آئودی

آینده مبهم TT و R8 به خاطر تصمیمات کاهش هزینه‌ای آئودی

نه تنها خودروهای سنتی در حال واگذار کردن بازار به کراس اوورها و شاسی بلندها هستند بلکه برخی خودروهای اسپورت و سوپرکارها نیز زمین‌گیر شده‌اند و مشتریان بیشتر به سمت خودروهای الکتریکی شده گرایش پیدا کرده‌اند. به نظر می‌رسد این روند در سال‌های آتی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

به همین خاطر خودروسازان شروع به بازنگری در سبد محصولات خود کرده‌اند و جدای از تولید شاسی بلندهای جدید، تمرکز زیادی روی خودروهای الکتریکی دارند. آئودی مثال خوبی برای ماجراست زیرا قبلاً برنامه‌های خود را اعلام کرده برنامه‌هایی که به دنبال کاهش شدید هزینه‌ها هستند.

این برند آلمانی می‌خواهد تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ تا ۱۵ میلیارد یورو در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند و از این میان ۱۲ میلیارد یورو به توسعه خودروهای الکتریکی اختصاص خواهد یافت. سه سال بعد نیز آئودی سرمایه‌گذاری ۳۷ میلیارد یورویی در بخش تحقیق و توسعه و کارخانه‌ها و تجهیزات خود خواهد داشت. این برنامه توسط برام شات مدیرعامل اسبق آئودی کلید زده شده است. هم‌اکنون مارکوس دوزمن وظیفه هدایت ارباب حلقه‌ها را بر عهده دارد.

آئودی TT

اگرچه آئودی هم همانند دیگر خودروسازان این روند جهانی را دنبال کرده و نمی‌خواهد از بقیه عقب بماند اما این برنامه با عوارضی همراه است زیرا دو محصول مشهور آن یعنی TT و R8 شاید بازنشسته شوند. اتوکار می‌گوید آینده این دو خودرو پیش از این هم زیر سوال بوده و احتمال تبدیل آن‌ها به خودروهای تمام الکتریکی وجود دارد.

یکی از منابع ناشناس به این مجله گفته است:

خودروهایی همچون TT و R8 در گذشته به عنوان بخشی از فرایند کاهش هزینه‌ها در نظر گرفته شده‌اند. البته هم‌اکنون تمرکز بیشتری روی این موضوع صورت گرفته است.

جزئیات نسل بعدی این دو خودرو مشخص نیست اما اگر آئودی تصمیم بگیرد همین برنامه را عملی کند قطعاً با پشتیبانی گروه فولکس‌واگن همراه خواهد بود حمایتی که شامل استفاده از پلتفرم الکتریکی و چندین قوای محرکه و باتری است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اینارو دور ننداز اینا اونقدم بدردنخور نیستن.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. Enzo

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    TT رو باشه ولی R8 واقعا حیفه حذفش کنن

  3. علی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (234 ديدگاه)

    خودرو الکتریکی کجاش جذاب که آر8 افسانه ای میخوان حذف کنن دیگ دوره آخر زمان شده

  4. Ho3ein

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    حذف نکننن r8 رو
    حداقل هیبریدیش کنن
    یه موتور هشت سیلندر با دوتا موتور برقی هم قوانین رو پاس میکنه و هم فروشش خوب میشه
    یه فیس لیفت کلی هم انجام بدن تا چند سال لازم به تغییر نیست

  5. محمد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    حیفن ماشینای جذابین

  6. nikzad

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    وای r8 ده سیلندر با اون صدای جاکوب کننده اش واقعا فوق العاده هست حتی این نسل از اون نسل افسانه ایی قبل بهتر بود برخلاف tt به نظرم نسل قبلش خیلی محبوب تر بود مخصوصا به عنوان یه ماشین اسپرت به نسبت کوچکتر.

  7. nikzad

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    البته به نظرم r8یه فیس لیفت باید بشه مخصوصا کابینش چون حتی سیستم اطلاعاتی سرگرمی هم نداره و این باعث میشه رقبا پیشی بگیرن.

  8. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    R8 رو حذف کنید که الکتریکی جایگزینش کنید؟!
    لعنتی ها پول چقدر مهمه براتون که حتی به این
    اسم بزرگ هم رحم نمی‌کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا