آئودیدوج

جدال 10 سیلندرهای آمریکایی و آلمانی: وایپر در برابر R8

صدای متمایز پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر… خودروهای شاخصی در دنیا وجود دارد که از چنین نیروگاهی استفاده می‌کنند و در این ویدئو ما شاهد دو نمونه از برجسته‌ترین آن‌ها خواهیم بود. داج وایپر در طول عمر حدود ۳۰ ساله خود فقط از چنین پیشرانه‌ای استفاده کرده است. آئودی R8 نیز به سلاح مخوف لامبورگینی مجهز بوده و حالا زمان آن فرا رسیده تا این دو خودرو در یک مسابقه هیجان‌انگیز داشته‌های خود را به رخ یکدیگر بکشند.

هر دو خودرو از پیشرانه‌های ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی استفاده کرده و ظرفیت حمل ۲ نفر را دارند. کانال یوتیوب تراک دی اخیراً برخی ویدئوی های درگ از خودروهای متنوع را منتشر کرده است و نهایتاً دو خودرو به فینال راه یافته‌اند که یکی پیشرانه جلو و دیگری پیشرانه وسط بوده است.

البته این دو خودرو خیلی هم شبیه هم نیستند. جدای از مکان جاگذاری پیشرانه، وایپر اندکی اصلاح شده و دارای هدرز و تنظیمات پیشرانه بهتر است. در ویدئو گفته می‌شود که پیشرانه ۸.۴ لیتری این خودرو قدرت حدود ۷۰۰ اسبی تولید می‌کند که در مقایسه با قدرت ۵۳۲ اسبی نسل دوم R8 بسیار ناعادلانه به نظر می‌رسد. البته R8 خودرویی چهار چرخ محرک بوده و از گیربکس دوکلاچه سود می‌برد. البته پیشرانه این خودرو نیز استوک نیست و از تیون مرحله ۲ استفاده کرده و قدرت ۶۷۰ اسبی دارد. در کل این مسابقه می‌تواند جذاب باشد.

شکل برگزاری مسابقه هم کمی متفاوت است. بجای لانچ دو خودرو از حالت سکون و طی مسافت ۴۰۰ متر، این درگ به‌صورت رولینگ انجام می‌شود. باید اذعان کرد راننده آئودی به نظر می‌رسد کمی زودتر لانچ کرده و اوضاع را تحت کنترل دارد.

در مسابقه دوم وایپر احتمالاً کمی دست برتر را داشته است. مزیت این خودرو از همان ابتدا دیده شده و وایپر پیروز میدان می‌شود. درگ رولینگ از سرعت پایین‌تر هم انجام می‌شود ولی مشخص نیست که سرعت پایین‌تر برای وایپر مزیت بوده است یا خیر.

با پیروزی‌ای که دو خودرو به دست می‌آورند مسابقه سوم تعیین کننده برنده نهایی خواهد بود اما متأسفانه مشکلات فنی مانع از برگزاری آن می‌شود. به همین خاطر مسابقه با سؤالاتی به پایان می‌رسد. به نظر می‌رسد وایپر مزیت محسوسی داشته اما آئودی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شاید برنده واقعی این مسابقه ما هستیم که می‌توانیم از سمفونی گوش‌نواز دو سوپرکار ۱۰ سیلندر لذت ببریم!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. رها

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی برای وایپر دلم تنگ شده بود ، شاید یک روزی دوباره بیایید شاید.

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Reza

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      R8

      موافقم 3
      مخالفم 8
    2. تنها

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (19 ديدگاه)

      به احتمال زیاد مثل برانکو برمیگرده

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. Mad.z.Max

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    متاسفانه چیزی رو نمیشه برداشت کرد از نظر فنی، چون هردوشون تیونینگ شدن..
    فقط به قول نویسنده میشه از شنیدن و دیدن لذت برد

    (وایپر خیلی مخوفه
    این تضاد رنگ طلایی طور و آبی آر اِیت هم خیلی خوب درومده )

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. ارشیاsvj

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اصلا نمی شه فهمید عملکرد کی بهتره ولی برای اولین بار نمیدونم از کدوم بیشتر خوشم میاد!!!

  4. امیر

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    با اینکه بنظرم هیچ اعتباری این ویدیو نداشت ولی بازم دیدن دوتا اسطوره خوش صدا خیلی جذاب بود
    ای کاش قوی‌ترین نسخه هردو به صورت استوک در حال رقابت باشن
    البته اگه نگاهی به تایم هردو در جهنم سبز بندازیم ، بهترین مشخص میشه!
    وایپر یه اسطورس
    وایپر مثل دیمن یه راننده واقعی رو میطلبه چون دنده دستیه!
    خدای گشتاور!!!!

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. Solid Snake

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (71 ديدگاه)

    وایپر تایم اتک یکی از بهترین نسخه های وایپر بود این ماشین بعد از این هم سال هنوز یه همچین شتاب ثانویه خفنی داره اصن فکرشم نمیکردم بتونه آر8 رو بزنه

    افعی هنوز افعیه

  6. Dayan5775

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    R8 فوق العادس واقعا،به احتمال زیاد اگه هر دو استوک بودن آئودی برنده بود تو دو حالت درگ،وایپر هم قابل احترام ترین خودروی امریکایی هست از نظر من

  7. Dna

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    چ سر و صدایی داخل وایپر نسبت به R8دقیقه 4 ثانیه تقریبا 25

    1. حمید

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (371 ديدگاه)

      کیفیت کابین وایپر در حد ال ممد خودمونه !

      موافقم 2
      مخالفم 3
  8. hadi

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    وایپر باید نارنجی باشه نه آبی یک بخش ابهت ماشین به رنگشه

  9. حسین دهمرد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    حیف

  10. مهرداد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    این ترکیب رنگ R8 چقدر خوب شده بود. صدای موتور لامبورگینی هم فوق العاده. وایپر هم ازون ماشینای خاصه

  11. Mahdi

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    هر دو اسطورن و نمیشه بینشون انتخاب کرد ولی به نظر من R8 بهتره

  12. جواد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    وایپر …فقط وایپر… این اتومبیل به هیچ وجه از ذهنم نمیره…همه اتومبیل های دنیا هم باشن.. فقط وایپر….این تیون شده ها تو قطر و امارات مبینی.. دلت می خواد همه شو داشته باشی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. OMID

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    جالبه جفت موتورها ساخته لامبورگینی هستن:)
    موتور وایپر رو لامبورگینی زمانی که زیرمجموعه کرایسلر بود طراحی کرد بر اساس موتور پیکاپ
    موتورr8 هم به سفارش ائودی توسط لامبورگینی ساخته شد

    1. شاهین

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      سنگین بود
      دوستانی که دیس دادن با دنده سبک حرکت کنید

      1. حسن

        ۲۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2090 ديدگاه)

        سال ۱۹۸۶کرایسلر کمپانی را خرید و با تولید و طراحی دیابلو پایه گذار فلسفه ی جدید تولید و طراحی برای لامبورگینی شد همچنین نامگذاری جدید برخلاف مخالفت اعضای قدیمی به اصرار مدیران کرایسلر بود .
        دیابلو به‌تنهایی توانست روند تولیدات شرکت را تغییر دهد. در حقیقت با ظهور این محصول بود که ابرخودروهای عظیم لامبورگینی با فلسفه کوپه‌های سایز بزرگ موتور وسط تولید شدند.این خودرو زیرساخت اصلی ظاهری و باطنی دیگر تولیدات شرکت شد.

  14. Farzad

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    وایپر یه گنده لات واقعیه ، امیدوارم دوباره ظهور کنه .

  15. SRT

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (625 ديدگاه)

    SRT10 کبیر!
    انتخاب من تا ابد.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. حسن

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    طراحی بیرونی وایپر واقعا برای اینده بوده بعد اینهمه سال هنوزم رخ وایپر از R8 زیباتره . ائودی R8 در طراحی جلو پنجره برای یک خودروی اسپرت ضعیف عمل کرده.
    کاملا واضحه که وایپر خیلی سرتره اینا میشه از جبران فاصله در تست اول با وجود حرکت زودتر ائودی و ایجاد فاصله زیاد در تایم دوم به وضوح دید

  17. محمدهادی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    من اینجا اومدم این بحثو عنوان کنم برم

    تنها چیزی که نظرمو تو این پست به خودش جلب کرد،احترام تمام کاربرا به جناب وایپر اعظم بود
    واقعا ازون اسماست که قلب هیچ ماشین بازی نمیتونه حس بد بهش داشته باشه
    این ویژگی ناااب و منحصر بفرد وایپر بوده درطول تاریخ حیاتش
    امیدوارم همین روزا سروکلش مجدد پیداشه

  18. آرش

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ردلاین وایپر ۶۲۰۰ هست ولی ردلاین آئودی ۹۰۰۰.
    کسی دلیل این تفاوت زیادو میدونه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا