مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت هجدهم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای سابکامپکت لوکس
آئودی Q2
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۱,۴۲۶ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۶,۶۷۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تنوع بالای پیشرانهها، کابین شیک و باکیفیت، گزینههای شخصیسازی فراوان
نقاط منفی: تجهیزات محدود در تیپ پایه، تأثیر منفی رینگهای بزرگ روی راحتی سواری، قیمت گرانتر از رقبا
مرسدس بنز GLA
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MFA مرسدس بنز
امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷۲,۸۶۹ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۵۸,۹۸۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۴,۱۰۴ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۹,۳۲۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تجهیزات استاندارد خوب، صندلیهای راحت، کابین ساکت
نقاط منفی: قیمت بالا، رانندگی نهچندان سرگرمکننده، هزینههای نگهداری بالاتر نسبت به رقبا
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی Q2 35 TFSI | مرسدس GLA200 | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری I4 | ۱.۶ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار | ۱۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۸.۵ ثانیه | ۸.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۵ لیتر (ترکیبی) | ۵.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۲۴ گرم/کیلومتر | ۱۳۳ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۲۹۰ کیلوگرم | ۱۳۶۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۱۹ متر | ۴.۴۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۰ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۴۰۵ لیتر | ۴۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | – | ۳۴,۳۹۵ دلار |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۱,۲۰۱ پوند | ۲۲,۸۹۷ پوند |
قیمت موردبررسی | ۲۴,۷۳۵ پوند | ۲۵,۹۲۶ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10203552]
Mohammad
۱۲ دی ۱۳۹۷دیگه یه جوری شده تا مدل ماشین نخونی نمیتونی بگی مدلش چیه
اخه چرا خوشحالم بعضی کمپانی ها مثل لینکلن یا غیره این روند اسم گذاری رو کنار گذاشتن
محمد
۱۲ دی ۱۳۹۷دقیقا
در مورد دوئل هم، قطعا آئودی
مشخصات فنی که تقریبا یکیه
اما فلسفه کلاس طراحی توی عکس ۴ مشخصه
بنز بیشتر شبیه هاچبکه
مخصوصا از جلو
اما آئودی بیشتر به کراس ساب کامپکت میخوره
انتخاب نهایی من البته اون رنج روور بینظیره
Radin
۱۲ دی ۱۳۹۷جفتشون ظاهر جذابی دارن.مشخصات فنی بنز کمی بهتره ولی طراحی داخلی آئودی به شخصه گیرا تره.آئودی خیلی دوست دارم و رایم آئودیه
حسین
۱۲ دی ۱۳۹۷واقعا نمیدونم بنز داره طراحیش به کجا میره که اینقدر این چند ساله دل ما را زده ، هم طراحی بیرونی و هم داخلی آئودی سرتر واقعا مشخصات فنی هم که تو یه رنج هستن
علی رضا
۱۲ دی ۱۳۹۷چون دل شما رو زده دلیل نمیشه که بگیم طراحی بنز به بیراهه میره ، به نظر من طراحی بنز در حال رشد و شکوفایی هست ، در ضمن کابین gla خیلی بهتر از Q2
حسین
۱۳ دی ۱۳۹۷اتفاقا تحلیل تمام نشریات بزرگ از این دوران بنز بعنوان دوران فاجعه بار طراحی بنز یاد میکنن
نوید جهرمی
۱۲ دی ۱۳۹۷از طراحی های جدید بنز معمولا خوشم نمیاد. اما زمان که میگذره میبینم چقدر خوب بوده و ندیدم.
بهش فرصت بده.
sina7
۱۲ دی ۱۳۹۷عکس اول بنز رو دیدم به این نتیجه رسیدم که طراحی gla رسما کلاس c و e و s رو خجالت زده میکنه?
این کجا
اونا کجا
درسته که از لحاظ قیمتی قابل مقایسه نیستن ولی بنز همیشه باید یه چیزی در حد اسمش بسازه
M
۱۲ دی ۱۳۹۷واقعا نمیدونم بنز چرا تولید GLA رو خاتمه نمیده یا یه فکری به حالش نمیکنه
بنزی که تو همه کلاسا داره با تراز اول های جهان مبارزه میکنه و همه رو به چالش کشیده این لکه ننگ چیه ؟ طراحی رو تو عکس اول ببینید ! واقعا فاجعس
امتیازاتی هم که گرفته از همه رقبا پائین تره
حسین
۱۲ دی ۱۳۹۷بنظرم بنز قشنگ تر بود و از لحاظ فنی بهتر بود اما اگر میخواستم هاچ بک بخرم انتخابش میکردم!
به همین خاطر به آئودی رای دادم!
Car Lover
۱۲ دی ۱۳۹۷پدر خودروسازی یا فولکس پولو؟؟؟!!
صددرصد بنز
قبلا هم گفتم بنز فرغونم بسازه تو اروپاعیا با اختلاف اوله
امیر
۱۲ دی ۱۳۹۷تو بحث فنی تقریبا دریه حد هستن با اختلاف کم بنز بهتره
هم جادار تره هم شتابش و تاپ اسپیدش و هم قدرتش یکم بهتره
طراحی هم تقریبا یه لول بالاتره بنز مخصوصا کابینش
میمونه استهلاک بالای بنز ک بنظرم تو این دوئل ارزششو داره
هرچی باشه بنزه دیگه
net
۱۲ دی ۱۳۹۷ال سی دی مربعی روی داشبورد بنز که حاشیه زیاد داره و ضخامتش کلفت هست زشته ولی ال سی دی روی داشبورد ائودی که مثل ال سی دی های روی داشبورد لکسوس مستطیلی هست و ضخامت نازک داره قشنگه
علی رضا
۱۳ دی ۱۳۹۷???? با تمام توان در حال تخریب بنز هستی !!! هه