طرفدارای ایتالیا زاپن و امریکا سعی میکنند تلفظ صحیح رو یادتون بدند حتی دیگه لجه انگلیسی رو به طرز مضحکی موقع نوشتن میارن اما طرفدارای آلمان بعضیاشون اصلا تلفظ صحیح رو رعایت نمیکنند هیچ در برابر تلفظ های مسخره مثل بی ام دابیلو هیچ عکس العملی ندارن اگه واقعا نمیدونین خوب من و چند تای دیگه حاضریم یادتون بدیم ایراد نداره بهتر از اینه که مثل یه جهان سومی اصیل به فولکس بگیم وولکس! چرا؟ چون میگن!
zippo
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴با ارزوی شفای عاجل همه رهگذر ها
اینجا انجمن و گلوپ املا و انشاء و عاموظش زبان فارسی نیصت داداش
این جا صایت خودرویی هست
بی ام دابالیوو و لکصوص و طویتا و مرصدث رو هر کی هر جور بخود تایپ میکنه
در ضمن اشتباه تایپی همیشه پیش میادنیازی به این جور جبهه گرفتن نیست
farbod
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
منظور از” بارنگویی ” چیه که یه سری تو آگهی فروش خودرو زدن؟!
صادق
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴درود آقا فربد
آقا فربد من یه سرچی تو نت زدم ولی متاسفانه معنی لغوی براش نتونستم پیدا کنم
ولی همینطوری که به آگهی هایی که از کلمه ی “بارنگویی” استفاده کرده بودن، نگاه انداختم، ماشینایی صفر بودن که توسط شرکتای بازرگانی و نمایشگا ها به فروش میرسیدن
مخصوصا توی باما تا اونجا که دیدم کلمه ی بارنگو برای شرکت بازرگانی پارسیس خودرو استفاده شده بود
از بچه ها اگه کسی اطلاعات دقبق تری داری، ممنون میشم بگه
ارادت
صادق
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴احمد، دادا، دمت گرم
راستش انتخابش سخته، ولی شاید آئودی رو بردارم
درسته که نظر سنجی پورشه رو برتر میدونه، ولی برتری هایی که اینجا آئودی داره، احساس میکنم بیشتر به درد من میخورن
ارادت
Ahmad..F12
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴قربونت صادق جون
حق با توعه عزیزم
سامان از تبریز
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴❤❤پورش ❤❤
امید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴هردو بینظیرند
آرش
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان! من تازه عضو پدال شدم× امیدوارم به کمک اساتید اطلاعاتمو بالا ببرم
اسپویلر دقیقا کارش چیه؟
Mamas
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴هم برای ظاهر اسپورت تر هم برای کمک به ائرودینامیک خوردرو در سرعت های بالاست، یعنی هم کاربرد فنی داره هم ظاهری برای همون علاوه بر اتوماتیک کار کردن در سرعت های بالا دکمه هم گذاشتن برات تو حالت بود بدیش بالا خوشکل تر شه ماشینت
رامکال
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴اتفاقا توی اهواز هم پانامرا هست..
سعید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴هر دو ماشین خیلی عالی هستن،هم عملکرد خوبی دارن و هم طراحی زیبایی،نمای جلوی آئودی خیلی جذاب و زیباست ولی پانامرا رو بیشتر دوست دارم،طراحی کلی و ظاهرش رو بیشتر میپسندم،کابینش لوکستر و قشنگتر از آئودیه،البته شاید به خاطر این باشه که پانامرا رو زیاد دیدم ولی این مدل آئودی رو تاحالا از نزدیک ندیدم.
اگه قصد انتخاب داشته باشم…
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
CLS رو انتخاب میکنم :D
امیر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴هر دوتاشون خیلی خوبن ولی من اوودی را به دلیل جادارتر بودن و خانواده پسندتر بودن انتخاب میکنم . (با احترام و عرض ادب خدمت دوستداران پورشه)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴درود .
واقعا انتخاب سخته .
اما من فکر کنم آئودی رو انتخاب کنم .
Ahmad..F12
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴میلاد….
♥♥ فقط 85 با اگزوز دوبل ♥♥
تو نبایت خیانت کنی :)
Archi khan
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴انتخاب من قطعا پورشه خواهد بود…
رهگذر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴تو رو خدا کابین و داشبورد این دو تا با ماشین های پیزوری فراخوان بده مقایسه کنین تفاوت از زمین تا اسمونه ولی بعضیا نمیفهمن یعنی نمیخوان بفهمن
BMW7
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴هر دو ماشین خیلی بهم نزدیکن و برااکثر آپشن ها(بلوتوز)! باید هزینه پرداخت کنی! ولی با احترام به پورشه و اینکه یه وسیله وقتی همش پیش چشمت باشه یه طوری دنبال یه چیز تازه تر میگردی من فک کنم آئودی شکل و قیافه خوشکلتری تو فیس لیفت پیدا کرده و شاید پورشه بهتر باشه ولی خیلی وقته شکل و قیافش همین طور مونده!!
Mamas
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴کابین پورشه نمی دونم چرا نمیگیره منو ائودی رو بیشتر دلم می خواد ، اما رخخخخ پورشه دیوانت می کنه :)خیلی جذاب تره
hamid reza
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴انتخاب من اقای خاص ائودی. ماشینای ائودی یه جوری خیلی به دل میشینن نمیدونم چرا :)
ali
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴پورشه عزیز واقعا یه ماشینه فوق العاده خاصه…یعنی تاحالا صدتا فیلم دیدم که توش پورشه یه ماشین واسه افراد پولدار و باکلاس بوده که نشون میده تو بقیه کشور ها هم پورشه یه ماشین خاصه و لاکچریه
بهراد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴انصافا پراید خیلی تکنولوژی بالایی داره فک نکنم آلمانی ها هیچ وقت بتونن بهش برسن حجم موتورش 1300هست و وزنش هم 800کیلو مصرف بنزینش 8لیتر هست ولی پانامرا و a7 حجم موتور شون 3000 و وزنشون هم 1900 کیلو ولی مصرف بنزینشون 6.8لیتر هست.بعدش مسولین میگن واردات ماشین های بالای 2500cc ممنوعه چون لوکسه و مصرف بنزینش زیاده! حالا از این هم که بگذریم یه چیزی که خیلی مهمه و توی دنیا خیلی بهش اهمیت میدن میزان آلایندگی هست که خیلی مهم تر از مصرف سوخته!
علی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من پورشه رو بیشتر دوس دارم اما انتخاب خیلی خیلی خیلی خیلی……………. سخته اما چون هم اینجا نوشته و من میدونستم که بهتره به پورشه رای دادم
فقط انگلیش
۱۷ بهمن ۱۳۹۴من ماشین های زیر دوازده سیلندرو دوست ندارم دوازده سیلندر ها مثل رولزرویس واستون مارتین ولامبورگینی وفراری و….