پیشرانههای چهار سیلندر نسبت به قبل خیلی خیلی بهتر شدهاند و یکی از انواع خوب آن بر روی خودروی آئودی A4 با توان ۲۵۲ اسب بخار، حجم ۲ لیتر و مجهز به توربو شارژر، نصب شده است. بنابراین نسخه شش سیلندر به کار رفته در خودروی آئودی S4 بایستی خیلی بهتر در نقش خوذ ظاهر شود تا برتری خود را نسبت به پیشرانه A4 به اثبات برساند.
ما قبلا زمان زیادی را به بررسی آئودی A4 اختصاص دادیم. این خودرو به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن-متر مجهز شده که اگرچه بر روی کاغذ چندان چشمگیر به نظر نمیرسد اما با وجود گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه و سامانه تمام چرخ محرک کواترو آئودی، هیچ وقت حس کمبود توان پیشرانه در راننده به وجود نخواهد آمد. اما چیزی که A4 فاقد آن بود، به بعد روانی و عاطفی قضیه باز میگشت که با آمدن S4، این خلأ روانی کاملا پر شد، گویی که شخصیتی والاتر پا به عرصه نبرد گذاشته باشد.
در زیر درب کاپوت آئودی S4 یک پیشرانه شش سیلندر توربوشارژ سه لیتری آرام گرفته که در صورت خشمگین شدن، قادر است تا با قدرتی معادل ۳۵۴ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن-متر، بر جاده بتازد. برخلاف A4، در اینجا با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک معمولی مواجه هستیم و سامانه چهارچرخ محرک با توزیع نیروی ۴۰ درصد در جلو و ۶۰ درصد در عقب، به انجام وظیفه مشغول است.
پکیج ۲۵۰۰ دلاری اس اسپرت نصب شده بر روی این خودرو هم امکاناتی شامل موارد ذیل را به آن پیوست مینماید:
کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، سیستم تعلیق تطبیقپذیر و یک دیفرانسیل در بخش عقب خودرو.
سیستم تعلیق تطبیقپذیر که بیشتر بر جنبههای اسپرت تاکید دارد، اگرچه کمی از آسایش سواری را کاهش داده اما سوار شدن بر این خودرو همچنان حسی همراه با سرزندگی و نشاط به دنبال خواهد داشت.
دیفرانسیل تعبیه شده در بخش عقب نیز قادر است تا تمامی نیروی دریافتی از پیشرانه را به منظور بهبود عبور سریع از مسیرهای منحنی شکل و پیچها، تنها به یک چرخ عقب انتقال دهد.
شتاب صفر تا صد این خودرو معادل ۴.۲ ثانیه است که نسبت به A4، یک ثانیه سریعتر بوده و در مقایسه با مدل سال قبل، آئودی S4 در حدود دو دهم ثانیه چابکتر شده است.
اگر در هنگام شروع به حرکت با A4، پدال گاز را کمی جسورانهتر لمس نمایید، قطعا به صندلی خواهید چسبید و این مسئله در S4 نمود بیشتری خواهد داشت. صدای پیشرانه شش سیلندر S4 نیز در مقایسه با موتور چهار سیلندر A4 بسیار قدرتمندتر به گوش میرسد. اگر نزدیک اگزوز این خودرو که مجهز به چهار لوله خروجی است، باستید، صدای انفجارات پیشرانه را به وضوح خواهید شنید. این صدا واقعا زیباست.
خروجیهای چهارگانه اگزوز، تریم نقرهای رنگ آینههای جانبی و اسپویلر عقب جلوه اسپرتتری به این خودرو بخشیدهاند.
کابین اس۴ موجبات تحسین سرنشینان را فراهم آورده است. تریم فیبر کربنی ۵۰۰ دلاری عالی به نظر میرسد و این موضوع درباره صفحه سرعت سنج یا همان کاکپیت مجازی آئودی و گرافیک هدآپ دیسپلی نیز صدق میکند. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به راحتی قابل استفاده است اما در بدو امر، پیدا کردن برخی منوهای نیمه مخفی در آن، کمی به زمان نیاز دارد. از طریق این سیستم راننده قادر خواهد بود تا به تنظیم مواردی نظیر: بلندی صدای پیشرانه، سفتی فرمان، سیستم تعلیق و موارد مختلف دیگر بپردازد.
به طور کلی، کابین اس۴ مکانی عالی برای گذراندن وقت است و استفاده از صندلیهای اسپرت با الگوی دوخت الماس شکل، آسایش و رفاهی دوچندان نسبت به صندلیهای مدل پایه A4 برای سرنشینان فراهم میآورند.
در پایان عرایضمان به ذکر این نکته بسنده میکنیم که رانندگی با آئودی S4 حس مطلوبی در شما ایجاد خواهد نمود و قدرت پیشرانه پرشتاب شش سیلندر، شمایی را که به دنبال یک سدان لوکس اسپرت هستید، راضی خواهد نمود. اما به نظر ما A5 اسپرتبک نیز به ویژه با دارا بودن ظاهری زیباتر و کارایی بیشتر و با تجهیز شدن به صندلیهای ماساژوردار و با ۵ هزار دلار صرفهجویی در قیمت میتواند به یکی از گزینههای مد نظر شما بدل گردد.
ژان وال ژان
۲۰ بهمن ۱۳۹۶نسبت به نسل قبل پیشرفت های بزرگ و مهمی داشته این رنگ سرمه ای هم خیلی بهش میاد
طراحی داخلی ائودی هم که همیشه زیبا بوده
JVJ
E 36
۲۰ بهمن ۱۳۹۶آئودی دردسر درست کرده برا بنز و بیمر ، دمه 3تاشون گرم!
ارش
۲۰ بهمن ۱۳۹۶فقط برای اینکه بدونید چقدر سریعه به یاد بیارید شتاب فراری f430 هم در زمان تولید 4.2 ثانیه بود.
ماتئوس
۲۰ بهمن ۱۳۹۶همین الان بی نقص به نظر میاد ?
اما نسل بعدیش که بیاد میبینی بهتره?
KING 918
۲۰ بهمن ۱۳۹۶نماد استایل ………
ائودی یعنی خوش استایل ترین ماشین های دنیا
Sajjad
۲۰ بهمن ۱۳۹۶چراغاش ته جذابیته
Hamid...Audi
۲۱ بهمن ۱۳۹۶یه روزی این رو سوار خواهم شد.
اصن بدون داشتنش نمیمیرم.چقدر خوبی تو آخه لامصب.
ببخشید یه خورده احساساتی شدم.
نیما
۲۱ بهمن ۱۳۹۶رسما عاشقش شدم