پس از وقفهای کوتاه آئودی RS3 بازگشته است. استانداردهای جدید WLTP به این معناست که فروش این خودرو باید متوقف میشد تا هماهنگیهای لازم با استانداردهای یاد شده به دست میآمد؛ اما پس از اندکی اصلاحات صورت گرفته، هاچبک داغ ارباب حلقهها آمادهی رخنمایی شده است.
خبر خوب اینکه بازنگریهای ضروری برای همگام شدن با استانداردهای زیستمحیطی جدید انجام شده که مهمترین آنها نصب فیلتر ذرات اگزوز است. البته این فیلتر تأثیری روی خروجی پیشرانه نداشته و پیشرانهی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی RS3 همچنان قدرت ۳۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری تولید میکند. این قدرت و گشتاور بالاتر از دیگر خودروهای پرفورمنس ۵ درب است. البته زمانی که مرسدس-ای ام جی A45 جدید اواخر سال جاری ظاهر شود این عنوان دست به دست خواهد شد.
به عنوان نتیجه، پرفورمنس گیرایی را مشاهده میکنیم. با درگیر کردن سیستم لانچ کنترل شاهد ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر RS3 در عرض ۴.۱ ثانیه خواهیم بود. این رکورد ششدهم ثانیه سریعتر از فولکس گلف R و حتی یکدهم ثانیه بهتر از A45 نسل قبلی است. حداکثر سرعت این خودرو نیز همچون اکثر محصولات آلمانی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده هرچند با سفارش یک پکیج میتوان حداکثر سرعت را بهبود بخشید.
اما نقطه قوت اصلی این خودرو صدایی است که متمایز از رقبا بوده و گوشها را نوازش میدهد. قطعاً پیشرانههای ۴ سیلندر مرسدس و فولکس صدای خشن خوبی دارند اما هیچیک به گردپای پیشرانهی آئودی نمیرسند. این پیشرانه صدایی شگفتانگیز و جذاب داشته و هرچه دور آن بالا میرود صدای بهتری تولید میشود. به نوعی میتوان صدای آن را در محدودهی R8 دانست.
علیرغم شتاب چشمگیری که خودرو دارد، پرفورمنس آن در جاده اصلاً شما را نخواهد ترساند. حداکثر گشتاور تولیدی پیشرانه از دور ۱۵۰ در دسترس بوده و این میزان گشتاور تا دور ۵۸۵۰ نیز ارائه میشود. شتاب گیری نرم اما وحشیانهی RS3 به این معنی است که در زمان خروج از پیچها لبخند رضایت بر لبان شما نقش خواهد بست. البته همواره باید نیمنگاهی به کیلومتر شمار خودرو داشته باشید چراکه اندک اشارهای به پدال گاز میتواند سرعت را به بالاتر از حد مجاز جادهها برساند.
البته سیستم چهار چرخ محرک نیز به پایداری هرچه بیشتر خودرو کمک میکند. حتی در جادههای خیس و لغزنده نیز RS3 کشش قابلتوجهی داشته و پیچها را با اعتمادبهنفس کامل پشت سر میگذارد.
نصب فیلتر ذرات باعث شده وزن خودرو ۲۵ کیلوگرم افزایش یابد اما این موضوع تأثیری روی سواری RS3 نداشته و این چیز خوبی است. توازن زیادی بین شاسی و پدال گاز وجود داشته و با آنها میتوان بازی کرد. بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد گشتاور تولیدی پیشرانه را میتوان به اکسل عقب فرستاد که این به معنی احساس کشیده شدن به عقب در زمان شتاب گیریهای سنگین است. البته RS3 بهاندازهی بامو M2 کامپتیشن هیجانانگیز و درگیر کننده نیست و از طرف دیگر بیش فرمانی جذاب هوندا سیویک تایپ R را ندارد اما لذتبخشتر از فولکس گلف R آزمایشگاهی به نظر میرسد. فرمان خودرو وزن مناسبی داشته و اگرچه از نظر حس منتقل شده خیلی خوب ارزیابی نمیشود اما دقیق و قابل پیشبینی است.
تغییرات سیستم اگزوز باعث شدهاند RS3 با جدیدترین استانداردهای آلایندگی همخوانی داشته باشد و به همین خاطر در هر کیلومتر ۱۹۵ گرم دیاکسید کربن تولید میکند.
کابین نیز با صندلیهای اسپرت، تریم فیبر کربنی و سانروف پانورامیک آراسته شده است. طراحی داشبورد بینقص A3 حتی پس از گذشت چندین سال زیبا به نظر میرسد اما صفحهنمایش ۷ اینچی آن سن بالایش را نشان میدهد.
قیمت این خودرو از ۴۳۲۸۵ پوند آغاز میشود. انتخاب مدل اسپرت ادیشن به معنی پرداخت ۵۰۲۸۵ پوند خواهد بود و مدل سدان نیز هزار پوند گرانتر است. شاید قیمت این خودرو گران به نظر برسد اما ارزشش را دارد.
مشخصات آئودی RS3 اسپرت بک اسپرت ادیشن
- قیمت: ۵۰۲۸۵ پوند
- پیشرانه: ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: ۳۹۵ اسب بخار/۴۸۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
MAHDI
۱۱ خرداد ۱۳۹۸کانال THROTTLE HOUSE که همون کانالی هستش که هفته گذشته پدال رقابت بین M2 وهوندا سویک تایپR رو برامون مطلبش رو گذاشت ازاین کانال. و در یه رقابت دیگه اما فقط مسابقه درگ برگزار کردن بین M2 وتسلا 3پرفومنس که تسلا پیروز میشه اما رقیب بعدی تسلا3 پرفومنس برای مسابقه درگ آئودی RS3 هستش که در این رقابت آئودی RS3 با اختلاف قابل توجهی پیروز میشه
MAHDI
۱۱ خرداد ۱۳۹۸البته چندروز پیش هم مجلهcarwow رقابتی بین M3 وRS4 وتسلا 3 پرفومنس رو انجام دادکه نتیجه این رقابت که مثل همیشه 3بخشه یعنی مسابقه درگ ومسابقه درگ رولینگ وتست ترمزگیری هستش رو احتمالا پدال توهمین چندروزه مطلبش رو میذاره.
اما کانال TFL CAR که بیشتر مواقع رقابت بین خودروهای آمریکایی رو انجام میده دیروز جدیدترین رقابتش بین BMW M2 وBMW M850 و تسلا 3 پرفومنس هستش که به نوبت باهم بینشون رقابت درگ رو انجام میدن.
MAHDI
۱۱ خرداد ۱۳۹۸قطعا خودروی خیلی جذابی هستش.البته مدل سدانش طراحی جذاب تری داره چون خیلی جمع وجوره.اونRS3 در رقابت با تسلا3 هم مدل سدان هستش.
واقعا اگه مانیتور بزرگ تری واسش انتخاب بشه هنوزم کابین جذاب ودوست داشتنی هستش و هیچ حس ازمدافتاده بودنی درش دیده نمیشه. درمورد کیفیت کابین هم هیچ کمبودی نداره
MAHDI
۱۱ خرداد ۱۳۹۸حسن آقا شما در پست خبر لکسوسRX گفتید که خودروسازان آلمانی بیشترین استحلاک رو دارن حتی در قسمت موتور!!!
اما قابل اعتمادترین وکم استحلاک ترین خودروسازان جی دی پاور2019 به این شکل بوده
1_لکسوس
2_تویوتا
3_پورشه
4_آئودی
5_BMW
چی شد!!! آلمانی ها که پراستهلاک بودن!!! حرف شمادرسته یا جی دی پاور!!!!
حتی سال 2018 هم باهم پوشانی نظر سنجی های JD POWER وکانسومر ریپورتز قابل اعتمادترین SUVها که یه لیست 10تایی بود 6تاش آلمانی بودن که به این شکله
10_پورشه ماکان
9_لکسوس RX
8_لکسسNX
7_بیوک آنکور
6_ب ام وX5
5_ب ام وX3
4_ب ام وX1
3_ آئودی Q5
2_آیودیQ3
1_ آکوراRDX
درضمن حسن آقا شما از استحلاک بالای موتورهای ساخت خودروسازان آلمانی هم گفتید اما امتیازات JD POWER در بخش قابل اعتمادترین خودروسازان ودر بخش((( فنی وپیشرانه)) امتیازات خودروسازان آلمانی وآمریکایی به شکل زیربوده. بیشترین امتیاز 10 هستش که من امتیاز چندخودروساز رودر این بخش مینویسم. امتیاز فنی وپیشرانه!!!
پورشه= 9 امتیاز
تویوتا=10امتیاز
ب ام و= 10 امتیاز
لکسوس=10امتیاز
آئودی = 9امتیاز
مرسدس= 9امتیاز
شورولت= 8امتیاز
کرایسلر= 7امتیاز
فورد= 8امتیاز
لینکن= 8امتیاز
مینی= 10امتیاز
جی ام سی=7امتیاز
دوج =6امتیاز
کادیلاک= 6امتیاز
رم= 7امتیاز
فولکس واگن=8امتیاز
(بله خودروسازان آلمان امتیاز قابلیت اطمینان واستهلاک پایین در بخش فنی وپیشرانه در سال2019 ازJD POWER کمتر از 8امتیاز ندارن وجز فولکس الباقی امتیاز 9ویا 10 رو گرفته ان)
نوید جهرمی
۱۱ خرداد ۱۳۹۸اگر در این سگمنت هاچ بک داغی رو بخوایم، خاصترین کاراکتر دست آئودیه. از A کلاس بنز متمتایزه و روحیه اسپورت تری داره. با انجین 5 سیلندری که چندین سال جایزه ها رو درو کرد. طراحی جوانپسند و با وقار، بدور از شلوغی که با وجور قدیمی شدن، تکراری یا زننده نشده. کابین آئودی هم که همیشه مورد مثاله. یه چن تا کلیپش رو دیدم توی اتوبان آلمان دلمو برد. رانندگی پرهیجان و کاملا مسلط. اون موقع است که تفاوتش با سیویک تایپ آر و امثال شرقی ها میفهمی.
اگر سدان در این کلاس بخوام انتخاب کنم M2 و اگر هاچ بک بخوام انتخاب کنم RS3 رو انتخاب میکنم.
Mcl_SennA
۱۲ خرداد ۱۳۹۸از کی تاحالا آئودی تیز و بز شده و گلف R آزمایشگاهی به نظر میرسه؟!
مسلما این ماشین حرفای زیادی برا گفتن داره مثل موتورش که عالی ترین نمونه پنج سیلندر هست، ولی این برند هیچ وقت اون حس وحشیگری و خشن بودن رو نداشته. حتی با این پرفورمنس عالی بازم کسی لذت رانندگی این بچه خوشگل بالاشهری رو به سیویک دیفرانسیل جلو یا m2 ترجیح نمیده! همون بهتره آئودی تمرکزش رو بزاره روی محصولات لوکس و قابل اعتماد.. کاری که توش مهارت داره