آئودی استراتژی جدیدی را در پیش خواهد گرفت تا به این ترتیب بتواند عقبماندگی خود نسبت به رقبای اصلی یعنی مرسدس بنز و ب ام و را جبران کند.
این خودروساز در سال ۲۰۱۸ با کاهش سود خود مواجه شد و علاوه بر تمرکز بیشتر روی خودروهای الکتریکی از مشکلات تولید نیز به خاطر استانداردهای آلایندگی جدید آسیب دید. فروش جهانی این برند در سراسر جهان نیز با کاهش ۳.۵ درصدی به ۱.۸۱ میلیون دستگاه رسید. فروش ارباب حلقهها در قاره همیشهسبز نیز ۱۴ درصد کاهش یافت.
اتونیوز اروپا گفته سال ۲۰۱۹ سال گذار برای آئودی است زیرا با موضوعاتی همچون مدیریت استانداردهای آلایندگی جدید، هزینههای بالا، سرمایهگذاری روی خودروهای الکتریکی و فضای اقتصادی دشوارتر دستبهگریبان خواهد بود.
یکی از مدیران آئودی میگوید:
ما تلاشهای زیادی برای مدیریت چارچوب هزینههای خود انجام میدهیم اما با سالی روبرو هستیم که باید از آن عبور نماییم.
اولین قدم برای آیندهای بهتر در ۲۳ می برداشته خواهد شد، زمانی که آئودی برنامهی جدید خود را ارائه خواهد کرد. این برنامه شامل دستهبندی پلتفرمها و معماریهای خودرویی است. دیگر راهحل این برند ساخت محصولات لوکستر است به گونهای که تا سال ۲۰۲۵ در کل ۱۵ خودرو در کلاسهای بالاتر از میانی و فول سایز تولید خواهد شد.
همچنین در ۲ سال آینده تعداد ۵ خودروی تمام الکتریکی و ۷ محصول پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد و تا سال ۲۰۲۵ شاهد تولید ۳۰ خودروی الکتریکی شده توسط آئودی خواهیم بود. در نهایت هم سرمایهگذاری ۱۴ میلیارد یورویی در زمینهی رانندگی خودکار، خودروهای الکتریکی و سرویسهای دیجیتال صورت خواهد گرفت.
آئودی همچنین انتظار دارد با برندهای فولکسواگن و پورشه همکاری عمیقتر داشته باشد و تمرکز بیشتری را هم صرف بزرگترین بازار خود یعنی چین میکند.
Ali_hz
۲۷ اسفند ۱۳۹۷هیچوقت نتونستم با آئودی ارتباط بر قرار کنم، نه اینکه بد باشه، شاید به خاطر رقابت شدید بنز و بی ام و اینکه همیشه یه جورایی زیر سایه اونا بوده شایدم به خاطر اینکه یه زیر مجموعه از زیر مجموعههای فولکس واگنه…
m
۲۷ اسفند ۱۳۹۷نزن این حرفو ، خدایی چیزی کم نداره آئودی ، همین q8 رو ببین ، من که به x6 و gle کوپه ترجیح میدمش !