با نزدیک شدن به پایان عمر نسل دوم آئودی R8، این شرکت نسخهٔ قویتری از مدل محرک عقب آنرا با نام R8 RWD پرفورمنس معرفی کرده که نسخهٔ پایهٔ جدید خانوادهٔ R8 محسوب میشود. با آمدن این نسخهٔ جدید، R8 محرک عقب قبلی کنار گذاشته خواهد شد. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی R8 RWD پرفورمنس حالا ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۳۰ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر از R8 RWD قبلی بیشتر است. این نیرو از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به چرخهای عقب منتقل میشود.
شتاب صفرتاصد R8 RWD پرفورمنس در نسخهٔ کوپه ۳.۷ ثانیه و در نسخهٔ اسپایدر ۳.۸ ثانیه است درحالیکه حداکثر سرعت آنها به ترتیب ۳۲۹ و ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. به لطف تنظیم خاص سیستم تعلیق دو جناقی R8 در این نسخه، امکان دریفت کشیدنهای کنترلشده هم وجود خواهد داشت. برای این کار باید حالت اسپرت را فعال کرد که دخالت کنترل پایداری را کاهش میدهد و به راننده اجازه میدهد کمی سرگرم شود.
برای R8 RWD پرفورمنس همچنین آپشنهایی مثل سیستم فرمان پویا، لاستیکهای ۲۰ اینچی کاپ و ترمزهای کربن سرامیکی ۱۹ اینچی بجای نمونههای فولادی ۱۸ اینچی استاندارد هم وجود خواهد داشت. این سوپراسپرت محرک عقب در نسخهٔ کوپه ۱۵۹۰ کیلوگرم با توزیع ۴۰ به ۶۰ بین محورهای جلو و عقب وزن دارد درحالیکه نسخهٔ اسپایدر با ۱۶۹۵ کیلوگرم، حدود صد کیلوگرم سنگینتر است.
نسخهٔ پایهٔ جدید R8 در ظاهر از رنگ مشکی مات برای جلوپنجره، شبکهٔ عقب و سر اگزوزهای بیضیشکل بهره میبرد و ۱۰ رنگ بیرونی مختلف هم برای آن ارائه میشود که قبلاً مختص نسخهٔ چهارچرخ محرک بودند. همچنین پکیجی بنام ادیشن هم برای این خودرو قابل سفارش است که رینگهای ۲۰ اینچی برنزی، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، تیغههای جانبی فیبر کربنی و نشانهای مشکیرنگ را به همراه دارد.
خریداران R8 RWD پرفورمنس در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، غربیلک فرمان چرمی و صندلیهای اسپرت با روکش چرمی و آلکانترا بهرهمند خواهند بود درحالیکه میتوانند پکیج پرفورمنس دیزاین را هم سفارش دهند که دوخت متضاد آبیرنگ و تریم فیبر کربنی را اضافه میکند. همچنین سیستم صوتی B&O هم بهصورت سفارشی ارائه میشود.
قیمت آئودی R8 RWD پرفورمنس در آلمان از ۱۴۹ هزار یورو در نسخهٔ کوپه و ۱۶۲ هزار یورو در نسخهٔ اسپایدر آغاز میشود و آئودی از ۲۱ اکتبر پذیرش سفارشات خرید آنرا آغاز میکند. این خودرو در کارخانهٔ آئودی در نکازاولم آلمان در کنار مدل مسابقهای R8 LMS GT4 تولید میشود.
سهند
۱۶ مهر ۱۴۰۰آئودی r8 تقریبا بی نقص است حیف که نسل جدیدش تولید نخواهد شد.
همه ی زیرمجموعه های گروه فولکس واگن طراحی بسیار جذابی دارند.
محمد مختاری آذر
۱۶ مهر ۱۴۰۰واقعا خیلی زیبا هستش ولی تنها مشکلی که داره در نسل های جدید صدای اگزوز جذابی نداره آدمو اذیت میکنه ولی در کل خوب هستش
AMG GT R
۱۶ مهر ۱۴۰۰بسیار زیبا و کاربردی
ممدرضا
۱۶ مهر ۱۴۰۰اقا من آخرش نفهمیدم این v10 برای خوده ائودیه یا لامبو؟دوستان ممنون میشم جواب بدید🙏🙏
AMG GT R
۱۶ مهر ۱۴۰۰برای خود آئودی هست
این موتور داخل خود کمپانی آئودی طراحی و تنظیم شده
محمد امین
۱۶ مهر ۱۴۰۰درکل پیشرانه این پیشرانه ی v10 تحت نظر آئودی ساخته شده و ریشه اش به حدود ۲۲ سال پیش برمیگرده، و برای پلتفرم لامبورگینی گایاردو توسعه پیدا کرد
البته باید بگم که لامبورگینی هم در توسعه ی این موتور نقش داشته، اما به طور کلی میشه گفت ساخت آئودی هست و یه جورایی جرقه ی گایاردو هم از آئودی نشئت گرفت
datsun
۱۶ مهر ۱۴۰۰اول یه موتور ۵ لیتری بوده که لامبو ساخته بعد اومدن با آئودی یه موتور ۵.۲ لیتری روش توسعه دادن در واقع اصلاحش کردن با همکاری هم
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۰مال خود آئودیه که تو مجارستان فکر کنم تولید میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مهر ۱۴۰۰عجب خوشگله 🤩
ممدرضا
۱۶ مهر ۱۴۰۰ممنون از همه دوستان عزیز🙏
رامتین
۱۶ مهر ۱۴۰۰این موتور روی لامبو هوراکان بجای 570 اسب، عدد بسیار عالی 630 اسب ارائه میکنه که نشون میده مهندسین لامبو بهینه تر کار کردند. ضمنا من فکر میکنم موتور v10 لکسوس، بهتر از این موتوره، چرا که با 400 سی سی حجم کمتر یعنی 4.8 لیتر همین توان 560-570 را ارائه میکنه، تازه آنهم 10 سال پیش که اگر امسال این موتور را میخواست ادامه بده، براحتی به 600 اسب می رسید.
Mercedes-AMG
۱۶ مهر ۱۴۰۰این ماشین مدل هایی داره که به ۶۰۰ اسب و بیشتر میرسن….
آریا ماشین
۲۱ مهر ۱۴۰۰قوی ترین نسخه r8 هم ۶۲۰ اسب بخار قدرت داره این نسخه محور عقب هست ، اوراکان هم در مدل evo rwd قدرتش ۶۱۰ هست که کمتر از مدل چهار چرخ محرک هست
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۶ مهر ۱۴۰۰واقعا دوست داشتنیه،حیف که قراره به زودی خداحافظی کنه.
حسین دهمرد
۱۷ مهر ۱۴۰۰درجه یکه ولی حس میکنم زیر سایه ی پورشه 911 قرار گرفته.
متاسفانه دیگه تعداد سیلندر تعیین کننده نیست.