مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت بیستودوم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای بزرگ لوکس
آئودی Q7
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۰,۳۵۱ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۰,۱۶۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۸,۳۴۶ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۰,۴۱۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سبک و سریع، چابکی مشابه استیشنها، کابین زیبا و تکنولوژیک
نقاط منفی: قیمت گران، صندلیهای ردیف سوم تنگ
لندروور دیسکاوری
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
نسل کنونی: پنجم
پلتفرم: D7u جگوار-لندروور
امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶,۶۵۴ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۱,۹۰۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۶,۳۹۸ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۸,۰۹۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۰ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۳ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند، ظرفیت بکسل ۳.۷ تنی، طراحی مدرن
نقاط منفی: صدای زیاد پیشرانه، فضای بار کم در پشت ردیف سوم صندلیها
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی Q7 | لندروور دیسکاوری | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری V6 |
تنفس | سوپرشارژ | سوپرشارژ |
قدرت | ۳۳۵ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۴۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه | ۶.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۲ ثانیه | ۱۴.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۸۰ گرم/کیلومتر | ۲۵۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۵ لیتر | ۸۵ لیتر |
وزن | ۲۳۰۵ کیلوگرم | ۲۴۹۵ کیلوگرم |
طول | ۵.۰۷ متر | ۴.۹۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۹ متر | ۲.۹۲ متر |
حجم صندوق بار | ۲۹۵ تا ۷۷۰ لیتر | ۲۳۰ تا ۷۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۴۷,۶۵۸ پوند | ۴۵,۲۱۵۱ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۵۴,۵۴۵ دلار | ۵۳,۰۸۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۵۷,۳۷۵ دلار | ۵۳,۰۸۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10206575]
Radin
۱۶ دی ۱۳۹۷آئودی عالیه ولی لندروور عالی تر?
شاهين
۱۶ دی ۱۳۹۷لندروور واقعا خوبه ولی هیچ رقمه چه تو بحث ظاهر و چه فنی و چه طراحی داخلی نمیتونه قانعم کنه به آعودی رای ندم
Reza
۱۶ دی ۱۳۹۷Audi Q7
علی
۱۶ دی ۱۳۹۷لندروور عقبش انگار مندرآوردی
نیما
۱۷ دی ۱۳۹۷فقط جای پلاکش که وسط نیست :/
آدم نا امید میشه از هوش طراح
واقعا به چی فکر میکرده ؟
عین این آدمایی که لب و دهان شونو میدن یه طرف صورتشون :))
amin
۱۶ دی ۱۳۹۷دیسکاوری
(Saeed(peugeot
۱۶ دی ۱۳۹۷لندروور دیووونه میکنه آدم و با اون طراحیش
علی رضا
۱۶ دی ۱۳۹۷در همه زمینه ها Q7 نسبت به دیسکاوری برتری داره ، هیچ دلیلی وجود نداره که به دیسکاوری رای بدم ، طراحی نامتناسب ، آلایندگی زیاد ، شتاب گیری ضعیف ، مصرف سوخت زیاد و قیمت بالاتر نسبت به آئودی که شایستگی این اختلاف قیمت رو نداره
و برنده نهایی این دوئل : اینفینیتی
OMID
۱۷ دی ۱۳۹۷ائودی گرونتره
علی رضا
۱۷ دی ۱۳۹۷ببخشید اشتپ زدم
حمیدرضا
۱۶ دی ۱۳۹۷به خاطر تکنولوژی و الایندگی کمتر به ائودی رای دادم با اینکه به نظرم تفاوت چندانی در هیچ موردی باهم ندارن
Amir
۱۶ دی ۱۳۹۷قطعا آئودی رو انتخاب می کنم طراحی ساده و زیباش رو واقعا دوست دارم مشخصات فنیش هم که کاملا برتری داره…
me84
۱۶ دی ۱۳۹۷.
به دیسکاوری رای دادم. حس بهتری بهم میده.
ولی چرا انقدر آلایندگیش بیشتره؟
Car Lover
۱۶ دی ۱۳۹۷تمرکز دیسکاوری بیشتر روی افروده تا لوکس بودن!
اگه قرار باشه نماینده لندرور روبهروی کیو هفت باشه باید ولار یا رنج رور بیاد
این دوئل شاید خیلی درست نباشه!
بهرحال هر دوتا عالین
Saman
۱۶ دی ۱۳۹۷به هیچ وجه نمیشه از لندروور دیسکاوری چشم پوشید کاملن برتره. در افرود رنجروور لندروور ستاره هست :)
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۷اونایی که برنامه گرند تور رو دنبال می کنند فکر کنم یادشون هست که جرمی کلارکسون در باره طراحی عقب لندروور چی گفت. حقیقتا زشت ترین طراحی عقب رو بین خودروهای موجود داره.
sasan
۱۷ دی ۱۳۹۷معلوم نشد فصل سه گرند تور کی میاد؟؟
Mآsكvيch
۱۷ دی ۱۳۹۷آئودی
طراحی عقب دیسکاوری فاجعه هست
ALIREZA034
۱۷ دی ۱۳۹۷احتمالا طراح عقب لندروور و ال نود یکی بود