هرچند این روزها خودروها قویتر و پیشرفتهتر از همیشه شدهاند اما شاید بتوان گفت حدود یک دهه پیش خودروها جذابتر بودند خصوصاً مدلهای پرفورمنس از که از پیشرانههای حجیم استفاده میکردند. یکی از مصادیق بارز این موضوع، بامو M5 نسل E61، آئودی RS6 نسل C6 و مرسدس بنز E55 AMG نسل W211 هستند که کارواو آنها را برای برگزاری مسابقهٔ درگ دورهم جمع کرده است. پیشرانهٔ یکی از این سه خودرو تنفس طبیعی است درحالیکه دو مدل دیگر از پرخوران استفاده میکنند که البته یکی توربوشارژ و دیگری سوپرشارژ است؛ اما پیروز این میدان کدام خودرو خواهد بود؟
این سه ماشین از لحاظ قوای محرکه و انتقال قدرت بسیار باهم متفاوت هستند. آئودی از پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 توئین توربو استفاده میکند که ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته و آنرا از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال میدهد. پیشرانهٔ بامو هم ۵ لیتری V10 اما از نوع تنفس طبیعی است و ۵۰۷ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. مرسدس به پیشرانهٔ بزرگتر ۵.۴ لیتری سوپرشارژ مجهز است اما فقط هشت سیلندر دارد و ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب انتقال داده میشود.
بنابراین هر سهٔ این استیشنها، خودروهای قدرتمندی هستند اما فقط یک ماشین میتواند برنده باشد. در سه درگ اول از حالت ایستاده، آئودی عملکرد بینظیری از خود نشان میدهد و با ثبت زمان ۱۲.۵ ثانیه، با اختلاف زیادی دو رقیب هموطن را مغلوب میکند. پسازاین، مرسدس با ۱۳.۱ ثانیه دوم میشود و بامو هم که در درگ سوم استارت بدی دارد پس از ۱۳.۸ ثانیه از خط پایان عبور میکند. در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت اما وقتی خودروها در اسپرتترین تنظیمات خود قرار میگیرند، بامو نتیجهٔ قبل را کمی جبران کرده و با مغلوب کردن مرسدس، دوم میشود اما آئودی هنوز هم پیشتاز است. در آزمایش ترمز اما آئودی که سنگینترین خودروی جمع است، نمیتواند پیروز شود و این عنوان به مرسدس میرسد.
مشخصات فنی
آئودی RS6 | بامو M5 | مرسدس E55 AMG | |
پیشرانه | ۵ لیتری V10 توئین توربو | ۵ لیتری V10 تنفس طبیعی | ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۵۸۰ اسب بخار | ۵۰۷ اسب بخار | ۴۷۶ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب | عقب |
وزن | ۲۰۲۵ کیلوگرم | ۱۸۸۰ کیلوگرم | ۱۹۱۰ کیلوگرم |
بردیا . فقط آلمان . فقط بنز
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام به همه ی پدالیا
من با اقای رستمی نژاد یه کاری کردیم که هرکی دوست داره میتونه به جمع ما بپیونده
اسمامونو شبیه قدیما میکنیم عین اسم من
نعمت اله آزموده
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰سعدیا گرچه سخندانی و مصالح گویی
به عمل کار براید به سخندانی نیست
امیدوارم در عمل و دانش هم همین گونه باشید
موفق و موید
Rman
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای ازموده
با من اسم و عکسی که گذاشتین و نحوه نوشتن تون خیلی حال میکنم. مخصوصا جملات و کلمات تون که ایرانی هست.
مثل مانا باشید و …
???
نعمت اله آزموده
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اختیار دارید آرمان جان
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بله موافق هستم
درگ بسیار جذابی بود ، امان از توربو
بهنام
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰عجیبه عاشق کامارو ار اس بودی
ولی اینجا نوشتی دوج
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نه بابا
کامارو RS میگفتم چون اینجا بیشتر هست.
هیچی دوج نمیشه.
مهیار . فقط ژاپن . فقط نیسمو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰#مثل_قدیم
#یاد_قدیم
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بعضی ها چه قدر گیر میدن
سَعدیا این قَدر گیر نَدِه بِه ما
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای رستمی نژاد خودمونیما انگار اصلا از هویت ایرانی خوشت نمیاد!!
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰یاد “میلاد، فقط آلمان، فقط بنز” افتادم.
محمد امین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰یه نفر قبلا در رابطه با گشتاور و ضریب تراکم سوال پرسیده بود ،گفتم الان جواب بدم چون اون موقع نشد ، اول اینکه به پارامتر های زیادی مربوط میشه که مهمترین هارو من به ترایب میگم
مهمترین چیز مساحت پیستون هست، چون که با یه فشار ثابت ناشی از احتراق هرچه مساحت پیستون بیشتر باشه طبق رابطه ی زیر نیروی رو به پایین بیشتری تولید میشه و پیستون شتاب بیشتری میگیره
F=PA
نکته ی بعد کورس پیستون هست که مدت زمان انتقال نیرو رو به میلنگ تایین میکنه و هر چه قدر بیشتر باشه گشتاور بیشتر هست ،البته چونکه سرعت پیستون در سیلندر بالا میره معمولا به خاطر استحکاک زیاد ،گشتاور خوب حفظ نمیشه و در دور موتور های بالا قدرت کشیدن از این جور موتور ها سخت هست ،اما شتاب اولیه ی خوبی میدن البته به طراحی گیربکس هم مربوط میشه
نکته ی سوم زاویه سیلندر ها و ارایش موتور هست بهترین ارایش برای گرفتن حداکثر گشتاور w هست و بعد از اون آرایش H هم فوقولاده هست و موتور های فلت هم چونکه برایند گشتاور رو در فضای r3 در جهت محور x قرار میدن ،گشتاور خوبی با مهندسی بالا میشه ازش گرفت ،در کل ارایش موتور بحث خیلی خیلی ریاضی محوری هست که در تایین گشتاور مهم هست
و نکته بعد اینرسی شاتون ها و پیستون ها و میلنگ هست ،هر چه قدر پیستون وزن کمتری داشته باشه ،لختی پیستون در لحصه ی انفجار کمتره وشروع حرکت اسون تره پس نیرو ملایم تر و بیشتر به میلنگ منتقل میشه و اینرسی شاتون و میلنگ هم باید چک بشه ،البته میلنگ نباید خیلی سبک باشه تا بتونه انرژی دورانی پیستون هارو برای سیکل تراکم و خروج دود حفظ کنه
و نکته ی آخر، طول میلنگ هست ،هرچه قدر این طول بیشتر باشه گشتاور بیشتر هست چون اهرم مورد نظر هر چه قدر بلند تر باشه نیروی چرخشی بیشتری تولید میشه و چون فاصله ی سیلندر ها بیشتر میشه ، باید طول موتور رو بیشتر کنن که با افزایش وزن همرا میشه که توی ماشین های سنگین بیشتر جواب میده که اگر دقت کنید از ارایش اینلاین و طول محور زیاد استفاده میکنن
به غیر از اینه عوامل خیلی خیلی شایانی برای تایین گشتاور موتور هست و هر موتر بر اساس ایده ی طراح خودش کارایی خودش رو داره،اما نکات مهم تر همین چهار مورد بود که گفتم ،و سعی کردم به دور از ریاضی و تا حدی ممکن خلاصه باشه ،چون همین بحث اینرسی موتور احتیاج داره که چند ده کتاب رو مطالعه کنید و تخصصی میشه
امیدوارم متوجه شده باشید
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بسیار عالی و فوق العاده. ممنون از شما محمد امین????????????
mahan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰محمد امین جان خسته نباشی.خواستم از اینکه مطلب علمی و قابل تامل گذاشتی به نوبه خودم تشکر کنم
Porsche 911
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰عاشق طراحی های جلوی مرسدس هستم الان خوبن ولی قدیم بی نظیر بودن الان نگاه کنین واقعا از چهره هر سه اونها زیبایی میباره
موتور های v10 که واقعا به معنای واقعی محشر بودن قدرت های بالا و….. که اینارو تبدیل کردن به سه هایپر استیشین آلمانی🇩🇪
بین این سه تا واقعا انتخاب خیلی سخته و هر کدوم زیبایی خودشونو دارن انتخاب نمیکنم چون هر سه تا بی نظیرن
خیلی ممنون که پوشش دادین آقای دهقان
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان جان از شرایط خودرویی روسیه میگی
مثلا اینکه خودت CLS 63 AMG داشتی ، چنین ماشینی در چه حد است در روسیه ، یعنی منظورم این هست که برای بیشتر مردم غیر قابل دست رس است مثل ایران و ماشین فوق خفن است و خلاصه چنین ماشینی از لحاظ قیمت و ، وَضع اوضاع چه چه طور هست در روسیه
و اینکه شرایط خودرویی روسیه چه طور است؟
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی میخواستم بدونم که مثلا یک دانشجو یا یک جوان که در روسیه زندگی میکنه ، اگه بخواد یک ماشین اسپرت بخره برای اینکه با رانندگی اصطلاحا حال بکنه ، در واقعا اصلا ماشین اسپرت هست که بخواد بخره
اگه هم باشه قیمت ها به نسبت چه طور هست
مثلا نیسان زد است یا ماسل کار
مثلا اگه نیسان زد باشه ، قیمتش بالاست یا معقول هست یا…..
چه طور هست بازار روسیه
mahan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام محمد جان اول باید روسیه رو بشاسی.روسیه کشور غنی هست هم از لحاظ نفت و گاز و مواد معدنی و معادن بزرگ داره و بسیار پهناور هست اما متاسفانه بسیاری از اطرافش خالی از سکنه هست و اصلا کشاورزی قوی نداره و خوراکی گرونه و فقر و بزهکاری و خلاف در روستاها و شهر های مرزی کوچکش بیداد میکنه به طوری که گاهی پلیس هم پیشنهاد میکنه یک مسیر هایی رو نرید یا خودروهای لوکستون رو توی پارکینگ های شخصی نگه ندارید و توی پارکینگ های مجاز بگذارید چون خیلی مورد توجه خلافکار ها هست البته فقط در و داهات ها نیست درسته که سطح امنیت در روسیه نسبتا بالا می باشد و مردم امنیت نسبی دارنداما باید به اقدامات احتیاطی عمومی توجه داشته و از راه رفتن شبانه در محله هایی مانند Solntsevo در مسکو یا مورینو در سنت پترزبورگ خودداری کنیم و توی هر باری نریم و اگر درگیر شدیم شدیدا موضوع رو ختم به خیر کنیم…من تو مسکو زندگی می کردم پایتخت کشور روسیه هست. مسکو بزرگترین شهر اروپا و پرجمعیتترین شهر روسیه هست و همچنین این شهر یکی از شهرهای لوکس در قاره اروپا و یکی از گران ترین ها به شمار میرود.در کنار مسکو شهر های سنت پترزبورگ.کازان.سوچی و پرم(بیشتر تفریحی هست و نیمه گرمسیر و معتدل هست پارک ها و کوهستان های زیادی داره).پسکوف(تاریخی هست و پر از کلیسا ها و معماری های زیبا).امسک(صنایع مهمی نظیر صنعت برق، صنایع تولید مواد غذایى، صنایع چاپ، صنایع شیمیایی، پتروشیمی و هوافضا داره) این ها شهر های خوب هستند و صد البته گرون و در کنارش کلی ابادی هست که گاهی اسمشو نمیشنوی و شرایط زندگی این شهر ها با سایر شهرها زمین تا اسمون فرق داره.شایط تحصیل توی روسیه جز بهترین هاست و واقعا اساتید دیوونه و مخی داره و جز عجایبی هستند و مدارک دانشگاهاش در دنیا بسیار معتبر هستش.مردم ایران و روسیه، شباهتهای فرهنگی بسیاری با هم دارند یکمی بالا پایین ولی خودم نسبت به خارجی خای دیگه بیشتر با روس ها اخت شدم و رفیق شدم به علت تشابه های زیاد شاید یکبار در مورد فرهنگ و رفتار و ادابش بگم براتون.واحد پولش روبل هست.زندگی در شهر های مسکو و سنت پترزبورگ بسیار گران هست و اکثر سیاست مدار ها و تجار و شرکت و کارخونه دار ها و خانوادههای ثروتمند زندگی می کنند.هزینه حمل و نقل در روسیه بازم بستگی به شهرتون داره ولی کلا گرون هست و بهتره کارت حمل و نقل داشته باشید .همچنین قطار و مترو و تاکسی و شبکه حمل و نقل زیرزمینی زیاده داره که خلاصه تو این کشور پهناور هیچ وقت بی وسیله نمی مونید.پیدا کردن کار تو روسیه سخت هست حتی برای روس ها چه برسه مهاجران ولی درامد ها همانند هزینه ها بالا هست.اختلاف طبقاتی مشهود است و یا تعداد زیادی در فقر مطلق زندگی می کنند.با وجود برترین دانشگاه ها خدمات بهداشتی و درمانی در کشور روسیه از کیفیت پایینی برخوردار است. تصاویری که سالانه از مراکز درمانی کشور روسیه منتشر می گردد گواه این است که گاهی به دلیل امکانات ضعیفی که در مراکز درمانی وجود دارد بیماران در روسیه دچار مشکلات جدی می گردند.از لحاظ گرانی شبیه ایران هست با این تفاوت که تو ایران گمرک بسته هست و کالا ها محدود هستش ولی در روسیه هر چی بخوای پیدا می کنی.لازم نیست در مورد الکل که با زندگی در روسیه عجین شده صحبت کنم.برسیم بحث خودرو این ها یکم مقدمه بود تا روسیه رو بهتر درک کنی البته باز خیلی چیز هارو نگفتم و نمیشد گفت.
اولا خرید خودرو در روسیه با سایر نقاط کمی متفاوت هست.روس ها علاقه زیادی به ثبت نام دارند چه کارکرده چه صفر کیلومتر باید اول ثبت نام کنید.ثبت نام خودرو به طور انحصاری در کشور روسیه انجام می شود.اگر در روسیه خودرویی خریدی، زمان تمدید ویزای اقامتت همراه با ، ثبت نام خودروی خود را نیز تمدید بکن. خرید ماشین های کار کرده در روسیه، شبیه خرید خودروهای صفر است.ثبت نام شما به صورت یک قرارداد کتبی با فروشنده (در روسیه، 3 نسخه) است که امضاء می کنید، در آن جزئیاتی از مشخصات خود، اطلاعات مربوط به گذرنامه خود و مشخصات خودرو را می نویسید. قراردادها کم و بیش استاندارد هستند.
مراحل ثبت نام:
1.اول قبل از هر چیزی باید مطمئن بشید که صاحب قبلی .خودرو را در یک سازمان بازرسی ترافیک جاده ای ثبت نام می کند.
2.حال می توانید با خیال آسوده خودرو را به نام خود بزنید. برای این کار شما باید، یک فرم مشخص، گذرنامه/شناسه خود، ثبت نام خود در روسیه، قرارداد، گواهینامه ثبت خودرو و گذرنامه خودرو که توسط فروشنده به شما داده می شود را برای یکی از دفاتر راهنمایی و رانندگی که در آن ثبت نام کرده اید، ارسال کنید. روند تشکیل پرونده این اسناد حدودا تا 2 روز طول می کشد و شما برای این روند باید مبلغ 3000روبل پرداخت کنید.البته الان نمی دونم دوره ما این قدر بود.
3. علاوه بر این ها، شما باید یک بیمه نامه اجباری به نام OSAGO خریداری کنید.
4.با اتمام این روند، شما باید هزینه ای را که با صاحب قبلی خودرو گفتگو کرده اید را پرداخت کنید. حال شما صاحب یک خودرو هستید.
5. گواهینامه رانندگی بین المللی برای شهروندان خارجی معتبره و اگر مثل من علاقه به سفر با ماشین به کشور های همسایه رو داشته باشید بهتره گواهینامه بین المللی بگیرید.
حالا لازم نیست من در مورد خودرو های قدیمی و روسی و ارزان برای قشر فقیر بگم چون کسی دوست نداره همچین زندگی رو تو روسیه داشته باشه خب چه کاریه ایران هست!خودرو در روسیه نسبت به امریکا و کانادا و ایران و انگلیس ارزانتر هست.با وجود تعرفه ۲۶ درصدی برای خودروهای کامل و ۵ درصدی برای قطعات منفصله (CKD)، بهای خودرو در روسیه نسبتاً ارزان و مناسب است، ولی برای مردم خودش انچنان ارزان نیست ولی انچنان گران هم نیست با این حال فقط حدود 60 درصد میتونند خودرو های برند های غیر روسی و جدید رو بخرند.با این حال اکثرا که اقشار متوسط هستند ترجیح میدن برند های لادا و کیا و هیوندای و رنو و تویوتا و نیسان داشته باشند.البته خودرو های خوب رو بیشتر در شهر های خوب میتونید ببینید ولی کلیتش وضعش بد نیست.افراد مرفه هم بیشتر برخی مدل های بنز و بی ام و و رنجروور رو میتونند بخرند و لکسوس و ائودی سوار هستند و ازینا مرفه تر که خیلی کم هستن و افراد با نفوذ و سرمایه دارهای کلان کشوری و سرمافیایی های بزرگ و… رولزرویس و فراری و لامبورگینی و استون مارتین و بنتلی و رنجروور و … سوار میشند.
قیمت خودرو های المانی و انگلیسی همه جای دنیا گرون هست و روسیه هم استثنا نیست اما میتونی با قیمت خوب خودرو های سایر برند هارو سوار بشی مثلا تویوتا و کیا و هیوندای و لکسوس رو میتونی با قیمتی مناسب بخری.همچنین خودرو های امریکایی متاسفانه کم طرفدار هستش و کم پیدا میشه.cls رو حدود 9 میلیون روبل خورده ای نمیدونم 600 یا 700 هزار روبل خورده اش بود فک کنم به دلار امریکا حدود 130کمتر یا بیشتر بود و خریدم و g550 ای ام جی رو هم 10 میلیون روبل خریدم که البته چون نسخه amg بود و اینکه موجود نبود و باید وارد میشد و با یسرس هزینه ها همین حدودا تموم شد و بهترین خودرویی که خریدم رنجروور اتوبیوگرافی اس وی بود که یکی از گرون ترین ها در همه جای دنیا هستش و حدود 17 میلیون روبل برام اب خورد که این یک رقم وحشتناک و زیاد هست تو روسیه و میشه یک خونه خیلی خوب در مسکو خرید.قیمت دلاریش حدود 220 هزار به بالا بود اگه اشتباه نکنم.که چشم ها رو توی خیابون ها به سمتت منعطف می کرد و توجه زیادی جلب می کرد.البته همچین خودرو هایی رو هر کسی تو روسیه توانایی خریدش رو نداره و افراد کمی توانایی خریدش رو دارند مثل تموم دنیا اما خوبی روسیه نسبت به ایران اینه که میتونی با قیمت معقول هر ماشینی که دوست داری بخری و اکثر شرکت های نظیر بنز و بی ام و و کیا و هیوندای و تویوتا و رنو کارخونه دارند روسیه و فقط مدل های خاصی از بنز و بی ام و وارد میشه بیشترشون همون جا تولید میشن و یا رنجروور و استون مارتین و خیلیا که خط تولید ندارند نمایندگی های فعال و عالی با خدمات رسانی بی نظر دارند ولی در کل یک جوانی که توی ایران جز قشر خوبی هست تو روسیه به نسبت زندگی بهتری داره.البته بازار دست دوم خیلی خوبی هم داره و من رنجروور اسپرت رو دست دوم خریدم نزدیک 4 میلیون روبل و در صورتی که کمتر از نصف قیمت نمونه صفر هستش.البته باید به اندازه افت قیمت خودرو ها هم توجه کنی و هم اینکه قیمت تعمیرات خودرو گرونه و همه اینارو باید محاسبه کنی
برقیه جارو برقی BG
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی ممنون اقا محمد امین عالی و مفید
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰عوامل بسیاری تو گشتاور تولیدی موتور دخیل هستن ،ولی طول میل لنگ قطعا یکی از اون ها نیست. خوشحال میشم بیشتر در این مورد توضیح بدید.
محمد امین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نه اتفاقا رابطه ی مستقیم داره ،چونکه t=f.d
با طول میلنگ رابطه ی مستقیم داره ، و هرچه فاصله ی سیلندر ها نسبت به سیلندر های مجاور بیشتر باشه، پس میلنگ هم بزرگتر میشه و به بخش بزرگ تری از میلنگ نیروی محور عمودی وارد میشه و میلنگ هم به نیروی چرخشی بیشتری تبدیلش میکنه ،به طراحی میلنگ هم بستگی داره که چه قدر از نیروی عمودی رو به نیروی چرخشی تبدیل کنه تا اصطلاحا بالانس کاملتر باشه و اطلاف قدرت کمتر بشه
اصلا اگر دقت کرده باشید در ساخت موتور های کشتی که گاها بیش از ۵ ملیون نیوتون متر گشتاور تولید میکنند سعی میکنن فاصله ی پیستون اول و آخر رو تا حد ممکن بالا بگیرن ،تا در کمترین دور موتور به این مقدار گشتاور برسن
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰رابطه مستقیمی با طول میل لنگ و نیروی پیستون نمیبینم و چنین چیزی رو تابحال نشنیدم. با توجه به همون فرمولی که نوشتید بنظر میرسه اون رو بد میخونید، وگرنه T=f*d اساسا به چیز دیگه ای اشاره میکنه و ربطی به طول کل میل لنگ نداره، d اینجا نشون دهنده طول لنگ هست.
تا اونجایی که میدونم افزایش طول میل لنگ علاوه بر اینکه فایده خاصی نمیتونه داشته باشه بلکه باعث اتلاف انرژی بیشتر و افزایش تنش در ساختمان اون میشه که اصلا چیز خوبی نیست.
اگه حرف هاتون رو اشتباه متوجه شدم اصلاح کنید.
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰من رابطه مستقیمی نمیبینم، بنظر میرسه فرمول رو بد تعبیر میکنید، در فرمول T=f*d هیچ اشاره ای به طول میل لنگ نمیشه، اون d فقط به طول لنگ اشاره میکنه، نتیجتا افزایش یا کاهش طول محور انتقال که همون میل لنگ باشه تاثیری در گشتاور خروجی نداره،
ولی این افزایش طول باعث افزایش وزن و در نتیجه افزایش اتلاف توان و انرژی میشه همچنین باعث افزایش تنش در میل لنگ میشه، به همین علت منطقی نیست که طول میل لنگ بلندتر باشه بدن.
اگه اشتباه میکنم تصحیح کنید.
محمد امین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دوست عزیز، با یه مثال میگم، هر چه قدر که طول یه پیچ گوشتی بیشتر باشه، پیچ راهتر باز میشه و در اینجا میلنگ هم حکم پیچ گوشتی رو داره
اگر بخوایم زیاد وارد این موضوع بشیم، نسبت
مربع نصف کورس پیستون ضرب در عدد پی به شفت میلنگ هم در گشتاور تاثیر گزار خواهد بود چونکه اگر اهرم چرخ و میله رو در نظر بگیرید هرچه قطر چرخ بیشتر باشه ، نیروی چرخشی میله بیشتره که اینجا شفت میلنگ هست
حتما اگر وقت داشتید کتاب مبانی مهندسی موتور های احتراق داخلی ویلارد پاک رو بخونید، چند تا جلد هست ،قطعا اونجا بهتر متوجه میشدید
ممنون از توجهتون
Twin H Power
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰طول لنگ میل لنگ که با طول شاتون و کورس پیستون مرتبط هست هر چه بیشتر باشه گشتاور بیشتری داریم .
منظور از طول لنگ فاصله یاتان متحرک (اونجا که شاتون وصل میشه ) تا یاتاقان ثابت یا مرکز میل لنگ هست
زیزیگولو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰درگ، مسابقه ای از جنس هیجان???
""new ""RAMIN
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خب دوستان نمیدونم ایا اون رقابت درگ بی ام و با سوپرا رو یاد دارین یا نه
که من یه من یه مقایسه گذاشتم بین اس یو وی های فول سایز یا پرچمدار 5 خودرو ساز بزرگ از 5 کشور جداگانه.
حالا این بار مقایسه کراس اورر های نیمه فول میخوام انجام بدم و عکس داخلشون رو بدم و شما دوستان قضاوت کنید کدام بهترن. البته قیمت مهم نیست ! این بار کاندید ها عوض میشه.
ژاپن = مزدا / کره = کیا / چین = بستیون( زیر مجموعه faw و برادر کوچکتر هونگکی!)
اروپا = بی ام و / آمریکا = شورلت
خودرو ها عبارت اند از : شورلت کابتیوا ls // بی ام و x1 // بستیونT77 // کیا اسپورتیج نسل جدید // مزدا cx5 //
نکته * گرونترین خودرو این لیست بی ام و X1 و ارزان ترین بستیون T77 هست.
ارزان بودن دلیلی بر بد بودن نیست. ولی خب. عکس ها چیز های زیادی میگویند.
مزدا cx5 عکس داخل ?
http://www.salehcars.com/public/storage/products/in_5fa0258823c9b1604330888.jpg
کیا اسپورتبج نسل جدید عکس داخل ?
http://www.salehcars.com/public/storage/products/in_5f2e680c33b271596876812.jpg
بی ام و X1 نسل جدید عکس داخل ?
http://www.salehcars.com/public/storage/products/in_5f4299fb185741598200315.jpg
شورلت کابتیوا ls عکس داخل ?
http://www.salehcars.com/public/storage/products/in_5f1ea2cba32c91595843275.jpg
بستیون T77 عکس داخل?
http://www.salehcars.com/public/storage/products/in_6096e0523c5421620500562.jpg
خب . این هم عکسا.
در مقایسه قبل من یادم رفت بگویم رتبه بندی کنید. ولی این بار بدون تعصب و بدون اینکه در نظر بگرید برندی چینی هست یا کره ای یا اروپایی رتبه بندی کنید و به کامنت من پاسخ بدید کدام خودرو در رده کراس اورر با کیفیت تر از بقیه کاندید ها هستش. این کراس اورر ها بین 20 الی 38 هزار دلار قیمت دارن
منتظر نظراتتون هستم ?
پدال کامنتمو منتشر کن ? براش زحمت کشیدم. با سپاس… ??
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خب باتوجه به عکس هایی که من دیدم
داخل مزدا زیاد جالب نبود
داخل بی ام وه هم با کیفیت بود ولی نه خیلی با کیفیت
داخل شورلت هم خیلی با کیفیت نبود دوست نداشتم
داخل ماشین چینی هم طراحی زیبایی داشت، میتونم بگم زیبا ترین دیزاین داخلی بین این ۴ تا ماشین
در مورد کیفیت داشبورد چینی هم هرچی زوم کردم چیزی نفهمیدم
فکر کنم پلاستیک نرم باشه
در کل بهترین کیفیت بین این ۴ ماشین بی ام و بود
بهترن طراحی بین این ۴ ماشین چینی
داخل شورلت بی کیفیت بود
مزدا هم خیلی خاص نبود
اسپرت تیج خیلی افتضاح
مهیار . فقط ژاپن . فقط نیسمو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰1بی ام و
2بستیون
3مزدا
4شورلت
5کیا
(نظر شخصی) بستیون با بی ام و هم فرق انچنانی نداشت
BenzSLR
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نظر منم مثل مهیار
porsche
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بستیون
کیا
شورلت
مزدا
بی ام و
آرین فقط لکسوس فقط ژاپن
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰۱ مزدا
۲ بستیون
۳ بی ام و
۴شورلت
۵ کیا
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱اول بی ام وه بعد کیا بعد بستوین بعد مزدا بعد شورلت
GT
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرم با ابهت ترین مرسدس E کلاس همین مدل هست، جلو پنجره، سپر و چراغ های دایره ای متصل فوق العاده زیبا هستند اصلا هیچ تضادی با هم ندارند، مدل سدان و کوپه اش هم که دیگه اوج زیبایی هستند این نسل، ای کاش مرسدس دوباره برگرده به همون روز هایی که به جای یه نمایشگر منهنی، با چوب و چرم ماشین میساخت و طوری کابین را تزئین میکرد که آدم فقط میخواست بهش نگاه کنه
Aryan kia
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظر من آئودی بهترین استیشن ساز هستش
?מקסימיליאן ، רק מקלארן?ماکسیمیلیان ، فقط مکلارن?
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بین آلمانی ها بدون توهین به مابقی سلایق ، از نظر من فقط پورشه ، کمی هم با چاشنی بنز.
(بدون توهین به مابقی سلایق)
ولی خوب ، آئودی پدربزرگ قدرتمندتری بود???.
?מקסימיליאן ، רק מקלארן?ماکسیمیلیان ، فقط مکلارن?
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰مدیر سایت عزیز بنده یهودی نیستم و مسلمان هستم.
نام کاربری ام را بخاطر علاقه به زبان حضرت ابراهیم ، عبری انتخاب کردم.
گفتم اطلاع دهم فردا به جرم جاسوسی دستگیر نشوم?.
باتشکر.
نعمت اله آزموده
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون بنده فکر میکردم زبان ابرهیم نبی (ع) سریانی باشد
نعمت اله آزموده
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰رمز گذاری در حد رمز های داوینچی برای لو نرفتن تانک هلی کوپتر و مسلسل
?מקסימיליאן ، רק מקלארן?ماکسیمیلیان ، فقط مکلارن?
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بفرما ما ایرانی ها ، داوینچی هم شدیم ???
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دقت کردین سایت خلوت شده
تعداد کامنت ها احساس میکنم یه ۱۰ ،۱۵ تایی پایین اومده ، چرا؟!
کوشا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰تو سایت مطلب جنجالی نبود این یکی دو روز. صبر کن تا یه خبر فراخوان کره ای یا ژاپنی بیاد یا مقایسه ی یه خودروی آلمانی و آمریکایی و یا یه خبر در مورد سهام تسلا تا جوری شلوغ بشه سایت که حالت از هرچی کامنت و سایت خودرویی بهم بخوره!!!
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰من دیگه خبر از تسلا بیاد، کاری ندارم، فقط خواهشا اگه باز یک خرابکاری از تسلا بود ، طرفدار ها نیان ماست مالی کنن و توجیه .
من هنوز فاز این هایی که زیر فراخوان ها میان و یک سری نظرات فوق کارشناسانه میدن رو نفهمیدم
دقت کرده باشی من اصلا در فراخوان ها نیستم و کامنت نمیدم . عادی هست فراخوان .کجاش عجیب هست؟!
Rman
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی ها تو سایت چند روزه نیستن
2646
Navid0098
Sina
Amir
و …
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آره، نوید نیستش ، احتمالا برای پست آیونیک ۵ که تازه اومد بیاد و بگه میسوزین ،میمیرین، نخرین کره ایی ،فلان ،…..،……،…….
?מקסימיליאן ، רק מקלארן?ماکسیمیلیان ، فقط مکلارن?
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰مدارس و امتحانات ، وضعیت اقتصادی و کرونا!!!
گرانی و فقر و…!
?
mahan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام دوست عزیز خوش امدی.متاسفانه هیچ کدوم ازینا مایه خنده نیستش.
زیگما
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰چه خودروهای فوق العاده ای
?מקסימיליאן ، רק מקלארן?ماکسیمیلیان ، فقط مکلارن?
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰همینطور است ، آلمانی ها همه یک هنر اند☺??
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰میشه گفت از آخرین نسل های خودرو های جذاب آلمانی.
عاشق E کلاس استیتم.
PHILIPP
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نه نسل 2008-2015 هم عالی بود
Porsche 918
Mercedes Benz SLS/SLS Black
SL65 Black
C63 Black
Audi R8
BMW i8
و کلی دیگه که الان یادم نیست
عالی بودن اون سالها