مهندسان آئودی در حال تست و آزمایش نسخه پیشتولیدی A7 2019 در اتریش بودند که ناگهان خودرو در مقابل دوربین عکاسان جاسوسی طعمه شعلههای آتش شد.
ظاهراً این خودرو از نقصی مصیبتبار رنج میبرده و در عین حال تریلری نیز به عقب آن متصل بوده است. ناگهان شعلههای آتش از بین کاپوت و شیشه جلو زبانه کشیدهاند.
زمانی که مهندسان آئودی این شعلهها را دیدهاند سریعاً از خودرو خارج شدهاند. یک سرویس کنار جادهای تلاش داشته تا با آتشخاموشکن دستی آتش را اطفا نماید اما این وسیله برای متوقف کردن شعلههای آتش کافی نبوده است.
تنها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان برای از بین رفتن کامل خودرو زمان لازم بوده است. خوشبختانه آسیبی به کسی نرسیده است.
حادثهای چون این یادآور اهمیت تست خودروهای اولیه است زیرا به خودروسازان اجازه میدهد تا پیش از عرضهی خودروی خود به بازار کوچکترین نقصها را نیز برطرف کنند.
آئودی A7 2019 بر پایهی جدیدترین پلتفرم MLB که سبکتر است ساخته خواهد شد. این پلتفرم قبلاً در مدلهایی چون Q7 بکار رفته است. ظاهراً طراحی این خودرو بسیار وامدار کانسپت پرولوگ خواهد بود اما تا زمان رونمایی آن در پایان سال باید منتظر صحت این قضیه بمانیم.
Hemichan
۱۵ خرداد ۱۳۹۶عجب آتشی
چقد سنگینه
آرش
۱۵ خرداد ۱۳۹۶دلم آدم میسوزه همچین ماشین با ارزشی سوخته البته بیشترتقصیر مهندسای آئودی بود اگه کاپوتو میزدن بالا و بعد از کپسول استفاده میکردن آتیش خاموش میشد متاسفانه اینقدر اروپایی ها جون دوست و ترسو هستن که از پس یه آتیش ساده هم بر نمیان علت اصلی هم که هیتلر شکست خورد همین جون دوستی سربازاش بود وگرنه ارتش آلمان دست نیافتنی بود
شاهین
۱۵ خرداد ۱۳۹۶سلام
اتفاقا من شنیدم که اصلا نباید در موقع آتش سوزی کاپوتو بالا زد چون اکسیژن بیشتری به منبع آتیش می رسه و خاموش کردنش سخت تر میشه.
و این هم از نبوغ ما هستش که یه آتیش سوزی ساده رو به هیتلر و سربازانش و… ربط می دیم!
#ali.m#
۱۵ خرداد ۱۳۹۶جون دوستی سربازانش؟
سربازان المانی سرسخت ترین سرباز ها بودن دوست عزیز دیگه همه چیز رو نباید قاطی کرد با هم .خودرو هیچ ربطی به اون قضیه نداره.
فرشاد سجادیان
۱۵ خرداد ۱۳۹۶خوب شد که این مشکل در زمان تست خودشو نشون داد تا برطرف شه، نه وقتی که خودرو وارد بازار شد و به دست مشتری رسید.
titan
۱۵ خرداد ۱۳۹۶نوستالژی پژوهای قدیم خودمون
AmiR8
۱۵ خرداد ۱۳۹۶.
این آتش سوزی ارزش تست های اولیه رو نشون میده که همه ی خودروسازان معتبر از جمله ائودی انحامش میدن ،
اتومبیل یک وسیله ی بسیار پیچیدست و خیلی از اوقات ممکنه در مهندسیش ضعف هایی وجود داشته باشه که هیچ کس متوجهش نشده باشه.
خیلی مهمه که این ایراد ها در زمان تست های اولیه برطرف بشن و حتی به یک نفر آسیبی نرسه.
اگر A7 میخواست به بازار عرضه بشه و یک نفر میخواست جونش رو به خاطر این آتش سوزی از دست بده ضرری که به فروش و اعتبار آئودی میخورد از مخارج تمام این تست های اولیه بسیار بیشتر بود.
مهدی
۱۵ خرداد ۱۳۹۶چطور اینا توی تست خودروهاشون یک گروه ایمنی با خودشون نداشتن تا حداقل در چنین مواردی بتونن اقدام کنن مگه به قول شما تست برای روشن کردن ضعف های احتمالی خودرو نیست پس احتمال هر چیزی باید داده بشه
volvo fh
۱۵ خرداد ۱۳۹۶باز اینا ماشینها را تست میکنند.
مثل چینیها نمیدن به ایران,تا تو جاده های ایران تست بشه.
مثل کشنده هوو که تو جاده های ایران تست شد,بعد فهمیدن ترمز نداره.
اینجا شده یه پیست خیلی بزرگ برای تست خودروهای چینی,همینجور پیش بریم کم کم هندیها هم میان برای تست.
#ali.m#
۱۵ خرداد ۱۳۹۶پس میبینیم که تست های اولیه چقدر با ارزشن .
چین هم دقیقا به همین صورت اما در مقیاسی بزرگتر و دقیق تر ماشیناشو ازمایش میکنه اونا رو میفرسته ایران تا مردم بیچاره سوار شن اون موقع ببینه خوبه یا بد.
یاسین
۱۵ خرداد ۱۳۹۶اینجور اتفاقا میفته چیز عجیبی نیست تو تستهای خودرو باز ماشینای اینا تو تست اتیش میگیره ایران خودرو یادش بخیر ماشینش تو پارکینگ اتیش میگرفت بعدم میگفتن میگفت کو…..اتیش……؟