چهارمین نسل سدان لوکس و پرچمدار آئودی یعنی مدل A8 برای اولین بار در بیستم تیرماه سال ۱۳۹۶ (۱۱ جولای ۲۰۱۷) در بارسلونا و رویداد Audi Summit در بارسلونای اسپانیا معرفی خواهد شد و اندکی بعدتر نیز شاهد رونمایی عمومی و رسمی آن در ماه سپتامبر و نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهیم بود.
این خودرو از طراحی الهام گرفته از سری کانسپت های پرولوگ و ابعادی بزرگتر بهره خواهد برد.
انتظار میرود زیر کاپوت این خودرو پیشرانههای مشابه نسل فعلی را ببینیم. پس از معرفی خودرو با پیشرانههای دیزلی و بنزینی، مدل پلاگین هیبریدی نیز وارد بازار خواهد شد. اخبار پیشین نشان میدادند که آئودی دو پیشرانهی بنزینی و سه نسخهی دیزلی را برای A8 جدید در نظر گرفته است. پیشرانههای بنزینی عبارتاند از نسخهی ۶ سیلندر ۴ لیتری ۴۶۰ اسب بخاری و ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری ۵۶۵ اسب بخاری؛ اما پیشرانههای دیزلی نیز دربردارندهی نمونههای ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۷۲ اسبی، ۸ سیلندر ۴ لیتری ۴۰۸ اسبی و ۱۰ سیلندر ۵ لیتری ۵۰۰ اسب بخاری هستند.
Madjid911 GT2
۶ فروردین ۱۳۹۶بی صبرانه منتظرشم . آئودی A8 رو خیلی بیشتر از BMW سری ۷ و مرسدس اس کلاس دوست دارم.
sunmartin
۶ فروردین ۱۳۹۶واقعا آئودی شاهکار خودروسا ی جهانه در کنار پورشه میشه گفت که طراحی زیبایی و حس یونیک بودن به صاحبش القا میکنه جالب توجه اینجاست که سری R از محبوبیت بالایی برخورداره آلمانی ها اگه بخوان و اراده کنند محصولی میسازن که فرانسوی ها سالیان سال میخواستن بعنوان لوکس و خاص معرفی کنند اما شکست خوردند منظورم سری ds است که هیچگاه در دید مشتری حس لاکچری و یک خودروی خاص ایجاد نکرد آفرین بر آلمان ها
Hosein.gh
۶ فروردین ۱۳۹۶ولی هیچی هیوندای و کیا نمیشه
ghost
۶ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز چه حس یونیک بودنی :D
وقتی برند این ماشین رو خودرو 30.000 دلاری ام هست که دیگه خاص نیس
اصلا ام حس لوکس بودن s class رو القا نمیکنه
نوید جهرمی
۶ فروردین ۱۳۹۶اگه اینجوره که مرسدس اوضاش از نظر شما خیلی خرابه. رو همه مدل ماشین و کامیونی اومده آرمشو چسبونده.
ghost
۶ فروردین ۱۳۹۶چه ربطی به اوضا خراب داره :|
اصلا من به خوب بد بودن کاری ندارم
من میگم حس خاص بودن و القا نمی کنه (از لحاظ برندی نه طراحی که از لحاظ طراحی و پرفورمنس حرف نداره)
Saied
۶ فروردین ۱۳۹۶با s در افتادن یعنی محکوم شدن به شکست. جایگاه s کلاس بنز بین مردم یه چیز دیگست و تبدیل به یک امر تعصبی شده.
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۶ فروردین ۱۳۹۶ائودی دوست داشتنی تکرار نشدنی ……………
هرچی بزنه من میخرم ………
شما هم خریدین بدین من ………….
Carbonado Aventador
۶ فروردین ۱۳۹۶اوه اوه اوه موتور V12 6.3 لیتری….
یهو بگیم یه آونتادور سدان!!!
البته اینی که گفتم به شوخی گفتم چون موتور هایی که لامبو تولید میکنه با موتور های آئودی فرق داره…
تو مستند ابر کارخانه ها میدیدم موتور V10 که بین هوراکان و R8 مشترکه , توی کارخونه های خودشون تولید میشه و فقط پلتفرمش مشابه یکدیگره….
یعنی هر کدوم از موتور ها امضای خودشونو دارن…
بریم سراغ بحث پست…
اولا که آئودی نیاز به تعریف و تمجید اشخاصی مثل من نداره…
دوما من یه لحظه داشتم مشخصات موتور هاشو میخوندم مو به تنم سیخ شد!!!
موتور V12 با 565 اسب در نسخه پایه!!
در سری R قدرتش به 650 میرسه….
تو سری RS باید قدرت بالای 700 اسب رو در نظر بگیریم!!!!
sunmartin
۶ فروردین ۱۳۹۶چرا آئودی لامبو و پورشه اینقدر استثنایی هستند یکی بمن بگه این برندها چی دارن؟؟ واقعا میپرسم یه احساس خاصی دارن که هیچ برندی نداره واقعا من به ماکت آئودی هم افتخار میکنم طراحیش واقعا استثنایی یونیک و خارخ العاده است و اون غرش موتورهای آئودی که بین خودروبازها بی نظیره و صدای اسپرتی داره همراه با یک بم بودن خفیف
مهدی
۶ فروردین ۱۳۹۶هر چند طراحی خودروهایی مثل a8 یا سری ۷ یجورایی از بنز اس کلاس یونیک تره و اسپرت تر ولی این طراحیا برای ماشینای کوچیکتر مثل سری ۳ یا a4 جالبتر هست نه برای ماشینای لوکس برا همین تو این کلاس هیچکدوم حریف اس کلاس نمیشن چون واقعا حس لوکس بودن را میرسونه بنظر من بین سری ۳ و بنز سی کلاس قطعا سری ۳ جذابتره ولی بین سری ۷ و اس کلاس قطعا اس لوکستره