آئودی RS Q8 بهعنوان قویترین شاسیبلند تاریخ ارباب حلقهها در نمایشگاه لسآنجلس با اعداد خیرهکننده و طراحی چشمگیر رسماً رونمایی شده است. زیر کاپوت این ماشین همان نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربویی قرار گرفته که پیشازاین در نسل جدید مدلهای RS6 و RS7 دیده بودیم. این موتور در اینجا هم همان ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید میکند.
RS Q8 با استفاده از این نیرو ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و برای رسیدن به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت نیز به ۱۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما در صورت سفارش پکیج داینامیک، این عدد به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند.
مثل قوای محرکهٔ RS6، پیشرانهٔ RS Q8 هم از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت استفاده میکند و بنابراین هیبریدی خفیف محسوب میشود. در هنگام کاهش سرعت یا ترمز گیری، این قوای محرکه میتواند تا ۱۲ کیلووات از انرژی را بازیابی کرده و آنرا در باطری لیتیوم یون جمعوجور خود ذخیره کند. علاوه بر این، برای کمک به راندمان و کاهش مصرف سوخت پیشرانه، از سیستم غیرفعالسازی سیلندرها استفاده شده که در هنگام بار کم و دور موتور پایین در دندههای سبک، میتواند سیلندرهای ۲، ۳، ۵ و ۸ را غیرفعال کند. این موتور به سیستم توقف-حرکت هم مجهز شده است.
نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ کواتروی پرفورمنس به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. این سیستم معمولاً قدرت را با نسبت ۴۰ به ۶۰ بین محورهای جلو و عقب توزیع میکند اما در صورت نیاز میتواند تا ۷۰ درصد از نیرو را به چرخهای جلو و تا ۸۵ درصد را به چرخهای عقب منتقل کند. آئودی همچنین یک دیفرانسیل اسپرت کواترو را هم توسعه داده که برای RS Q8 قابل سفارش است و بهمنظور بهبود هندلینگ، گشتاور را همان قدری که نیاز است بین چرخهای عقب توزیع میکند.
RS Q8 بهصورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز شده است که میتواند ارتفاع خودرو را ۹۰ میلیمتر کاهش دهد. همچنین برای به حداقل رساندن بادی رول در هنگام پیچیدنهای سریع، یک سیستم تثبیتکنندهٔ الکترومکانیکی فعال هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. در این کراساوور اسپرت، هشت حالت رانندگی مختلف شامل راحت، خودکار، پویا، راندمان، آلرود، آفرود، RS1 و RS2 تعبیه شده که دو حالت آخر شخصی بوده و توسط راننده قابل تنظیم هستند.
طراحی بیرونی RS Q8 بسیار تهاجمیتر از نسخههای ضعیفتر است بهگونهای که در جلوی خودرو سپری جدید با ورودیهای هوای بزرگتر و تریم مشکی براق دیده میشود درحالیکه در عقب همان دیفیوزر و سر اگزوزهای بیضیشکل آشنای آئودی اسپرت به چشم میخورد. رینگهای استاندارد این ماشین از نوع ۲۲ اینچی آلومینیومی ۱۰ پره هستند اما امکان سفارش نمونههای بزرگتر ۲۳ اینچی هم وجود دارد. همچنین خریداران میتوانند چراغهای جلوی LED ماتریکس RS را هم برای خودروی خود سفارش دهند.
در کابین RS Q8 نیز با رو سقفی پارچهای نقرهای، تریم آلکانترای نقرهای و تودوزی مشکیرنگ، حال و هوایی اسپرت ایجاد شده است. آئودی همچنین برای این خودرو صندلیهای اسپرت جدیدی با روکشی از چرم ناپا و آلکانترا را هم توسعه داده است. سیستم کابین مجازی آئودی (صفحه آمپر دیجیتالی) و نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI با تنظیمات خاص RS نیز یکی دیگر از ویژگیهای داخلی RS Q8 محسوب میشود درحالیکه نمایشگر سربالا هم برای آن قابل سفارش است.
برای متوقف کردن این دایناسور نیرومند نیز بهصورت استاندارد دیسکهای ترمزهایی با دیسکهای ۴۲۰ میلیمتری در جلو و ۳۷۰ میلیمتری در عقب نظر گرفته شده است اما ترمزهای کربن سرامیکی با دیسکهای ۴۴۰ میلیمتری در جلو و ۳۷۰ میلیمتری در عقب هم برای آن قابل سفارش هستند. آئودی RS Q8 در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۰ با قیمت پایهٔ ۱۲۷ هزار یورو در آلمان عرضه خواهد شد اما آئودی هنوز در مورد زمان عرضه یا قیمت آن در بازار آمریکای شمالی حرفی نزده است.
Hamid.ss
۴ آذر ۱۳۹۸زیبا ترین شاسی دنیا هنوز تو زیباییش موندم
طراحای آئودی تا قبل این داشتن چیکار میکردن؟ عالی
احسان آرسنالی
۴ آذر ۱۳۹۸انصافا زیباست منکه اول نگاش کردم بعد خوندم مطلب رو
ایمان
۴ آذر ۱۳۹۸به به عجب ماشینی ساخت این آئودی
یک رقیب سرسخت برای X۵ کامپتیشن
با این تاپ اسپید رفت جزء سریع ترین SUV های دنیا
پورشه
۴ آذر ۱۳۹۸طراحی این مدل واقعا شاهکاره آفرین به اعودی واقعا داره عالی پیش میره
نویدی
۴ آذر ۱۳۹۸طراحی چراغ عقبش منو یاد پورشه کاین انداخت.
من موندم چرا خودروسازا توی طراحی انقد از هم تقلید میکنن.
انگار یه ویروسو به یکیش تزریق میکنن بعد به بقیشون منتقل میشه.
از جمله همین طراحی چراغ عقب به هم متصل،از پورشه شروع شد و به تمام محصولات آئودی و هیوندای و کیا و… منتقل شد.
همچنین طراحی چراغ جلو دو تایی(مثل چراغ سانتافه جدید)
حسین
۴ آذر ۱۳۹۸چون که آئودی و پورشه زیر مجموعه فولکس واگن هستن.
امیر
۴ آذر ۱۳۹۸چقد خوب شده خدایی
بنظرم همه خودروسازها بلا استثنا در بحث طراحی شاسی بلند باید از آئودی کمک بگیرن
MAHDI
۴ آذر ۱۳۹۸یه SUV پرفومنس خیلی خیلی جذاب البته با یه رنگ سنگین تر!!!!
مرسدس GLE63 هم معرفی شده که جمع غول های پرفومنس آلمان جمع شده!!!!!
ب ام و X5M / ب ام و X6M!!!!
پورشه کاین توربو/پورشه کاین توربوکوپه!!!
مرسدس GLE63/مرسدس GLE63 کوپه!!!
آئودی Q8 RS!!!!!
(((حس ناب پرفومنس در ارتفاع بالا)))
MAHDI
۴ آذر ۱۳۹۸مرسدس GLE63 هم مثل آئودی Q8RS از یه سیستم خفیف الکتریکی استفاده کرده کنار پیشرانه اش !!!!!
Abbas
۴ آذر ۱۳۹۸فنی عالی،طراحیم فوق عالی،کابینم فوق فوق عالی،اینم به اس یو وی های مورد علاقم اضافه شد(اوروس،جی ال سی ۶۳ کوپه وا این ماشین)
Joker
۴ آذر ۱۳۹۸ببین آلمان چی زده،آلمان=خدای خودروسازی جهان
ارشیا
۴ آذر ۱۳۹۸رقابتشون با اوروس چی میشه!!???
آریا ماشین
۴ آذر ۱۳۹۸الان مگه اوروس هم حداکثر سرعتش ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت نیست؟
من یه جا خوندم این آئودی تا ۳۰۶ هم میره
با این حساب الان هنوزم اوروس رکورد سریعترین شاسی بلند رو داره یا آئودی یا مشترک؟
علیرضا
۵ آذر ۱۳۹۸بدون اغراق میگم که طراحی های خارجی آئودی توی شاسی بلند حرف اول رو داره میزنه . رخ رو ببین چه خشونتی داره . چقدر همه چی هماهنگه.
ارشیا
۵ آذر ۱۳۹۸وایسید ببینید اوروس پرفورمانته چجوری همرو میروفه
RS Q8 VS URUS
محمدهادی
۵ آذر ۱۳۹۸البته که تمام نماینده عای آلمانی ها بنظر خودم بخصوص بی ام و سری ایکس هیولاهایی غیر قابل تقلیدن اما اوروس ایتالیایی یجور دیگه خاصه
اصلا انگار اوروس اول شاسی بلند نبوده بزور اهلیش کردن ازش یه شاسی بلند دراوردن
لامبو مگه اهلی میشه…