آئودیبی ام و

درگ پرتقال و سیب! ب‌ام‌و M3 CS در برابر آئودی RS4 آوانت

آئودی RS4 آوانت یکی از غلط‌اندازترین ظاهرها را در بین خودروهای گوناگون داشته و اگرچه ظاهر آن خبر نمی‌دهد از سِر درون! ظاهر خودرو سریع نیست و در واقع شبیه بچه‌های سوسول پس از یک بازی فوتبال می‌باشد. البته زیر کاپوت آن چیزی وجود دارد که می‌تواند در برابر ب‌ام‌و M3 CS به خوبی قد علم کند.


با این تفاسیر، دست‌اندرکاران CarWow این دو خودرو را در سه تست درگ از سکون، درگ در حال حرکت (رولینگ) و تست ترمز شرکت داده‌اند. اگر فعلاً ویدئو را ندیده‌اید پس دست نگه دارید! بیایید نگاهی به اعداد بیندازیم.

ب‌ام‌و M3 CS
همان‌گونه که گفتیم این دو خودرو اساساً از نظر پیشرانه‌ها در یک دسته قرار می‌گیرند. ب‌ام‌و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۶۰ اسب بخار سود می‌برد. این پیشرانه با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه هماهنگ شده و نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

آئودی RS4 آوانت
از طرف دیگر آئودی را داریم که تقریباً همان قدرت رقیب (۴۵۰ اسب بخار) را داشته و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیرو به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. البته این نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک به هر چهار گوشه فرستاده می‌شود که در درگ ۴۰۰ متر از سکون شاید یک مزیت باشد.

آئودی RS4 آوانت
در این تست RS4 آوانت برنده می‌شود. البته برتری ارباب حلقه‌ها در درگ ۴۰۰ متر از سکون تنها یک‌دهم ثانیه بوده است. موضوع جالب اینکه M3 CS در زمان لانچ کمی تعلل کرده و حتی با تلاش‌های مت واتسون برای خنثی کردن این تأخیر، مسافت ۴۰۰ متر برای سبقت ب‌ام‌و از آئودی کافی نبوده است.

ب‌ام‌و M3 CS
اما در تست رولینگ این ب‌ام‌و است که کاملاً دست برتر را داشته و این هم به لطف گیربکس دوکلاچه فوق‌العاده باواریایی ها می‌باشد. M3 CS در تست ترمز هم برنده شده اما این بار فاصله کمتری بین دو خودرو وجود داشته است.


ویدئوی پیش رو را تا آخر نگاه کنید زیرا واتسون دو خودرو را به‌صورت اجمالی در پیست هم بررسی کرده است. اگر نمی‌خواهید ویدئو را تا آخر ببینید پس بدانید که M3 CS یک خودروی فوق‌العاده در پیست بوده اما اگر چیزی می‌خواهید که مناسب رانندگی روزمره باشد و تقریباً سرعت و تندی ب‌ام‌و را نیز داشته باشد RS4 آوانت یک جایگزین عالی محسوب می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. KING918

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پرتقال و سیب! :o

  2. مانی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اون شتاب رولینگ خیلی‌ مهمتره
    کف خیابون هم کسی‌ از صفر کل کل نمیکنه
    البته همه میدونیم خیابون جای این کار‌ها نیست

  3. ایمان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    M3 رو عشقه با اون جذبه نگاهش ????

  4. PARTHIAN

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    rs4اوانت خیلی قلدره

  5. omid622

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بهترین ماشین کاربردی دنیا واسه لذت M3cs دنده دستی
    اگه تمام ماشین های دنیا یه جا جمع بشن و
    BMW M3 CS طرف مقابله آنها باشه قید تمام ماشین های دنیا رو میزنم و فقط M3CS رو برمیدارم
    عاشق یعنی این همه عشق های قبل تو سوتفام بود
    بچه ها دیونشم

  6. مهدی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    m3cs محشره.جذاب ترین سدان جمع وجوردنیاست.بهترین m3تاریخه ازنظر من.پادشاه پرفومنس ولذت رانندگیm3cs

  7. مهدی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نسل آینده m3 باسیستم۴چرخ محرک شتاب وحشتناکی خواهد داشت.البته آیودی هم خیلی جذابه

  8. shirko

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    طراحی ب ام و چقد وحشتناک و خفنه لامصب ، نسل جدیدش چه شود ؟!؟!؟!؟!

  9. shirko

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    چراغای عقب ائودی تو عکس اول با چراغای عقب سوناتا ۲۰۱۶ یکیه ، کسی نمی دونه کدومشون اول طراحی شدن ؟؟؟؟

  10. akrh78

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    رنگ بدنه مات تو بعضی ماشینا جذابیتشون رو 1000 برابر میکنه
    چه خوبه که بی ام و توی m3/4 cs و 760li این حرکتو میزنه
    همچنین اون نسخه ابتدایی m5 که قرمز رنگ بود و تو تریلر نید فور اسپید پی بک بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا