آئودیلندروور-رنجروور

دوئل آئودی Q7 و لندروور دیسکاوری

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت بیست‌ودوم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای بزرگ لوکس

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای بزرگ لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

 

آئودی Q7

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MLB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۰,۳۵۱ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۰,۱۶۷ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۸,۳۴۶ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۰,۴۱۶ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۸ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سبک و سریع، چابکی مشابه استیشن‌ها، کابین زیبا و تکنولوژیک

نقاط منفی: قیمت گران، صندلی‌های ردیف سوم تنگ

 

لندروور دیسکاوری

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶

نسل کنونی: پنجم

پلت‌فرم: D7u جگوار-لندروور

امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶,۶۵۴ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۱,۹۰۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۶,۳۹۸ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۸,۰۹۱ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۰ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۳ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند، ظرفیت بکسل ۳.۷ تنی، طراحی مدرن

نقاط منفی: صدای زیاد پیشرانه، فضای بار کم در پشت ردیف سوم صندلی‌ها

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی Q7

لندروور دیسکاوری

پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳ لیتری V6
تنفس سوپرشارژ سوپرشارژ
قدرت ۳۳۵ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۵ ثانیه ۶.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۲ ثانیه ۱۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۸۰ گرم/کیلومتر ۲۵۵ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۸۵ لیتر ۸۵ لیتر
وزن ۲۳۰۵ کیلوگرم ۲۴۹۵ کیلوگرم
طول ۵.۰۷ متر ۴.۹۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۹ متر ۲.۹۲ متر
حجم صندوق بار ۲۹۵ تا ۷۷۰ لیتر ۲۳۰ تا ۷۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۴۷,۶۵۸ پوند ۴۵,۲۱۵۱ پوند
قیمت پایه آمریکا ۵۴,۵۴۵ دلار ۵۳,۰۸۵ دلار
قیمت موردبررسی ۵۷,۳۷۵ دلار ۵۳,۰۸۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 
[polldaddy poll=10206575]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    آئودی عالیه ولی لندروور عالی تر?

    1. شاهين

      ۱۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      لندروور واقعا خوبه ولی هیچ رقمه چه تو بحث ظاهر و چه فنی و چه طراحی داخلی نمیتونه قانعم کنه به آعودی رای ندم

    2. Reza

      ۱۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      Audi Q7

    3. علی

      ۱۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      لندروور عقبش انگار مندرآوردی

      1. نیما

        ۱۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (20 ديدگاه)

        فقط جای پلاکش که وسط نیست :/
        آدم نا امید میشه از هوش طراح
        واقعا به چی فکر میکرده ؟
        عین این آدمایی که لب و دهان شونو میدن یه طرف صورتشون :))

  2. amin

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    دیسکاوری

  3. (Saeed(peugeot

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    لندروور دیووونه میکنه آدم و با اون طراحیش

  4. علی رضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    در همه زمینه ها Q7 نسبت به دیسکاوری برتری داره ، هیچ دلیلی وجود نداره که به دیسکاوری رای بدم ، طراحی نامتناسب ، آلایندگی زیاد ، شتاب گیری ضعیف ، مصرف سوخت زیاد و قیمت بالاتر نسبت به آئودی که شایستگی این اختلاف قیمت رو نداره
    و برنده نهایی این دوئل : اینفینیتی

    1. OMID

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      ائودی گرونتره

      1. علی رضا

        ۱۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (223 ديدگاه)

        ببخشید اشتپ زدم

  5. حمیدرضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به خاطر تکنولوژی و الایندگی کمتر به ائودی رای دادم با اینکه به نظرم تفاوت چندانی در هیچ موردی باهم ندارن

  6. Amir

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    قطعا آئودی رو انتخاب می کنم طراحی ساده و زیباش رو واقعا دوست دارم مشخصات فنیش هم که کاملا برتری داره…

  7. me84

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    به دیسکاوری رای دادم. حس بهتری بهم میده.
    ولی چرا انقدر آلایندگیش بیشتره؟

  8. Car Lover

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    تمرکز دیسکاوری بیشتر روی افروده تا لوکس بودن!
    اگه قرار باشه نماینده لندرور روبهروی کیو هفت باشه باید ولار یا رنج رور بیاد
    این دوئل شاید خیلی درست نباشه!
    بهرحال هر دوتا عالین

  9. Saman

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    به هیچ وجه نمیشه از لندروور دیسکاوری چشم پوشید کاملن برتره. در افرود رنجروور لندروور ستاره هست :)

  10. محمد

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اونایی که برنامه گرند تور رو دنبال می کنند فکر کنم یادشون هست که جرمی کلارکسون در باره طراحی عقب لندروور چی گفت. حقیقتا زشت ترین طراحی عقب رو بین خودروهای موجود داره.

    1. sasan

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      معلوم نشد فصل سه گرند تور کی میاد؟؟

  11. Mآsكvيch

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    آئودی
    طراحی عقب دیسکاوری فاجعه هست

  12. ALIREZA034

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (75 ديدگاه)

    احتمالا طراح عقب لندروور و ال نود یکی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا