برای اولین بار، نسخه کشیده و طویل آئودی A8 هم با قوای محرکهی الکتریکی شده عرضه میشود. نسخهی پلاگین هیبریدی این خودرو به زودی وارد بازارهای اروپایی خواهد شد. این پرچمدار تازهنفس در ابتدا بهصورت طویلتر LWB عرضه خواهد شد و ترکیبی از حد نهایی اشرافیت آئودی و قوای محرکهی پاکتر خواهد بود.
خودروی موردبحث که بهصورت رسمی آئودی A8 L 60 TFSI e کواترو نام دارد از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ۳۴۰ اسبی و واحد الکتریکی ۱۳۶ اسب بخاری سود برده و قدرت ترکیبی آن به ۴۴۹ اسب بخار و گشتاور هم به ۷۰۰ نیوتون متر میرسد. موضوع مهم اینکه همهی گشتاور تنها از دور ۱۲۵۰ پیشرانه در دسترس است.
پیشرانهی بنزینی این خودرو که در مدل غیرهیبریدی با نام A8 55 TFSI بکار رفته گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و پیشرانهی الکتریکی نیز گشتاور آنی را به این مجموعه اضافه میکند. این پیشرانه در گیربکس ۸ سرعته تیپ ترونیک آئودی با کلاچ ادغام شده و نیرو را از طریق سیستم چهار چرخ محرک کواترو به تمامی چرخ ها میفرستد.
یک باتری لیتیوم-یونی ۱۴.۱ کیلووات ساعتی نیز زیر کف صندوق قرار گرفته و در حالت تمام الکتریکی برد ۴۶ کیلومتری را با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت ایجاد میکند. البته زمانی که از حالت بوست استفاده شود این خودرو میتواند به حداکثر سرعت محدود شدهی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیهای داشته باشد.
پرچمدار الکتریکی شدهی آئودی نه تنها سریع بوده بلکه کممصرف هم هست و در هر صد کیلومتر تنها ۲.۵ لیتر مصرف سوخت داشته و آلایندگی دیاکسید کربن آن نیز ۵۷ گرم در هر کیلومتر است.
اما این مدل پلاگین هیبریدی به لطف برخی ریزهکاریها همچون تریم کروم سپر جلو، عناصر کرومی روی دستگیره دربها و دیفیوزر عقب خاص متمایز میشود. رینگهای ۱۹ اینچی انحصاری با طراحی توربین مانند نیز در این سدان لوکس دیده میشوند.
پیشفروش A8 L 60 TFSI e کواترو در آلمان شروع شده و قیمت پایهی آن ۱۰۹ هزار یورو میباشد. اگرچه تحویل اولین نمونههای این خودرو در اروپا از سهماهه پایانی سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد اما فعلاً اشارهای به فروش آن در آمریکا نشده است.
KAMY
۲۷ مهر ۱۳۹۸shikopik
Farzad
۲۷ مهر ۱۳۹۸طراحی داخلی واقعا عالیه….