-دیترویت، میشیگان
در اینجا چیزی برای جلبتوجه من وجود دارد. ۸۵ اسب بخار اضافی در یکی از سدانهای سریع موردعلاقهٔ من با یک رنگ نقرهای مات. این آئودی S8 پلاس است. خودرویی با ۶۰۵ اسب بخار قدرت که بسیار بالاتر از دیگر اعضای کنونی خانوادهٔ A8 قرار میگیرد؛ اما کمکم صدای خداحافظی S8 پلاس بهعنوان سدان پرچمدار آئودی به گوش میرسد چراکه نسل جدید A8 سال آینده معرفی خواهد شد.
محاسن
نسل فعلی A8 در اواخر سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در طول این سالها با تعدادی از بهروزرسانیها و فیسلیفتها همچنان روی خط تولید باقی مانده است و نمونهای که امروز در اختیار من است ازلحاظ طراحی بهتر از همیشه است. من عاشق چراغهای LED و رینگهای بزرگ ۲۱ اینچی آن هستم. بعلاوه پکیج مشکی سفارشی هم برای آن ارائه شده که برخی اجزاء بیرونی خودرو را به رنگ مشکی درمیآورد. تمامی این موارد بسیار زیبا و مدرن هستند و نشاندهندهٔ رویکرد زیبا و جذاب این سوپر سدان آلمانی میباشند.
مورد تعجبآور در S8 پلاس موتور آن است. من با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بایتوربوی آئودی آشنا هستم زیرا در مدلهای اسپرت مختلف S8، S7 و S6 استفاده میشود اما در اینجا این پیشرانه برای تولید قدرت عظیم ۶۰۵ اسب بخار و گشتاور فوقالعادهٔ ۷۰۰ نیوتن متر تنظیم شده است. البته S8 پایه هماکنون خودروی قدرتمندی بهحساب میآید بنابراین شاید ۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور اضافی S8 پلاس غیرضروری به نظر برسد اما وقتی پا را روی پدال گاز فشار میدهید همهچیز عوض میشود. این نیروگاه عظیم ۸ سیلندر، S8 پلاس سنگینوزن ۲.۱ تنی را همچون موشک شلیک میکند و ظرف تنها ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرساند. این آئودی لعنتی خیلی سریع است!
S8 پلاس در هر دندهای از کشش لازم برخوردار است و با صلابت در جاده پیش میرود. هندلینگ آن نیز برای خودرویی با این وزن و سایز عالی است و کاملاً زیرک و چابک احساس میشود؛ بنابراین میتوان با قاطعیت گفت که آئودی S8 پلاس کاملاً حریف رقبای سرسختی چون مرسدس بنز S63 AMG و جگوار XJ R میشود.
کاملاً شبیه به طراحی بیرونی، کابین S8 هم بهخوبی از زمان معرفی تاکنون بروز مانده است. S8 یکی از بهترین کابینها را دارد و من دوخت قرمز روی صندلیهای آنرا دوست دارم. حتی تریم مشکی پیانو که سراسر کنسول وسط را پوشانده است هم در برابر لکه و اثرانگشت مقاوم است. فضای داخلی این خودرو کاملاً آرام و راحت است درحالیکه هنوز هم هالهای از اسپرت بودن را دارد.
معایب
هرچند من رینگهای بزرگ ۲۱ اینچی این اتومبیل را دوست دارم اما برای رانندگی روزانه مناسب نیستند و لاستیکهای فاق کوتاه ۲۷۵ دانلوپ SP اسپرت هم مزید بر علت میشود. به همین دلیل حتی در تنظیمات Comfort یا راحتِ تعلیق، غالباً کیفیت سواری ماشین خشن و نامطلوب است و در سرعتهای بالا حد زیادی از صدای تایرها به گوش میرسد. البته من میدانم که این لاستیکها برای پیچیدن بهتر و ارائهٔ حداکثر چسبندگی مناسب هستند اما اینیک سدان بزرگ لوکس است و باید کمی راحتتر و نرمتر باشد.
هرچند این قویترین نسخهٔ موتور ۴ لیتری V8 آئودی است اما صدای آن هرگز چنین چیزی را نشان نمیدهد زیرا این یکی از آرامترین موتورهای اسپرتی است که من تاکنون آزمایش کردهام. موتور تنها هنگامیکه پدال گاز را تا انتها فشار دهید کمی غرغر میکند حتی باوجودی که مجهز به سیستم اگزوز پویا شده است. من در یک ماشین اسپرت قدرتمند صدای بیشتر و جذابتری میخواهم و بنابراین ازلحاظ کیفیت شنیداری، مرسدس S65 و جگوار XJ R این آئودی را مغلوب میکنند.
تکنولوژیهای نسبتاً قدیمی S8، سن و سال بالای آنرا نشان میدهند. مثلاً این کاملاً عجیب است که صفحه آمپر مجازی دیجیتالی آئودی در یک A4 سدان ۴۰ هزار دلاری ارائه میشود اما در این S8 پلاس ۱۱۵ هزار دلاری وجود ندارد. البته همهٔ این موارد در نسل جدید A8 که سال آینده به بازار میآید رفع خواهند شد. تا آن زمان این معایب جزئی S8 پلاس را فراموش کرد و با تاختن آن در جاده لذت میبرم.
رقبا
بامو آلپینا B7، جگوار XJ R، مرسدس بنز S63 AMG
مشخصات فنی
Audi S8 Plus 2016 | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 بایتوربو |
قدرت | ۶۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتاصد | ۳.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی) |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۲۵ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۴۰۲ لیتر |
قیمت پایه | ۱۱۴,۹۰۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۵۲,۹۷۵ دلار |
منبع: Motor1
ELEMENTO
۲۹ مهر ۱۳۹۵.
میخوامش ❤❤❤
میخوامش ❤❤❤
میخوامش ❤❤❤
.
Daniel
۲۹ مهر ۱۳۹۵خیلی خفنه و البته گرون
توانایی مالی من که نمیرسه.
مجید واسه خودته… .
ELEMENTO
۲۹ مهر ۱۳۹۵.
عشق مجیدی شما…
Hamid...Audi
۲۹ مهر ۱۳۹۵قدرت تولیدی این پیشرانه 605 اسب بخاره که توی جدول به اشتباه 405 اسب نوشته شده.
Daniel
۲۹ مهر ۱۳۹۵راس میگه تو جدول اشتباه نوشته شده
درستش اینه : ۶۰۵ اسب بخار در ۶۸۰۰ rpm
با تشکر از دقتت دوست عزیز
ونوم
۲۹ مهر ۱۳۹۵امیر دهقان تو جدول قدرتشو 200 اسب کم زدی ممنون بابت مقاله عالی
ونوم
۲۹ مهر ۱۳۹۵واقعا طراحی ماشین باید اینجوری باشه با اینکه تو متن گفته نسخه ی جدیدش میاد ولی هنوز به نظرم جذابیت روز اولشو داره هر چی ماشین طراحیش شلوغ الکی باشه زود جلب توجه میکنه زودم از مد میفته ( زیبایی واقعی در تناسب و سادگیست )
audi sq7
۲۹ مهر ۱۳۹۵احتمالا ایودی برای نسل جدید A8 علاوه بر کابین جدید از موتورهای جدید پورشه استفاده می کنه
میثم
۲۹ مهر ۱۳۹۵آئودی جز بهترین خودرو هاست
حسین
۲۹ مهر ۱۳۹۵فقط ی لحظه فکر کن پا رو بزاری رو گاز و 600 اسب بخار نیرو به چهار چرخ برسه. ???
Saied
۲۹ مهر ۱۳۹۵جالب. مگه مرسدسه s63 رو بخاطر سرعتش میخرن ؟؟؟؟
ferrari
۲۹ مهر ۱۳۹۵به نظر من تو کلاس خودش بهترین اتومبیله. خیلی عالیه
ارمان
۲۹ مهر ۱۳۹۵به اندازه مرسدس اس و بی ام و سری ۷ لوکس نیست اما اونا هم مثل این اسپورت نیستن
Carbonado Aventador
۲۹ مهر ۱۳۹۵این نسل سال 2010 معرفی شد…
شما ماشین های سال 2010 رو بیار از لحاظ لوکسی با اس8 مقایسه کنیم ببینیم کی بهتره…
ELEMENTO
۲۹ مهر ۱۳۹۵عالیه.
دقیقا همین طوره
منتظر نسل بعدش باش.
Erfan
۲۹ مهر ۱۳۹۵عالیییییییییی!
فقط دوستان داشبوردش خیلی شبیه Bmw نیست؟؟؟
shahin
۲۹ مهر ۱۳۹۵خیلی خیلی ماشین خوبیه و احتمالا هم قسمت نمیشه هیچکدوممون بخریمش:)) اما اگر هم روزی توانایی پرداخت ۱۲۰ هزار دلار برای ماشین داشته باشم شک ندارم که ماشینی از پورشه یا بنز یا حداقل ب ام و میخرم .نه اینکه ائودی بد باشه ولی …
mojtabaaston
۲۹ مهر ۱۳۹۵همه چی داره
اصالت
زیبایی
اشرافیت
خاص
…
سينا
۲۹ مهر ۱۳۹۵انصافن چقد خوشگله
عقبش خیلیییییی خوشگله
به قول همدانیا آلمانه دیه
GOD BLESS AMERICA
۲۹ مهر ۱۳۹۵همین جوری که هست خیلی هم خوبه .
الکی ایراد میگیره طرف.
دست بزنن گند میخوره بهش.
اس 8+
:-*
علیرضا
۳۰ مهر ۱۳۹۵من با ابن مدل مانیتور جدا که جدیدا مد شده هر کاری میکنم نمیتونم کنار بیام انگار طرف تبلتشو چسبونده رو داشبر خداوکیلی استایل آئودی از بنز و بی ام و بهتره شاید اونا تو بعضی از قسمتهای طراحی بهتر باشن ولی ابعاد بدنه یجوری تو آئودی حساب شده تره مثلا نیمرخشونو مقایسه کنید
احمد باقری
۳۰ مهر ۱۳۹۵در بین محصولات آئودی، این طراحی و همچنین، طراحی r8 از بقیه بهترن.
یاس ی
۱ آبان ۱۳۹۵آئودی از قدیم ی طراحی ساده توی دل برویی داشت، دهه 90 میلادی یدونه a8 طرف ما بود واقعا زیبا و خواستنی بود، زمانی که هنوز واردات خودرو ممنوع نشده بود آدم این انتظار داشت که در آینده ماشین خارجی سوار میشه، خداییش من فکرشم نمیکردم یروزی ماشین خارجی ی آرزو میشه واسه خیلی از ایرانی ها !!!