نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: آئودی مدتها روی مدل E-TRON خودروی سوپراسپرت R8 خود کار میکرد تا بتواند به گستره مسافت قابل پیمایش مقبولی دست یابد. سرانجام نسل جدید R8 توانسته به اهداف آئودی در این زمینه جامه عمل بپوشاند.
آئودی R8 ای-ترون با کمک دو موتور الکتریکی خود، نیروی ۴۵۶ اسب بخار (462ps) و گشتاور ۹۲۰ نیوتن متر را در اختیار دارد. با چنین قدرتی، این خودروی برقی قادر است صفر تا صد را در ۳.۹ ثانیه ثبت کند. اما نکته مهمتر در این خودرو، برد مسافت آن است که به ۴۵۰ کیلومتر با هر بار شارژ رسیده است. برد مسافت این خودرو دو برابر نسل پیشین آن است که تنها ۲۱۵ کیلومتر بود. ظرفیت باتریها هم با افزودن تراکم و بدون افزایش حجم از ۴۹ به ۹۲ کیلووات ساعت رسیدهاند. شارژ کامل باتریهای این خودرو با شارژر ترکیبی انحصاری (CCS) کمتر از دو ساعت طول میکشد. ساختار باتریها به شکل T بوده و از تونل مرکزی کابین تا پشت کابین به صورت یکپارچه قرار میگیرد. این ساختار باعث پایین آمدن مرکز ثقل خودرو و بهبود دینامیک آن میشود. آئودی تغییراتی هدفمند در این خودرو نسبت به نسخه بنزینی انجام داده که باعث بهبود آئرودینامیک آن و رسیدن ضریب درگ آئرودینامیکی (CD) به ۰.۲۸ شده است. شاسی و قسمتهای فیبر کربنی همانند مدل بنزینی جدید R8 میباشند. آئودی این خودرو را با کیفیتی دستساز توصیف نموده است. نسل دوم R8 E-TRON میتواند گامی بلندتر در جهت ساخت یک خودروی سوپراسپرت الکتریکی باشد. آئودی نیز از تجارب خود در این خودرو برای ساخت سدانی برای رقابت با تسلا و BMW i5 آینده بهره خواهد برد.۴۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
مهران72
۱۴ اسفند ۱۳۹۳نسل قبلش تو دل بروتر بود.نسبت به دوران خودش یه پله بالا تر بود
ولی این نسل تو این زمان خیلی متفاوت نیست.
BMW4ever
۱۴ اسفند ۱۳۹۳درسته این جدیده عقبش قشنگ نیست ولی هر چی بشه R8 رو خیلی دوست دارم
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۴ اسفند ۱۳۹۳طراحی ظاهری خوب و عالی نسبت به نسل قبل
طراحی داخلی مزخرف نسبت به نسل قبل.
مخصوصا دریچه های هواش.که شبیه تویوتا سوپرا یا هیوندا آوانته هست.
علی آهنگر
۱۴ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز تجربه ثابت کرده ماشین های آلمانی از آنچه در تصویر میبینید زیبا تر هسنتد
ali
۱۵ اسفند ۱۳۹۳شما لازم نکرده از این ابر کمپانی ایراد طراحی بگیری ،تو چمیدونی از سیاست های wolks wagon …
به نظر من این این نسل از نظر طراحی خیلی خاص تر و مربوط تره …ایول داره آئودی …
حامد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳,الان مخالفان تکنولوژِی باید به نشانه ی تعظیم سر فرود بیاورند. بیش از 400 کیلومتر برد!!! مخالفی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
h112
۱۴ اسفند ۱۳۹۳صدای موتور سوپر اسپورت هارو نداره…..که این مایوس کننده است….
شایان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳مایوس کننده اون ماشین مثلا هیبریدی که ازش رونمایی شد شما اگه خیلی حالیته خودت یه اختراعی بکن تا هموطنات آشغال سوار نشن
h112
۱۵ اسفند ۱۳۹۳تو دیگه چی میگی….؟؟
شما انقدر مغرضانه نظر دادی که من از جواب دادن منصرف شدم….
حامد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز صدا برای خیلی ها مثل من مهم نیست و هرچه کم صداتر برای من محبوب تر است. واقعا صدای خشن و به قول دوستان اسپرت برای من چندش آور و غیرقابل تحمل است. اما خب هرکسی سلیقه ای دارد!
h112
۱۵ اسفند ۱۳۹۳شما درست میگید….من خودمم خودرو های با صدای کم یا اصلا بی صدارو دوست دارم…اما این برای وقتی که با یه ماشین خانوادگی ومعمولی طرفم نه برای سوپر اسپرت…هر کسی دوست داره خودروی اسپرتش صدای خفن داشته باشه….هیجانی تره…
در کل نظرات متفاوت هست…
پیکان جوانان
۱۴ اسفند ۱۳۹۳آنچنان تغییر نکرده بیشتر یه فیس لیفت هست تا یه نسل
اریک
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اینجا باید نویسنده توزیح می داد که PS در اسب بخار برای ماشین های بنزینی و الکتریکی چه فرقی می کنه! convert PS to horsepower
PS در واحد متریک یا” اسب بخار متریک ” یک جایگزین تجاری برای واژه کیلو وات در موتور های الکتریکی است که واحد انرژی الکتریکی مولد آنها است به جای اسب بخار HP در موتور های بنزینی که معمولا هر HP مساوی 746 وات است.
تعریف یک اسب بخار متریک به عنوان قدرت ب برابر نیروی جاذبه زمین در فاصله یک متر در یک ثانیه است این معادل 735.49875 W یا 98.6٪ از اسب بخار مکانیکی سنتی می باشد. چرا که در موتور های الکتریکی تشکیل جریان مثل موتور های بنزینی ثابت نیست و مقدار جریان با تراکم وضعیت تسلا ( واحد انرژی مگنتیک) در هر زمان تغییر می کند.
بصورتی دیگر میشه گفت که چرخه در موتور های ترمودینامیک به بازده گرمایی یا ترمودینامیک سیالات برمیکرده برای بالا رفتن آن شما بالا یا حجم چرخه ترمودینامیک را بالا ببرید ( حجم بارگیری مثلا از 1000 سی سی به 2000 سی سی) یا ترکیب چرخه را ببرید از 4 سیلند به 6 یا 8 سیلندر ،
ولی در چرخه الکتریکی چون مقدار قدرت ار حالت الکترو یونی به نیروی القایی تسلا برای به حرکت در آوردن روتور استفاده می شود و بازده در آن تقریبا 100% است مقدار آن را به متر بر ثانیه نسبت به جرمی که به آن نیرو وارد می کند را می سنجند. این برای این است که از تبدیل نیروی الکتریکی تاجنبشی سیکل چرقه انرژی القایی است و زمان در چرخه فاکتور است نه بازده دهی و فاکتور هایی مانند حجم و سیکل ترمودینامیک سیالات!
اریک
۱۴ اسفند ۱۳۹۳یک چیزی رو که مبینم اکثرا توجه نمی کنن مثلا تو این ماشین چطور می شود با 456 اسب بخار 920 نیتون بر متر گشتاور ایجاد کرد درحالی که موتور درون سوز یا ترمودینامیکی به زور کنترل الکترونیکی و … به 500 می رسد!!؟؟
این بخاط اینکه که در موتور های درون سوز بخش عظیمی از انرژی آزاد شده به گرما تبدیل می شود و بای اینکه یه چرخه ترمودینامیک بیشترین مقدار قدرت را داشته باشیم باید مقدار حجم سیکل را افزایش بدیم که این می شود گپ(تاخیر) بازدهی ترمودینامیکی به حرکتی و دیگر اینکه در موتور های درون سوز انرژی حرکتی در حالت توقف نیروی پسای N به ازای هر گردش میل لنگ انجام می شود که 2 رادیکال در مجموع گردش بر ثانیه است.
ولی تو موتور های الکتریکی وقتی انرژی الکترویونی الکتریکی به جاذبه تسلا یا محیط فرار مگنتیک تبدیل می شود اولا از اول حرکت دورانی است و بازده انرژی بسیار بالاست، دوما مقدار هر وات می تواند 4 تسلا نیروی عمودی تولید کند که از 9 جی زمین بیشتر است برای همین انرژی کاملا در خلا رها می شود و بازده موتور الکتریکی تا 2 یا 3 برابر بیشتر است.
saleh.cars.motorcycles
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ممنون جناب اریک SAAB بخاطر توضیحاتتون
شلبى
۱۴ اسفند ۱۳۹۳با توجه به اینکه این ماشین هیبریدیه و دوتا موتور الکتریکى داره قدرت 456 اسب بخاریه اون و شتاب 3.8 ثانیه ایش چیز زیاد فوق العاده اى نیست و میتونست خیلى بهتر از این باشه
حامد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز کجا نوشته هیبریدیه؟؟؟؟
این مدل کاملا برقی است تا جایی که من میدانم.
شلبى
۱۵ اسفند ۱۳۹۳درسته اقا حامد این ماشین برقیه اشتباه نوشتم،ولى حرف من اینه که با توجه به اینکه این ماشین عنوان سوپر اسپرت رو یدک میکشه میتونست شتاب و قدرتش بهتر از این باشه،الان عملکرد این ماشین مثل تسلا S معمولى میمونه با توجه به اینکه تسلا یه ماشین سدان،
ارادت
حامد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳خب بله میشد بیشتر بشه و خب به برد هم باید فکر کرد دیگه! اگر قوی تر بود بردش کمتر می شد . در ضمن این به نظرم سوپر اسپرت نیست و بیشتر یک اسپرت جاده ایست برای کسانی که اهل پیست نیستند اما هبجان رو دوست دارند!
علی آهنگر
۱۴ اسفند ۱۳۹۳خب شما که بلدی بهترش رو درست کن
شایان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳همون دیگه از پشت مانیتور همه علامه دهرن ولی به عمل که میرسه میشه ماشین آب دوغ برقی
شلبى
۱۵ اسفند ۱۳۹۳الان اینو گفتى که یه چیزى پرونده باشى دیگه،فقط یه چیزى گفته باشى،
شایان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳نه اصلا اتفاقا عینه حقیقته شما نمیتونه موتوره پیکانو حتی تحلیل کنی بعد میای عیب میذاری رویه این
شلبى
۱۵ اسفند ۱۳۹۳شایان جان کامنتم در جواب دوستمون على اهنگر بود،یه خرده کامنتامون جابجا شد
شایان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ببخشید
احسان
۱۴ اسفند ۱۳۹۳عجیب چرا r8 با این که سوپر اسپرته عملکردش از سدان های اسپرت این شرکت با اون همه وزن واپشن ظعیف تره بنظر من ایودی و بی ام دبیلو میتونن سوپر اسپرت های عالی بسازن که با لامبورگینی و فراری به راحتی رقابت کنند ولی نمیدونم چرا این کارو نمیکنن باز دم بنز گرم که جسارت وارد شدن تو این عرصه رو داشت
amin
۱۵ اسفند ۱۳۹۳بی ام و رو نمیدونم اما مثه این که شما نمی دونین لامبورگینی خودش زیرمجموعه ی آیودیه !! آخه چرا باید آیودی برا زیرمجموعه ی خودش شاخ و شونه بکشه تازه وقتی که اسم و رسم بیشتری هم تو این زمینه داره :)
Zora
۱۴ اسفند ۱۳۹۳خیلی عالیه…
ولی حتی رانندگی با سوپراسپرت بی صدا حال نداره .
علی آهنگر
۱۴ اسفند ۱۳۹۳بچه ها به نظرتون لامبورگینی جدیدم خوشکله ؟http://eddie22.persiangig.com/WP_20150305_014.jpg
نگید نه که ناراحت میشم کلی پول بابتش دادما
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اگه این مدل کاملا برقیه میتونن یه موتور بنزینی بزارن روش و یه مدل هیبریدی هم بسازن تا یه سوپراسپرت هیبریدی قدرتمند بشه یا حتی لامبورگینی از این موتورای برقی استفاده کنه
h112
۱۴ اسفند ۱۳۹۳آر 8…و رنگ آبیش….خیلی این خودرو رو دوست دارم…
یه نکته این که با اضافه کردن باطری وزن خودرو زیاد میشه وبه خاطر اینه که صفر تا صدش اینقدره…
RETOLEX
۱۴ اسفند ۱۳۹۳خشن تر شده و همچنین مدرن تر
بهنام
۱۵ اسفند ۱۳۹۳چیزی در توضیحات ذکر نشده این که ظرف چند دقیقه شارژ میشه؟
سعید
۱۵ اسفند ۱۳۹۳((شارژ کامل باتریهای این خودرو با شارژر ترکیبی انحصاری (CCS) کمتر از دو ساعت طول میکشد))
Amin.Fucco
۱۵ اسفند ۱۳۹۳حس یه سوپر اسپورت برقی و در عین حال با عملکرد خیلی خوب رو به آدم میده
به نظرم ارزش خریدن داره، مخصوصاً با برد مسافت 450 کیلومتریش و زمان کم مورد نیاز برای شارژ کاملش.
به توانایی آئودی تو خودروهای الکتریکیش بیشتر ایمان دارم
اما فکر کنم اگه پای مقایسه بیاد وسط تسلا سر تر باشه.
saleh.cars.motorcycles
۱۵ اسفند ۱۳۹۳موافقم ====> لایـــک
امیدبرتر
۱۵ اسفند ۱۳۹۳در آسفالت8 این ماشین صدای جاروبرقی میده.
این یکی هم جاروبرقیه.
حامد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳؟؟؟؟؟؟؟
mory
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ایول کل تسلا رو خابوند
آینده خوبی برای ماشین پیشبینی میشه
عاشق ماشینای برقی ام
امين
۱۵ اسفند ۱۳۹۳میشه دقیقا بگین چیش در مقابل تسلا بهتره ؟! :/
گاهی اوقات دوستان یه حرفایی میزنن آدم از تعجب شاخ درمیاره !!
شایان
۱۶ اسفند ۱۳۹۳تسلا کجائیه؟
Behzad
۱۵ اسفند ۱۳۹۳نسبت به نسخه قبلی اش کمی بهتر شیک تر و جذاب تر شده ولی باید تغییرات زیادی روش اعمال میشد اما بازم ائودی هست و باید بهش احترام گذاشت.
M5
۱۶ اسفند ۱۳۹۳R8 خیلی طراحیش قوی تر اینه ک!
american muscle
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴گشتاور 920؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فک نکنمااااا