مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور ششم، قسمت دوم، آخرین دوئل از گروه هاچبکهای سابکامپکت
نتیجهٔ دوئل قبلی بین مزدا ۲ و نیسان میکرا
مجموع آرا: ۸۵۷
آراء مزدا ۲: ۴۸۳
آراء نیسان میکرا: ۳۷۴
پیروز دوئل: مزدا ۲ با کسب ۵۶ درصد از کل آراء
هیوندای i20 | کیا ریو |
کیا ریو | |
سیتروئن C3 | پژو ۲۰۸ |
سیتروئن C3 | |
آئودی A1 | مینی کوپر |
؟ | |
فولکسواگن پولو | تویوتا یاریس |
فولکسواگن پولو | |
مزدا ۲ | نیسان میکرا |
مزدا ۲ | |
فورد فییستا | رنو کلیو |
فورد فییستا |
آئودی A1
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰
نسل کنونی: اول
پلتفرم: PQ25 فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۴,۰۷۰ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۵,۲۷۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۰ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۴۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مینی کوپر
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۳
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: UKL1 بامو
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۳۶,۸۰۷ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۵۵,۳۱۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۷۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۳ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۶ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
مینی کوپر | آئودی A1 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۱.۸ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۹۲ اسب بخار | ۱۹۲ اسب بخار |
گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۶.۸ ثانیه | ۶.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۵ لیتر (ترکیبی) | ۵.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۲۶ گرم/کیلومتر | ۱۳۱ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۴ لیتر | ۴۵ لیتر |
وزن | ۱۲۴۰ کیلوگرم | ۱۱۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۰۰ متر | ۳.۹۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۶ متر | ۲.۴۷ متر |
حجم صندوق بار | ۲۸۰ لیتر | ۲۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
رینگ و لاستیک | ۱۶ اینچی ۱۹۵ | ۱۶ اینچی ۲۱۵ |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۶,۶۰۰ پوند | ۱۶,۱۸۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10051892]توضیح: به دلیل آنکه نسل جدید آئودی A1 بهتازگی معرفی شده است، فعلاً هیچگونه اطلاعات و مشخصات کاملی از آن در دست نیست و چون مرحلۀ یکهشتم نهایی رقابتها نیز رو به پایان است نمیتوانیم تا زمان انتشار اطلاعات کامل A1 جدید صبر کنیم. به همین دلیل و با توجه به اینکه مینی کوپر هم خودروی چندان جدیدی نیست، این دوئل ناچاراً با نسل قبلی آئودی A1 برگزار شده است.
ayda romeo
۱۹ تیر ۱۳۹۷تو این کلاس miniیه چیز دیگس
Radin
۱۹ تیر ۱۳۹۷واقعا انتخاب سختیه.مشخصات فنی تقریبا یکیه قیمت هم فرقی نداره.ایمنی آئودی بهمراتب از مینی بیشتره. ظاهر آئودی زیباتره البته از نظر من .ولی در کل آئودی
Genius
۱۹ تیر ۱۳۹۷آئودی یا ارباب حلقه ها تو ایران در مقابل بنز و ب.ام.و اصلا خوب جانیفتاده و چندان هوادار نداره ولی از لحاظ سطح تکنولوژی و کیفیت اگرچه شاید به بنز نرسه ولی رسما از ب.ام.و بالاتره
مهدی
۱۹ تیر ۱۳۹۷تاجایکه ماتوی تمام مقایسه هادیدیم وازنظر مجله های خودرویی سطح تنولوژیbmw ازبنز بالاتر بوده.شما این آمار روازکجا آوردی
shirko
۱۹ تیر ۱۳۹۷اقای genius این همه اطلاعات و مطالب ارزنده رو از کجا میارید ، لطفا به ما هم بگید تا با شما شریک شیم .
حمیدرضا
۱۹ تیر ۱۳۹۷مینی چون اتاق بزرگتری داره موتورش دولیتریه و الایندگیش کمتره
riofarina
۱۹ تیر ۱۳۹۷مینی چون نوستالژی هست و با نمک و یه نمه هم لاکچری
mohammad FM480
۱۹ تیر ۱۳۹۷قطعا آئودی از همه نظر بهتره مخصوصل طراحی داخلی ) پنل وسط مسخره مینی( بنظر من با این وجود اکثر کسایی که به مینی رای میدن بخاطر اسمشه ویا شاید معروف بودن تو این سگمنت
javad
۱۹ تیر ۱۳۹۷مینی یه چیز دیگست
مهدی
۱۹ تیر ۱۳۹۷انتخاب من مینی.توی تهران یکیشو دیدم ازنزدیک مدل sخیلی خیلی جذابه.خیلی جلب توجه میکنه