آئودی

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!

ما در حال ورود به عصری هستیم که لیموزین‌ها باید از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده استفاده کنند تا هم از نظر هزینه‌ها و هم از نظر اصول زیست‌محیطی بتوانند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند؛ اما درحالی‌که ب ام و سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس مدتی است که در زمین پلاگین هیبریدی دست به یقه شده‌اند اما جدیدترین نسخه‌ی آئودی A8 تاکنون با آپشن هیبریدی کامل در دسترس نبوده اما به تازگی مدل A8 60 TFSl e کواترو به دیگر اعضای خانواده پیوسته است.

آئودی A8
این خودرو دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی و واحد الکتریکی ۱۲۶ اسب بخاری است که کل قدرت ۴۴۳ اسب بخاری را تولید می‌کنند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز نیروی پیشرانه را از طریق سیستم کواترو به تمامی چرخ ها منتقل می‌کند.

آئودی A8
آئودی فعلاً اشاره‌ای به ویژگی‌های عملکردی این خودرو نداشته اما انتظار داریم شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن حدود ۶ ثانیه و حداکثر سرعت نیز در محدوده‌ی ۲۳۰ کیلومتر در ساعت باشد. شما می‌توانید این خودرو را در دو نسخه‌ی استاندارد یا طویل‌تر اسپورت خریداری کنید و مدل پرچم‌دار ورسپرانگ هم تنها به‌صورت طویل‌تر عرضه می‌شود.

آئودی A8
شاید موضوع مهم‌تر این باشد که باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی آئودی با استفاده از شارژر دیواری ۷ کیلوواتی در دو و نیم ساعت شارژ می‌شود و با یک‌بار شارژ می‌توان برد حدود ۴۰ کیلومتری را به دست آورد. آئودی ادعا می‌کند حداکثر سرعت خودرو در حالت الکتریکی به ۱۷۸ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. این اعداد و مشخصات باعث می‌شوند آئودی A8 60 TFSl e با مرسدس S 560 e و ب‌ام‌و ۷۴۵ Le xDrive قابل‌مقایسه باشد؛ و آئودی در تئوری می‌تواند سریع‌تر از رقبا باشد.

آئودی A8
همین مجموعه در عمل هم خوب کار می‌کند. گیربکس ۸ سرعته آئودی عملکرد نرمی داشته و نقل‌وانتقال قدرت در حالت‌های الکتریکی و ترکیبی به خوبی صورت می‌گیرد. البته در پشت آمپرها نشان دهنده‌ای وجود دارد که وضعیت برد الکتریکی خودرو را نشان می‌دهد.

آئودی A8
اگر بخواهید می‌توانید A8 را مجبور به ماندن در حالت تمام الکتریکی بکنید که این کار با استفاده از یک دکمه در بخش پایین‌تر دو صفحه‌نمایش انجام می‌شود؛ اما در اکثر مواقع آسان‌ترین حالت این است که خودرو را در حالت هیبریدی قرار دهید و خود خودرو تصمیم بگیرد که از چه پیشرانه‌ای در چه زمانی استفاده کند. خودرو برای انجام چنین کاری از داده‌های متنوعی همچون ناوبری، اطلاعات ترافیک و… استفاده می‌کند.

آئودی A8
حتی شما می‌توانید کمی با پدال گاز بازی کنید و برای مثال در تقاطع‌ها فرصت رانندگی سریع‌تر را پیدا نمایید. البته اگر بخواهید مطمئن شوید که شارژ کافی در باتری برای برد تمام الکتریکی وجود دارد یک حالت دیگر هم وجود خواهد داشت.

آئودی A8
به‌هرحال به نظر می‌رسد باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی این خودرو می‌تواند به همان برد ادعایی آئودی دست یابد. البته برای این کار باید مسیر پیش رو ترکیبی از بزرگراه، جاده‌های خوب و خیابان‌های نه چندان شلوغ شهری باشد.

آئودی A8
و این آسایش و رفاه بالای کابین A8 است که همواره ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. صدای پیشرانه‌ی الکتریکی به خوبی سرکوب شده و حتی زمانی که پیشرانه در حال کار باشد نرمی آن مشهود خواهد بود.

آئودی A8
البته شاسی خودرو کاملاً با قوای محرکه‌ی عالی A8 هماهنگی ندارد. تکان های بدنه در کل کنترل شده اما آئودی به همراه ب ام و آن پشتیبانی خاص S کلاس در بحث بدنه را ندارد. این موضوع با توجه به مأموریت تعریف شده برای A8 کمی سؤال‌برانگیز است.

آئودی A8
ما انتقادات بسیار کمتری درباره‌ی خود کابین داریم چراکه بخش داخلی این سدان لوکس فضای بسیار دوست‌داشتنی‌ای دارد و طیف وسیعی از متریال لوکس و تکنولوژی‌های پیشرفته به چشم می‌خورند.

آئودی A8
اگرچه سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی با دو صفحه‌نمایش بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما از بازخورد هپاتیک استفاده می‌کند و بنابراین شما برای کاربرد خوب باید به‌طور کامل دکمه‌ها را فشرده و کمی نگه‌دارید تا آن کار انجام شود. این کار تنها به خاطر نمایش تکنولوژی پیشرفته‌ی آئودی صورت گرفته است. یک صفحه‌نمایش ساده یا دکمه‌های واقعی و فیزیکی می‌توانست عملکرد سریع‌تر و بهتری داشته باشد.

آئودی A8
آئودی هنوز جزئیات مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی محصول جدید خود را اعلام نکرده اما انتظار داریم این اعداد با رقبا قابل‌مقایسه باشند.

آئودی A8
آئودی A8 60 TFSle کواترو احتمالاً متقاعدکننده‌ترین عضو این خانواده بوده و مخصوصاً زمانی که در نظر بگیرید خودروهایی همچون آئودی A8 بخش اعظم زمان خود را صرف انتظار برای مالکان در شهر سپری می‌کنند آن را گزینه‌ای معقول‌تر خواهید دانست. این خودرو می‌تواند ابزاری عالی برای افرادی باشد که به نقاط شارژ دسترسی داشته و خواهان لیموزینی راحت، باکیفیت، فوق‌العاده آرام و نرم و کم‌هزینه هستند.

مشخصات آئودی A8 60 TFSl e کواترو ورسپرانگ

  • قیمت: 80 هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی و واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: 443 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6 ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: 233 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
  • مصرف سوخت: اعلام نشده
  • برد الکتریکی: 42 کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (241 ديدگاه)

    a8 خیلی عالیه ولی تو این کلاس تنها عالی بودن کافی نیست باید تفاوت هایی ویژه ایی داشته باشی مثل رولزرویس و بنتلی و s کلاس
    سری هفت هم داره شخصیت عالی پیدا می کنه
    امیدورام نسل بعد A8 هم متفاوت تر باشه ( بهتر هست )

    1. سینا

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (69 ديدگاه)

      داره شخصیت عالی پیدا میکنه؟یعنی قبلا نداشته؟??
      اما خیلیا درست یا غلط اعتقاد دارن سری هفت پرستیژ بیشتری از رقبا داره

      1. سینا

        ۲۲ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (69 ديدگاه)

        این منفیا برا چیه؟

    2. net

      ۲۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3386 ديدگاه)

      hamid
      نظرت اشتباه هست سدان بنتلی و رولزرویس و مایباخ جز دسته [سدان لوکس اشرافی ]هستند و ایودی a8 و بنز سری اس و بی ام و سری۷ جز دسته [سدان لوکس ] هستند و هر دو دسته بندی از هم جدا هستند و ایودی a8 با بنز سری اس و بی ام و سری ۷ مقایسه میشه نه با بنتلی و رولز رویس .در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ هست

  2. MAHDI

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بعد از چند رقابت بین آئودی A8 و مرسدس Sکلاس فیس لیفت و ب ام و سری7 فیس لیفت نقاط قوت و ضعفشون رو اینطور بیان کردن.
    نقاط قوت*****
    آیودی A8::: راحت ترین سواری /مدرن ترین کابین بین رقبا!!!
    ب ام و سری7::: بهترین پرفومنس/ بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی بین رقبا/ بهترین کیفیت کابین بین این 3 خودرو!!!!
    مرسدس کلاس S::::بهترین صندلی ها/ کابین با طراحی لوکس بین رقبا!!!!

    نقاط ضعف*****
    آئودی A8:: نداشتن کنترل های جویستیکی که باعث میشه در حال رانندگی کار کردن با کنترل های لمسی سخت ومشکل ساز میشه!!!

    ب ام و سری7::: سواری خشک تر نسبت به 2 خودروی دیگه!!!!

    مرسدس کلاس S::: کیفیت پایین ترکابین مقابل 2خودروی دیگه و استفاده ازقطعات پلاستیکی در بعضی قسمت های کابین!!!

    1. مانی

      ۲۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      البته شاسی خودرو کاملاً با قوای محرکه‌ی عالی A8 هماهنگی ندارد. تکان های بدنه در کل کنترل شده اما آئودی به همراه ب ام و آن پشتیبانی خاص S کلاس در بحث بدنه را ندارد.

      معمولاً بین اینا اس کلاس بهترینه که کیفیت سواری بی‌ نقص
      و احساس بر انگیزش تاثیر زیادی تو انتخاب داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا