آئودی به تازگی با عرضهی TT RS تعداد مدلهای پرفورمنس خود را افزایش داده اما آیا این خودرو میتواند پورشه کیمن را شکست دهد؟
پورشه در سال ۲۰۱۶ با نشان داده سلاح فوقالعاده اما کمتر کاریزماتیک خود یعنی کیمن S چهار سیلندر به میدان آمده است. خب اگر شما خواهان یک کوپهی پرفرومنس کامپکت با پیشرانهای خوب باشید، آئودی TT RS جدید یک آلترناتیو قوی برای پورشه کیمن است.
منصفانه است بگوییم که این خودرو در زمینه دینامیک رانندگی عالی نیست اما با شاسی تیزتر MQB، جدیدترین نسخه TT RS هیجان زیادتر، هندلینگی درگیر کننده تر و راندمان بالاتری را نشان میدهد.
قلب تپندهی TT RS پیشرانهی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو است. این پیشرانه در RS3 نیز بکار رفته اما اینجا قدرت آن به ۳۹۵ اسب بخار رسیده است و البته همین کار تأثیری شگفت روی کوپهای کوچک همانند TT RS دارد.
این خودرو هماکنون کارایی یک سوپرکار را ارائه میکند. با وجود لانچ کنترل ۳.۷ ثانیه طول میکشد تا خودرو به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد اما با وجود گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری که در محدودهی دورهای ۱۷۵۰ تا ۵۸۵۰ در دسترس است مجبور نیستند که برای دستیابی به حداکثر قدرت نزدیک ردلاین شوید.
در دورهای میانی پیشرانه بسیار قوی عمل کرده و صدایی تولید میشود که کاراکتر زیادی دارد. این همان چیزی است که نمیتوانید در کیمن بدان دست یابید.
تنها یک گیربکس برای TT RS وجود دارد. این گیربکس از نوع ۷ سرعته دو کلاچه S ترونیک است که قدرت را از طریق سیستم کواترو به هر چهار چرخ میفرستد. هرچند دندهی هفتم بسیار طولانی بوده و ۶ دندهی اول برای رانندگی اسپورت تر بوده و بهتر است دندهی هفتم برای بزرگراهها و سرعتهای کروز استفاده شود.
تعویض دندهها بسیار سریع بوده و با دقت صورت میپذیرد. هر بار که دنده سبک میشود صدایی از پیشرانه برخاسته و این واقعه را اعلام میکند.
برخلاف R8، سیستم چهارچرخ محرک بر پایهی تکنولوژی Haldex است و درحالیکه کشش فوقالعادهای را به TT RS میبخشد اما به انعطافپذیری برخی سیستمهای چهار چرخ محرک دیگر نیست. این خودرو ۱۳۰ کیلوگرم سنگینتر از کیمن S PDK است و درحالیکه ساختار MQB در کاهش وزن نقش مؤثری داشته و این اضافهوزن را پنهان می کند، با قرار گرفتن پیشرانهی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری در جلو، وزن زیادی در دماغهی خودرو متمرکز شده است؛ بنابراین با اینکه این خودرو در جاده چسبندگی زیادی دارد اما در پیست ما کم فرمانی را مشاهده کردیم.
TT RS بالانس خاص کیمن را ندارد اما اگر شما در پیچ آرام برانید و اجازه دهید تا سیستم چهارچرخ محرک و پیشرانه کار خود را انجام دهند میبینید که این خودرو هنوز هم سریع است.
چسبندگی زیادی وجود دارد و فرمان سریع و دقیق TT RS به شما اجازه میدهد تا چابکی فوقالعادهای داشته باشید.
TT RS نسبت به نسخهی معمولی ۱۰ میلیمتر ارتفاع کمتری دارد و البته کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت میگیرد. البته با وجود رینگهای ۱۹ اینچی (رینگهای ۲۰ اینچی سفارشی نیز در دسترس هستند) سواری خودرو احساس سفتی دارد.
شما میتوانید سیستم تعلیق سفارشی اسپورت خودرو با کنترل سواری مگنتیک را نیز سفارش دهید که بر تواناییهای خودرو میافزاید.
با وجود تواناییهای این خودرو در عبور از راههای پرپیچوخم،TT RS در حالت راحت نیز سواری بیدغدغهای را ارائه میکند اما ناهمواریهای بزرگ میتوانند کمی آرامش خودرو را به هم بزنند.
در حالت دینامیک دامپرها سفتتر شده اما تنظیمات نرمتر برای استفاده در جاده مناسبتر است. در حقیقت شما میتوانید با آئودی TT RS همهروزه رانندگی کنید.
با توجه به کارایی خودرو مصرف سوخت ۸.۲ لیتری آن خوب به نظر میرسد.
به منظور ویژهتر کردن TT RS، آئودی برخی ویژگیهای جدید از جمله چراغهای پشتی LED با ماتریکس جدید را عرضه کرده که حتی نمایی تیزتر را به این کوپهی سریع اعطا کرده است.
به منظور تمایز TT RS با نسخهی معمولی آئودی در این خودرو از سپر جلوی عمیق، قوس چرخها و بال عقبی کوچک استفاده کرده و در داخل کابین نیز شاهد صفحه نمایش کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی با حالت مخصوص RS هستیم.
هستهی اصلی TT RS پیشرانهی ۵ سیلندر آن است. این موضوع کاراکتری قوی به TT RS بخشیده و البته شاهد شاسی ارتقا یافته و حتی چسبندگی بیشتری نیز هستیم. اما باید گفت که این خودرو بالانس و درگیر کنندگی پورشه کیمن S را ندارد. اشتباه نکنید، این خودرو یک سلاح خیابانی است. با توجه به بهای نسبتاً مناسب و عملکرد خوب این خودرو میتوان شاهد فروش خوب TT RS بود.
مشخصات آئودی TT RS
قیمت: 51800 پوند
پیشرانه: 5 سیلندر ۲.۵ لیتری توربو
گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهارچرخ محرک
قدرت/گشتاور: 395 اسب بخار/۴۸۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
فرشاد سجادیان
۱۲ دی ۱۳۹۵شتاب عالی 3.7 ثانیه ای، ابعاد جمع و جور، موتور بهینه با بالاترین راندمان، قیمت منطقی، طراحی زیبا، کابین با کیفیت، مصرف سوخت خوب،. . . همه اینا باعث شدن که TT RS جدید، بیشتر از R8 به دلم بشینه 👏 ❤️
الف.ی
۱۲ دی ۱۳۹۵خیلی از این موتور 5 سیلندر آئودی خوشم میاد.کلا عاشق این ماشین هستم.gauge رو ببینید.یکی از رفیقام سوار مدل 2012 شده بود.میگفت خیلی عالیه.
Delport
۱۲ دی ۱۳۹۵حسه خیلی خوبی داره این تی تی.درسته بهترین غذای دنیا نیست؛ولی مثله یه رولت خامه ای که دست پخت یکی از بهترین سر اشپزا دنیاس تو اوج کمبود کالری به بدنت یه حال حسابی میده
peyman
۱۲ دی ۱۳۹۵عجب بچه غول ناز و سرزنده ای??
علي
۱۲ دی ۱۳۹۵جزو معدود ماشینهای دو در(((کوپه ))) مورد علاقه منه. ی جورایی تو سگمنت خودش پورشه پانامراییه واسه خودش. طراحی زیبا ( چه داخل و چه خارج) ، قدرت موتوری بی نظیر و همچنین هندلینگ بالا و از همه مهمتر ((( عشق))) که در این خودرو به وفوور یافت میشه.
با تچکر
KING 918
۱۲ دی ۱۳۹۵طراحی tt واقعا جذابه حیف که توی این فیس جدید به عقب خودرو زیاد توجه نکرده ( از نظر زیبایی )
موتور 5 سیلندر ائودی تحسین برانگیزه و شتاب خوبی هم داره و مصرف سوخت عالی ….
اما با تمام این ها کیمن gt4 یه چیز دیگه س …..
The R
۱۲ دی ۱۳۹۵البته کیمن S رقیب این مدل هست و نه GT4.
GT4 یه کلاس بالاتر هست. البته خیلی هم گرونتر.
GT4 شاهکار بالانس و هندلینگه. و البته اینکه هنوز نسل جدیدش معرفی نشده. یعنی 718 مدل GT4 نداره هنوز. تو یه سری اخبار گفتن اواسط 2018 با موتور H6 (تخت شش سیلندر) معرفی میشه.
KING 918
۱۲ دی ۱۳۹۵البته رفیق از نظر شتاب تقریبا با GT4 براره ولی از باقی نظر ها حق با شماست …
کیمن فقط 6 سیلندر هیچ 718 رو با لاستیک GT4 عوض نمیکنم حتی عکسشو …
?ReventОn
۱۲ دی ۱۳۹۵یادش بخیر تو هات پورسویت 305 تا باهاش میرفتم
ولی دیگه ابهتی داره از نزدیک، باورتون نمشه مثه یه سفره ماهی رو زمین حرکت میکنه
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵واقعا TTRS عالیه…
3.7 ثانیه !!! شتابی که یک زمانی در لامبورگینی گالاردو و فراری F430 دنبالش می گشتیم.
8.2 هم برای یک همچین غولی خیلی عالی و بی نظیره
گالاردو در هر 100 کیلومتر ، 10 لیتر بنزین میسوزوند.
در کل ، بهترین های جهان در گروه آئودی جمع شدند.
هر کس عاشق گروه آئودی باشه ، یعنی از هر چیزی بهترین ها رو انتخاب کرده.
بهترین برند لوکس = آئودی
بهترین برند فوق لوکس = لامبورگینی
بهترین موتورسیکلت ساز دنیا= دوکاتی
بهترین استودیوی طراحی = جیوجیارو
?ReventОn
۱۲ دی ۱۳۹۵در هر 100 کیلومتر 17 میسوزند عشقی،
سوپرلگرا رو دقیقا یادمه 17 بود
?ReventОn
۱۲ دی ۱۳۹۵یعنی بالاتر از 17
یاسین
۱۲ دی ۱۳۹۵تو سگمنت اسپرت به نظرم مزدا میاتا و TT بهترینا هستن طراحی این یکی که جدیدا عالی شده جلوش چه قیافه خشن و جدی داره
GOD BLESS AMERICA
۱۳ دی ۱۳۹۵همه چیزش عالیه فقط اون محدودیت سرعت 250 کیلومتر کارکترش رو خراب میکنه.
مثل اینه که جی ام بیاد رو کوروت محدودیت سرعت 155 مایلی بذاره، خوب اصلا کوروت با این عمل ترور میشه.
ali
۱۳ دی ۱۳۹۵کلیپ ازمایش رانندگیش رو دیدم .بیرون و داخلش خییییلی خوشکله .. صدای موتورشم غوغا میکنه!.. ولی قیمتش یکم بالاست..
آرش
۱۴ دی ۱۳۹۵به نظرم مهندسی و ساختن موتور 5 سیلندر، مثل موتور روتاری مزدا، یه جور شاخ و شونه کشیدن و کل کل تکنولوژیکه از طرف کمپانی های خودروساز واسه رقبا. ادعا اینه که مصرف 4سیلندر و پرفورمنس 6سیلندر باهاش به دست میاد. ولی موتور مثلا 7سیلندر کسی شنیده؟ غیر آئودی و ولوو کمپانی دیگه ای هم موتور 5سیلندر داره؟