در برههای از زمان، خودروهای استیشن تنها به جنبهی فضای کابین و بار توجه نکرده و طراحیهای جذابی را به نمایش گذاشتند. برندهای لوکس این رویه را کاملاً دنبال کردند و آئودی یکی از خودروسازانی است که باید به خاطر تولید استیشنهای جذاب کنونی از آن قدردانی نمود.
آئودی A6 آوانت ۲۰۱۹ یکی از جذابترین و نابترین استیشنهای این روزهای دنیای خودرو است. ما شاهد خودرویی لوکس، خوشتیپ و کاربردی هستیم؛ و هماکنون گالری جذاب و گستردهای از این خودرو منتشر شده و ما میتوانیم تکتک جزئیات آن را تحلیل نماییم.
A6 آوانت جدید به لطف قوسهای چرخ عضلانی، اورهنگ های کوتاه و خط سقفی که بهطور مناسبی به سمت عقب کشیده شده اسپورت تر از نسل پیشین دیده میشود. ما واقعاً به دنبال مشاهدهی نسخهی اسپورت تر RS6 آوانت هستیم که قطعاً نمونهای سطح بالاتر خواهد بود.
با انتشار تصاویر جدید، آئودی همچنین طیف پیشرانههای این خودرو را تأیید کرده است. A6 آوانت جدید در اروپا با ۳ پیشرانهی توربو قابل سفارش خواهد بود. مدل پایه از پیشرانه ۲ لیتری TDI استفاده میکند که قدرت ۲۰۴ اسب بخاری داشته و با نام A6 آوانت ۴۰ TDI شناخته میشود. مدل بعدی ۴۵ TDI کواترو نام داشته و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری TDI با خروجی ۲۳۱ اسبی استفاده میکند. نهایتاً به نسخهی ۵۰ TDI کواترو میرسیم که قلب تپندهی ۳ لیتری متفاوت با قدرت ۲۸۶ اسب بخاری دارد.
پیشرانهی ۴ سیلندر به گیربکس ۷ سرعته S ترونیک دوکلاچه متصل بوده درحالیکه مدلهای ۶ سیلندر با یک گیربکس ۸ سرعته تیپ ترونیک مبدل گشتاور همکاری میکنند. این نسخهها همچنین بهصورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک کواترو و دیفرانسیل مرکزی با قفل شوندگی خودکار میباشند.
مدلهای ۳ لیتری TDI دارای دیفرانسیل اسپورتی هستند که بهصورت فعال اقدام به توزیع گشتاور بین چرخهای عقب در زمان عبور از پیچها میکند. اقتصادیترین نمونهی این استیشن لوکس مدل A6 آوانت ۴۰ TDI است که مصرف سوخت ادعایی ۴.۵ تا ۴.۹ لیتری در هر صد کیلومتر دارد.
بهبود راندمان این خودرو اکثراً به دلیل تکنولوژی هیبریدی ملایمی است که بهصورت استاندارد در همهی پیشرانهها وجود دارد. پیشرانهی ۴ سیلندر از سیستم الکتریکی ۱۲ ولتی استفاده کرده و مدلهای ۶ سیلندر دارای سیستم ۴۸ ولتی هستند. آئودی ادعا میکند این سیستم در دنیای واقعی به کاهش ۰.۷ لیتری مصرف سوخت کمک میکند.
آئودی در ماههای آینده پیشرانههای بنزینی شامل ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۵ اسب بخار را نیز معرفی خواهد کرد.
مهدی
۲۳ شهریور ۱۳۹۷هیچوقت از استیشن ها خوشم نیومده.حیف همچین ماشینی که استیشنش روبخری.البته تواروپا خیلی زیاده فروش استیشن ومینی ون ها
f35
۲۳ شهریور ۱۳۹۷بابا بس کن دیگه 200 تا کامنت تو یه پست میزاری
نکنه تو هم میخوایی 4 روز دیگخه بیایی بگی چون من 2000 حرف زدم پس درست میگم ؟؟
ایلیا
۲۳ شهریور ۱۳۹۷دوست عزیز تا وقتیکه کسی با کامنتش به دیگران توهین نکنه و مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکنه ما نمیتونیم بهش بگیم کامنت نذاره، این یذره فضا رو دیگه شما تنگ نکنید
f35
۲۴ شهریور ۱۳۹۷صحبت سر تنگی جا و مکان نیست و اصلا من این کامنتا رم نخوندم
چون دیدم چند نفری فکر میکنند چون یه عدد مثل 1000 رو سابقه شونه پیر راه بلدند
حتی اگرم بیایی بقیه کامنتها رو بخوایی بخونی هی میبینی یه نفر یه حرفو هی تیکه تیکه داره میزنه خب که چی ؟؟ به کسی ربطی نداره که چند تا میزاره ولی باور کن همون تو اگر فردا یه چیزی بگی میاد پز بیهوده ترین چیز دنیا ( سابقه گفتگو ) رو میده و میخواد همون تو رو بی تجربه و اماتور و کسی که حرفش مهم نیست جلوه بده حالا نه این 100 تا دیگه هم هستند سال دیگه بهت میگم چه خبره
من خیلی وقته این سایت رو دنبال میکنم و دقیقا یادمه ایشون بیشتر از یه سال نمیشه میاد و تا همین 10 ماه پیش اون رقم 700 دویست هم نبود میدونم دیگه دنبال اینه عدد رو زیاد کنه فکر میکنه اعتبار الان 5 تا کامنت هست سه تاش مال اینه
مهدی
۲۳ شهریور ۱۳۹۷منA6وA7رو خیلی بیشتر ازA8جدید دوست دارم.A8جلوپشنجره اش زیادیبزرگه.ازاگزوزهای تقلبی هم متنفرم.(پدال لطفاخبرموتور سیکلت خودرانbmwرو بیار.سپاس)
امیر
۲۳ شهریور ۱۳۹۷از کابین این ماشین کیفیت و تکنولوژیه که میزنه بیرون! امیدوارم rs6 جدید سدان باشه تا عرصه بر e63 و m5 تنگ بشه.شخصا a6 رو خیلی بیشتر e کلاس وسری ۵ دوست دارم کلا آئودی شدیدا با روح و روان من بازی می کنه…
mahdy
۲۳ شهریور ۱۳۹۷خدایا چرا باید سازنده همچین جواهری (البته من سدانشو بیشتر دوس دارم) یه ماشینی به اون شرم آوری(همون بی رینگ و رادیو ) رو بده بیرون
مهدی
۲۳ شهریور ۱۳۹۷اولین مقایسه نسل های جدیدایودیA7و بنزCLSو بی ام و6gt رو مجلهgearopenانجام داده که جایگاه اولbmw 6gtشده.دوم ائودیA7شده.سوم بنزCLS.و مقایسه دوم رو تاپ گیر انجام داده بینCLSجدید وA7جدید که بااختلاف کمیCLSپیروز رقابت شده بخاطررانندگی اسپرت تر.جالبه اونجامیگهA7 بیش از حد اتاق ساکتی داره واتاق جادارتر