زمانی که بحث آئودی A8 خاص و سفارشی به میان آید مدل A8 کوپهی سال ۱۹۹۷ هنوز هم جایگاه ویژهای در قلبهای ما خواهد داشت. البته رقیب جدیدی برای آن خودرو پیدا شده و آنهم RS8 است که حتی تا همین چند ساعت پیش نمیدانستیم وجود دارد! این پروتوتایپ که در سال ۲۰۱۳ و بر پایهی نسل قبلی S8 ساخته شده از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۲۰ اسب بخاری استفاده میکند.
جدای از پیشرانه، ظاهر RS8 نیز باابهت بوده و شاهد ورودیهای هوای بزرگ در جلو و سیستم تعلیقی با ارتفاع بسیار کم هستیم. رینگهای ۲۱ اینچی را نیز لاستیکهای چسبان در آغوش گرفتهاند و ترمزهای سرامیکی با کالیپرهای نارنجی نیز پشت آنها دیده میشوند. جزئیات زیادی از این خودرو منتشر نشده اما به نظر میرسد RS8 از چراغهای جلوی LED و کاکپیت مجازی آئودی سود میبرد زیرا پشت آمپرها کلاً مشکی بوده و نشانهای از آمپرهای سنتی به چشم نمیخورد.
داشبورد و تونل مرکزی از فیبر کربن پوشانده شده و دوختهای نارنجی نیز ارتباط بصری با بدنه را حفظ کردهاند. اگرچه سدان استاندارد S8 دارای دکمهی استارت/استاپ نقرهای در سمت راست و جلوی استراحت گاه دست مرکزی بوده اما این خودرو از سوئیچ نارنجی مشابه محصولات لامبورگینی که زیر تنظیمات تهویه مطبوع قرار گرفته سود میبرد.
همچنین با نگاهی به کابین میتوان نصب غربیلک فرمان D شکل و پوشش چرم و آلکانترا را تشخیص داد. به نظر میرسد در کنسول مرکزی خبری از ترمز پارک الکتریکی و دکمههای کمک به حرکت در سربالایی و سرپایینی نیست. این خودرو همچنین فاقد دکمههای کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی در کنسول مرکزی بوده و خیلی هم سورپرایز کننده نیست چراکه این خودرو یک نسخهی پیشتولیدی محسوب میشود. البته سیستم صوتی مرغوب بنگ اند اولوفسن در خودرو خودنمایی میکند.
این خودرو هماکنون در طبقهی دوم تأسیسات آئودی در نکارسولم آلمان جایی که مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تولید اولین مدل RS یعنی RS2 آوانت ۱۹۹۴ برگزار میشود حضور دارد.
سینا
۳ مرداد ۱۳۹۸اصلا RS8 و در کل همه ماشین های ائودی به جز a8وq8 اون حس لوکس بودن رو ندارن به هیچ وجه