مرحلهٔ مقدماتی، گروه پانزدهم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
رنجروور اسپرت | آئودی Q7 |
؟ | |
لینکلن ناتیلوس | جنسیس GV80 |
؟ | |
کادیلاک XT6 | اینفینیتی QX60 |
؟ | |
لندروور دیسکاوری | بامو X5 |
؟ | |
لینکلن اویاتور | آکورا MDX |
؟ | |
مرسدس بنز GLE | ولوو XC90 |
؟ | |
لکسس RX | فولکسواگن توآرگ |
؟ | |
جیپ گرند چروکی L | لکسس GX |
؟ |
رنجروور اسپرت
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳
پلتفرم: D7u جگوار-لندروور
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۰ از ۱۰
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۳,۰۵۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۱۷,۵۰۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۳ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 قدرتمند، استایل عضلانی، تواناییهای آفرود چشمگیر بهعلاوهٔ سرعت روی جاده، سواری راحت
نقاط منفی: آپشنهای گرانقیمت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کُند، قابلیت اطمینان ضعیف، صندلیهای ردیف سوم فقط برای کودکان مناسب است
چکیده: رنجروور اسپرت ارزان نیست اما بسیاری از ویژگیهای لوکس برادر بزرگتر خود را ارائه میکند و خودروی لذتبخشتری برای رانندگی است درحالیکه در نسخههای سوپرشارژ هم میتواند نظر کسانی که به دنبال پرفورمنس در یک شاسیبلند لوکس هستند را جلب کند
آئودی Q7
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۵,۳۷۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۱۷,۴۱۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتاب سریع و چشمگیر، تنظیم اسپرت شاسی، کابین سطح بالا و پیشرفته با فضای کافی برای هفت نفر، تکنولوژیهای ایمنی فراوان، فضای بار اندک هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی
نقاط منفی: سفارش آپشنها بهسرعت قیمت را ششرقمی میکند، طرح تمام دیجیتالی داشبورد ممکن است برخی را آزار دهد
چکیده: آئودی SQ7 خودرویی اسپرت، شیک و قدرتمند است که کابین فوقالعادهای دارد، ترکیبی از کارایی و پرفورمنس را ارائه میکند و کراساوور خانوادگی عالی برای خریداران ثروتمند محسوب میشود
مقایسهٔ مشخصات فنی
رنجروور اسپرت | آئودی SQ7 | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۷ ثانیه | ۳.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۱ ثانیه | ۱۲.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت | ۲۴۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۳ متر | ۴۷.۲ متر |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۱۰۵ لیتر | ۸۵ لیتر |
وزن | ۲۵۲۴ کیلوگرم | ۲۴۱۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۵۰۰ کیلوگرم | ۳۵۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۵۶ میلیمتر | ۵,۰۷۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۲۳ میلیمتر | ۲,۹۹۷ میلیمتر |
حجم صندوق بار* | ۷۸۰ تا ۱۷۶۰ لیتر | ۴۰۰ تا ۱۹۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲+۵ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۷۰,۸۵۰ دلار | ۵۶,۰۴۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۸۸,۸۵۰ دلار | ۸۶,۰۹۵ دلار |
*عدد ۷۸۰ لیتر برای فضای بار رنجروور برای زمان جمع بودن صندلیهای ردیف سوم است اما ۴۰۰ لیتر آئودی در زمان باز بودن هر سه ردیف صندلیها است.
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
R@m!n
۱۳ فروردین ۱۴۰۰من آئودی رو انتخاب کردم چون بنظر تو استفاده شهری بهتره و قطعا بشخصه دلم نمیاد با اینا برم آفرود. رنجرورم عالیه اما قابل اطمینان پایینش تو این کلاس خیلی تو ذوق میزنه.
Ali_b
۱۳ فروردین ۱۴۰۰دوئل نسبتا راحتی بود
من آئودی را انتخاب کردم چون به نظرم از بیشتر جهات برتری کاملی نسبت به رنجروور داره
??BMW Germany??
۱۳ فروردین ۱۴۰۰آئودی خیلی انتخاب بهتریه
لوکس
پر شتاب
طراحی زیبا و همه چی همه چی رو داخل خودش جا داده
PHILIPP
۱۳ فروردین ۱۴۰۰بازم کراس اوور ?
Sina10
۱۳ فروردین ۱۴۰۰فکر میکنم رنجروور اسپرت یکم قدیمی شده
نیاز به یه آپدیت کلی داره که همچیش ارتقا پیدا کنه.
از لحاظ قیافه من رنجروور رو بیشتر دوست داشتم همچنین آفرود خیلی بهترش
اما آئودی جدید تره و توی نکات فنی رنجروور رو خیلیراحت شکست میده
برای همین میگم که نیاز به یه آپدیت برای رنجروور هست تا از لحاظ فنی ارتقا پیدا کنه
محمد
۱۳ فروردین ۱۴۰۰رقابت نزدیکیه میلیمتری آئودی میپسندم
TRX
۱۳ فروردین ۱۴۰۰با کمال احترام به نظر سایر دوستان در مشاهده ی نزدیک Q7 یکمی تو ذوقم خورد ، عرض زیاد ، این ماشین رو شبیه یک استیشن بزرگ کرده تا یک SUV در نقطه ی مقابل رنجرور اسپورت ابعاد ظاهری متناسب تری برای یک SUV سایز متوسط داره.
از نظر داخلی آئودی کابین به روزتری داری ولی از نظر پرفرمنس رانندگی رنجرور تجربه انگیزتری رو به همراه د اره.
برای من به شخصه استایل ماشین خیلی مهمه
Benz SLR
۱۳ فروردین ۱۴۰۰?آئودی?
England
۱۳ فروردین ۱۴۰۰فقط رنجروور?
Amirreza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰من از طراحی و استایل آئودی خیلی خوشم اومد ، کوی طراحی کابینم دوتا قشنگن ولی آئودی به نظر من قشنگتره ، از نظر فنی هم خب تقریبا یک ثانیه سریعتره پس بدون شک آئودی
GT
۱۴ فروردین ۱۴۰۰طراحی تمام دیجیتالی کابین آئودی واقعا من را آزار میده
Range Rover
۱۴ فروردین ۱۴۰۰بله کپی برداری به تمام معنا آئودی از کابین و داشبورد رنجرور کاملا مشهوده
حداقل زحمت نداده یکم تغییرات بده
شاید اگر این دوئل انجام نمیشد متوجه این کپی برداری نمیشدم ولی دقیقا کپی برابر اصل
RezaRs
۱۴ فروردین ۱۴۰۰وایییی به حق گویان اعظم سلام کن
GT
۱۴ فروردین ۱۴۰۰اصلا من حرف از کپی برداری زدم؟! ?
اصلا چه شباهتی بین کابین این دو تا هست؟
مهدی
۱۴ فروردین ۱۴۰۰غیر از محصولات بنتلی بقیه خودروسازای انگلیسی مالی نیستن
Mad.z.Max
۱۶ فروردین ۱۴۰۰که اونم آلمانیه درواقع
زیزیگولو
۱۴ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من آئودی Q7 ??
Farzad
۱۴ فروردین ۱۴۰۰آئودی Q7 از نظر زیبایی اصلا در حد رنجروور اسپرت نیست .
mahan
۱۴ فروردین ۱۴۰۰میون این همه رنگ رنجروور قرمز رو گذاشتند.رنجروور رنگ های قشنگی مثل بریتیش ریسینگ گرین و قرمز روزلو و ابی پروتوفینو و خاکستری بوسفوروس و طلایی ریو و نارنجی ماداگاسکار و … که بازم بخوام بگم خیلی هستش.حتی قرمز زرشکیش هم خیلی شیکه ولی این قرمزی که گذاشتن واقعا خوب نیس
Farzad
۱۴ فروردین ۱۴۰۰آشنایی نداشتم با این رنگ هایی که گفتین ، دونه دونه سرچ کردم و دیدم همشون واقعا زیبا و چشم نواز
دم شما گرم آقا ماهان
mahan
۱۴ فروردین ۱۴۰۰خواهش می کنم فرزاد جان.تازه این ها بخشی از رنگ های خارجی هستند و کلی تریم چوب داخلی (ارجنتو_ساتین سانتوس_فیورد ماکاسر وینیرد_کوپر وییو و خیلی دیگه)هم هستش و ترکیب های چرم{چرم یخی و مشکی -نوک مدادی و کرم- و 10 مدل دیگر } و همچنین شکل دوخت روی صندلی (هر مدل رنجروور رنگ مخصوص به خودشو داره هر مدلش) و (دوباره هر مدل تریم مخصوص خودشو داره مثلا همین اسپورت چندین تریم کربنی مختلف داره بیش از 4 تا و همچنین رنگ امیزی چند رنگ مختلف) حتی این استیل کنارش هم میتونی چندتا نوع انتخاب کنی.دیگه رنگ سقف و ابعاد پاناروما و رینگ ها و چینش باند و بلندگو ها و چوب کاری ها و نوع فرمون یک چیز معمولیه.دلیل اینکه میگند رنجروور غیر قابل اعتماده به چند دلیل زیر هست نه اینکه این ماشین خراب میشه سریع.1.افت قیمت خودرو های لوکس چشمگیر هست برعکس ایران.2.هزینه نگهداری بالا 3.واقعا نمایندگی های ضعیفی داره و خیلی کم هستند این رو به شخصه دیدم که نمایندگی نه تنها کمبود قطعات داره بلکه برای شخصی سازی باید سفارش بدی داشت داشت نداشت منتظر باشه برات بسازند بفرستند که کلی پول حمل و نقل و … میگیرند بنابراین ترجیح میدی که هر چی هست بخری 4.((اصلی ترین دلیل اینه که قطعات مصرفی و یدکی رنجروور انحصاری هستش چه خودم که تو روسیه داشتم چه دوستانی که تو دبی و امارات و بحرین دارند چه دوستی که تو منطقه رنجروور معمولی ایووک داره قطعات رو باید از انگلیس سفارش میدادیم و بدیم حتی خیلی چیزاش تو دبی و روسیه و اکثر کشورها نیست.)) وگرنه سواریش و پایداریش رو کمتر شاسی بلندی داره اگرم داشته باشه یک جهته هست تو تپه چمنی خیس لیز میخوره و زمین منحرف میشن یا حتی مثل این ائودی به خاطر هندلینگ ارتفاع از سطح زمین رو خیلی پایین اورده که تا جایی که نسبت به نسل قبل افت کرده و شبیه مینی ون شده.بنظرم رای دادن دوستان بیشتر به خاطر اون خبره بود.
ثبات
۱۴ فروردین ۱۴۰۰پورشه کاین و رنجروور ولار نیستن؟
مرسدس فن
۱۴ فروردین ۱۴۰۰قطعا آئودی
david
۱۴ فروردین ۱۴۰۰طرح روکش صندلی رنجرور من رو ناخودآگاه یاد روکش صندلی های آماده که روی پراید و غیره میندازن میندازه
mahan
۱۴ فروردین ۱۴۰۰قطعا سواری رنجروور چند پله بالاتره.دوستانی که تجربه سواری رنجروور رو داشتند میدونند حس اشرافی بریتانیایی غیر قابل مقایسه هست.مخصوصا تو نسخه رنجروور ووگ یا اتوبیوگرافی سوار نمیشید تا فقط گاز بدید و یا صرفا برید افرود سوار میشید تا مثل یک بریتانیایی خالص با وقار ابهت تو جاده باشید
شایان
۱۴ فروردین ۱۴۰۰چی میگی خود انگلیسی ها این کامنت و ببین دست میذارن روی پیشونیت ببین داغی یا نه داداش بی خیال
mahan
۱۴ فروردین ۱۴۰۰قطعا رنجروور ننشستی ائودی هم ننشستی پسر گل.فکر کنم اگه یکی دو مدل ازینا رو مینشستی از پشت مانیتور قضاوت نمی کردی.تو خود دبی مردم رنجروور میبینند احترام خاصی قائل هستند.در ضمن نمی دونم به کشور های عربی شیخ نشین یا اروپایی رفتی یا نه میرفتی متوجه منظور من میشدی ولی بی خیال بهت حق میدم
شایان
۱۴ فروردین ۱۴۰۰من تو هلند زندگی میکنم خیر تو شیخ نشین های عربی زندگی نکردم حتی نرفتم
Range Rover
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ماهان جان این دوستمون فک نکنم حتی پوسترشم دیده باشه… خصلت ایرانی جماعت همینه از غیب داستان سرایی میکنه آخرشم سوار پرایدش میشه و حس لامبورگینی سوار شدن بهش دست میده
mahan
۱۵ فروردین ۱۴۰۰رنجروور جان.این دوستمون رو من قضاوت نمی کنم معلومه.ولی با داشتن 2 رنجروور و نشستن بیش از 5تا رنجروور و همین طور رقبای دیگه نظرمو دادم.فک کنم با نظرات من سهام کارخونه ائودیشون افت کرد.مثل همین کامنت بالاتر میگه چرم رنجروور مثل روکش صندلی پرایده!در صورتی که واقعا کیفیتش از بنز و بی ام و خیلی بالاتره و من اینو تضمین می کنم.
دیوید نابکام
۱۵ فروردین ۱۴۰۰واقعا آئودی همه جوره سرتر بود مگر اینکه کسی بخواد سلیقه ای انتخاب کنه رنج رو برداره که اونم عالیه
مهردادکمال
۱۵ فروردین ۱۴۰۰امتیازایی که کار اند درایو و کار بایر داده گویای همه چیزه
AMG GT R
۱۳ مرداد ۱۴۰۰آئودی Q7