چند روزی است که در تحریریه پدال برای نوشتن مقالهای در مورد آینده خودروهای هیدروژنی و برگ برنده آنها در برابر سایر گزینهها، فکر میکردیم و دنبال این پاسخ بودیم که آیا خودروسازان، سلولهای سوختی را نیز جدی خواهند گرفت یا خیر، که ناگهان با سیل ورود خودروهای پیل سوختی از ژاپن و آلمان پاسخ خود را یافتیم. در سالهای آینده، بامو، هوندا، هیوندای، رنو، نیسان، فورد، تویوتا و دایملر خودروهای هیدروژنی خود را در بازار کالیفرنیا به عنوان محلی که برای این منظور زیرساختهای لازم را آماده می کند، به فروش خواهند رسید.
آئودی A7 اسپرتبک H-Tron کواترو پیل سوختی کانسپت با این نام طویل خود، تنها چیزی که از خود ساتع میکند، بخار آب است. در ظاهر این خودرو تفاوت چندانی با مدلهای عادی نمیبینید. اما در زیر پوسته خبرهای دیگری در جریان است. یک موتور الکتریکی روی محور جلو و یکی هم روی محور عقب که از A3 e-tron به عاریه گرفته شدهاند، قرار میگیرند. خروجی ترکیبی این دو موتور مجموعاً ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور آنها ۵۴۰ نیوتن متر میباشد. هیچ اتصال مکانیکی هم بین محورهای جلو و عقب وجود ندارد. با این وجود این یک خودروی کواترو یا چهار چرخ محرک نسل جدید محسوب میشود. اما سلولهای سوختی نیز که از هیدروژن استفاده میکنند، با هر کیلوگرم حدود ۱۰۰ کیلومتر مسافت را میتوان طی نمود و با ۵ کیلوگرم هیدروژن که در دو مخزن ذخیره میشوند، ۵۰۰ کیلومتر مسافت را میتوان طی کرد. البته ۵۰ کیلومتر دیگر را هم میتوان با تکیه بر انرژی ذخیره شده در باتری ۸.۸ کیلووات ساعتی طی کرد. این باتری را میتوان توسط پریز برق در زمانی بین ۲ تا ۴ ساعت شارژ کرد. البته یک سیستم احیای انرژی ترمزها هم برای شارژ باتری مورد استفاده قرار گرفته است. پیل سوختی نیز شامل ۳۰۰ سلول قرار گرفته در یک مجموعه است که اجازه ترکیب هیدروژن و اکسیژن و تولید آب در کنار آزادسازی الکترون را میدهند. آئودی میگوید که صفر تا صد این مدل هیدروژنی A7 تنها ۷.۹ ثانیه میباشد. نهایت سرعت آن نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت میباشد. به نظر میرسد که این آئودی، بهترین خودروی هیدروژنی باشد که تاکنون ساخته شده است.۱۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
"Amir"
۶ آذر ۱۳۹۳تا هیدروژن بخواد تو کشورای مختلف جا بیفته کار زیادی داره
AliZeus
۶ آذر ۱۳۹۳نمیدونم چرا طراحی داخلی آئودی و بی ام و انقذ شبیه همن..ضمنا طراحی خارجی شون هم از لحاظ قیافه جدی مشابه…آیا نکنه همکاری تنگاتنگی دارن باهم!؟
Just germany...
۶ آذر ۱۳۹۳تنها برندی که فقط و فقط با سادگی خودش خریدارو جذب خودش میکنه آئودیه
me84
۶ آذر ۱۳۹۳کاملا باهات موافقم Just germany. هیچ وقت طراحی آئودی در عین سادگی همیشگی برام خسته کننده و یکنواخت نبوده.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۶ آذر ۱۳۹۳بار ها گفتم و بازم میگم که تو آلمانی ها آودی رو از همه بیشتر دوست دارم. واقعاً طراحیش محکم و با وقاره.
تنها ایرادی که از این خودرو میتونم بگیرم(البته بنابر سلیقه ی خودم)طراحی عقبشه.به نظرم میتونست بهتر باشه.
از نظر تکنولوژی که آودی چیزی کم نگذاشته برای این A7.
sirus
۶ آذر ۱۳۹۳با شما موافقم.خیلی عقبش نا جوره البته این نوع در طراحی در بنز هم در یکی از مدل های جدیدش دیده میشه که بیشتر داره شکل پورشه رو به خودش میگیره البته در عقب
me84
۶ آذر ۱۳۹۳نظر دوستان در مورد طراحی عقبش کاملا قابل احترامه. این نوع طراحی بیشتر برای بهبود آیرودینامیک ماشینه تا ظاهر متفاوت. البته من این نوع طراحی عقب رو خیلی دوست دارم. بخصوص یه بار یه فولکس پاسات CC رو از نزدیک دیدم و واقعا خوشم اومد. جسارتی به نظر دوستان نباشه.
محمدMOHAMMAD
۷ آذر ۱۳۹۳واقعا اونها قدر سوخت های فسیلی را میدانند که هر روز به فکر یک جایگزین برای آن هستند
نیما
۷ آذر ۱۳۹۳قدر عافیت کسی داند که دچار مسیبتی شود برای همین راحت هدرش میدیم بجای اینکه حمل و نقل عمومی و رایگان کنیم و مردمو تشویق به استفاده ازشون قیمت بنزینو میبریم بالا مدیریت در حد صفر(جلبک)
parseh net30
۷ آذر ۱۳۹۳به این میگن ماشین هیدروژنی پدر مادر دار
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵E tron کم بود H tron هم اضافه شد.
آئودی قبلا یک مدل A tron هم با سوخت اتـمی عرضه کرده.