پیشرفتهای تکنولوژیک صورت گرفته در طراحی خودروها اجتنابناپذیر بودهاند. خودروسازان بیوقفه به دنبال راههایی برای راحتتر کردن ویژگیهای خودرویی هستند. البته این موضوع لزوماً به معنی ایجاد راهحلهایی بهتر نیست. برای مثال چراغهای جلو را در نظر بگیرید. روزهایی که باید مشعلها و یا چراغهای نفتی برای روشنایی نیاز بودند دیگر گذشته است. این روزها تکنولوژی لیزری وارد میدان شده است. همین یک قلم نشان میدهد که در بحث تکنولوژی خودرویی چقدر پیشرفت حاصل شده است.
از جمله شرکتهایی که در بحث خودرو پیشرفت فوقالعادهای داشته آئودی است. این خودروساز در Q8 RS و برخی دیگر از محصولات مدرن خود از سه صفحهنمایش در داشبورد، پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی و سیستم تهویه استفاده کرده و تقریباً از شر دکمهها و سوئیچهای گوناگونی که معمولاً در خودروها دیدهایم خلاص شده است. البته دکمه تنظیم صدا هنوز وجود دارد!
اما ارباب حلقهها به همین موضوع بسنده نکرده است. گفته میشود مارک لیچ مدیر طراحی آئودی اظهار داشته به دنبال حذف کامل دکمههای کابین محصولات آتی این برند است. در حقیقت تیم طراحی آئودی میخواهد خودروهایی با کابین پر از صفحات نمایش و تکنولوژی واقعیت مجازی ارائه کند.
به این ترتیب محصولات آتی آئودی دارای پشت آمپرهای کوچکتری خواهند بود تا اطلاعات کمتری را نمایش داده و راه برای عرضه هدآپ دیسپلی جدید استفاده کننده از واقعیت مجازی باز شود. دو صفحهنمایش بزرگ در مرکز داشبورد نیز به یک نمونه لمسی بزرگ تبدیل خواهند شد.
اما لیچ میداند که کنترلهای لمسی انحصاری باب میل همه خریداران نیست و بنابراین راههای جایگزین برای تنظیم میزان صدای سیستم صوتی همچنان وجود خواهد داشت اما خب این راه جایگزین استفاده از دکمه فیزیکی مشابه مدلهای کنونی نخواهد بود.
Farzad
۲۵ آذر ۱۳۹۸خوبه بیشتر بهش میاد .
مسعود
۲۵ آذر ۱۳۹۸بشخصه تلفیق دکمه و پنل لمسی رو بیشتر میپسندم . کابین ماشین هایی مثل لامبورگینی که دکمه ها خیلی زیبا جا ساز و طراحی شدن خیلی لذت بخش تره تا این آئودی
هادی نجفی
۲۵ آذر ۱۳۹۸به نظر من نبود دکمه در میان این همه گزینه دیجیتالی ممکنه حواس راننده رو برای پیدا کردن چیزی که میخواد پرت کنه، البته هرچند الان با وجود رادار های مختلف و رانندگی نیمه خودکار و خودکار اگر راننده حواسش پرت بشه به گزینه های صفحه لمسی ماشین احتمال خطاشو پایین میاره یا دستیار های صوتی که فرامین راننده رو اجرا میکنن و نیازی حتی به انتخواب لمسی و یا نگاه کردن صفحه مانیتور نیست، ولی خود من زیاد با این طرح که هیچ دکمه فیزیکی نباشه واقعا برام دلچسب نبود (نظر شخصی)
Sajjad
۲۵ آذر ۱۳۹۸راه انداختن جَو مانیتورهای بزرگ و کابین بدون دکمه زیر سر تسلا بود که تو این یه مورد شدیدا باهاش مخالفم.
پارسا
۲۵ آذر ۱۳۹۸نفهمیدیم چیشد یهو وسط آیندهی دنیا فرود اومدیم
اونم تو شرایطی که هنوز به گذشتشم نرسیدیم
net
۲۵ آذر ۱۳۹۸در حال حاضر زیباترین و بهترین طراحی داخلی و کابین جهان مربوط به ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ هست
datsun
۲۵ آذر ۱۳۹۸بالا رفتن هزینه ساخت برای کمپانی
هزینه نگهداری بالا برای مشتری .
MAHDI
۲۵ آذر ۱۳۹۸اتفاقا در تست هایی جدیدی که از آئودی A8 و آئودی A6 داشتن نظر شخص بررسی کننده این بود که شاید در حال بدون حرکت بودن سیستم های دیجیتال آئودی سرگرم کننده باشه اما مشکل زمانی شروع میشه که در حال حرکت هستید که نداشتن کنترل های فیزیکی برای ما دردسرساز شده وحتی باعث حواس پرتی راننده میشه.
نکته جالب اینجاست که در این تست ها رقبا هم حضور داشتن مثل ب ام و سری7 و مرسدس Sکلاس که مجله مورد نظر بهترین عملکرد رو در کابین
سری7 معرفی میکرد که هم سیستم های دیجیتالی رو داره و هم کنترل های فیزیکی و هم کنترل های حرکتی!!!!
پس بهترین روش ترکیب دکمه ها وکنترل های فیزیکی و البته دیجیتالی هستش!!!!!
سجادی
۲۵ آذر ۱۳۹۸عالیه کارش حرف نداره ائودی. خیلی از خودروها که به چندین صفحه نمایشی تا حالا روی اوردند خودشون رو راحت کردند و یک صفحه بزرگ و زشت گذاشتند در کنسول وسط مثلا رنو یا تسلا. اما ائودی با زیرکی تمام و رعایت زیبایی شناختی و برهم نزدن ارگونومی مجموعه داشبورد با اینکه دو تا صفحه نمایش روی همدیگه و یک سانت فاصله داره اما جدا از همه و هر کدوم در زاویه و خطوط جدا و مثل یک پرانتز به مجموعه محل دسته دنده و.. تمام شده
اگر بخوایم تعصب رو کنار بزاریم و نگیم فقط بنزو بی ام و فلان بنظرم الان قشنگترین مجموعه داشبورد مدرن متعلق به همین ائودی هست. نه اینکه بنز یا بی ام و یا ..خوب نیس.مثلا همین بی ام و ها 2020 مثل x6 m50i رو نگاه کنید فوقالعادست اما نمیدونم چرا سمت راست صفحه نمایش یهو افتاده پایین و کلا جدا افتاده از مابقی مجموعه داشبورد.
یا بنز gl 63 amg 2021 رو در نت کار نگاه کنید اخه بنز جان چه اصراری داری رو این صفحه نمایش که کلا از پشت امپر صاف مساوی با همون ارتفاع سر خرو گرفتی رفتی! حالا اصلا بگو ویدیو 8k میتونی اونجا ببینی چیه اون اخه.
مطمنا آئودی با این روند سهم بیشتری از بازار رو به نسبت قبل خواهد گرفت.
شاید من اشتباه میکنم نظر شما چیست مخصوصا نظرم در مورد داشبورد بنز
Khosrow
۲۵ آذر ۱۳۹۸کم کم دیگه ادمیزاد تو ماشین هم نمیبینیم / خودکفا میشن میرن گردش / کجان اون کلیدها و امپرهای کلاسیک که با برقشون روان رو میریزن بهم / بچه بازیا چیه / تو خونه ها به اندازه کافی از این صفحه ها هست / سرگیجه گرفتیم / کسی هم نمیدونه هزینه زیاد طراحی و تولید انالوگ ها و دکمه ها خیلی بیشتراز تبلت هاست / به اسم پیشرفت و به کام یه عده ای خاص ..
doubt
۲۶ آذر ۱۳۹۸این کار اصلا از روی مشتری مداری نیست بلکه مثل خیلی سیاستهای دیگه شرکتهای بزرگ تحمیل خواستشون به مشتریه. آخه چیه یصفحات لمسی بزرگ ک همه کنترلها و امکاناتو بچپونی اون تو. این کار گندو تسلا شروع کرد با اون پیشرو بودن مسخرش. بعضی چیزها هیچوقت پیشرفت نکنن بهتره.