استیشنها معمولاً خودروهای چندان هیجانانگیزی نیستند اما آئودی یکی از دلایلی است که این ماشینهای خانوادگی را به خودروهای پرفورمنس خواستنی تبدیل کرده است. به همین دلیل، وقتی از استیشنهای پرفورمنس صحبت میشود، مدلهای RS4 و RS6 اولین نامهایی هستند که به ذهن میآیند. ما قبلاً شاهد یک مسابقهٔ درگ بین نسلهای RS4 بودهایم و حالا وقت آن رسیده تا چهار نسل برادر بزرگتر نیز در مسافت ۴۰۰ متر به مصاف هم بروند. این درگ توسط کارواو برگزار شده که دو سال پیش درگ بین نسلهای مختلف RS4 را ترتیب داده بود.
پیش از تماشای ویدئوی این رقابت خانوادگی بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. قدیمیترین خودروی این جمع، RS6 نسل C5 است که از یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. نسل بعدی با کد C6 به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V10 توئین توربو مجهز است که نسخهای از همان پیشرانهٔ آئودی R8 و لامبورگینی گالاردو محسوب میشود. این موتور ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نسل C7 در سال ۲۰۱۳ با ۵۶۰ اسب بخار قدرت معرفی شد که توسط یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود اما نمونهای که در این درگ حضور دارد از نوع پرفورمنس است و ۶۰۵ اسب بخار قدرت دارد.
این یعنی RS6 پرفورمنس نسل قبلی از RS6 استاندارد نسل فعلی قویتر است زیرا در سینهٔ این نسل یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است. همهٔ این استیشنهای اسپرت به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز هستند اما گیربکسهای آنها باهم تفاوت دارد. در همین حال، سبکترین عضو جمع، نسل C5 با ۱۸۶۵ کیلوگرم وزن و سنگینترین نسل C8 با ۲۰۷۵ کیلوگرم وزن است. خب با توجه به این اعداد، به نظر شما کدام نسل در درگ پیروز خواهد شد؟
مشخصات فنی
RS6 C5 | RS6 C6 | RS6 C7 | RS6 C8 | |
پیشرانه | ۴.۲ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۰ لیتری V10 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۵۸۰ اسب بخار | ۶۰۵ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۶۵ کیلوگرم | ۲۰۲۵ کیلوگرم | ۱۹۵۰ کیلوگرم | ۲۰۷۵ کیلوگرم |
GT
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ژرمن ها در هر چیزی که پیشرفت داشتند، صدا را خفه کردند
نه آئودی نه بنز نه پورشه و حتی بعضی مواقع بی ام و هیچ صدای جذابی ندارند، در حالی تا ۵،۶ سال قبل بهترین صدا ها را تولید میکردند
Philipp
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰این بدلیل فیلترهای سخت گیرانه آلمانه
مجبور میشن چندین تا فیلتر توی خود اگزوز بزارن که صدا رو خفه می کنه
گربه سرابی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی ماشین کاربردی و خوبیه ?
هم جا دار و راحت ?
هم سریع ?
BenzSLR
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰فرض کنید ۴ غول آلمانی رو یک خودرو کارکنن. اسپرت و خشنی بی ام و مهندسی پورشه زیبایی آئودی و ظرافت و قدرت مرسدس بنز .
Porsche
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بله البته برخی خودرو های آلمانی هستن که صدای جذابی داشته باشن
همین دیروز carwow درگی که بین M440i و M4 جدید و قدیم برگزار کرد ببینید که M4 نسل قدیم چه صدای زیبایی تولید میکنه
نعمت اله آزموده
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰صدا های موتور های ۱۲ سیلندر بنز هم بسیار زیباست
RezaRs
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اختلاف وزنو که یانی جبران کرده ماشالا
GT
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰??
یانی خودش به تنهایی به اندازه دو تا مت واتسونه?
محمد رستمی نژاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰این یانی که میگین کی هست
دیدم تو درگ های مت واتسون هستد
معمولا هم وقتی سوپراسپرت میارن میاد
کیه؟
Porsche
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰یانی مایز یکی از دوست های مت واتسون که در برخی درگ ها به قول خودت سوپر اسپورت ها و خودرو های سریع میاد هست که خودش چنل داره و یوتیوبر حرفه ای هست