جگوار در سال ۲۰۰۷، زمانی مدل XF را معرفی کرد که در شرایط سختی قرار گرفته بود. فورد برای فروش این برند به تاتا موتورز آماده میشد و میتوان گفت که این XF بود که به موفقیت کمپانی در حین تغییر مالکیت آن از امریکا به هند، کمک زیادی کرد.
طراحی مدرن این خودرو، یک سنتشکنی برای استایل مرسوم محصولات جگوار به شمار میآمد و در ادامه، توسعه مداوم آن باعث شد که همچنان موقعیت خود را در کلاس خودروهای مجلل و لوکس حفظ کند. حالا هم نوبت نمایش نسل دوم این مدل فرا رسیده است. در حالی که XF اولیه بیشتر یک انحراف افراطی از مدل اس-تایپ به نظر میآمد، مدل Mk2 هم در طراحی و هم در مهندسی، تحول به وجود آورده است. بر این اساس، میتوان انتظار داشت که این مدل، یک رقیب جدّی در کلاس خودرهای لوکس باشد. برای بررسی این خودرو، قدرتمندترین نسخه دیزلی آن، یعنی TDV6 S انتخاب شده است. این مدل با یک موتور دو توربوشارژر V6 با قدرت ۲۹۶ اسببخار همراه است و از تجهیزات زیادی نیز استفاده میکند. با این حال، شاید باید خاصتر از اینها باشد که بتواند رقیبش در اینجا، یعنی آئودی A6 را شکست دهد. آئودی A6 مورد استفاده در اینجا، یک مدل سطح بالای بلک ادیشن است که از یک موتور دو توربوشارژر دیزلی ۳۱۶ اسببخاری سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک کواترو بهره میبرد. باید دید که آیا نسل دوم XF میتواند جا پای مدل اولیه خود بگذارد یا اینکه این جایگاه متعلق به سالون با عملکرد بالای آئودی است. آپشنهای چرخهاهر دو مدل از رینگهای ۲۰ اینچی استفاده میکنند. البته این چرخها در XF یک آپشن ۸۰۰ پوندی هستند، در حالی که این مورد در A6 به صورت استاندارد عرضه میشود. چرخهای استاندارد جگوار، ابعادی برابر ۱۹ اینچ دارد و در همین حال، ۱۱ طراحی مختلف برای چرخها با قیمتی بین ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ پوند برای آنها درنظر گرفته شده است. آئودی دو آپشن چرخهای آلیاژی ۳۲۰ اینچی دارد و همینطور یک آپشن چرخهای ۱۹ اینچی نیز برای آن پیشبینی شده که میتواند اندکی بر نرمی سواری با خودرو بیفزاید. البته همه اینها آپشنهای بدون هزینهای هستند.
تکنولوژی چراغهای جلو
جگوار و آئودی برای داشتن چراغهای LED انطباقی، هزینه اضافهای بهترتیب برابر ۱۲۲۵ و ۹۴۵ دلار نیاز دارند. این چراغها در XF یک روشنایی معمول ارائه میدهد، ولی نور چراغهای ماتریکس LED در A6 چیز دیگری است. میتوانید پرتوهای اصلی این چراغها روشن بگذارید تا نور به شکلی نامحسوس، با سطح جاده و وسایل نقلیه دیگه منطبق شود.
اولین XF با فرم «استیت» عرضه شد، ولی اکنون با ارائه اف-پیس کراساور توسط جگوار، احتمالاً تصور شده که یک نسخه باربر از آن، جذابیت چندانی برای مشتریان نخواهد داشت. این مدل ۳.۰ BiTDI از A6، با ۲۱۶۵ دلار دیگر میتواند به صورت یک مدل آوانت استیت در اختیار قرار گیرد و این در حالی است که مدل سطح بالای A6 آلرود کراساور استیت قیمتی برابر ۵۵ هزار و ۸۲۵ پوند دارد. رأی نهایی
جایگاه اول: جگوار XF
رقابت بسیار نزدیک بوده، ولی درنهایت جایگاه نخست به جگوار XF جدید میرسد. ظاهر برجستهتر این خودرو آن را در سطحی بالاتر از A6 قرار میدهد و در زیر پوسته آن نیز، در بسیاری از زمینههای لازم بهبود پیدا کرده تا همچنان جایگاه خود را در پیشانی کلاس خودرویی حفظ کند. XF کارآیی بسیار بالاتری نیز نسبت به رقیبش در اینجا نشان داده است. البته این خودروی جگوار به اندازه A6 اسپورتی نیست، ولی جذابیتهای خودش را دارد. به علاوه اینکه، میتواند راحتی زیادی را در مسافتهای طولانی تأمین کند.
جایگاه دوم: آئودی
A6 سالون هنوز یک خودروی لوکس فوقالعاده است، ولی سواری سفت و سخت نسخه «بلک ادیشن» بر کل پکیج سایه می اندازد. موتور دو توربوشارژر دیزلی عملکرد خوبی را به همراه دارد، ولی در عین حال، هزینههای مالکیت آن نسبت به XF بالاتر است. البته میتوانید با نسخه S لاین، اندکی در بودجه خود صرفهجویی کنید، ولی هنوز گزینه پرهزینهتری محسوب میشود. در همین حال، اگر بخواهیم با مدلهای تولید انبوه با موتور ۲ لیتری مقایسه کنیم، ممکن است به نتایج متتفاوتتری نیز برسیم.
بامو 535d M اسپورت اتو
قیمت: ۴۸,۹۲۰ پوند
موتور: ۳ لیتری شش سیلندر با قدرت ۳۱۳ اسببخار
مرسدس E 350 بلوتک AMG نایت ادیشن
قیمت: ۴۲,۰۱۰ پوند
موتور: ۳ لیتری V6 با قدرت ۲۵۸ اسببخار
مدل | جگوار XF 3.0 TDV6 S | آئودی A6 3.0 BiTDI کواترو بلک ادیشن |
قیمت مدل اولیه (پوند) | ۴۹,۹۴۵ | ۵۱,۱۶۵ |
قیمت مدل تست (پوند) | ۵۹,۱۸۰ | ۵۵,۷۷۵ |
فاصله محوری (میلیمتر) | ۲,۹۶۰ | ۲,۹۱۲ |
طول (میلیمتر) | ۴,۹۵۴ | ۴,۹۳۳ |
عرض (میلیمتر) | ۱,۸۸۰ | ۱,۸۷۴ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱,۴۵۷ | ۱,۴۵۵ |
نوع موتور | V6 با حجم ۲۹۹۳ سیسی | V6 با حجم ۲۹۶۷ سیسی |
پیک قدرت (اسببخار در دور بر دقیقه) | ۲۹۶ در ۴۰۰۰ | ۳۱۶ در ۳۹۰۰ |
پیک گشتاور (نیوتنمتر در دور بر دقیقه) | ۷۰۰ در ۲۰۰۰ | ۶۵۰ در ۱۴۰۰ |
انتقال قدرت | ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب | ۸ سرعته اتوماتیک، دو دیفرانسیل |
ظرفیت باک بنزین (لیتر) | ۶۶ | ۷۳ |
ظرفیت صندوق عقب (لیتر) | ۵۴۰ | ۵۳۰ |
ظرفیت صندوق عقب با جمعشدن صندلیها (لیتر) | ۹۶۳ | ۹۹۵ |
وزن کلی (کیلوگرم) | ۱۷۵۰ | ۱۸۳۵ |
ظرفیت حمل بار (کیلوگرم) | ۶۰۰ | ۶۱۰ |
ظرفیت یدککشی (کیلوگرم) | ۲۰۰۰ | ۲۱۰۰ |
شعاع گردش (متر) | ۱۱.۶ | ۱۱.۹ |
گارانتی اصلی | ۳ ساله (نامحدود) | ۳ ساله (۶۰ هزار مایل) |
عملکرد | ||
صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت (ثانیه) | ۶.۲ | ۴.۸ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۲۴۹.۴ | ۲۴۹.۴ |
دور موتور در ۱۱۲.۶۵ کیلومتر بر ساعت | ۱۲۵۰ | ۱۴۰۰ |
فاصله ترمز از ۱۱۲.۶۵ کیلومتر بر ساعت (متر) | ۴۶.۸ | ۴۷.۴ |
مصرف سوخت مشاهداتی (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) | ۶.۱۶ | ۷.۲۸ |
تخمین مصرف سوخت در شهر (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) | ۵.۸ | ۶.۲۴ |
تخمین مصرف سوخت در جاده (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) | ۳.۹۹ | ۴.۵۸ |
تخمین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) | ۴.۵۸ | ۵.۱۶ |
آلودگی کربنی واقعی (گرم در هر کیلومتر) | ۱۹۸ | ۲۳۴ |
آلودگی کربنی اعلامشده (گرم در هر کیلومتر) | ۱۴۴ | ۱۶۴ |
منبع: اتواکسپرس
احسان(احسان)
۱۹ آذر ۱۳۹۴شتاب ائودی بیشتره اما مصرف سوخت جگوار عجیب کمه.
چراغای ائودی خیلی اغواکنندس.خیلی دوست دارم یدونه ائودی داشته باشم و فقط به چراغاش نگاه کنم و لذت ببرم.ادغام هنر و تکنولوژی در این ماشین موج میزنه
فورد
۱۹ آذر ۱۳۹۴در کل دلایل اول شدن جگوار رو متوجه نشدم ولی طراحی ائودی بیشتر با من ارتباط برقرار میکنه تا جگوار
Nissan...Japan
۱۹ آذر ۱۳۹۴انصافا هردو عالین ولی یه چیز جالب…چراغای جلوی جگوارو سروته کن میشه چراغای آئودی
ارش
۱۹ آذر ۱۳۹۴واقعا میسوزم که اون ور دنیا با چه قیمت های چه ماشین های سوار میشن
ali ayat
۱۹ آذر ۱۳۹۴آفرین بر جگوار ولی آئودی مهندسی تر از جگواره که گفته شد ولی اینجا بحث کلی است یعنی یه خانوادگی پرقدرت که باید نرم و راحت هم باشه البته انتخاب من اون بنز ای کلاس همه چیز تمام
masoud v12
۱۹ آذر ۱۳۹۴اگه از این کلاس خودروها برای خرید مدنظرتون هست لطفا کمی صبر کنید مرسدس ایی کلاس جدید تو راهه وقتی هم که رونمایی بشه همه رقبا رو از میدان بدر میکنه ایی کلاس جدید یعنی آخر طراحی تکنولوژی و خلاقیت.
Carbonado Aventador
۱۹ آذر ۱۳۹۴آئودی واقعا حرف نداره…
تکنولوژی . قدرت موتور و بازده . سواری و هندلینگ . ظاهر و آپشن های لوکس…
واقعا حرف نداره و دست کمی از بنز و بی ام و نداره…
فقط محبوبیت بیشتر بنز به خاطر ید طولا و سابقه ی زیادش هست…!
درکل من خودم ماشین های ائودی رو ستایش میکنم…
یعنی هرکسی که درکی از خودرو داشته باشه . به ائودی احترام میزاره
خسته شده
۱۹ آذر ۱۳۹۴موندم چی بگم آخه چجوری جگوار و برنده شد تویه همه چیز حتی قیافه و شیک بودن آئودی سرتره مقایسه مزحک همینه مطمئنا آئودی برنده هست
جوشکار خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴فرمون ماشینا کدوم طرفه !؟
اینجوری برنده شد.،
البته کشور نامبرده سابقه بلندی در اینگونه مقایسات ملی میهنی داره..
خسته شده
۲۰ آذر ۱۳۹۴جوشکار جان زدی توخال دمت گرم خیلی باحال گفتی آره واقعا
مهدی 911
۱۹ آذر ۱۳۹۴من که میگم ائودی بهتره
KING 918
۱۹ آذر ۱۳۹۴ائودی خیلی جذاب تره جگوار هم به نوبه ی خودش خیلی خاصه انتخاب واقعا سخته برای خریدار ……
اما بد کردار اون بنز E350 خیلی تو چشمه ………….
از لحاظ داشبرد هم ائودی اسپرت تره ولی جگوار لوکس تر میزنه ……….
طراحی ظاهری هم بحث سلیقه ایی هستش اما هردو واقعا زییا به نظر میان اما ائودی تو دل برو تره
arash66
۱۹ آذر ۱۳۹۴تست رو یک مجله انگلیسی انجام داده ! ولی در کل هر دو مدل و یا هر چهار مدل عالی هستند و انتخاب به نظرم سلیقه ای هست.
رامتین
۱۹ آذر ۱۳۹۴بنز سریE مهمترین کلاس خودرساز مرسدس محسوب میشه که بیشترین فروش را داره. این کلاس واقعا بینظیره و صرفا کمی از معیار لوکس بودنش از سری S کمتره، درحالیکه از نظرات دیگه کم نمیاره و حتی برتزه. بیشک در این کلاس، مرسدس حرف اول را با اقتدار میزنه، همونطور که در یک سگمنت کوچکتر، سری3 بی ام و اصولا به عنوان معیار و سردمداره و مابقی خودروها با هم مقایسه میشند تا مقام دوم مشخص شه.
جوشکار خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴بهتر میبود بگید مقام سوم مشخص شه.،
جواد
۱۹ آذر ۱۳۹۴چراغ جلوشون کپ هم هست فقط برعکس همدیگه نصب شده تو عکس اول دقت کنین متوجه حرفم میشید
احمد باقری
۱۹ آذر ۱۳۹۴این مرسدس هم خیلی قشنگه.
sina
۱۹ آذر ۱۳۹۴just audiiiii
sina
۱۹ آذر ۱۳۹۴من باشم ائودی انتخاب میکنم
mohsen
۱۹ آذر ۱۳۹۴چی شد جگوار برنده شد؟ عجب بابا اروپاییام به سمت افکار خلوچل میرن یه خورده حرف زد بعد جایگاه نخست جگوار هیچ چی نباشه آئودی یه سرو گردن از لحاظ فنی بالاتره طرف نظر شخصیشو اعمال نکرده فرو کرده به هر حال جای BMW خالی اگه اونو بنزم بودن جنجالی تر میشد و احتمالش کم بود جگوار بتونه خودی نشون بده ولی در مقابل A6 هم به نظر من A6 انتخاب بهتریه
جوشکار خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴چی شد که این شد..
چیزی نشد، فقط این تست در اینگیلیس انجام شد !
عادتشونه، ید طولایی دارن تو این کارا..
بنتلی
۱۹ آذر ۱۳۹۴خسته شده نمیخواد چیزی بگی، ساکت باشی سنگین تری،
چراغ جگوار همیشه اینجوری بوده و ی جورایی نمایانگر زبان طراحی و اصالتش هس(چشم جگوار)و همشون باریک و کشیده و نوک تیز هستن،با حرفای پوچ و غیرمنطقی برخی دوستان متعصب چیزی از ارزش جگوار کم نمیشه
خسته شده
۱۹ آذر ۱۳۹۴سنگینیه من به اینکه جلوی توهم و تعصب وایسم جنابعالی چرا بهت برخورد چون جگوار انگلیسیه؟! خب اصالت در آئودی هم وجود داره بعدم من در مورد جگوار حرفی نزدم گفتم آئودی ازش بهتره و شیک تر در تمامی موارد یعنی استاد مغلطه ای ضمن اینکه تقریبا تمامی نظرات دوستان که گفته شده یا آئودی و بهتر دونستن یا گفتن هر دو عالین مگه غیر اینه؟ چرا به من گیر دادی؟جنابعالی باید فقط بنده و مورد عنایت خودتون قرار بدید؟حالا من حرفم پوچه یا شما
جوشکار خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴به فولکس میگم بفروشتتا !
Carbonado Aventador
۱۹ آذر ۱۳۹۴ولی من هرجوری حساب کردم نفهمیدم جگوار چجوری اول شد…!
Fara2001
۱۹ آذر ۱۳۹۴هردو ماشین فوق العاده هستن اما طراحی جگوار یه چیز دیگه است.
جوشکار خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴اولین نفری که گفت جگوار بهتره..
نتیجش هم منفیای زیاد !! :))
طفلکی غریب افتاده..
حامد
۲۰ آذر ۱۳۹۴آیا کلمهی «مشاهداتی» در عبارت «مصرف سوخت مشاهداتی» ترجمهی observed است؟
شاید «مورد مشاهده» یا «مشاهدهشده» یا حتّی «بدستآمده» برابرنهاد بهتری باشد.
سپاس
KING 918
۲۰ آذر ۱۳۹۴بابا بیخیال …………
جوشکار خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴الان همه چی حل شده مشکلی نیس دیگه واسه رسیدگی ؟!
تو این وضعیت قیریشمال کی به چیزا اهمیت میده آخه..
Erfan
۲۰ آذر ۱۳۹۴ای خدا چرا چراغای آئودی اینقدر خوشگله آخه
جوشکار خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴آلمانیه دیگه..
ارمان
۲۰ آذر ۱۳۹۴تو ابن کلاس هیچی مثه e class دلمو اب نمبکنه
بنتلی
۲۰ آذر ۱۳۹۴خسته شده شما کلا مشکل داری،اون ازون پست ولوو ک از سر تعصب ی مقایسه مسخره انجام دادی!در حالی ک هنوز سدان ولوو ب بازار نیومده و هیچ بررسی انجام نشده!شما همیشه میخوای نظرتو تحمیل کنی ب بقیه!
خسته شده
۲۰ آذر ۱۳۹۴کلا نمیفهممت و شایدم خیلی ها هم مثل بنده باشن بنتلی چرا خودتو اذیت میکنی من نه تعصب دارم و نه مشکل شما به خودت زیاد گیر نده
جوشکار خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴یه سوال فنی برام پیش اومده تو این مدت که تو سایتا میچرخم..
اینگیلیسی جماعت چرا همیشه طلبکاره !؟
و اینکه میزان طلبش چقدره؟
ممنون میشم بگید.،
V.D.T
۲۰ آذر ۱۳۹۴والا از یه سایت بریتانیایی نتیجه گیری بهتر از این انتظار نمیره!
جوشکار خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴بهتره بگیم سایت اینگیلیسی.،
بریتانیا به مجموع چنتا کشور تو اون منطقه گفته میشه که البته هیچکدومشون به جز اینگیلیس علاقه ای به این اتحاد زورکی ندارن!
خسته شده
۲۰ آذر ۱۳۹۴جوشکار عزیز اطلاعاتتونم که به روزه و دقیق
جوشکار خسته
۲۲ آذر ۱۳۹۴شما لطف داری عزیز،
در حقیقت من جوشکار نیسم اما جوشکاران را دوست میدارم.،
همینطور مکانیکا ، صافکارا و آهنگرارو !
کلا همه ی آدمای خسته رو دوس میدارم.،
great britain
۲۱ آذر ۱۳۹۴عزیزم اگه علاقه نداشتن به موندن توی بریتانیا رای نمیدادن(اسکاتلند)
تازه مردم ایرلند شمالی عاشق بریتانیایی بودنشون هستن تحقیق کن میفهمی.
جوشکار خسته
۲۲ آذر ۱۳۹۴اتفاقا چون کاملا تحقیق کردم میگم.، اونم از زبون مردم همون کشورایی که فرمودین. همون مردمی که سالهاست چشم دیدن اینگلیس رو هم ندارن..
شما احتمالا تحقیقاتتو تو سایت ملکه دات کام انجام دادی، تقصیری نداری.
بنتلی
۲۰ آذر ۱۳۹۴دوستانی ک بهم دیس دادین دستمال نمیخواین اشکاتونو پاک کنین؟:-Dجوری با غرض بهم دیس دادین انگار من این متنو نوشتم!همیشه نباید همون چیزی ک میخواین بشه!تعداد دیس ها دلیل غلط بودن حرف من نیس!فقط ب خاطر اینه ک شماها متعصبین آلمان دوست زیادین!البته راهه خوبیه ک خودتونو آروم کنین!عده ای از شما ها هم ک سواد خوندن ندارین(مقاله رتبه بندی میزان رضایت در فرایند خرید)،از طرفی کاملا بی طرف رتبه بندی کلی کانسومرریپورتس رو نوشتم دیدم عده ای از شما دوستداران آلمان و شاید آمریکا باز بیخود و بی دلیل بهم دیس دادین،شماها آدمای عجیبی هستین،من دیگه حرفی برا گفتن ندارم
جوشکار خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴چرا اتفاقا دلیل بر غلط بودن حرفتونه.
بنتلی
۲۰ آذر ۱۳۹۴باز ی خسته ی دیگه!از فردا باید منتظر ورژن خسته بقیه هم باشم!نگفتم زیادین!جوشکار خسته فک کردی بنتلی فروخته شه کارش لنگ میمونه؟!نه عزیز،حتما بیشتر پیشرفت میکنه،پیشرفت و استقلال همین جگواری ک میبینی گواه این قضیه هس،یا مثلا ولوو شگفت انگیز،اگه فولکس هنر داشت سدان فول سایز لوکس خودشو میتونس بفروشه ولی فعلا داره خاک میخوره،شماها ی مشت متعصب هستین ک فقط آلمانو میبینین،همیشه نباید ک آلمان اول بشه!،مشکل شماها فقط ب انگلیس ختم نمیشه!بلکه شماها ژاپن آمریکا و سوئد و ایتالیا رو هم قبول ندارین!دوستداراشون هم از ترس و ب اجبار مجبورن از خودروهای آلمانی تعریف کنن وگرنه باشماها طرفن!،آلمانی ک توی تقلب روی همه رو سفید کرده!،جدیدا هم گفتن گاز کولر خودروهای بنز آلوده کنندس!،ینی شماها خیلی اعتماد ب نفس دارین ک باز میاین توی پستای مختلف نظرای چرت و بی ربط و ازسر تعصب میذارین!
خسته شده
۲۱ آذر ۱۳۹۴کولر! بنز !آلوده! شیب!
آلمان و تقلب؟! به به میبینم که راهکار جدیدی و برای خراب کردن پیش گرفتی شما این حرفو در لندن پایتخت انگلیس بزنی از هر ده نفر نه نفر خیلی عذر میخوام اینجوری حرف میزنم با مشت میفتن به جونت اون یه نفرم چون ادعای فرهنگش میشه فقط نمیزنتت جناب بنتلی خوده انگلیسی ها هم ماشین های آلمانی و میپرستن و خیلی بیشتر قبولش دارن طوری که در خود انگلیس هم ماشین آلمانی فراوونه اینقدر خراب نکن آلمانیارو داغون شدن بیچاره ها الان دارن به قول دوستامون گیربکس و موتور میندازن پائین ضمن اینکه از ماله آمریکا و ژاپن نرید بالا مال نوردی مال آدمهای ضعیفه در همین پست شما آمریکا دوستانو هم متهم کردین یادتون هست که در آخر اینم بگم که آره خسته شدیم از دست شما متعصبین که هر روز رویه اعصابین دریغ از یه حرفه درست و حسابی فقط به به و چه چه میکنین به قول جوشکار خسته ما همه رو قبول داریم ولی این شما انگلیس دوست ها هستین که محدودا فقط یه کشور و قبول دارید و حالتتون طلبکارانست کافیه یه نگاهی به نظرات خودتون بندازید میفهمید این حرفو
جوشکار سرحال
۲۲ آذر ۱۳۹۴من کلا اهل کل کل و این بحثای الکی نیسم، ببین آدمو مجبور به چه کارایی میکنی..
فعلا که پر فروش ترینه،
شما نگران اونش نباش، بلاخره یه آب باریکه ای میاد از یه جاهایی.، شکر..
اما این بنتلی ضرر خالیه براش.. فقط از سر خیر خواهی و به خاطر دل ظریف و حساس طرفداران انگلیسیش هنوز هم پشتیبانیه مالیش میکنه.، به هر حال خدا بیشترش بده فولکس جان ، اونقدی داره که تا ابد هم پشتبانیش کنه ! بازم شکر..
اما میخاد اگه شد با یه شرکت فرغون سازیی چیزی سر به سر ردش کنه بره.، حتی راضی شده سر هم بده،
خود انگلیسیا هم که عرضه نگهداریشو ندارن ، از پس هزینه های سنگینش بر نمیان، اما واسه پز اومدنو قوپی در کردنش خوب ماهرن.. با افتخار میگن بنتلی برند ملی !
در رابطه با اول بودن آلمان هم باید بگم که بخوای نخوای اول هست به همراه ژاپن.، اینو همه کشورای دنیا میگن نه منو شما.، فقط المنو میبینیم !؟ بله ! وقتی آلمان همه جا حضور داره و تو جای جای تکنولوژی ردش رو میشه دید چطوری میشه نادیده گرفتش!؟
دنیا به ژاپن و آلمان نیازمنده.، مدیونه .، و این یه واقعیته و حسادتو کینه ورنمیداره.
نیمی از بار تکنولوژی رو ایندو به دوش میکشن و بشر امروزی پیشرفتشو مدیون این دوتاست. تو همون اروپا هم اکثر کشورا بهش بدهی مالی دارن و از پرداختش ناتوانن.، اما آلمان اینقد شخصیت داره که به خاطر چندر غاز دلخوری ایجاد نمیکنه و بازم بهشون فرصت میده.،. کلا مهربونه با همه.. اما جای قدر شناسی اینه رفتارتون نسبت بهش.!
ما بقیه رو هم قبول داریم، من خودم علاقه زیادی به ژاپن دارم، اما آلمان معیارای بیشتر و جذابتری برای جذب شدن داره،.
چی !؟ گاز یاخچالش مسموم کنندست !؟ عجب…
اونوخت کی به این اکتشاف مهم و حیاتی پی برده !؟ نکنه همون گروهی که به مشکل نرم افزاریش پی برد ؟!..
“تو روزگاری که رییس فدراسیون فوتبال دنیا رشوه میگیره، مسلما اون موسسه هم با چندر غاز میتونه نام یه کمپانی رو خدشه دار کنه، اونم درست زمانی که صدرنشین شده.،”
به هر حال این چیزا چیزی از اعتبار فولکس نزد هوادارش کم نمیکنه، اینو آمار فروشش میگه نه من.
در آخر هم باید بگم که ادبیات شما خودش نشان دهنده ی میزان “چرت و پرت” بودن سخنانتون میباشد.
شما بهتره یقه خودتون رو واسه یه برند ملی میهنی بدرید،.
البته “بنتلی” باعث شرمساری در خانواده ی بزرگ فولکس واگن میباشد.،
Fara2001
۲۱ آذر ۱۳۹۴جوشکار جان باور کن من کشته مرده لایک و دیس لاک نیستم.
شما ایشالا اگه تونستی جگوار نخر، بزارش واسه ما فقیر فقرا
Hamid...Audi
۲۱ آذر ۱۳۹۴آقا مثه خیلیای دیگه مام نفهمیدیم جگوار چجوری اول شد!!! :-D
بنتلی
۲۱ آذر ۱۳۹۴هه باز داری حرفای خنده دار میزنی،پس ماجرای گاز آلاینده کولر بنزو نمیدونی،میشه بگی من کجا از خودروهای دیگه مثلا ژاپنی یا آمریکایی بد گفتم؟من از هرکشوری از بعضی از مدلاش خوشم میاد،دوس داری باور کن دوس داری باور نکن،برام مهم نیس ک چ فکری درمورد من میکنی ،مهم اینه ک شماها ی مشت متعصب هستین ک پیشرفت بقیه کشورا رو نمیبینین!،و هر خودرویی رو ب جرم آلمانی نبودن زیر سوال میبرین!شماها(گروه بزرگی،نه همه) ی مشت بیسواد هستین ک ب خاطر ی رتبه بندی مسخره میزان رضایت فرایند خرید جو گیر شدین و شروع کردین ب کوبوندن بقیه کشورا مخصوصا ژاپن،ولی توی رده بندی کلی ک گفتم ژاپن چهارتا از پنج تای اولو کسب کرد جیکتون در نیومدو فقط دیس دادین،دوستداران آمریکا هم احتمالا دیس دادن چون سه تا از بدترین ها آمریکایی بودن،یکی دیگه هم انگلیسی بود،بعد شما ب من میگین متعصب ؟!شماها مغزتون خسته شده و دیگه چیزی نمیفهمین.
خسته شده
۲۱ آذر ۱۳۹۴رده بندی چی؟ کجا ؟کی؟ بابا توهم هم حدی داره اندازه ای داره بیخیال بنتلی خان بیخیال زورانگلیسی ها به آلمان نمیرسه ما همه بی سواد شما عالم و دانا اینقدرم مال نوردی نکن هی ژاپن ژاپن نکن میدونم زیادن ولی با اینکه چند تاشون بی منطقن منطقی هاشون زیادن میدونن ماها چی میگیم پس زور اضافی نزن انگلیس اگه واقعا صنعت اتومبیل سازی قوی داشت مطمئنا طرفداراشم زیاد بودن این صنعت و داره ولی قوی نیست ضمن اینکه شما بری انگلیس از تک تکشون سوال کنی بگی کدوم ماشینو بیشتر قبول دارید آلمانی یا انگلیسی مطمئن باش اکثریتشون میگن آلمانی شک نکن گول رسانه ها و مجلاتشونم نخور اینا باید دفاع کنن خودشونم میدونن کدوم بهتره توهین آروم باش توهین هم نکن اینجا سایته تخصصیه سر کوچه محله نیست
great britain
۲۱ آذر ۱۳۹۴آلمان و بریتانیا دو تا کشور صنعتی هستن. ولی بریتانیا به جز خودرو اونم توی ضمینه فروش از آلمانی ها برتره.
آخه پسر گل آلمانی که از لحاظ سیاسی- اقتصادی و نظامی اصلا مستقل حساب نمیسه داری با بریتانیا مقایسه میکنی!!!!!!!!!!!
آلمان از نظر هوافضا حتی جزء ده کشور هم حساب نمیشه در حالی که بریتانیا بعد از ناسای امریکاست از لحاظ مستقل بودن و فروش تجهیزات ماهواره ای.
خسته شده
۲۱ آذر ۱۳۹۴آلمان مستقل نیست؟!!!ایرادی نداره میگیم توهمه میای بیرون ازش
انگلیس بعد از ناسا؟!!! جوگرفتت با دوتا فیلم جیمز باند اینم ایرادی نداره
اینو بدون اگه همین آلمان نباشه نصف اقتصاد انگلیس جونت رویه هواست چون در صنعت پایه و ابزار دقیق و شیمی و سنگین و صنعت مادرو … به آلمان نیاز داره همین آلمان اگه نباشه و دستورش نخست وزیر انگلیس یه چوبه خشک بیش نیست(اینو میشه از قدرت صدراعظم آلمان در مجله فوربس که قدرتمندترین افراد دنیا و معلوم میکنه دید جالبه آنگلا مرکل بالاتر از باراک اوباما در رده دوم قرار داره در صورتی که نخست وزیر انگلیس دهم یا یازدهمه) اروپا بدون اجازه و رای آلمان آب هم نمیتونه بخوره اقتصاد اروپا وابسته به آلمانه برای همینه که انگلیس به خاطر اینکه نیاد زیر سلطه کامل آلمانی ها چسبیده به آمریکا (هیچوقت یورو و قبول نکرد چون ترسید حساب آب خوردن و غذا خوردنشم بیاد دسته آلمانی ها)ولی در هر صورت فرمان بردار اتحادیه ایه که زیر سلطه آلمانه اگه به رای شورای امنیت باشه که فکر میکنی چیزه خاصیه که فرانسه هم میتونه این ادعا و بکنه ولی اونم متحد آلمانه به قول مانوک خدابخشیان همیشه انگلیسی ها آلمانو دشمنو خودشون میدونن ولی این حس و هیچوقت آلمانی ها نداشتن(در حدی نمیبینن مثالشو هم در ایران داریم!) تموم دنیا آلمانو و قدرت صنعتی اروپا و یکی از سه قدرت برتر دنیا میدونن اگه به هوافضا باشه بازم این آلمانه که بالاتره حتی لینک ویکیپدیاشم هست جالبه به زبان انگلیسی مطالبی که ازش تعریف شده پنج برابر انگلیسه هر کشوری که قدرت صنعتی داره و صنایع صنعتی قوی و صنعت مادر قوی داره مطمئنا میتونه قدرت نظامی بالایی هم داشته باشه هیچوقت قدرت نظامی ملاک صرف نیست این اثبات شدست اولین کسایی هم اینو اثبات کردن همین آلمانی ها بودن بازم میگم زور انگلیس به آلمان نمیرسه
جوشکار سرحال
۲۲ آذر ۱۳۹۴درسته ، کلیه لوازم خانگی ، ابزار آلات ، تاسیسات و لوازم ساختمانی ، لوازم یدکی ، حتی آچار پیچگوشتی ! از آلمان برتره و همه رو خودش تولید میکنه.، تازه به آلمان هم صادر میکنه تا آلمان بتونه به بقیه کشورای دنیا صادر کنه به اسم خودش بفروشه..
این بحثای خاله زنکی که هیچ سودی واسه ما نداره و این یقه دریدنا چه سودی داره جز جرو بحث بچه جان ؟
آلمان حتی واسه رقیبانش هم قابل احترامه ، حالا مال شمارو خورده که اینقد ازش دلخوری و کینه داری و میخوای سر به تنش نباشه..نمیدونم مشکلت چیه.
اما میدونم که طرفداران آلمان به هیچ برندی توهین نمیکنن و هرچیزه خوبی رو بین تعریف میکنن و در قیاس یک آلمانی با مدلی دیگر مسلما علاقشون رو ابراز میکنن ، اما شما اگر یک فرغون انگلیسی رو هم با بنز مقایسه کنن مسلما با دلیل و منطق والای خودتون میگید فرغون بهتره !
اینه فرق شما با اونا.
ضمنا جسارتا میخواسم این متریالی که مصرف میکنید و بعدش کامنت میزارید رو اسمش و قیمتشو بدونم.، ممنون میشم.
انصافا چیز خوبی باید باشه،
...
۲۳ آذر ۱۳۹۴خسته شده ی عزیز، خستگیتو صرف اینا نکن،، اینا ناراحتیشون کاملا بجاست !
آخه براشون سخته باورش که ببینن کسی بدون گرفتن مزد و پاداش و فقط از روی علاقه و وجدان نسبت به محصولات با کیفیت یه کشوری عشق میورزه و ازش تعریفو تمجید میکنه و هرجا که حرف بی ربط و هدف داری ببینه دفاع میکنه از باورش،
درکش واقعا واسه کسانی که رایگان طرفداری نمیکنن سخته،.
جوشکار سرحال
۲۲ آذر ۱۳۹۴شما به باسواد بودن خودتون حلال کنید..
به فهمو درکتون.، به طرز نوشتنتون.، به ادبیاتتون، به ادبتون !
خلاصه به برند ملیتون بنتلی، مارو ببخشید..
اگه ممکنه اینو بخونید
۲۴ آذر ۱۳۹۴با سلام
اگه جون و رمقی براتون مونده
یه نفس عمیق و حالا این نظرو بخونید
این بحث دوست داشتن و ترجیح دادن رو با مقایسه ی دو خودرو به صورت منطقی یکی نگیرید
من از بچگیم مجله های خودرویی رو میخوندم
فیلم های اونهارو میگرفتم
وتقریبا هرروز این سایتو میخوندم
متوجه شدم یه عده ای بدون خوندن کامل مقاله و فقط بادیدن یه جدول قضاوت میکنن
وحتی بعضی ها حتی بدون نگاه کردن به تیتر مطالب نظر میدن
وبه جون هم میپرن و هی میخوان بگن که چه خودرویی بهتر
که هیچکدوم هم نمی تونن
پس خواهشا بحث رو تموم کنین
فقط انگلیش
۱۷ بهمن ۱۳۹۴یارو میگه اصلا نمی دونم چه طور جگوار اول شد اخه مرد حسابی مشخصات هر دوتاشون که جلوی چشمته چشمتو باز کن همین طوری نظر نده جگوار باوجود ابعاد بزرگتر وزنش کمتره اصلا می دونید این یعنی چه یعنی همه چیز الومینیوم خالصه-گشتاور جگوار بیشتره-شعاع گردش جگوار باوجود ابعاد بزرگتر کمتره-فاصله ترمز گیری جگوار کمتره چون ترمز قوی تری داره-مصرف سوخت جگوار کمتره-میزان الایندگیش کمتره حالا دوباره بنویسید جگوار چه طور اول شد
شجیرات
۲۸ شهریور ۱۳۹۵با سلا م ی ماشین آ ئو دی دارم که مشکل فنی داره تو ایران هم متاسفانه فقط پول میگیرن کار رو تموم نمیکنن.میشه جایی یا سایتی یا مرکزی معرفی کنید که مشکل رو برطرف کنم.